Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 27 april 2018 om 08:30
Als je blank bent, komt het daardoor dat je het niet kunt zien. Biracials zien het wel.sam1968 schreef: ↑27-04-2018 01:02Ze zei niks over witten eigenlijk.
Meer over mensen over het algemeen.
Ik was het er trouwens niet helemaal mee eens. We kennen Meghan alleen van foto's (ik dan in ieder geval) en dan vind ik het heel moeilijk te zien op sommige plaatjes. En op andere dan weer heel duidelijk.
Zoiets zei FV. ( btw ik heb niet gezocht of ik het origineel nog ergens kan vinden).
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vrijdag 27 april 2018 om 08:35
Wat natuurlijk een uitermate racistische opmerking is, want alle blanken worden even over één kam geschoren.simbalabimba schreef: ↑27-04-2018 08:30Als je blank bent, komt het daardoor dat je het niet kunt zien. Biracials zien het wel.
Zoiets zei FV. ( btw ik heb niet gezocht of ik het origineel nog ergens kan vinden).
En alle biracials ook.
Maar vergeleken bij Actueel blijft het peanuts natuurlijk.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 27 april 2018 om 08:39
Nee hoor, ze sloot af met een opmerking over blanke mensen.
Kijk allemaal nou gewoon eens naar de post van Dicca gistermorgen om 6:49
vrijdag 27 april 2018 om 08:54
Zit heel vaak een oordeel in, niet eens over huidskleur. Maar hoe anderen zich kleden, eruit zien, heten, alles.
vrijdag 27 april 2018 om 08:59
Dat FV strijdt tegen racisme is alleen maar bewonderenswaardig.
Het gegeven dat ze zelf met regelmaat uit de bocht vliegt, moeiteloos op de man speelt en zelf racistische opmerkingen maakt is minder charmant. Dat ze haar eigen opmerkingen goed praat, of haar zelfs het racistische element erin keihard ontkent, maakt dat ik haar niet meer serieus neem. Jammer, want het is wel hard nodig.
Ik ben ervan overtuigd dat als ze meer 'practise what you preach' zou toepassen, uit de slachtofferrol zou stappen en zou beseffen dat dit probleem alleen opgelost kan worden door gezamenlijkheid te creëren (i.p.v. te verwachten dat 1 groep maar moet veranderen en aanpassen) dit een veel positiever effect zou hebben en veel meer mensen aan haar kant zouden staan. Nu polariseert ze heel erg, en imho leidt dat niet tot oplossingen, wel tot afkeer.
Als je het gaat vergelijken met de zooi in meerdere topics (en niet alleen op de actueel pijler hoor) is het idd peanuts. Maar ja, vergelijken met anderen maakt dat de wereld wel heel oneerlijk is. Wat mij betreft mag ze blij zijn dat ze niet vaker een ban krijgt.
Het gegeven dat ze zelf met regelmaat uit de bocht vliegt, moeiteloos op de man speelt en zelf racistische opmerkingen maakt is minder charmant. Dat ze haar eigen opmerkingen goed praat, of haar zelfs het racistische element erin keihard ontkent, maakt dat ik haar niet meer serieus neem. Jammer, want het is wel hard nodig.
Ik ben ervan overtuigd dat als ze meer 'practise what you preach' zou toepassen, uit de slachtofferrol zou stappen en zou beseffen dat dit probleem alleen opgelost kan worden door gezamenlijkheid te creëren (i.p.v. te verwachten dat 1 groep maar moet veranderen en aanpassen) dit een veel positiever effect zou hebben en veel meer mensen aan haar kant zouden staan. Nu polariseert ze heel erg, en imho leidt dat niet tot oplossingen, wel tot afkeer.
Als je het gaat vergelijken met de zooi in meerdere topics (en niet alleen op de actueel pijler hoor) is het idd peanuts. Maar ja, vergelijken met anderen maakt dat de wereld wel heel oneerlijk is. Wat mij betreft mag ze blij zijn dat ze niet vaker een ban krijgt.
vrijdag 27 april 2018 om 09:01
Ik hoop oprecht dat ze dit door blijft zetten hoor. Ik hou er wel van als mensen ergens echt voor staan en daar ook voor blijven staan. Ik vind alleen de manier waarop zo jammer.
vrijdag 27 april 2018 om 09:04
Wat ongelofelijk belachelijk dat FV überhaupt gestaft werd, laat staan die ban. Ze zei iets wat voor alle mensen zou kunne gelden en ze zegt 3 posts later ook nog expliciet dat ze niet bedoelde dat er iets fouts aan is.
Ze vroeg zichzelf iets af wat ongeveer hetzelfde was als wat ik (en nog iemand) later ook zeiden: zou het zo zijn dat je kenmerken van jezelf sneller herkent? Dus dat daarom blanke mensen de blanke kenmerken van een biraciale vrouw overheersend vinden, oid? Het was een vraag en niks racistisch aan. Als je dat denkt heb je de post gewoon niet begrepen.
En als je dan ziet wat voor enorme bagger en haat er op actueel wordt gepost en gewoon mag blijven staan.
Schandalig en beneden alle peil.
Ze vroeg zichzelf iets af wat ongeveer hetzelfde was als wat ik (en nog iemand) later ook zeiden: zou het zo zijn dat je kenmerken van jezelf sneller herkent? Dus dat daarom blanke mensen de blanke kenmerken van een biraciale vrouw overheersend vinden, oid? Het was een vraag en niks racistisch aan. Als je dat denkt heb je de post gewoon niet begrepen.
En als je dan ziet wat voor enorme bagger en haat er op actueel wordt gepost en gewoon mag blijven staan.
vrijdag 27 april 2018 om 09:04
vrijdag 27 april 2018 om 09:12
Wat zei je nou net over slachtofferrol?GenieInABottle schreef: ↑27-04-2018 09:04Oh, ik ga er voor het gemak maar vast van uit dat ik straks een hele meute over me heen krijg hoor, maar tnx.![]()
Oh en even snel tussendoor, het antwoord op je laatste vraag van gisteren is yep!![]()
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
vrijdag 27 april 2018 om 09:15
Oh heeft m.i. niets met slachtoffer te maken hoor, ik weet hoe er hier gereageerd wordt. Ik ben gewoon alvast voorbereid.
Ik zou pas slachtoffer zijn als ik dat heel gemeen zou vinden, me het persoonlijk aan zou trekken of wat dan ook. Ik begrijp dat er mensen zijn met een andere mening en dat mag.
vrijdag 27 april 2018 om 09:16
Nou dat zou voor meer mensen moeten gelden.
Van wat ik heb gezien zijn de mensen die FV soms racistisch noemen over het algemeen de mensen die óf zelf de grootste racisten zijn óf mensen die mensen die duidelijk niet zo veel afweten van de sociologische kant en onderliggende structuren van racisme.
Uiteraard heb ik niet al haar posts of de reacties daarop gelezen, dus ik kan geen 100% algemeen statement maken. Maar in veel gevallen is die aantijging dus totaal niet serieus te nemen.
Des te meer omdat er meestal andere, blanke, forummers zijn die exact hetzelfde punt maken als FV maar dat er dan alleen tegen FV geageerd wordt. Ik kan me dan toch meestal niet aan de indruk onttrekken dat dat geen toeval is en het van je huidskleur afhankelijk is wat je mag zeggen.
vrijdag 27 april 2018 om 09:21
MaryCrawley schreef: ↑27-04-2018 09:04Wat ongelofelijk belachelijk dat FV überhaupt gestaft werd, laat staan die ban. Ze zei iets wat voor alle mensen zou kunne gelden en ze zegt 3 posts later ook nog expliciet dat ze niet bedoelde dat er iets fouts aan is.
Precies, dit zei ze. Maar het maakt niet uit met welke woorden je het herhaalt, er blijven mensen die het niet snappen.
vrijdag 27 april 2018 om 09:21
simbalabimba schreef: ↑27-04-2018 08:30Als je blank bent, komt het daardoor dat je het niet kunt zien. Biracials zien het wel.
Zoiets... je hebt niet goed gelezen.
vrijdag 27 april 2018 om 09:23
Tja, als je tegen iets strijd werkt het tegen je als je het zelf wel doet en het ontkent. Of je dat dagelijks doet of soms, maakt niet uit. En huidskleur wat mij betreft ook niet.MaryCrawley schreef: ↑27-04-2018 09:16...
Uiteraard heb ik niet al haar posts of de reacties daarop gelezen, dus ik kan geen 100% algemeen statement maken. Maar in veel gevallen is die aantijging dus totaal niet serieus te nemen.
Des te meer omdat er meestal andere, blanke, forummers zijn die exact hetzelfde punt maken als FV maar dat er dan alleen tegen FV geageerd wordt. Ik kan me dan toch meestal niet aan de indruk onttrekken dat dat geen toeval is en het van je huidskleur afhankelijk is wat je mag zeggen.
vrijdag 27 april 2018 om 09:24
Dit inderdaad. Als het echt om die uitspraak gaat die Dicca gisteren om 06:49 heeft gequote dan is de domheid hemeltergend.
Tjongejongejonge, als ik op vakantie ben dan pik ik in de stroom toeristen in 1 oogopslag de Nederlanders eruit, terwijl de lokale bevolking mogelijk alleen maar 'buitenlanders' ziet.
Daar is niets "koekoek" aan.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
vrijdag 27 april 2018 om 09:26
Nou nogmaals, ik heb werkelijk nog nooit iets racistisch van FV gelezen.GenieInABottle schreef: ↑27-04-2018 09:23Tja, als je tegen iets strijd werkt het tegen je als je het zelf wel doet en het ontkent. Of je dat dagelijks doet of soms, maakt niet uit. En huidskleur wat mij betreft ook niet.
Ik heb wel veel reacties van mensen gezien die haar posts niet begrijpen of gewoon heel hard "je bent zelf een racist" roepen als ze iets uitlegt over racisme. Niks hiervan maakt FVs post dan daadwerkelijk racistisch.