Wie plaatst het beurtbalkje?

09-04-2018 08:43 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav wie smeer de stokbroodjes, en ander vrij dun onderwerp.
Stel je zet je boodschappen op de band bij de supermarkt. Plaats jij dan een balkje achter jouw boodschappen?

Ik zag het misgaan voor mij in de supermarkt gisterochtend. Meneer staat zijn boodschappen in te pakken, heeft geen balkje achter zijn boodschappen staan. (boze) mevrouw laadt haar boodschappen op de band achter die van hem.
En ja... de cassiere schuift mevrouw's boodschappen achter die van meneer aan. Irritaties al om.

Kortom: op deze maandagochtend, een zwaar onderwerp:
wie is verantwoordelijk voor het beurtbalkje? :)

TO trapt af.
Ik plaats een balkje na mijn boodschappen, ook als teken, dat ik klaar ben en degene achter mij kan gaan laden
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:29
0.00% gewijzigd
Ik, als ik klaar ben. Dus jij ook als jij klaar bent.
Internagelaktisch
Ik plaats het balkje als ik klaar ben met op de band zetten, maar als diegene het voor mij niet doet, doe ik dat ook wel.

Dus dat het 'echt mis' gaat, kan alleen als je allebei niet oplet/ weigert een balkje te leggen.
Those who don’t believe in magic will never find it
Ik zet het altijd neer achter mijn boodschappen, ook als er niemand achter me staat. Anders blijft die band draaien :)

En als degene het voor me vergeet, doe ik dat ook. En dan ben ik niet boos :)
Oh is dit een ding?
Hier gaat het sowieso mis want zodra ik em plaats wil peuter em aan de kassiere geven.
Ja, maar pas als er een makkelijk te pakken is. Zelfs als de persoon achter me erom vraagt dan wacht ik toch tot de balkjes in mijn buurt komen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dropfruitje schreef:
09-04-2018 08:46

Dus dat het 'echt mis' gaat, kan alleen als je allebei niet oplet/ weigert een balkje te leggen.
(mevrouw was al bozig, kan me niet aan de indruk onttrekken, dat ze het expres mis liet gaan. Maar dat is een aanname)
Ik zet m bijna altijd neer.
Ik plaats hem, zodra er iemand achter mij komt staan in de rij en er niet al genoeg ruimte op de band open is, zodat de caissière toch wel ziet dat het niet bij mij hoort.

Staat er nog geen balkje voor mij, zet ik hem zelf neer.
Such a beautiful place to be with Friends.
Degene die er het makkelijkst bij kan.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
Dat wisselt.
Als de persoon voor mij het beurtbalkje plaatst, en er komt niemand na mij, zet ik hem niet neer.
Als de persoon voor mij hem niet plaatst, en ik merk dat de persoon achter mij hem ook niet plaatst, zet ik er twee neer!

Is toch gewoon een kwestie van een beetje opletten?
Ik wil nl niet dat degene voor mij, mijn met zorg uitgezochte boodschappen afrekend, en uiteraard hoef ik de boodschappen van degene na mij niet.
pearle schreef:
Ik zet het altijd neer achter mijn boodschappen, ook als er niemand achter me staat. Anders blijft die band draaien :)

En als degene het voor me vergeet, doe ik dat ook. En dan ben ik niet boos :)
+1
dropfruitje schreef:
Ik plaats het balkje als ik klaar ben met op de band zetten, maar als diegene het voor mij niet doet, doe ik dat ook wel.

zo doe ik het ook
bly schreef:
09-04-2018 08:50
Dat wisselt.
Als de persoon voor mij het beurtbalkje plaatst, en er komt niemand na mij, zet ik hem niet neer.
Als de persoon voor mij hem niet plaatst, en ik merk dat de persoon achter mij hem ook niet plaatst, zet ik er twee neer!

Is toch gewoon een kwestie van een beetje opletten?
Ik wil nl niet dat degene voor mij, mijn met zorg uitgezochte boodschappen afrekend, en uiteraard hoef ik de boodschappen van degene na mij niet.
Dit.
Meestal zet ik het wel neer, ook voor mijn boodschappen als het er nog niet ligt. Volgens mij is er geen regel voor wie het moet doen. Het komt zoals het gaat.
Frizz schreef:
09-04-2018 08:47
Oh is dit een ding?
Hier gaat het sowieso mis want zodra ik em plaats wil peuter em aan de kassiere geven.
Blijkbaar.
Ik plaats hem na mijn boodschappen, ook als er nog niemand staat. Zo kan ik verder met dagdromen en hoef ik niet op te letten of er iemand achter me komt staan. Dat balkje staat niet in de weg als er niemand achter me komt staan, ik word er niet extra moe van of zo dus waarom zou je het niet doen?
Ik vind hier dingen van.
Als ik alleen ben dan zet ik er een voor en een achter me. Waarom niet he. Ze zijn gratis.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
MinkeDeWit schreef:
09-04-2018 08:56
Meestal zet ik het wel neer, ook voor mijn boodschappen als het er nog niet ligt. Volgens mij is er geen regel voor wie het moet doen. Het komt zoals het gaat.
Er is geen regel voor nee daarom slaat het ook nergens op dat mensen boos worden. Let dan gewoon op of er een ligt en leg er zelf een neer.

Bij sommige supermarkten met een lange band is het wel irritant als je er wel de boodschappen neer kan leggen maar niet bij de balkjes kan en degene voor jou het niet doen.
Ik piep. Ideaal.
Ik zet hem zowel voor als achter mij neer. Mits hij er niet al staat. Ik plaats graag beurtbalkjes :) Het liefste zou ik ze ook tussen andermans boodschappen plaatsen, maar dat durf ik dan weer niet.
s7rin wijzigde dit bericht op 09-04-2018 09:35
32.67% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
MinkeDeWit schreef:
09-04-2018 08:56
Maar al zou er wel een regel zijn, dan nog is het wat mij betreft geen probleem als degene die het zou moeten doen het 'vergeet' of geen zin heeft. Dan doe ik het.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik doe het vrijwel altijd. Als attentie voor degene die na mij komt. Kijk persoon vaak even erbij aan met een glimlach. Merk dat mensen dat prettig vinden en er soms ook een gesprekje door ontstaat.
Solomio schreef:
09-04-2018 08:49
Degene die er het makkelijkst bij kan.
Dit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven