Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 31 maart 2018 om 14:55
Je mag best je mening uiten, maar als je je bewust bent van sociale conventies is de kans groter dat mensen ook daadwerkelijk naar je mening luisteren.
Dat kun je flauw vinden, want jij hebt toch gewoon gelijk, je kunt het kinderachtig vinden, want volwassenen moeten toch gewoon opgewassen zijn tegen een beetje kritiek, je kunt het zelfs dom vinden, want alleen door andere meningen wordt je eigen standpunt beter gevormd, maar dat is wel een beetje hoe het in elkaar zit.
Dat kun je flauw vinden, want jij hebt toch gewoon gelijk, je kunt het kinderachtig vinden, want volwassenen moeten toch gewoon opgewassen zijn tegen een beetje kritiek, je kunt het zelfs dom vinden, want alleen door andere meningen wordt je eigen standpunt beter gevormd, maar dat is wel een beetje hoe het in elkaar zit.
zaterdag 31 maart 2018 om 14:55
Uiteraard mag iedereen zijn mening geven en ik verpak mijn mening meestal ook niet zo in pluche en roze watten, maar ik vond de manier waarop je dat deed in dít geval ongepast.redbulletje schreef: ↑31-03-2018 14:52Ik ben van mening dat als ik mijn mening niet mag uiten, er dus gewoon geen compleet beeld gevormd wordt, want je sluit dan bewust één mening uit. Het is een discussieforum, dus alle meningen die er heersen zouden hier juist vrijuit verkondigd moeten kunnen worden. In je real life kun je op zoek naar symlhatie en medeleven.
zaterdag 31 maart 2018 om 14:56
Zou fijn zijn als je dat dan in het topic van die man meldt en niet bij de vrouw, die er verdriet van heeft.redbulletje schreef: ↑31-03-2018 14:20Inleven is niet maar één kant op. Ik leefde me juist in in hoe die man zich opgelucht kan voelen als het door hem niet gewenste kind niet doorgaat.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 31 maart 2018 om 14:57
Geniet van je appel mop.vrouwjagersma schreef: ↑31-03-2018 14:56Ik eet nu oprecht een heel lekkere appel, dus het is nog best vol te houden.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
zaterdag 31 maart 2018 om 15:00
Ik neem veel forummers en berichten met een korrel zout. Ofwel...een schep zout.
Ik lust geen zout, echter ik kan het toch goed handelen dat forummers en berichten er zijn. Ze maken het forum juist interessant. Het is net het echte leven.
zaterdag 31 maart 2018 om 15:03
Er worden zo vaak janktopics geopend waar een groot deel van de forummers de TO (haar gedrag) afbranden en de gene waarover TO klaagt gelijk geven inclusief mogelijke scenario's. Maar doe ik het wordt er gelijk gestaft.
zaterdag 31 maart 2018 om 15:03
Helemaal waar.Ana_Isabel2 schreef: ↑31-03-2018 14:08Tja, er zullen altijd mensen zijn die zo denken, maar dan ben je er altijd zelf nog bij om dat beeld te veranderen.
Mensen zijn geneigd om snel een generaliserende uitspraak te doen, tot ze 1 op 1 met 1 van bovengenoemde personen in aanraking komen.
Je kunt omgekeerd ook niet 1 persoon verantwoordelijk houden voor hoe je zelf over kunt komen bij mensen.
zaterdag 31 maart 2018 om 15:09
Dat zei ik net ook, maar jij hebt nogal je hart op je tong en die tong heeft nog scherpe randjes ook.redbulletje schreef: ↑31-03-2018 15:03Er worden zo vaak janktopics geopend waar een groot deel van de forummers de TO (haar gedrag) afbranden en de gene waarover TO klaagt gelijk geven inclusief mogelijke scenario's. Maar doe ik het wordt er gelijk gestaft.
Ik denk dat als jij en ik hetzelfde bedoelen te zeggen, het er toch heel anders uitziet, ook zonder sugarcoating en roze wolkjes van mij.
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 31 maart 2018 om 15:32
Volgens mij gaat het niet om óf jij je mening mag uiten, maar het is de manier waarop je dit doet. De toonzetting is soms zo heftig dat ik me voor kan stellen dat de inhoud ineens onder doet aan het betrekkingsniveau.redbulletje schreef: ↑31-03-2018 14:52Ik ben van mening dat als ik mijn mening niet mag uiten, er dus gewoon geen compleet beeld gevormd wordt, want je sluit dan bewust één mening uit. Het is een discussieforum, dus alle meningen die er heersen zouden hier juist vrijuit verkondigd moeten kunnen worden. In je real life kun je op zoek naar symlhatie en medeleven.
Natuurlijk mag je je mening uiten, graag! Maar soms mag de manier waarop wat minder botte bijl..
zaterdag 31 maart 2018 om 15:36
Troeteltje schreef: ↑31-03-2018 15:11Maareh....de autisten die ik ken zijn heel slim en doorgaans communicatief zeer vaardig.
Wat wil je zeggen?
zaterdag 31 maart 2018 om 16:01
Eens juist omdat die kant vaak niet belicht wordt. Maar met alleen die kant belichten red je het niet. Er is niet een kant die inleving nodig heeft als je deze boodschap wel duidelijk wil maken. Zeker niet als je dus niet met die kant in gesprek bent.redbulletje schreef: ↑31-03-2018 14:20Inleven is niet maar één kant op. Ik leefde me juist in in hoe die man zich opgelucht kan voelen als het door hem niet gewenste kind niet doorgaat.
enn wijzigde dit bericht op 31-03-2018 16:04
6.33% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 31 maart 2018 om 16:03
redbulletje schreef: ↑31-03-2018 15:03Er worden zo vaak janktopics geopend waar een groot deel van de forummers de TO (haar gedrag) afbranden en de gene waarover TO klaagt gelijk geven inclusief mogelijke scenario's. Maar doe ik het wordt er gelijk gestaft.
Oh ik geloof onmiddellijk dat er hier genoeg zwangerosaurussen rondlopen die ieder bericht van jou staffen omdat jij het nou eenmaal bent.
zaterdag 31 maart 2018 om 16:04
Ja, ik ook.Lady*Voldemort schreef: ↑31-03-2018 16:03Oh ik geloof onmiddellijk dat er hier genoeg zwangerosaurussen rondlopen die ieder bericht van jou staffen omdat jij het nou eenmaal bent.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 31 maart 2018 om 16:25
Ja maar wat is het punt? Bedoel je dat RB dat niet is? Je bent warrig vandaag.
zaterdag 31 maart 2018 om 16:29
Dat geloof ik ook wel. Maar ik was het in ieder geval niet. Als ik twee keer iemand heb gestafd in de 13 (?) jaar dat ik hier schrijf is het veel.Lady*Voldemort schreef: ↑31-03-2018 16:03Oh ik geloof onmiddellijk dat er hier genoeg zwangerosaurussen rondlopen die ieder bericht van jou staffen omdat jij het nou eenmaal bent.
zaterdag 31 maart 2018 om 16:30
Wie zegt dan dat jij het was?QueenArachnia schreef: ↑31-03-2018 16:29Dat geloof ik ook wel. Maar ik was het in ieder geval niet. Als ik twee keer iemand heb gestafd in de 13 (?) jaar dat ik hier schrijf is het veel.