Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
28-04-2018 10:25
Als het over eten en kittens gaat komt er commentaar, want dat hoort niet op Napraat.
Nu werd er een keer echt nagepraat, wordt het weer geneuzel genoemd.
Het is niet gauw goed hè?
Dit
Tjezus, wat vals
8102 schreef:
28-04-2018 10:36
Spijt van aantal kinderen Op de kinderpijler natuurlijk.
Even de laatsts pagina gelezen: bij Lil0u is ook dat natuurlijk weer perfect.

Zijn er in dat topic geen dode siblings of dode kinderen?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
28-04-2018 10:25
Als het over eten en kittens gaat komt er commentaar, want dat hoort niet op Napraat.
Nu werd er een keer echt nagepraat, wordt het weer geneuzel genoemd.
Het is niet gauw goed hè?

Jullie gaan er alleen zo lang over door. Tien pagina's vol met "zij zei dit, zij zei dat". Ik vind dat geneuzel, sorry.
Yasna schreef:
28-04-2018 02:30
Exact.
FV, het gaat er om dat jij zegt dat Meghan niet te vergelijken valt met Kate omdat Meghan biracial is en Kate niet.
Maar jouw dochter valt wel te vergelijken met de dochter van Kate terwijl jouw dochter biracial is en de dochter van Kate niet.

Daar gaat het om.

En dat heeft er niks mee te maken dat mensen jou of jouw dochter kennen of niet kennen.
Jij schrijft toch dat je een donkere vrouw bent? Dan is jouw dochter toch ook biracial?

Jij schrijft dat soort singen zelf op het forum.

Ik ga hie toch nog 1 keer op reageren want deze posting toont zo duidelijk aan wat een raar fenomeen er gebeurt.

Dit is de derde keer volgens mij dat je op een hele boze toon mij verwijt dat ik mijn dochter met de dochter van Kate vergelijk en dat mij dat racistisch maakt en dat ik met twee maten meet en weet ik veel wat, en je krijgt daarin ook nog eens redelijk massaal bijval van andere forummers.

Wat ik daar dus bijzonder aan vind is het volgende:

Zoals ik gisteren al zei begrijp ik sowieso niet waarom jij en anderen mij zo "groot" maken. Ik zei gister al: ik heb geen idee wie jij bent, zou niet weten waarover je post, ik heb geen idee of je kinderen hebt of niet, maar jij schrijft over mij alsof ik bij je in de klas heb gezeten of naast je woon. En daarbij quote je steeds allerlei dingen die ik jaren of maanden geleden heb gezegd.

Ik heb de bewuste post over Charlotte en mijn dochter gisteren opgezocht, en dat was welgeteld 1 terloops zinnetje dat ik op 8 januari van dit jaar heb gepost. Ik schreef: "Ah, Charlotte is enig! Doet me aan mijn dochter denken" en toen ik gisteravond zag in welk topic en welke context ik dat had gezegd begreep ik die opmerking gelijk: hij staat namelijk onder een foto van Charlotte die een winterjasje draagt dat nagenoeg identiek is aan het winterjasje van mijn dochter en waarop Charlotte net als mijn eigen dochter altijd doet als een echte diva in haar "nette kleertjes' echt staat te poseren. Met andere woorden: ze deed me vooral aan mijn dochter denken omdat ze dezelfde soort kleertjes als mijn dochter draagt en omdat ze nu eenmaal ook een meisje van 2 is.

Wat raar is, is dat jij, ondanks dat we elkaar helemaal niet kennen, zo'n terloopse opmerking van mij überhaupt onthoudt. Dat vind ik al een beetje raar c.q. eng, maar wat nog raarder is dat je die opmerking dus ook nog eens in je hoofd verdraait en veranderd en er heel veel gewicht aan toekent, en die dan maanden na dato in een totaal andere context als "bewijs" aandraagt dat ik een racist ben.

En dat doe je dan ook nog met een stelligheid die ik heel beangstigend vind, want je schrijft over mij en mijn dochter alsof je ons kent, maar als ik dan doorvraag blijkt dat je maar wat lult. En heel erg slecht leest en onthoudt. En eigenlijk vooral zelf heel erg veel dingen verzint die ik helemaal nooit gezegd heb en allerlei "feiten' over mijn priveleven verzint die helemaal niet kloppen. Maar die feiten nemen jij en anderen dan ook nog eens van elkaar over en gebruiken ze als rechtvaardiging waarom jullie als een stel hysterische wijven met brandende fakkels op me jagen, terwijl ze dus voortkomen uit jullie eigen fantasie.

Ik was zelf al lang vergeten dat ik ooit iets had gezegd over mijn dochter en Charlotte, en als ik jullie moest geloven had ik kennelijk nogal uitvoerig gezegd dat mijn dochter en Charlotte op elkaar leken. Ik werd daarover door volgens mij 3 verschillende forummers de maat genomen, maar als ik dan mijn eigen posts nazoek blijkt het om 1 zinnetje te gaan waarin ik helemaal niet zeg dat ze op elkaar lijken.

Dat is echt heel erg bijzonder.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 28-04-2018 11:02
5.91% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
RikM schreef:
28-04-2018 10:54
Jullie gaan er alleen zo lang over door. Tien pagina's vol met "zij zei dit, zij zei dat". Ik vind dat geneuzel, sorry.
Ja, het duurde lang. Dat heb je soms bij discussies: dat je je eigen mening zo obvious de enige juiste vindt, dat je doorgaat met uitleggen, in de veronderstelling dat als je het nou maar duidelijk uitlegt die ander het uiteindelijk wel met je eens moet zijn.
En als alle partijen dat hebben, dan ben je zo 10 pagina's verder.

David Dunning
Solomio schreef:
28-04-2018 10:57
Ja, het duurde lang. Dat heb je soms bij discussies: dat je je eigen mening zo obvious de enige juiste vindt, dat je doorgaat met uitleggen, in de veronderstelling dat als je het nou maar duidelijk uitlegt die ander het uiteindelijk wel met je eens moet zijn.
En als alle partijen dat hebben, dan ben je zo 10 pagina's verder.
Inderdaad.Mooie samenvatting.
Het laatste woord blijkt nog lang niet gezegd.
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 28-04-2018 11:02
5.19% gewijzigd
8102 schreef:
28-04-2018 10:33
Jawel hoor, ik heb net geleerd dat kinderen altijd een goede broer/zus verhoudingen met elkaar hebben.
Dat is toch wel een mooie les, begrijp alle topics dan niet op de viva hier over.
Ik heb alleen de laatste twee blz gelezen, misschien leer je daar nog een andere les uit.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
fashionvictim schreef:
28-04-2018 10:57
Ik ga hie toch nog 1 keer op reageren want deze posting toont zo duidelijk aan wat een raar fenomeen er gebeurt.

Dit is de derde keer volgens mij dat je op een hele boze toon mij verwijt dat ik mijn dochter met de dochter van Kate vergelijk en dat mij dat racistisch maakt en dat ik met twee maten meet en weet ik veel wat, en je krijgt daarin ook nog eens redelijk massaal bijval van andere forummers.

Wat ik daar dus bijzonder aan vind is het volgende:

Zoals ik gisteren al zei begrijp ik sowieso niet waarom jij en anderen mij zo "groot" maken. Ik zei gister al: ik heb geen idee wie jij bent, zou niet weten waarover je post, ik heb geen idee of je kinderen hebt of niet, maar jij schrijft over mij alsof ik bij je in de klas heb gezeten of naast je woon. En daarbij quote je steeds allerlei dingen die ik jaren of maanden geleden heb gezegd.

Ik heb de bewuste post over Charlotte en mijn dochter gisteren opgezocht, en dat was welgeteld 1 terloops zinnetje dat ik op 8 januari van dit jaar heb gepost. Ik schreef: "Ah, Charlotte is enig! Doet me aan mijn dochter denken" en toen ik gisteravond zag in welk topic en welke context ik dat had gezegd begreep ik die opmerking gelijk: hij staat namelijk onder een foto van Charlotte die een winterjasje draagt dat nagenoeg identiek is aan het winterjasje van mijn dochter en waarop Charlotte net als mijn eigen dochter altijd doet als een echte diva in haar "nette kleertjes' echt staat te poseren. Met andere woorden: ze deed me vooral aan mijn dochter denken omdat ze dezelfde soort kleertjes als mijn dochter draagt en omdat ze nu eenmaal ook een meisje van 2 is.

Wat raar is, is dat jij, ondanks dat we elkaar helemaal niet kennen, zo'n terloopse opmerking van mij überhaupt onthoudt. Dat vind ik al een beetje raar c.q. eng, maar wat nog raarder is dat je die opmerking dus ook nog eens in je hoofd verdraait en veranderd en er heel veel gewicht aan toekent, en die dan maanden na dato in een totaal andere context als "bewijs" aandraagt dat ik een racist ben.

En dat doe je dan ook nog met een stelligheid die ik heel beangstigend vind, want je schrijft over mij en mijn dochter alsof je ons kent, maar als ik dan doorvraag blijkt dat je maar wat lult. En heel erg slecht leest en onthoudt. En eigenlijk vooral zelf heel erg veel dingen verzint die ik helemaal nooit gezegd heb en allerlei "feiten' over mijn priveleven verzint die helemaal niet kloppen. Maar die feiten nemen jij en anderen dan ook nog eens van elkaar over en gebruiken ze als rechtvaardiging waarom jullie als een stel hysterische wijven met brandende fakkels op me jagen, terwijl ze dus voortkomen uit jullie eigen fantasie.

Dat is echt heel erg bijzonder.
Volgens mij haalde Feow die betreffende opmerking van jou aan en heb ik (en mss Yasna ook) alleen maar gereageerd in een poging aan jou uit te leggen wat Feow bedoelde.
Ik heb de bewuste opmerking nooit gelezen.

Feit blijft: als mensen Megan en Kate vergelijken doen ze hetzelfde als jij. Dat is het enige wat Feow schreef.
Mss gaat het om kledingstijl, of manier van kijken, weet ik wat.
Net als het jasje van Charlotte en de manier waarop ze dat draagt je aan jouw dochter doet denken.

David Dunning
Ow, en die opmerking wordt al helemaal niet aangehaald om aan te tonen dat je racistisch bent, maar om aan te geven dat je met twee maten meet.

David Dunning
Solomio schreef:
28-04-2018 11:02
Volgens mij haalde Feow die betreffende opmerking van jou aan en heb ik (en mss Yasna ook) alleen maar gereageerd in een poging aan jou uit te leggen wat Feow bedoelde.

Feit blijft: als mensen Megan en Kate vergelijken doen ze hetzelfde als jij. Dat is het enige wat Feow schreef.
Net als het jasje van Charlotte en de manier waarop ze dat draagt je aan jouw dochter doet denken.

Dit is nog bijzonderder, dat je dus helemaal de betreffende topics niet gelezen hebt, maar me wel de maat neemt en als een soort hysterica tekeer gaat en daar zelfs mijn dochter in betrekt.

In topic 1 schreef ik dat Charlotte me aan mijn dochter doet denken.

In topic 2 schrijf ik dat ik niet begrijp hoe mensen HET UITERLIJK van Meghan en Kate en Pippa op elkaar vinden lijken. Dat ging specifiek over uiterlijke trekken, ik reageerde op een post waarin iemand de vorm van Pippa Middleton's lippen, de kleur van haar huid en de grootte van haar ogen met die van Meghan vergeleek. Dat ging dus niet over 'ze doen me aan elkaar denken' maar specifiek over 'hun uiterlijk is zo identiek'. DAAR reageerde ik op want ik snap niet hoe mensen dat kunnen denken te zien. Want Meghan is van negroide afkomst en heeft ook negroide uiterlijke kenmerken die Pippa Middleton helemaal niet heeft.

Dat zijn dus helemaal niet twee dezelfde situaties.

Later schreef iemand anders in dat topic dat je ook kunt bedoelen dat de ene persoon je aan de ander doet denken, en toen heb ik beaamd dat ik dat wel kon begrijpen en dat wel herkende. Kortom: toen DEZELFDE vergelijking werd gemaakt was ik het met die vergelijking eens.
Am Yisrael Chai!
Solomio schreef:
28-04-2018 11:04
Ow, en die opmerking wordt al helemaal niet aangehaald om aan te tonen dat je racistisch bent, maar om aan te geven dat je met twee maten meet.
Het leest vooral alsof jij specifiek een stok zoekt om mee te slaan want je hebt de bewuste posts niet eens gelezen, we zitten nooit in dezelfde topics en ik reageer ook eigenlijk nooit op jou. Wat maakt dat jij omgekeerd die behoefte wel hebt?
Am Yisrael Chai!
Solomio schreef:
28-04-2018 11:02

Nou, dat is niet helemaal waar want er werd wel degelijk expliciet over uiterlijkheden geschreven mbt Meghan/Kate/Pippa. Ik geloof iets over gezichtsvorm en klassieke versus moderne schoonheden. Dat ging echt over hun gezicht.

Daarna ging het pas door over mimiek, uitstraling en dat alles relatief is.

Ik snap best dat sommige forummers zich ondertussen een beetje gestalkt voelen. Het valt mij als buitenstaander ook ontzettend op en ik vind het heel bizar gedrag.

Edit: Ik loop achter zie ik...
anoniem_305255 wijzigde dit bericht op 28-04-2018 11:16
1.52% gewijzigd
fashionvictim schreef:
28-04-2018 11:10
Dit is nog bijzonderder, dat je dus helemaal de betreffende topics niet gelezen hebt, maar me wel de maat neemt en als een soort hysterica tekeer gaat en daar zelfs mijn dochter in betrekt.

In topic 2 schrijf ik dat ik niet begrijp hoe mensen HET UITERLIJK van Meghan en Kate en Pippa op elkaar vinden lijken. Dat ging specifiek over uiterlijke trekken, ik reageerde op een post waarin iemand de vorm van Pippa Middleton's lippen, de kleur van haar huid en de grootte van haar ogen met die van Meghan vergeleek. Dat ging dus niet over 'ze doen me aan elkaar denken' maar specifiek over 'hun uiterlijk is zo identiek'. DAAR reageerde ik op want ik snap niet hoe mensen dat kunnen denken te zien. Want Meghan is van negroide afkomst en heeft ook negroide uiterlijke kenmerken die Pippa Middleton helemaal niet heeft.

Later schreef iemand anders in dat topic dat je ook kunt bedoelen dat de ene persoon je aan de ander doet denken, en toen heb ik beaamd dat ik dat wel kon begrijpen en dat wel herkende. Kortom: toen DEZELFDE vergelijking werd gemaakt was ik het met die vergelijking eens.

Hoezo 'denken te kunnen zien'? Ik zie dat ze allebei eenzelfde soort neus hebben en of die nou wit, zwart, rood of geel is, maakt me geen donder uit eigenlijk.
fashionvictim schreef:
28-04-2018 11:13
Het leest vooral alsof jij specifiek een stok zoekt om mee te slaan want je hebt de bewuste posts niet eens gelezen, we zitten nooit in dezelfde topics en ik reageer ook eigenlijk nooit op jou. Wat maakt dat jij omgekeerd die behoefte wel hebt?
Wat ik schreef: ik reageerde op de reacties op de post van Feow.
Mss maak jij jezelf ook groter dan je bent, want het heeft niks met jou te maken.
Feow postte iets, werd verkeerd begrepen, dus ik ging helpen uitleggen.

Daarbij: jij weet blijkbaar wel wat mijn stokpaardjes zijn, ook al zitten we nooit in dezelfde topics.
Dat is blijkbaar wederzijds.

David Dunning
MaryCrawley schreef:
28-04-2018 11:15
Nou, dat is niet helemaal waar want er werd wel degelijk expliciet over uiterlijkheden geschreven mbt Meghan/Kate/Pippa. Ik geloof iets over gezichtsvorm en klassieke versus moderne schoonheden. Dat ging echt over hun gezicht.

Daarna ging het pas door over mimiek, uitstraling en dat alles relatief is.

Ik snap best dat sommige forummers zich ondertussen een beetje gestalkt voelen. Het valt mij als buitenstaander ook ontzettend op en ik vind het heel bizar gedrag.

Edit: Ik loop achter zie ik...

In de betreffende post waarop ik reageerde ging het zelfs over volle lippen of niet, donkere huid of niet en grootte van de ogen. Dus echt over specifieke uiterlijke trekken.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:

Als jij de overeenkomst tussen beide vergelijkingen niet ziet houdt het op.
Ik zie de vergelijking wel. Ook prima.

David Dunning
Solomio schreef:
28-04-2018 11:16
Wat ik schreef: ik reageerde op de reacties op de post van Feow.
Mss maak jij jezelf ook groter dan je bent, want het heeft niks met jou te maken.
Feow postte iets, werd verkeerd begrepen, dus ik ging helpen uitleggen.

Daarbij: jij weet blijkbaar wel wat mijn stokpaardjes zijn, ook al zitten we nooit in dezelfde topics.
Dat is blijkbaar wederzijds.
je herhaalt net toch ook weer dat ik met twee maten meet en dat mijn opmerking over Charlotte precies hetzelfde zou zijn als de vergelijking Meghan/Kate/Pippa?

Dat is niet helpen uitleggen, dat is onwaarheden debiteren met als doel... ja, wat eigenlijk?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
Ik heb echt maar één iemand hysterisch zien reageren en dat was jij.
Ik heb je dochter er helemaal niet bijgehaald. Ook dat nog.

David Dunning
Je hoeft FV helemaal niet te stalken om te weten hoe haar gezinssamenstelling is etc. Bij mij blijft zoiets gewoon plakken als je het vaak leest. Niet alleen van FV , ook van heel veel andere forummers.

FV je begrijpt het vergelijk niet en trekt het tot in het extreme door. Het is allemaal absoluut niet geschreven met de intenties die jij er in leest. Net zoals jij anderen verwijt jou niet goed te lezen en het verkeerd te interpreteren. Het maakt niet uit hoe vaak jij het uitlegt of die anderen, jullie gaan elkaar niet begrijpen.
fashionvictim schreef:
28-04-2018 11:13

Solo probeert de mening van anderen uit te leggen zonder haar eigen mening te geven. Waarom vat jij het zo op?
fashionvictim schreef:
28-04-2018 11:19
je herhaalt net toch ook weer dat ik met twee maten meet en dat mijn opmerking over Charlotte precies hetzelfde zou zijn als de vergelijking Meghan/Kate/Pippa?

Dat is niet helpen uitleggen, dat is onwaarheden debiteren met als doel... ja, wat eigenlijk?
IK VIND die twee dingen vergelijkbaar.
JIJ VINDT dat niet.

Dat zijn geen onwaarheden, dat is een verschil van mening.

Het zou fijn zijn als je stopt met absurde beschuldigingen mijn kant op te slingeren, want dat verdien ik niet.

David Dunning
Solomio schreef:
28-04-2018 11:18
Als jij de overeenkomst tussen beide vergelijkingen niet ziet houdt het op.
Ik zie de vergelijking wel. Ook prima.
Als ik gezegd had dat Charlotte en mijn dochter qua uiterlijk zo op elkaar leken en daarbij had gezegd dat ze dezelfde vorm ogen, mond en neus hadden of iets in die geest, DAN was de situatie vergelijkbaar.

Maar dat deed ik niet en vind ik ook helemaal niet.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
28-04-2018 11:24
Als ik gezegd had dat Charlotte en mijn dochter qua uiterlijk zo op elkaar leken en daarbij had gezegd dat ze dezelfde vorm ogen, mond en neus hadden of iets in die geest, DAN was de situatie vergelijkbaar.

Maar dat deed ik niet en vind ik ook helemaal niet.
En ik vind het wel vergelijkbaar.

Verschil van mening.
Dus.

En ik snap ook dat jij het niet vergelijkbaar vindt.

En ik reageerde op Feow, die de vergelijking maakte.
Die ik begreep.
En jij niet.
solomio wijzigde dit bericht op 28-04-2018 11:27
14.74% gewijzigd

David Dunning
Meghan heeft oppervlakkig gezien zeker wat weg van Pippa, maar niet van Kate. Mensen met negroïde trekken of een biraciale afkomst kunnen best wat weg hebben van blanken en andersom. Lijkt mij. Verder spuugzat van het gestaf, geklik en geban. Ik krijg daar NSB- en kleuterklasassociaties bij. Afpakken die stafjes en gewoon op inhoud gaan discussiëren. Alternatief: vandaan blijven van discussies die je niet trekt.
Marana-- schreef:
28-04-2018 11:20
Je hoeft FV helemaal niet te stalken om te weten hoe haar gezinssamenstelling is etc. Bij mij blijft zoiets gewoon plakken als je het vaak leest. Niet alleen van FV , ook van heel veel andere forummers.

FV je begrijpt het vergelijk niet en trekt het tot in het extreme door. Het is allemaal absoluut niet geschreven met de intenties die jij er in leest. Net zoals jij anderen verwijt jou niet goed te lezen en het verkeerd te interpreteren. Het maakt niet uit hoe vaak jij het uitlegt of die anderen, jullie gaan elkaar niet begrijpen.
Jij vindt het niet absurd dat mensen dingen over het uiterlijk van mijn dochter schrijven die ik in ieder geval niet op dit forum geschreven heb?
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven