Gemeenteraadsverkiezingen 2018

21-03-2018 11:56 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er al gebruik gemaakt van zijn democratisch recht vandaag?
En weet je ook wat er een beetje speelt binnen je gemeentegrenzen of krijg je hoogstens de verkiezingsposter mee? :)

TO trapt af: ik heb al gestemd, dat kon op mijn werk (ik werk in mijn woonplaats) en heb in mijn werk veel te maken met de gemeenteraad en de wethouders. Ik ben dus erg benieuwd naar de uitslag.
Ik heb op een lokale partij gestemd, ze doen het niet slecht in mijn gemeente en ik heb de afgelopen tijd wat gemeenteraadsvergaderingen meegemaakt waarin ik de raadsleden in actie heb gezien.
SadSloth schreef:
22-03-2018 08:15
Ik vind het vreemd dat de VVD hier de grootste is, terwijl er echt veel armoede is. Begrijpt het niet.
(...)
Als je je economie een boost wil geven kun je beter VVD stemmen dan SP.
In mijn gemeente is SP vooral overal erg tegen terwijl VVD kijkt naar ondernemers en woningbouw: zaken die werkgelegenheid opleveren. Ik snap dat dus wel.
deepspace schreef:
22-03-2018 01:09
Denk, Nida, CDA, SGP, wat is het verschil?
De herkomst van de stemmers: Denk = Turken, Nida = Marokkanen.
Allochtonen stemmen veelal etnisch.
Jejoue schreef:
22-03-2018 10:39
De herkomst van de stemmers: Denk = Turken, Nida = Marokkanen.
Allochtonen stemmen veelal etnisch.
Onzin, allochtonen stemden vooral PVDA, van oudsher. Allochtonen stemden juist vrijwel nooit etnisch, daar is heel veel onderzoek naar gedaan.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
22-03-2018 13:29
Onzin, allochtonen stemden vooral PVDA, van oudsher. Allochtonen stemden juist vrijwel nooit etnisch, daar is heel veel onderzoek naar gedaan.
Voorheen ja.
Nu beginnen ze voor zichzelf (en geven de PvdA het nakijken).
Huh? Volgens mij stemmen mensen-met-een-migratie-achtergrond overwegend DENK en Nida. Vroeger, voordat Kuzu en die andere snuiter opstapten, stemden ze PvdA. Nadat DENK is begonnen zijn ze overgestapt naar deze partij.

(en mijn gedachte: ik had gewild dat ze gewoon PvdA waren blijven stemmen)
Jejoue schreef:
22-03-2018 13:31
Voorheen ja.
Nu beginnen ze voor zichzelf (en geven de PvdA het nakijken).
Yep.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
Wie stemt er dan op DENK?
AnAppleADay schreef:
22-03-2018 13:33
Wie stemt er dan op DENK?
Dit zijn pas de eerste verkiezingen waarin DENK fors wint, dus dat is pas sinds gisteren zo, dat allochtonen veel op DENK stemmen. Beetje overdreven om dan nu te zeggen "allochtonen stemmen veelal etnisch" als dat pas 1 dag het geval is.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:

Van oudsher, toen DENK er nog niet was.
Nu wordt er door veel Turken op DENK gestemd.
In Nijmegen hing er in een stemlokaal in een overwegend turkse wijk vlaggen en een portret van Erdogan, diezelfde mensen die daar aan de tafeltjes zitten moesten ook de stemmen tellen ,inplaats van de vlaggen portret en de mensen aan die tafeltjes te verwijderen lieten ze diee gasten gewoon zitten, tja hoezo werk je daarmee coruptie in de hand.

Ik heb op een lokale partij gestemd en tegen de sleepwet.
fashionvictim schreef:
22-03-2018 13:34
Dit zijn pas de eerste verkiezingen waarin DENK fors wint, dus dat is pas sinds gisteren zo, dat allochtonen veel op DENK stemmen. Beetje overdreven om dan nu te zeggen "allochtonen stemmen veelal etnisch" als dat pas 1 dag het geval is.
Dat is waar.
DENK-stemmers zijn veelal allochtoon maar allochtonen zijn niet veelal DENK-stemmers.
nessemeisje schreef:
22-03-2018 09:26
Als je je economie een boost wil geven kun je beter VVD stemmen dan SP.
In mijn gemeente is SP vooral overal erg tegen terwijl VVD kijkt naar ondernemers en woningbouw: zaken die werkgelegenheid opleveren. Ik snap dat dus wel.
Hier krijgt de SP juist heel veel voor elkaar wat betreft woningbouw, en de economie als de mensen geen geld hebben loopt de economie ook niet en hebben de ondernemers er ook niks aan.
Yep Vlinder, ik heb het ook gelezen. Schandalig en nog schandaliger dat daar niet stevig op ingegrepen is.
Mejuffrouwmuis schreef:
22-03-2018 13:41
Yep Vlinder, ik heb het ook gelezen. Schandalig en nog schandaliger dat daar niet stevig op ingegrepen is.
Vind ik ook want wie kan ons nu garanderen dat de stemmen eerlijk geteld zijn.
Vlinder1963 schreef:
22-03-2018 13:43
Vind ik ook want wie kan ons nu garanderen dat de stemmen eerlijk geteld zijn.
Ik heb er zo mijn vraagtekens bij.
Goh.

https://www.parool.nl/verkiezingen/exit ... ~a4583055/

En dat zijn niet de meest moderne, vrijgevochten Turken.
Niets te verbergen heeft voor de sleepwet gestemd en niets te klagen voor VVD.
You were born an original, don't die a copy.
Mijn lokale partij had 5 zetels en gokte/hoopte op 8 en dat zijn er 10 geworden.
Hetvrijewoord schreef:
22-03-2018 15:46
Goh.

https://www.parool.nl/verkiezingen/exit ... ~a4583055/

En dat zijn niet de meest moderne, vrijgevochten Turken.
Want jij kent ze alle 42000, dat je dat zo goed weet?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
22-03-2018 18:20
Want jij kent ze alle 42000, dat je dat zo goed weet?

Daar is onderzoek naar gedaan, moet je toch aanspreken. Allemaal verifieerbaar.
Hetvrijewoord schreef:
22-03-2018 18:46
Binnen 1 dag? Tuurlijk.
Am Yisrael Chai!
Ik zal dit topic wel weer uit mijn lijstje verwijderen, blijkbaar hebben sommige moeite met stemrechten en dat houd in dat men zelf ! mag bepalen op wie men gaat stemmen! Het schijnt hier nog al een gevoelig onderwerp te zijn.
fashionvictim schreef:
22-03-2018 13:34
'Veelal' in de zin van 'voornamelijk' of 'hoofdzakelijk'.
Jejoue schreef:
22-03-2018 19:04
'Veelal' in de zin van 'voornamelijk' of 'hoofdzakelijk'.
Ik weet wat veelal betekent, maar dat is pas sinds gisteren zo. Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen stemden allochtonen massaal op de PVDA. Dus het is gewoon niet waar, dat allochtonen hoofdzakelijk etnisch stemmen. Dat is nu precies 1 keer gebeurd.
Am Yisrael Chai!
Hetvrijewoord schreef:
22-03-2018 18:46
Dat onderzoek, is dat gedaan bij de exitpolls?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven