Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid
vrijdag 6 april 2018 om 10:07
Hoi forumleden,
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt

zaterdag 14 april 2018 om 21:01
Dit is de eerste keer dat je de voedingsadviezen van deze forummer leest denk ikfashionvictim schreef: ↑14-04-2018 20:26Waarom zit je dan nu te promoten om rauwe eieren aan een dreumes te geven? Ben je niet goed ofzo? Die dreumes is nog net zo kwetsbaar als in de buik hoor!

zaterdag 14 april 2018 om 21:06
Joh dan begrijp je het toch gewoon lekker niet. Ik ga hier geen energie meer in stoppen hoor.
Leip gedoe.

zaterdag 14 april 2018 om 21:06
Nee, die worden door een schijfje banaan of een halve avocado geprakt om de ranzigheid enigszins te verhullen. Kind vind het lekker zegt shisha dan. Nee, kind zal wsl gaan kotsen bij een rauwe dooier net als de meeste van ons. En waarom? Omdat ons lichaam heel goed weet wat wel of niet gezond is over het algemeen. Een rauw ei wegslurpen deden de boeren vroeger in de koeienstallen waar ook de kippen zaten als ze geen tijd hadden om even naar moeder de vrouw te gaan voor een bord pap. Die boeren bestaan niet meer. Haha, sorry!Yggdrasil- schreef: ↑14-04-2018 20:28Hoe eet je eigenlijk rauwe eidooiers?
Slurp je die door de fles naar binnen?
Getverdemme!!

zaterdag 14 april 2018 om 21:07
Wat is dit nu weer voor bron? Die meneer promoot eieren, natuurlijk gaat hij het gebruik van rauwe eieren niet afraden.

zaterdag 14 april 2018 om 21:08
De laatste hadden ze een paar jaar geleden bij man bijt hond gespot
https://www.youtube.com/watch?v=2T2RLOviluw
https://www.youtube.com/watch?v=2T2RLOviluw
zaterdag 14 april 2018 om 21:12
Nee, TO maakt er een soort pap van door ze te prakken met banaan. Volkomen geschift.Yggdrasil- schreef: ↑14-04-2018 20:28Hoe eet je eigenlijk rauwe eidooiers?
Slurp je die door de fles naar binnen?
Getverdemme!!
Wat ik me ineens ook afvraag: heeft die dreumes geen vader? TO dus geen man?
Als mijn partner toch zulke bizarre dingen aan mijn dreumes zou voeren was het huis te klein.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 14 april 2018 om 21:14
Ja, de vader eet ook rauwe eidooiers toch? Wel wat minder dan kind geloof ik.fashionvictim schreef: ↑14-04-2018 21:12Nee, TO maakt er een soort pap van door ze te prakken met banaan. Volkomen geschift.
Wat ik me ineens ook afvraag: heeft die dreumes geen vader? TO dus geen man?
Als mijn partner toch zulke bizarre dingen aan mijn dreumes zou voeren was het huis te klein.

zaterdag 14 april 2018 om 21:20
Daarbij heeft deze meneer het over volwassenen. . Voor volwassenen is salmonella in de meeste gevallen vervelend, maar niet meer dan dat. De in de volksmond buiktyphus variant wel, maar ook daar kan je voor behandeld worden. Volwassenen kunnen ook een besmet ei eten zonder dat ze er ziek van worden. Als de bacterie niet in de bloedbaan komt is het ook niet direct gevaarlijk voor een ongeboren kind. Al met al voor volwassenen "niet echt gevaarlijk" als je kans en gevolg optelt.
Kinderen tot 5 jaar lopen een grotere kans om ziek te worden als ze een keer een besmet ei tegenkomen (bron voedingscentrum), en daarnaast zijn de risico's bij hele heftige buikloop, koorts en overgeven bij zo'n hummeltje als die van TO natuurlijk vele malen groter.
Niks niet "niet echt/echt niet gevaarlijk". Hou op dat rare mens te steunen in haar waanbeelden.

zaterdag 14 april 2018 om 21:22
LEZEN Sally, lezen! To iedere dag 1 en pa om de 2 dagen 1 (om van het gezeik af te zijn denk) Blijft de vraag; waarom ma dan geen 16 dooiers eet als ze er 4 gezond vind voor een kind van 13 kilo? Zekere voor het onzekere misschien?

zaterdag 14 april 2018 om 21:23
TO is in de veronderstelling dat ze met dit absurde dieet kanker kan voorkomen. Oke kind overleden aan salmonella of leverschade vanwege een overkill aan eiwitten, maar heeee tenminste geen kankerDriewieler01 schreef: ↑09-04-2018 15:29Dan is het toch juist geen mishandeling, maar een preventief kankerdieet. Dan is juist andersom mishandeling!

zaterdag 14 april 2018 om 21:24
Omdat het natuurlijk in en in smerig isnormandina schreef: ↑14-04-2018 21:22LEZEN Sally, lezen! To iedere dag 1 en pa om de 2 dagen 1 (om van het gezeik af te zijn denk) Blijft de vraag; waarom ma dan geen 16 dooiers eet als ze er 4 gezond vind voor een kind van 13 kilo? Zekere voor het onzekere misschien?

zaterdag 14 april 2018 om 21:28
Het hele artikel:
https://www.nrc.nl/nieuws/2010/07/28/ho ... 81-a343346
Ik denk dat to her idee om rauw ei te eten heeft vanuit de paleo; http://www.hetpaleoprincipe.nl/ei.html
Maar ook hier niet meer dan 2 per dag en zelfs alleen maar in het seizoen, dus niet het hele jaar door.

zaterdag 14 april 2018 om 21:30
Ik geloof dat de redenering was dat een kind meer voedingstoffen nodig heeft. Dat dat naar verhouding is en niet in absolute zin, daar had ze denk ik even overheen gelezen op die gekkie-sites.normandina schreef: ↑14-04-2018 21:22LEZEN Sally, lezen! To iedere dag 1 en pa om de 2 dagen 1 (om van het gezeik af te zijn denk) Blijft de vraag; waarom ma dan geen 16 dooiers eet als ze er 4 gezond vind voor een kind van 13 kilo? Zekere voor het onzekere misschien?

zaterdag 14 april 2018 om 21:31

zaterdag 14 april 2018 om 21:33
Maar dan wel met veel marsalanormandina schreef: ↑14-04-2018 21:32geprakt in tiramisu verdeeld over 4 porties valt het toch wel mee??
zaterdag 14 april 2018 om 21:35
Maar het ergste is dat die ouders niet zelf zo stoer zijn om zelf het leeuwendeel van dat geschifte dieet te nuttigen, maar dat ze dat geven aan een 1 jarig kind dat niet kan praten en volledig afhankelijk en weerloos is.normandina schreef: ↑14-04-2018 21:29Gemiddeld eet dit gezin dus 165 eidooiers per maand. Er worden er 165 eiwitten weggegooid. Wie hier nog iets normaals en gezonds inziet, ethisch, fysiek of anderszins en erger nog kan verdedigen is zelf toe aan wat hulp en (vitaminen)pillen.
Zijn er geen opa's en oma's, vrienden, ooms en tantes, etc in de buurt, vraag je je af? Met zulke ouders heb je als kind geen vijanden nodig.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 14 april 2018 om 21:37
Her en der betekent voor mij nog altijd zo nu en dan. Voor een volwassen mens. Niet dagelijks 4 dooiers voor een kind van 20 maanden. Maar goed, jij kan of wil de context maar niet zien, duidelijk.shisha schreef: ↑14-04-2018 21:28Ik denk dat to her idee om rauw ei te eten heeft vanuit de paleo; http://www.hetpaleoprincipe.nl/ei.html