Onvolwassen gedrag?!

02-04-2018 08:08 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Op dit moment zit ik mij boos te maken om het gedrag van mijn vriend.

Mijn vriend mag nog graag met vrienden afspreken in het weekend en zo nu en dan op stap. Dit gaat dan meestal wel gepaard met veel drank. Voorheen zat iik
Daar vaak ook bij of ging ook mee..
Sinds enkele maanden ben ik in verwachting en moet dus veel dingen laten. Niet meer drinken en roken en door vermoeidheid lig ik bijna altijd vroeg op bed.

Mijn vriend is natuurlijk niet in verwachting en doet deze dingen nog wel. Aan de ene kant vind ik het prima maar toch steekt het mij dat hij gewoon vrolijk doorgaat als eerst en ik alles moet laten.
Gisteravond zouden wij ook op stap. Wat vrienden over de vloer. Tegen 23uur had ik al geen zin meer om mee te gaan en hij en een vriend zijn om half twee nog eens naar de stad gegaan. Om vijf uur kreeg ik nog een appje dat hij nog in de hottubb ging bij die vriend en net om kwart voor acht kwam hij aangeslingerd.

Ik vind het geen probleem dat hij af en toe de hort op gaat hoor maar acht uur thuis vind ik meer wat voor vrijgezelle studenten. We zouden vandaag samen uitslapen ( door wisselend rooster gebeurt dat niet vaak) maar hebben niet eens samen in bed gelegen..

Gelukkig is dit niet elk weekend aan de orde maar toch erger ik mij hier aan. Maar ik weet niet of het komt omdat ik het niet kan hebben dat ik dat niet kan doen ivm zwangerschap, of omdat ik het niet meer vind passen in onze levens. Gevoel van hoort niet zo..

Uiteraard ga ik dit wel bespreek maar maken maar vinden jullie dat ik hier wat van mag zeggen?

Alvast bedankt
Jullie klinken als een heel jong stel, heb je het er wel over gehad hoe hij dat voor zich ziet als jullie straks ouders zijn? Ben je bewust zwanger geraakt?
Jullie leven gaat veranderen. Is voor jou al veranderd.
Hoe zien jullie samen die toekomst, en wat kan er allemaal heus nog wel?
Goed dat je erover gaat praten.

Ik was zwanger best jaloers dat man heel veel gewoon nog kon. En ik niet.
Nu je in verwachting bent vind je het niet meer passen bij jullie levens?
Ga je nu kluizenaar worden?
Hoe oud zijn jullie en hoe lang bij elkaar?
Het zalen grote ommezwaai zijn voor je vriend: ipv de hele nacht uitgaan in t weekend en uitslapen naar een druk schema met luiers verschonen, voedingen en buikkrampjes.
Heb je het daar weleens met hem over gehad, of vindt hij dat allemaal jouw taak?
We zijn niet jong, hij 28 en ik 30.
Zwanger worden was absoluut een bewuste keuze. Ergens denk ik dat hij denkt, nu kan het nog. Maar daar moeten we het wel over hebben.

@8102 geen kluizenaar maar als er een kindje komt moet je wel het een en ander aanpassen ofniet? Vraag is alleen wat is "normaal" en wat mag je van je partner verwachten?
beauterham schreef:
02-04-2018 08:19
We zijn niet jong, hij 28 en ik 30.
Zwanger worden was absoluut een bewuste keuze. Ergens denk ik dat hij denkt, nu kan het nog. Maar daar moeten we het wel over hebben.

@8102 geen kluizenaar maar als er een kindje komt moet je wel het een en ander aanpassen ofniet? Vraag is alleen wat is "normaal" en wat mag je van je partner verwachten?
Maar dat hadden jullie allang al kunnen bespreken.
8102 schreef:
02-04-2018 08:13
Ik snap het wel. Dat vriend op stap gaat is geen probleem, dat geeft ze ook aan. 8 uur thuis is echt behoorlijk overdreven. Als dat incidenteel is dan geen probleem, maar ik zou geen vent hoeven die dat vaker deed. Dan gaat ie maar in een studentenhuis wonen.
Als je met hem echt een afspraak had om 's ochtends samen uit te slapen/de dag te beginnen, dan mag je hem daar op aan spreken, lijkt me.

Aan de andere kant, ik ben ook enorm moe sinds ik zwanger ben, maar kan niet van mijn vriend verwachten dat hij meegaat in mijn slakkenslaaptempo. Je hebt nu eenmaal een groot verschil in energie op het moment. Pak zelf je rust, maar laat je vriend vrij voor invulling van zijn tijd. (Mits dat dus niet tegen jullie afspraken samen ingaat.)
merl0t wijzigde dit bericht op 02-04-2018 08:24
0.21% gewijzigd
Hips, hopsakee en pierlala.
Maar hebben jullie het er dan nog nooit over gehad hoe jullie leven er straks uitziet als er een kindje bij is? Ik zou eens een heel goed gesprek samen hebben waarin je elkaaf met respect probeert te behandelen.
Vertel hem dat je het er moeilijk mee hebt maar laat hem wel zijn eigen dingen doen nu het nog makkelijk kan. Ik zou me persoonlijk vooral druk maken over de tijd dat de baby er is, dat eerste jaar is pittig en dan kan je niet meer zomaar tot in de ochtend in de kroeg hangen.
Nee zeker niet, het is ook iets wat we samen gaan doen. Daar twijfel ik niet aan.
Ik denk dat ik gewoon jaloers ben dat ik niet meer mee kan. Maar ook dat maar eens bespreken, hoe dat voor mij is. Zoals ik al zei, hij gaat niet vaak op stap. Alleen als hij het doet, dan doet hij het goed..
Denk dat die hormonenboel ook wat voor opschudding zorgen.
8102 schreef:
02-04-2018 08:13
Hij komt om 8.00 slingert het tuinpad op!! Stappen ok maar dit zou ik ook niet leuk vinden en bespreekbaar maken. TO ik zou geen beperkingen opleggen maar praten hoe hij het straks ziet als de baby geboren is. Gun hem vooral straks nog zijn vrije avonden (net als dat hij dat voor jouw gunt) vooral praten en voor jezelf opkomen. Het is net zo goed zijn kind. Als jij je mond houdt en straks alle luiers doet, doe je dat zelf.
beauterham schreef:
02-04-2018 08:24
Nee zeker niet, het is ook iets wat we samen gaan doen. Daar twijfel ik niet aan.
Ik denk dat ik gewoon jaloers ben dat ik niet meer mee kan. Maar ook dat maar eens bespreken, hoe dat voor mij is. Zoals ik al zei, hij gaat niet vaak op stap. Alleen als hij het doet, dan doet hij het goed..
Denk dat die hormonenboel ook wat voor opschudding zorgen.
Wat eerlijk dat je zelf weet dat je jaloers bent. Heel logisch ook! Je mist nogal wat in vergelijk met hem. Wees niet zo streng voor jezelf (of hem). Praat er gewoon over, wie weet komen jullie wel tot een hele goede oplossing.
Handig, hij geeft de fles om half 2 voordat hij de stad in gaat en om 6 uur als hij thuiskomt. Hoef jij je bed niet uit.
Maar even serieus, bespreek het gewoon met hem. Hoe ziet hij het voor zich en hoe zie jij het? Zowel nu tijdens de zwangerschap als straks als de baby er is.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
@ merlot. Die vermoeidheid valt me zo tegen ook. Laatste weken bestaat uit werken en slapen. Huishouden blijft wel eens liggen maar daar springt vriend gelukkig goed bij. Ik voel me gewoon zo saai op dit moment, denk dat dat het onderliggende probleem is. En baal ervan dat ik altijd maar moe ben.
Ga iets leuks doen voor jezelf! Neem een zwangerschapsmassage ofzo.
Je mag best moe zijn, maar dat is niet leuk inderdaad. Dus wees een beetje lief voor jezelf.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ik vind je echt heel onduidelijk: 'Aan de ene kant vind ik het prima maar toch steekt het mij dat hij gewoon vrolijk doorgaat als eerst en ik alles moet laten.'

Of je vindt het prima of je vindt het niet prima. Het kan niet allebei waar zijn.
Wat je het beste met je kunt doen is vertellen wat jij in deze situatie ervaart nu je zwanger bent. Dus niet jijbakken maar duidelijk aangeven hoeveel stress gemis aan nachtrust je bezorgd in deze situatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mannen in een hottub om 5 uur in de ochtend?
Heel herkenbaar hoor! Ik slaap ook al mijn vrije uren weg. Mis daardoor ook feestjes en heb het gevoel niet gezellig te zijn voor m'n partner.
We hebben 't daar dan over. Hij snapt me volkomen, vindt het vooral lastig voor mij. Hij gaat niet thuis zitten voor mij, maar is hierdoor wel extra zorgzaam en hij heeft begrip als ik wat narrig doe.

(Ik trek het ook echt niet als hij rond tweeën pas naar bed komt. Dan word ik wakker en val niet meer in slaap. Maar ja, hij kan er niks aan doen dat ik er al om 21.00 in lig en door m'n slaap heen ben dan. Hormonen :))
@ viva amber
Ik bedoel daar mee dat ik hem niet dingen wil ontzeggen. Als hij met zijn vrienden wil afspreken en drinken etc dan wil ik niet zeggen:" Dat mag niet want ik mag het ook niet!" Maar de gevoelens zijn er wel, het steekt me dat ik niet mee kan doen.

Het hele zwanger zijn was een bewuste keuze, en heb ook super veel zin in om samen ouders te worden. Maar het is ook een omslag, niet alleen om de dingen die ik niet mag doen maar ook aanpassen. Daar moet ik nog even aan wennen
Dat vriend uitgaat zou ik ook nog niet zo'n probleem vinden maar de tijden waarop hij weer thuis komt pfoe...
Ik zou daar zeker in zwangerschap wel een beetje een afspraak in maken (bijvoorbeeld tussen zo en zo laat)

Hoe ver ben je zwanger?
Ik heb namelijk bij 32 weken echt wel aangegeven dat ik wil dat als ie gaat hij een bepaalde tijd er weer is en dat hij qua drank rustig aan doet/mindert zodat ALS het ineens zou gebeuren hij wel fatsoenlijk mee naar zkh zou kunnen....

Nu ben ik 38 en halve week onderweg en is hij de afgelopen 2 weken ook niet meer weg geweest. (Wilde hij zelf ook niet meer)

Mijn mening is dat je er dus zeker afspraken over kan maken of op z'n minst bespreekbaar maakt hoe jij je er bij voelt.
krullen-bol wijzigde dit bericht op 02-04-2018 08:45
Reden: Toevoeging
2.19% gewijzigd
Tralalalala
Haha badmeester, leuke vraag. Maar ja dat klopt. Voorheen zat ik er ook nog wel eens bij in. Is echt lekker na het stappen...

@ merlot. Leuk om te lezen dat jij het ook zo ervaart. Vriend doet hier verder ook goed zijn best hoor. Denk goed om mij..
@krullenbol

Ik ben pas 12 weken :)..
Maar ga het inderdaad even met hem bespreken. Af en toe op stap is prima, maar wel een beetje christelijke tijden.
En vandaag maar wat leuks voor me zelf doen.
Ik ben bewust kinderloos, maar als ik dit topic lees, denk ik:
* Je bent pas enkele maanden zwanger; dus begrijp ik best dat hij nu nog met vrienden afspreekt. Vind ik wat anders dan wanneer hij dat aan het eind van de zwangerschap nog doet en met vrienden in de kroeg zit terwijl jij elk moment kunt bevallen of wanneer je hulp nodig hebt.
* Jij ligt vroeg in bed omdat je moe bent. Moet hij dan hele avonden alleen in de woonkamer gaan zitten of met open ogen naast je in bed liggen omdat jij slaapt?
* Als ik erg moe van de zwangerschap zou zijn en vroeg in bed lag, is het misschien juist prettiger dat hij naar vrienden gaat in plaats van andersom. Hoef je niet moe op te blijven uit goed fatsoen naar vrienden toe, terwijl je liever in bed lag.
* Waarom besprak je voor de zwangerschap niet hoe je wilt dat hij zich opstelt tijdens zwangerschap? Het valt me nl. op dat ik dergelijke topics hier vaak lees. Dus vraag me altijd af waarom partners dit niet bespreken voor een kind te verwekken.
* Wat iemand ook al zei: je geeft wisselende signalen af.
* Ik zou niet weten waarom om 08.00 uur thuiskomen iets voor studenten is. Ik kom ook wel eens vroeg in de ochtend thuis en werk. Niet iedereen is hetzelfde. Maar jij kent je vriend het best.
* Ik vind het ook nogal een verschil of iemand vaak teveel drinkt of het eens in het jaar voorkomt. En dat terwijl ik echt een hekel aan teveel drinkende mensen heb en zelf geen druppel drink.
* Misschien hebben de hormonen invloed op je.
* Ik zou in elk geval wel bespreken hoe jullie verwachtingen zijn omtrent zijn uitgaan tijdens de zwangerschap en na de geboorte.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 16:21
8.60% gewijzigd
Het kan inderdaad heel zwaar zijn, zwanger zijn. Je vriend hoeft natuurlijk niet mee te gaan in jouw tempo. Ik zou wel goede afspraken maken voor als jullie kind geboren is. Mijn man ging gewoon nog lekker lang blijven hangen na een tafeltenniswedstrijd, waardoor ik in het weekend ook hele ochtenden alleen zat met ons kind. Daar heb ik toen wel een flinke ruzie over gemaakt, dat ik het echt niet fijn vond dat mijn leven 180 graden gedraaid was en dat hij gewoon leek door te gaan met zijn oude leven. Dat kwam toen wel binnen bij hem, dus het hielp, maar was niet leuk. Daar zou ik dus wel afspraken over maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven