Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrouwjagersma schreef:
01-04-2018 12:01
Het ligt er echt aan tegen wie. Ik kan best een botte reactie hebben, maar iemand met een nick als "onzekeremama88" die bang is dat haar vriend vreemdgaat en die je verder op dit forum niet echt ziet reageren, behalve in topics over kinderkleding, waarom zou je die vertellen dat haar man sowieso vreemdgaat, omdat zij een doodsaaie trut is met haar geneuzel over rompers de hele tijd? Je zou dezelfde boodschap ook anders kunnen formuleren.

Maar wellicht ben ik een softie geworden.
Ik schijn "te lief" te zijn. Is ook niet goed.
En zo blijft het forum draaien.
vrouwjagersma schreef:
01-04-2018 12:03
Het ligt echt aan de context, aan het topic en aan de andere forummers. Ik zou me kunnen voorstellen dat je tegen de ene forummer meer kunt zeggen dan tegen de andere.

Wat me in het geval van RB dwarszit, is dat zij een label dat ik ook heb gebruikt als excuus, terwijl ik juist mijn best doe mensen te laten zien dat je dat label ook kunt hebben zonder dit gedrag. Persoonlijk heb ik me nooit gekwetst of beledigd gevoeld door RB.
Ik gebruik niks als excuus, ik ben door de forum jaren heen zelfs minder bot geworden.
vrouwjagersma schreef:
Het ligt echt aan de context, aan het topic en aan de andere forummers. Ik zou me kunnen voorstellen dat je tegen de ene forummer meer kunt zeggen dan tegen de andere.

Wat me in het geval van RB dwarszit, is dat zij een label dat ik ook heb gebruikt als excuus, terwijl ik juist mijn best doe mensen te laten zien dat je dat label ook kunt hebben zonder dit gedrag. Persoonlijk heb ik me nooit gekwetst of beledigd gevoeld door RB.
En dat kan ik me helemaal voorstellen. Sowieso je diagnose als excuus vind ik wat lafjes.
yasmijn schreef:
01-04-2018 11:56
maar ik staf leden ervan met plezier als ik weer iets tegenkom waarvan ik hoop dat er een sanctie op staat.

😱

Dit vind ik nogal schokkend. Met plezier het zo kinderachtige (hier beledig ik kinderen mee) stafje te gebruiken voor je eigen fun. Plus dat de mods hier geen enkele context begrijpen.
Vecht zelf je battles uit.

Wauw. Nu snap je meer bans die uitgedeeld worden
O_O
Eens!
vrouwjagersma schreef:
01-04-2018 12:01
Het ligt er echt aan tegen wie. Ik kan best een botte reactie hebben, maar iemand met een nick als "onzekeremama88" die bang is dat haar vriend vreemdgaat en die je verder op dit forum niet echt ziet reageren, behalve in topics over kinderkleding, waarom zou je die vertellen dat haar man sowieso vreemdgaat, omdat zij een doodsaaie trut is met haar geneuzel over rompers de hele tijd? Je zou dezelfde boodschap ook anders kunnen formuleren.

Maar wellicht ben ik een softie geworden.
Hier ben ik het mee eens en ik vind dit totaal niet soft.

Soms vind ik het echt niet nodig om iemand nog even een schopje na te geven, gewoon omdat het kan of omdat 'een andere mening ook gehoord moet worden'.
Life is short. Eat dessert first.
redbulletje schreef:
01-04-2018 12:05
Ik gebruik niks als excuus, ik ben door de forum jaren heen zelfs minder bot geworden.
Ik vond je eerst minder bot. Net alsof sinds je je diagnose hebt gekrgen, je niet meer 'je best moet doen' ofzo? Ik kan het moeilijk uitleggen en ik bedoel het ook totaal niet verkeerd. Zo lees ik het iig.
Life is short. Eat dessert first.
vrouwjagersma schreef:

Misschien kan ze zich echt niet anders voordoen dan ze is? In al die jaren dat ik haar lees, is haar houding en reacties wel een constant iets. Als ze een rol speelt, speelt ze die wel erg goed. Ik was net ook in discussie met haar en het viel mij op dat ze dingen letterlijk leest en niet tussen de regels door leest.

Overigens heeft bijna iedere vaste forummer wel een eigenheid in het reageren op topics.
RB heeft haar eigen rol. Daar kun je overheen lezen, in discussie over gaan , of je schouders over ophalen; veranderen doet ze toch niet. Zoals niemand hier.
Ana_Isabel2 schreef:
01-04-2018 12:12
Misschien kan ze zich echt niet anders voordoen dan ze is? In al die jaren dat ik haar lees, is haar houding en reacties wel een constant iets. Als ze een rol speelt, speelt ze die wel erg goed. Ik was net ook in discussie met haar en het viel mij op dat ze dingen letterlijk leest en niet tussen de regels door leest.

Overigens heeft bijna iedere vaste forummer wel een eigenheid in het reageren op topics.
RB heeft haar eigen rol. Daar kun je overheen lezen, in discussie over gaan , of je schouders over ophalen; veranderen doet ze toch niet. Zoals niemand hier.
Daar ben ik het dan weer helemaal niet mee eens. In de tijd dat ik op dit forum reageer, heb ik op bepaalde onderwerpen een heel andere visie gekregen.
Dit is nou eenmaal een community met allemaal verschillende mensen, karakters en meningen. Net zoals in het echte leven. Waar je geen mensen kunt staffen om monddood te maken. Die negeer je dan gewoon als iemand je niet aanstaat.

Hoe moeilijk kan het zijn.
vrouwjagersma schreef:
01-04-2018 12:16
Daar ben ik het dan weer helemaal niet mee eens. In de tijd dat ik op dit forum reageer, heb ik op bepaalde onderwerpen een heel andere visie gekregen.
Uitzonderingen daargelaten dan ;-)
yasmijn schreef:
Dit is nou eenmaal een community met allemaal verschillende mensen, karakters en meningen. Net zoals in het echte leven. Waar je geen mensen kunt staffen om monddood te maken. Die negeer je dan gewoon als iemand je niet aanstaat.

Helemaal eens.
vrouwjagersma schreef:
Ik niet. Daar heb ik geen forum voor nodig. Dat kan ik wel in mijn echte leven.
Ik staf wel, vrees ik. Opmerkingen die echt onmogelijk op de man zijn, dus persoonlijke beledigingen op basis van eerdere topics en oproepen tot haat en geweld staf ik. En spam. RB staf ik niet.
yasmijn schreef:
01-04-2018 12:18
Kan. Ik heb hier best veel geleerd én ik leer in het echte leven ook dingen. Ik ben straks geniaal, denk ik.
yasmijn schreef:

Helemaal niet.
Ik ga me alleen niet voor rotte vis uit laten maken, omdat iemand het niet met mij eens is en daarom van alles tegen en over mij denkt te mogen zeggen.
Als dat dan een paar keer voor komt ben ik er we klaar mee. RL had ik er dan allang wat van gezegd, maar dat is hier niet mogelijk.
yasmijn schreef:
Ik word vooral ouder. Dan zit je ook niet meer zo snel op de kast. Bijna alles heb je dan wel meegemaakt of tegengekomen in je leven.
vrouwjagersma schreef:
01-04-2018 12:19
Ik staf wel, vrees ik. Opmerkingen die echt onmogelijk op de man zijn, dus persoonlijke beledigingen op basis van eerdere topics en oproepen tot haat en geweld staf ik. En spam. RB staf ik niet.
Op de man is in the Eye of the beholder.
yasmijn schreef:
Ik wel, alleen al omdat je hier veel meer mensen tegen komt die openheid geven over anders denken e/o leven.
Ana_Isabel2 schreef:
01-04-2018 12:21
Ik word vooral ouder. Dan zit je ook niet meer zo snel op de kast. Bijna alles heb je dan wel meegemaakt of tegengekomen in je leven.
Dat idd 😅
doornroosje9 schreef:
01-04-2018 12:11
Ik vond je eerst minder bot. Net alsof sinds je je diagnose hebt gekrgen, je niet meer 'je best moet doen' ofzo? Ik kan het moeilijk uitleggen en ik bedoel het ook totaal niet verkeerd. Zo lees ik het iig.
Ik doe juist meer mn best mezelf te zijn (vooral irl) maar op het forum hou ik me steeds meer in. Ik post ook al 2 jaar ofzo nauwelijks meer op actueel bijv. Dat mn etiketje mn forumgedrag beinvloedt zit denk bij jullie tussen de oren. Als elninjoo was ik nog veel uitgesprokener. Ik blijf verder gewoon een individu ook al hoor ik nu ook in het hokje autisme. Ben nooit een kuddedier geweest dus voel me nu ook niet geroepen mezelf te verloochenen door een aangepaste autist te gaan spelen. Volgens mn psych heb ik me al levenslang onwetend overal aan lopen aanpassen wat me uiteindelijk opgebroken heeft.
Moiren’ schreef:
Ik wel, alleen al omdat je hier veel meer mensen tegen komt die openheid geven over anders denken e/o leven.
Niet mee eens. Ik kom ze overal tegen en dan heb ik toch liever het gesproken woord dan het geschrevene.
yasmijn schreef:
Op de man is in the Eye of the beholder.
Ook niet altijd. Mocht ik er eentje vinden die voldoet aan mijn criteria, laat ik het hier weten. Aangezien ik autist ben, zal ik het waarschijnlijk niet vergeten.
vrouwjagersma schreef:
01-04-2018 12:19
Hoe komt het dat je RB niet staft?
Goedemiddag! Allemaal de eieren, matzes, croissantjes en verse jus al binnen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ana_Isabel2 schreef:
01-04-2018 12:22
Hoe komt het dat je RB niet staft?
Op de man of oproepen tot haat. Onbeschoft vind ik vervelend, maar daar ga ik niet voor staffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven