Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
En ik heb zeker geleerd van dit forum. En zelfs mijn mening over bepaalde onderwerpen bijgesteld. Dat geeft ik grif toe.
Life is short. Eat dessert first.
JollyRider schreef:
01-04-2018 12:31
Nee. Een ad hominem is een vrij strak gedefinieerde argumentatie-fout.

Op dit forum wordt de term “op de man” foutief gebruikt voor een belediging.
Leg uit. Deze allochtoon volgt je even niet :-$
Azarole schreef:
01-04-2018 12:24
Ik leer juist veel van de verschillende meningen. Soms denk ik: Dat had anders geschreven kunnen worden. Maar het is ook de intonatie waarmee je het zelf leest. Het blijven geschreven woorden.
Ik vind het juist verhelderend als mensen online hun primaire gedachtes delen itt in het echte leven. En dát heeft vast wél met mn autisme te maken in de zin dat ik niet zo makkelijk door al die beleefdheden heen prik. Op een forum krijg je dus meer mee van hoe mensen écht over dingen denken zolang er tenminste niet teveel gecensureerd wordt.
doornroosje9 schreef:
01-04-2018 12:37
En ik heb zeker geleerd van dit forum. En zelfs mijn mening over bepaalde onderwerpen bijgesteld. Dat geeft ik grif toe.
En er is altijd nog wat bij te leren.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
redbulletje schreef:
01-04-2018 12:38
Ik vind het juist verhelderend als mensen online hun primaire gedachtes delen itt in het echte leven. En dát heeft vast wél met mn autisme te maken in de zin dat ik niet zo makkelijk door al die beleefdheden heen prik. Op een forum krijg je dus meer mee van hoe mensen écht over dingen denken zolang er tenminste niet teveel gecensureerd wordt.
Maar als nou al tientallen keren aan jou is uitgelegd dat jouw reacties op bijv miskramen enorm kwetsend en pijnlijk kunnen zijn en je gaat er toch mee door, dan ben je gewoon aan het zieken. Punt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Moiren’ schreef:
01-04-2018 12:27
Jij bent het er niet mee eens dat ik hier wel dingen geleerd heb? Dat vind ik bijzonder.

Ik zou van niemand in mijn omgeving weten wie er swingt, waarom, wie aan sm doet en wat dat dan precies is, wie een polyaomore relatie hebben en wie niet en waarom wel of niet, dat er mensen zijn die een bepaalde manier van opvoeden echt heel goed vinden, terwijl het voor mij een onbegrijpelijk iets was, of simpel dat goed genoeg soms ook gewoon goed is.\
Dus ja, ik heb zeker wel wat geleerd hier.
Voor mezelf niet mee eens. Wat jij hebt geleerd weet ik niet. Wel goed lezen, he 😏
Ana_Isabel2 schreef:
01-04-2018 12:35
:HA:
Nah, jij hebt vast wat meegemaakt..
Vrij weinig. Maar ik bedoelde het als grapje. In de tien jaar ofzo, of twintig weet ik het, dat ik hier kom ben ik minder emotioneel geworden. En reageren mensen vijandiger op me, en dat compenseert weer mooi.

Ik ben wie ik ben, en ik reageer zoals ik reageer. Wil ik straffen, dan staf ik. Wil ik empatisch doen, dan doe ik empatisch. Wil ik zeiken, dan zeik ik.

En geen Yasmijn, Moiren, Red Bull of Ana_Isabel dicteert mij dat het anders moet. Ongeacht wie ik wel of niet mag, hooguit kan ik melden dat ik niet dol ben op mensen die denken dat ze in de positie zijn anderen te vertellen hoe ze zich moeten gedragen. Leuk of niet, ALLEEN de mods zijn op dit forum in die positie, dus de enige manier om een ander naar jou (in het algemeen) te laten buigen is door te staffen.

De arrogantie waarmee sommigen hier anderen gedragsregels proberen op te leggen wekt, zoals gezegd, vooral geamuseerdheid bij me op.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ja, leren doe ook ik. Van velen onder jullie. En meeleven, met jullie. En me afzetten, wanneer ik het echt ergens niet mee eens ben.

Al met al blijf ik terugkeren naar jullie. Dat zegt genoeg lijkt me.

En dat is dan tevens onze overeenkomst, ons gezamenlijke, hetgeen ons bind.
Ana_Isabel2 schreef:
01-04-2018 12:38
Leg uit. Deze allochtoon volgt je even niet :-$
“Op de man”, ofwel ad hominem, is een argument van de vorm:

X is waar omdat persoon Y eigenschap/gedrag Z vertoont.

Op dit forum wordt de term geplakt op alles wat onaardig is naar een deelnemer aan een gesprek
(Dead Kennedys)
rosanna08 schreef:
01-04-2018 12:30
Dan heb je ook geen moderators nodig om in te grijpen
Nou, wel voor oproepen tot geweld, illegaliteit en racistische zaken. Verder bepaal ik graag zelf of ik iets “op de man” vind als het mezelf betreft. Daar heb ik geen mods voor nodig.
Solomio schreef:
01-04-2018 12:40
😂
yasmijn schreef:
01-04-2018 12:16
Dit is nou eenmaal een community met allemaal verschillende mensen, karakters en meningen. Net zoals in het echte leven. Waar je geen mensen kunt staffen om monddood te maken. Die negeer je dan gewoon als iemand je niet aanstaat.

Hoe moeilijk kan het zijn.
Helemaal mee eens.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
JollyRider schreef:
01-04-2018 12:43
Vrij weinig. Maar ik bedoelde het als grapje. In de tien jaar ofzo, of twintig weet ik het, dat ik hier kom ben ik minder emotioneel geworden. En reageren mensen vijandiger op me, en dat compenseert weer mooi.

Ik ben wie ik ben, en ik reageer zoals ik reageer. Wil ik straffen, dan staf ik. Wil ik empatisch doen, dan doe ik empatisch. Wil ik zeiken, dan zeik ik.

En geen Yasmijn, Moiren, Red Bull of Ana_Isabel dicteert mij dat het anders moet. Ongeacht wie ik wel of niet mag, hooguit kan ik melden dat ik niet dol ben op mensen die denken dat ze in de positie zijn anderen te vertellen hoe ze zich moeten gedragen. Leuk of niet, ALLEEN de mods zijn op dit forum in die positie, dus de enige manier om een ander naar jou (in het algemeen) te laten buigen is door te staffen.

De arrogantie waarmee sommigen hier anderen gedragsregels proberen op te leggen wekt, zoals gezegd, vooral geamuseerdheid bij me op.
Hier ben ik het wel een klein beetje mee eens. 🤭
JollyRider schreef:
01-04-2018 12:45
“Op de man”, ofwel ad hominem, is een argument van de vorm:

X is waar omdat persoon Y eigenschap/gedrag Z vertoont.

Op dit forum wordt de term geplakt op alles wat onaardig is naar een deelnemer aan een gesprek
Ook eens. Het moet niet veel gekker worden 😆
Troeteltje schreef:
01-04-2018 12:44
Ja, leren doe ook ik. Van velen onder jullie. En meeleven, met jullie. En me afzetten, wanneer ik het echt ergens niet mee eens ben.

Al met al blijf ik terugkeren naar jullie. Dat zegt genoeg lijkt me.

En dat is dan tevens onze overeenkomst, ons gezamenlijke, hetgeen ons bind.
Zolang je niet bedoelt dat “jullie” iedereen is. Ik blijf terugkeren vanwege een aantal specifieke personen en ondanks een aantal andere specifieke personen. Zouden die laatsten om hen moverende redenen hier verdwijnen, dan zou ik daar geen traan, hooguit een vreugdetraan, om laten. Zoals anderen dat evident naar mij hebben.
(Dead Kennedys)
Met jullie bedoel ik toch wel iedereen hoor. En uiteraard zijn er forummers die ik minder graag lees. Toch lukt het mij ontzettend goed om door hen mijn “trek” in het forum niet te laten bepalen.
Ik kan dingen best goed “naast me neerleggen”.

Aanvulling: of over forummers “heenlezen”.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 12:54
8.76% gewijzigd
JollyRider schreef:
01-04-2018 12:43

Ik zie het eigenlijk niet als gedragsregels proberen op te leggen, maar meer als uitleg geven waarom sommige dingen kwetsend kunnen overkomen. Staat iedereen natuurlijk vrij om te schrijven wat hij of zij wil, dat lijkt me logisch.
Maar goed, RB je relt volgens mi ook wel erg graag. ;) ik weet dat het jouw mening is maar dat het draait om kwarta vind jij volgens mij geen vervelende bijkomstigheid.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Solomio schreef:
01-04-2018 12:40
:moon:
Jolly die even de OP quoot terwijl TO waarschuwde dat ze die weg zal halen :HA:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Troeteltje schreef:
01-04-2018 12:53
Met jullie bedoel ik toch wel iedereen hoor. En uiteraard zijn er forummers die ik minder graag lees. Toch lukt het mij ontzettend goed om door hen mijn “trek” in het forum niet te laten bepalen.
Ik kan dingen best goed “naast me neerleggen”.

Aanvulling: of over forummers “heenlezen”.
Oh ik ook, maar ik kan toch makkelijk vijf of zes mensen benoemen die mij niet naar dit forum trekken. In tegendeel. Zolang ik er net zo makkelijk een tiental kan noemen waar ik echt een soort van online-vriendschapachtig-iets voor voel is dat geen enkel bezwaar. Maar die eerste vijf of zes mogen van mij liever vandaag dan morgen permanent verdwijnen. Zoals ik die laatste tien echt mis als ze te lang stil zijn.
(Dead Kennedys)
Oudblond schreef:
01-04-2018 12:55
Hee, beter dan achteraf, door de reacties, er achter moeten gaan komen wat nu precies het probleem is.
Zoals de laatste tijd veel vaker gebeurt.
doornroosje9 schreef:
01-04-2018 12:54
Ik zie het eigenlijk niet als gedragsregels proberen op te leggen, maar meer als uitleg geven waarom sommige dingen kwetsend kunnen overkomen. Staat iedereen natuurlijk vrij om te schrijven wat hij of zij wil, dat lijkt me logisch.
Lees even hoe sommigen hier vrij directief schrijven dat je niet “mag” staffen of dat je minder kwetsend “moet” schrijven. Ik lees daarin weinig ruimte
(Dead Kennedys)
Jolly, dat kan. Ook ik zou sommigen niet missen. Echter ze verstieren mijn pret blijkbaar niet. Goed teken.
Oudblond schreef:
01-04-2018 12:55
Alleen het deel waar ik op reageerde! Ik ken de regels :)
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven