Indrukwekkende documentaires...
maandag 21 september 2009 om 21:47
zaterdag 28 april 2018 om 23:38
Helaas zag ik het te laat maar ik heb um op YouTube gevonden. Bedankt.prada schreef: ↑28-04-2018 16:35Is dat deze die je bedoelt? Ik hoop dat je het dan nog op tijd leest want deze begint om 17.55 uur.
http://www.tvgids.nl/inside-north-korea ... /43339271/ Op NG.
zondag 29 april 2018 om 00:59
Super.closednote schreef: ↑28-04-2018 23:38Helaas zag ik het te laat maar ik heb um op YouTube gevonden. Bedankt.
maandag 30 april 2018 om 12:09
Op NPO+ te zien:
Louis Theroux: My Scientology Movie: spreekt voor zich.
Fatum (Room 216) : hier wordt een hooggeplaatste militair ondervraagd over de verdwijning van een vrouw. In dit lange, opmerkelijke politieverhoor ontvouwt zich het verhaal van een gruwelijke misdaad.
De verloren kinderen van het kalifaat. Een vader die naar Syrie gaat om zijn dochter te vinden die inmiddels ook kinderen heeft gekregen daar. Schrijnend.
En van RTL: De laatste dagen van Aurelia Brouwers. Over een jonge vrouw die euthanasie krijgt. Deze vond ik hartverscheurend. Hier te zien: http://www.thisistheend.nl/feature/de-l ... -brouwers/
Louis Theroux: My Scientology Movie: spreekt voor zich.
Fatum (Room 216) : hier wordt een hooggeplaatste militair ondervraagd over de verdwijning van een vrouw. In dit lange, opmerkelijke politieverhoor ontvouwt zich het verhaal van een gruwelijke misdaad.
De verloren kinderen van het kalifaat. Een vader die naar Syrie gaat om zijn dochter te vinden die inmiddels ook kinderen heeft gekregen daar. Schrijnend.
En van RTL: De laatste dagen van Aurelia Brouwers. Over een jonge vrouw die euthanasie krijgt. Deze vond ik hartverscheurend. Hier te zien: http://www.thisistheend.nl/feature/de-l ... -brouwers/
maandag 30 april 2018 om 15:27
De laatste dagen van Aurelia Brouwers heb ik ook van het weekend gezien. Heel indrukwekkend en inderdaad hartverscheurend.
Ik begrijp haar wel maar heb ook wel medelijden met de vader die vorig jaar al zijn vrouw verloor. Ik kan heel goed begrijpen dat hij niet mee wilde werken.
Ik hoop dat ze nu rust heeft en bij haar moeder is.
Ik begrijp haar wel maar heb ook wel medelijden met de vader die vorig jaar al zijn vrouw verloor. Ik kan heel goed begrijpen dat hij niet mee wilde werken.
Ik hoop dat ze nu rust heeft en bij haar moeder is.
dinsdag 1 mei 2018 om 15:17
Eens, ik had echt met die jongen te doen.snoopylynn schreef: ↑01-05-2018 14:52True stories van Avicci.
Schokkend en tegelijkertijd heel mooi portret van een talentvolle jongen die struggled om volwassen te worden en keuzes te maken. Het einde van zijn leven is zo verdrietig.
dinsdag 1 mei 2018 om 23:45
woensdag 2 mei 2018 om 01:02
Dankjewel.SweetFirefly schreef: ↑01-05-2018 23:45Morgen "In het hoofd van mijn zusje" een documentaire van Ingrid Kamerling over de plotselinge zelfdoding van haar jongere zus. Op NPO 3.
woensdag 2 mei 2018 om 02:26
LaLee's Kin: The Legacy of Cotton. Gezien toen 'ie uitkwam in 2001, en ik denk er nog steeds regelmatig aan.
Hier te zien op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Y_w9ALgaPc8
LaLee's Kin: The Legacy of Cotton has two storylines, both of which show the impoverished life of residents in the American South. The documentary draws the connection—a vicious cycle—between poverty and the lack of education opportunity for black people living in the Mississippi Delta, over 150 years after the abolition of slavery.
Laura Lee (LaLee) Wallace, a great-granddaughter of a slave, is an illiterate 62-year-old woman who has been living all her life in Tallahatchie County, one of the poorest in the United States. She has one surviving son, nine daughters, 38 grandchildren, and 15 great-grandchildren. Her daily living consists of many difficulties: LaLee has to raise many of her grandchildren, her son is continually put in prison, and most of her daughters have to leave Tallahatchie County searching for work. LaLee's life is heavily dependent on the cotton industry; she struggles to earn a living by cooking lunches for people working in local cotton factories.
Reggie Barnes is the superintendent of the West Tallahatchie school system, which is put on probation by the state due to poor standardized test results. The school has the hardship of trying to educate the children of illiterate parents. If it fails to raise the annual standardized test scores, the school will be taken over by the state.
Hier te zien op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Y_w9ALgaPc8
LaLee's Kin: The Legacy of Cotton has two storylines, both of which show the impoverished life of residents in the American South. The documentary draws the connection—a vicious cycle—between poverty and the lack of education opportunity for black people living in the Mississippi Delta, over 150 years after the abolition of slavery.
Laura Lee (LaLee) Wallace, a great-granddaughter of a slave, is an illiterate 62-year-old woman who has been living all her life in Tallahatchie County, one of the poorest in the United States. She has one surviving son, nine daughters, 38 grandchildren, and 15 great-grandchildren. Her daily living consists of many difficulties: LaLee has to raise many of her grandchildren, her son is continually put in prison, and most of her daughters have to leave Tallahatchie County searching for work. LaLee's life is heavily dependent on the cotton industry; she struggles to earn a living by cooking lunches for people working in local cotton factories.
Reggie Barnes is the superintendent of the West Tallahatchie school system, which is put on probation by the state due to poor standardized test results. The school has the hardship of trying to educate the children of illiterate parents. If it fails to raise the annual standardized test scores, the school will be taken over by the state.
donderdag 3 mei 2018 om 00:32
Zit deze nu te kijken, maar wat een warrige docuSweetFirefly schreef: ↑01-05-2018 23:45Morgen "In het hoofd van mijn zusje" een documentaire van Ingrid Kamerling over de plotselinge zelfdoding van haar jongere zus. Op NPO 3.
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 3 mei 2018 om 17:11
Mee eens. Het leek wel of het meer om de maakster van de documentaire ging dan over de overleden zus. Veel van de hak op de tak en shots van de maakster. En elke keer dat gefluisterde "Vivian". Dat deed me aan de reclame van Tamaris denken.
Heeft op mij minder indruk gemaakt dan verwacht. Bij "Moeders springen niet van flats" kwam het veel meer binnen.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
donderdag 3 mei 2018 om 20:29
Ik vond het niet pakkend. Teveel artistiek gedoe en weinig emotie. Ben snel afgehaakt.SweetFirefly schreef: ↑01-05-2018 23:45Morgen "In het hoofd van mijn zusje" een documentaire van Ingrid Kamerling over de plotselinge zelfdoding van haar jongere zus. Op NPO 3.
Ja en?
vrijdag 4 mei 2018 om 23:36
Gelukkig dat ik niet de enige benSweetFirefly schreef: ↑03-05-2018 17:11Mee eens. Het leek wel of het meer om de maakster van de documentaire ging dan over de overleden zus. Veel van de hak op de tak en shots van de maakster. En elke keer dat gefluisterde "Vivian". Dat deed me aan de reclame van Tamaris denken.
Heeft op mij minder indruk gemaakt dan verwacht. Bij "Moeders springen niet van flats" kwam het veel meer binnen.
Zit nu Mijn vader was fout te kijken.
Erg indrukwekkend
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 5 mei 2018 om 08:09
Dat had ik ook.snoopylynn schreef: ↑03-05-2018 20:29Ik vond het niet pakkend. Teveel artistiek gedoe en weinig emotie. Ben snel afgehaakt.
Ik heb hem ook niet uitgekeken.