Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
sophy veel plezier op de bruiloft.
Merel: heel logisch eigenlijk dat jullie acupunctuur gaan doen. Ik hoop dat het werkt! Ik zou ook alles op alles zetten, hoor! Al lijkt het misschien zweverig (vind je vriend toch?). Straks heb je er iig alles aan gedaan en kan je jezelf niets verwijten!

Bar: jeetje dat duurt ook lang, zeg. Hopelijk vandaag een duidelijke streep. Alweer getest?

Goof: fijne vakantie!

Sammy: wat fijn zeg, zo'n menselijke arts. Daar zouden er meer van moeten zijn! Bij ons ging het er allemaal wel wat zakelijker aan toe. Heerlijk als je merkt dat zij het ook heel erg voor je hoopt. Dan voel je je gesteund (lijkt me). Veel succes met IUI 6! Wat zou dat gaaf zijn, gewoon zwanger van IUI 6, net op de valreep voor IVF. Ik hoop het zoooo voor jullie.

Sophy: fijne bruiloft. Have fun! Die datumprikker komt wel, ga jij maar lekker feesten straks!
Sammy; voor ons is dat logsich, maar voor de artsen niet. De vorige cryo-behandeling heb ik progynova 2x 2 per dag (2 mg) moeten slikken. Ik heb contact met iemand gehad die veel meer slikte per dag. Dat heb ik aangegeven en het ziekenhuis zegt dat het geen zin heeft om meer te slikken. Wij hebben aangegeven dat wij toch willen proberen. Met pijn en moeite mag ik nu 2x 3 per dag slikken.

Dag na het gesprek belde het ziekenhuis mij op dat we de medicijnen langer gaan slikken, mocht dit nodig zijn, en dat we het tot 3x toe mogen proberen. Als dit nodig is. En dat bedoelde ik te zeggen dat ze toch wel aardig zijn. Ze geven mij nu toch iets meer kans. Heb er wel mijn mond voor open moeten trekken.

Sophy: veel plezier op de bruiloft.

Peggy: geniet maar lekker van je zwangerschap en ik hoop echt voor je dat ze volgende week al iets kunnen zien op de echo en dat het goed.
Suzzel; het gata met ups en downs. Vorige week hadden we een verjaardag met allemaal zwangeren en kinderen. Toen kon er niet zo goed tegen.

We zullen toch verder moeten. We mogen de hoop nog niet opgeven. Alleen als ik erbij na ga denken dat we nog 1 cryo-behandeling hebben en dan alleen nog de 3e ICSI poging.....dan wordt het me slecht.
Dat zou iedereen hebben, lieve Fleur! Het is ook allemaal niet makkelijk en zeker niet als je op een kinderverjaardag zit.
Zo'n kinderverjaardag kan zo moeilijk zijn! Zeker als er ook nog zwangeren rondlopen. Logisch dat je het dan moeilijk hebt.
quote:Watsons991 schreef op 03 maart 2009 @ 09:16:

Hoi Barbabella is mijn avatar van Misschieken?? Wat is dat?? Heel stom misschien maar ik heb het plaatje gewoon bij google afbeeldingen gepikt omdat ik het leuk vond maar ken het verder niet, ha ha. Ben benieuwd! Groetjes Watsons991Dat ben ik dus, Watsons0991....
Ben niet bijgelezen, krijg zo bezoek, ben jarig.

Gynaecoloog heeft net gebeld en morgen (!) krijg ik een hsg onderzoek. Ze verwacht dat mijn eileiders niet dicht zijn omdat ik al 6x zwanger ben geweest. Ze gaf wel aan dat je idd meer vruchtbaar bent na een hsg. Officieel mag je om deze reden geen hsg doen maar ze wil wel meewerken, ook om het acceptatie proces makkelijker te maken mochten we niet in verwachting raken. Zo hebben we echt alles gedaan (binnen onze eigen grenzen) wat we konden doen. Geweldig mens trouwens die gynaecoloog, ze leeft enorm mee. Ze zei zelfs 'ik voel me machteloos, ik wil jullie zo ontzettend graag helpen" ... vin'k lief.
Zitah: van harte gefeliciteerd!!!!!!!!! En wat een cadeautje dan zeg, als je op je verjaardag gebeld wordt door zo'n lieve, begripvolle gyn. Zie je tegen de HSG op? Je hebt er geloof ik al eens 1 gehad toch? Nou ja, hoe dan ook.... veel succes morgen (da's snel!)! En voor nu: lekker taartjes eten! (f)
Zitah, gefeliciteerd. En wat fijn dat ze meewerken aan de hsg. Zou de gezondheidszorg in Nederland nu toch wat patiëntvriendelijker worden? Het lijkt er wel op met onze fijne gynaecologen.

Succes morgen!!!
Fleur, nu snap ik het. Goed dat je aangedrongen hebt. Als jij je er fijn bij voelt, dan is dat het beste. Ik ga trouwens op dit moment niet naar verjaardagen met heel veel mensen (hield ik al nooit erg van, heel gek ik ging me dan vervelen, maar nu wil ik dat echt niet). Ik zit nu eenmaal in een leeftijd waarop veel mensen zwanger zijn/kinderen hebben, en dat is voor hun heel erg fijn maar voor mij confronterend. Ik spreek dan met de jarige een andere dag af. Daar heeft iedereen eigenlijk alle begrip voor, bovendien spreek je elkaar op een verjaardag toch niet en als ik een andere keer langskom wel. Ik maak hier ook echt geen uitzondering op, want ik wordt er telkens verdrietig van.

Soof, was de bruiloft leuk? Omgekeerde wereld he, de bruiloft van je schoonmoeder.
Sorry Misschicken, dat wist ik niet. Is ook wel heel toevallig! Ik heb mijn avatar al even gewijzigd. Groetjes Watsons991
Huh? Ik heb het gewijzigd maar nog steeds dezelfde avatar. Zal wel ff duren...
Wat ontzettend sterk van je Sammy, dat je zo je grenzen aangeeft op verjaardagen. Erg knap van je! Ik ga wel en ben dan dagen daarna niet te genieten... misschien moet ik het maar net als jij gaan doen.

Zitah gefeliciteerd met je verjaardag en alvast veel sterkte morgen bij de hsg. Een prachtig symbool trouwens die tatoeage. Ben je al zo afscheid aan het nemen? Heb je totaal geen hoop meer op de andere iui's? Sterkte hoor!

Wat ontzettend vervelend Merel dat je je zo beroerd voelt. Hopelijk is het allemaal voor een heel goed doel!

Sophie, hoe was de bruiloft?

Ben net heel snel de Gardo babystore ingerend voor een kraamkadootje voor mn schoonzus. Ik zit te twijfelen om zo'n draagdoek te kopen. Enige nadeel is dat ik niet zeker weet of ze hem wel zou willen. Het is zo persoonlijk, de 1 loopt er mee weg en de ander vindt hem vreselijk. Wat vinden jullie??? Wel kopen? Wat een mega grote winkel is dat zeg! Heb met oogkleppen op gelopen en niet lopen zwijmelen want anders maak ik mezelf alleen maar gek

Verder alles goed hier, maandag het VU weer gebeld om te vragen hoe lang het nog gaat duren (hoe bedoel je, ongeduldig ) en de wachtlijst is opgelopen tot zeker 6 maanden, dus ik moet het niet voor mei verwachten... Ze zijn nu nog de mensen aan het plaatsen van september. Ik sta sinds november erop, dus het kan nog wel even duren. Wel balen want we hebben een vakantie geboekt en ook al grotendeels betaald voor juni. Dus ik hoop wel dat ik voor die tijd geopereerd ben.

Verder alles goed met iedereen? Met alle zwangeren? En alle mama's?
watson, ff f5 doen, dan ververs je hem
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:dolfijntje01 schreef op 03 maart 2009 @ 15:29:

Ben net heel snel de Gardo babystore ingerend voor een kraamkadootje voor mn schoonzus. Ik zit te twijfelen om zo'n draagdoek te kopen. Enige nadeel is dat ik niet zeker weet of ze hem wel zou willen. Het is zo persoonlijk, de 1 loopt er mee weg en de ander vindt hem vreselijk. Wat vinden jullie??? Waarom vraag je het niet gewoon aan je schoonzus? Of vind je dat jammer, want dan is de verrassing er natuurlijk wel af!

En balen joh, van die wachtlijst. Ze zouden verboden moeten worden. Ik zou er ook echt ongeduldig van raken. En het is gewoon ook zo lastig plannen met vakanties enzo.
Doggie nog gefeliciteerd en veel geluk gewenst.

Zitah, jij ook gefeliciteerd.

Merel, hoop dat je wat heb aan de acupunctuur. Ik moet morgen weer heen. Krijg je ook kruiden?

Fleur, het is echt K*T als je bms dun is. Ik heb het zelf ook. Verwacht daarom ook niet veel van de IVF, ook al zegt mijn arts dat het niet hoeft te betekenen dat het niet lukt. Ik ben het gewoon zat, terwijl ik nog moet beginnen .

Vervelend dat je af en toe echt op je strepen moet gaan staan he. Artsen kunnen soms irritant zijn.

Dolfijn, balen joh dat de wachtlijkst zo lang is. Het is druk in het Vu.

Soof, hoe was de bruiloft? Wanneer ga je op vakantie?

Ik was zondag jarig :-). Ben 35 geworden . We zijn zondag ook naar puppies gaan kijken, echt super leuk. En als alles goed gaat krijgen wij rond pasen een pupje.

Verder komen mijn zus en zwager met beeb bij mij logeren. Dat zal wel weer even moeilijk worden, want mijn nichtje is zo'n schatje, en dat doet gewoon soms pijn om haar dan te zien en niet te weten of je zelf ooit zo'n kleine munchkin zal hebben.

Voel me verder steeds niet zo lekker. Ziek, zwak en misselijk zeg maar. Misschien dat de acupunctuur me morgen weer wat helpt.
Sammy, fijn dat je vrede kunt hebben met de melding van de arts dat de natuur soms ook maar wat doet. Ik had dat ook toen de arts zei dat ze tegenwoordig al veel weten over (on)vruchtbaarheid, maar zoveel meer ook nog niet. Dat is natuurlijk balen, maar geeft wel aan dat niet overal een pasklare verklaring voor te geven is. En fijn dat de arts een brief naar verzekeraar wil schrijven. Driemaal moet gewoon snel scheepsrecht bij je zijn!

Goof, alvast een fijne vakantie en goed dat je vriend toch wel snel verder wil. Je wilt een keer af van constant verdriet en spanning.

Soph, hoe was de bruiloft?

Verder iedereen:
mariesophie heel veel mensen zijn beetje grieperig,

ik ben zelf ook snot verkouden grr

wat is de vu??
Oh, ik had pas de helft gelezen....

Dolfijntje, wat balen van die wachtlijst. Hopelijk valt het uiteindelijk nog mee en gaat het iets sneller dan verwacht.

Zitah, fijn dat de arts meewerkt met de hsg. Ik wilde dat ook per se om zaken uit te kunnen sluiten hoewel er geen aanleiding voor was. Bij mijn ziekenhuis doen ze het alleen bij sporen van chlamydia namelijk. En omdat het wel extra vruchtbaarheid geeft, is het ziekenhuis uiteindelijk gezwicht. Er is inderdaad niks gevonden, maar twee maanden wel zwanger!

Barb, gefeliciteerd met je verjaardag.

MS, ook nog gefeliciteerd. Leuk dat je misschien met pasen al een puppie hebt. En ik dacht dat dun bms juist een reden is om IVF te proberen?
quote:maria52 schreef op 03 maart 2009 @ 18:04:

MS, ook nog gefeliciteerd. Leuk dat je misschien met pasen al een puppie hebt. En ik dacht dat dun bms juist een reden is om IVF te proberen?

Dun bms speelt mee om IVF te proberen net als slechte zaad van mijn vriend, en een deel waarom het nog niet is gelukt is onverklaarbaar. Krijg dus ook medicijnen voor dat dunne bms tijdens de behandeling. Eerder kon dat nog niet omdat dat elkaar zou tegenwerken. Ik ben benieuwd en hoop echt dat het helpt.

Hoe is het met jou?
quote:knappekloon schreef op 03 maart 2009 @ 17:56:

mariesophie heel veel mensen zijn beetje grieperig,

ik ben zelf ook snot verkouden grr

wat is de vu??Het ziekenhuis.
quote:mariesophie schreef op 03 maart 2009 @ 18:10:

[...]

Het VU ziekenhuis in Amsterdam.
Barbarella, ik heb ook regelmatig gedacht dat ik een struisvogelei aan het broeden was, maar na de eisprong, had ik er dan ook geen last meer van. Kennelijk voel je het werken van je eierstokken. Als je nu een licht streepje had, heb je morgen misschien wel een echt streepje, ik hoop het voor je!

Peg, hoe is het met je? Geloof je het al een beetje of is het nog wel onwerkelijk? Bij mij is er nog heel lang een heel onwerkelijk gevoel blijven hangen. Pas na de 12 weken echo ging ik het echt geloven.

Doggy, gaan jullie er eigenlijk nog tussenuit voor een (korte) honneymoon? Of zijn jullie misschien zelfs nu weg?

Linnelien, heb je nog steeds niet getest? Hoe lang ben je nu over tijd dan?

Fleur, wat fijn dat je het 3 x met de medicijnen mag proberen. Bedoel je dan dat er eerst wordt gekeken of de medicijnen aanslaan voor het groeien van je baarmoederslijmvlies en pas als blijkt dat dat genoeg groeit, bij de 1e, 2e of 3e keer, dat ze dan pas gaan kijken of er een embryootje goed ontdooit? Dat is wel schappelijk inderdaad.

Suzzel, vervelend dat je meteen klachten had, nadat je op je werk was, maar dat geeft inderdaad wel weer de bevestiging voor jezelf dat het geen aanstelleritus is. Wat je stiekem natuurlijk wel weet, maar toch.

Harley, spannend over 1,5 week al beginnen. Ben je er helemaal klaar voor? Vind je het eng?

Goof, klinkt wel heftig als je schrijft dat jullie klaar met behandelen willen zijn met of zonder kindje, maar ik kan het begrijpen. Het is allemaal echt heel zwaar, zowel lichamelijk als psychisch. Wel lekker om er zo eventjes tussenuit te zijn en fijn ook dat je mannetje nu wel direct mee wil doen, voor een volgende poging.

Soof, nu echt niet lang meer he voor je met vakantie gaat? Vrijdag? Pff, echt lekker!

Sammy, wat fijn dat jullie arts zo begripvol is en de juiste dingen zegt. Het is best belangrijk om je in dit traject begrepen te voelen. Op naar poging 6 dus! Wat je schrijft over je pauze begrijp ik heel goed. En ik weet uit ervaring dat het heel rustgevend kan werken. Ik was na onze pauze in de zomer van vorig jaar heerlijk uitgerust en er weer vol vertrouwen aan toe om verder te gaan. Misschien zou dat voor jou ook wel zo werken.

Met mijzelf gaat alles prima. Ik ben voor de eerste keer naar zwangerschapsyoga geweest en dat was wel geinig. Ik was blij om te zien dat ik niet de enige was met nu al een vrij forse buik (na vorige week zondag de bescheiden buikjes van Blog en Maria gezien te hebben ). De oefeningen waren erg rustgevend. Ik heb als een blok geslapen daarna, heerlijk! Verder kijk ik erg uit naar komende vrijdag, dan heb ik de 20 weken echo. Ik ben erg nieuwsgierig, maar vind het ook wel heel spannend.
Spannend hoor CD 20 weken echo. Wil je ook het geslacht weten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven