Is dit te snel? UPDATE
woensdag 2 mei 2018 om 21:20
Al een geruime tijd ben ik een stille meelezer en nu toch maar een account aangemaakt voor wat advies en misschien andere inzichten.
Ik ben sinds 8 maanden gescheiden na een huwelijk van ruim 10 jaar.
We hebben samen 1 kind en hebben co-ouderschap wat goed gaat, zowel voor kind als voor ons.
Nu komt ex-partner pas met de meededeling dat hij een nieuwe vriendin heeft, een moeder van school( haar kind zit bij ons kind in de klas).
Leuk voor hem dat hij weer opnieuw de liefde aan het ontdekken is maar de relatie is pas een paar weken( wel al serieus volgens hem) en hij heeft het er al over om kind in te lichten.
Ik heb aangegeven dat ik dit erg snel vind, paar weken relatie is in mijn ogen nog begin stadium en nog lang geen stabiele basis om nu al kind in te betrekken, eerst maar is kijken of alles na de roze wolk ook nog leuk is voordat kind hiermee wordt geconfronteerd.
Hij heeft het aangehoord maar zei er verder niet veel op.
Ik heb hem advies gegeven om eerst wat info hierover te gaan lezen voordat je zo een belangrijke mededeling doet bij kind en hoe je dit het beste kan aanpakken.
Nu mijn vraag; is dit onredelijk van mij dat ik niet meteen mee ga hierin?
chippiegek
UPDATE!
Ex partner is met kind 5 dagen op vakantie naar een vakantie-huisje.
Heb van te voren gevraagd of ze met zijn 2e gaan, antwoord was " ja, alleen ex en kind.
Na mededeling van relatie heb ik nog gevraagd of zijn vriendin en kinderen nu mee gaan, antwoord was "nee, is 4 persoonshuisje, kan niet met zijn 5e".
Nu blijkt dus dat ze wel met zijn alle op vakantie zijn!
Vind dit echt bizar! Had afgesproken met kind dat we vanavond zouden bellen voor bedtijd, ff kletsen over dr vakantie-avonturen, ex wist hiervan.
Hij reageert dus gewoon niet op apps van mij nu met verzoek om ff met kind te kletsen zoals beloofd aan haar, telefoon neemt hij niet op, ben echt boos!
Ik ben sinds 8 maanden gescheiden na een huwelijk van ruim 10 jaar.
We hebben samen 1 kind en hebben co-ouderschap wat goed gaat, zowel voor kind als voor ons.
Nu komt ex-partner pas met de meededeling dat hij een nieuwe vriendin heeft, een moeder van school( haar kind zit bij ons kind in de klas).
Leuk voor hem dat hij weer opnieuw de liefde aan het ontdekken is maar de relatie is pas een paar weken( wel al serieus volgens hem) en hij heeft het er al over om kind in te lichten.
Ik heb aangegeven dat ik dit erg snel vind, paar weken relatie is in mijn ogen nog begin stadium en nog lang geen stabiele basis om nu al kind in te betrekken, eerst maar is kijken of alles na de roze wolk ook nog leuk is voordat kind hiermee wordt geconfronteerd.
Hij heeft het aangehoord maar zei er verder niet veel op.
Ik heb hem advies gegeven om eerst wat info hierover te gaan lezen voordat je zo een belangrijke mededeling doet bij kind en hoe je dit het beste kan aanpakken.
Nu mijn vraag; is dit onredelijk van mij dat ik niet meteen mee ga hierin?
chippiegek
UPDATE!
Ex partner is met kind 5 dagen op vakantie naar een vakantie-huisje.
Heb van te voren gevraagd of ze met zijn 2e gaan, antwoord was " ja, alleen ex en kind.
Na mededeling van relatie heb ik nog gevraagd of zijn vriendin en kinderen nu mee gaan, antwoord was "nee, is 4 persoonshuisje, kan niet met zijn 5e".
Nu blijkt dus dat ze wel met zijn alle op vakantie zijn!
Vind dit echt bizar! Had afgesproken met kind dat we vanavond zouden bellen voor bedtijd, ff kletsen over dr vakantie-avonturen, ex wist hiervan.
Hij reageert dus gewoon niet op apps van mij nu met verzoek om ff met kind te kletsen zoals beloofd aan haar, telefoon neemt hij niet op, ben echt boos!
zaterdag 5 mei 2018 om 20:45
Nou, nee dus.Chippiegek schreef: ↑05-05-2018 19:24Maar op de mail die ik daar een aantal weken geleden over gestuurd had heeft ie ook niet gereageerd, wat dan?
Ik wil toch graag weten welke avond hij beschikbaar is zodat we rapport gesprek met juf kunnen plannen, lijkt mij normaal onderwerp waar je over praat met overdracht.
zaterdag 5 mei 2018 om 20:59
Daar verschillen we van over mening. Het is 8 maanden lang normaal geweest om daar over te praten. Als ik zonder hem een gesprek inplan met de juf voor rapportbespreking zijn ook de poppen aan het dansen omdat ik hem er dan niet in betrek. Op mail reageert ie ook niet, serieus, hoe moet ik het dan wel goed doen?
zaterdag 5 mei 2018 om 21:03
bel hemChippiegek schreef: ↑05-05-2018 20:59Daar verschillen we van over mening. Het is 8 maanden lang normaal geweest om daar over te praten. Als ik zonder hem een gesprek inplan met de juf voor rapportbespreking zijn ook de poppen aan het dansen omdat ik hem er dan niet in betrek. Op mail reageert ie ook niet, serieus, hoe moet ik het dan wel goed doen?
zaterdag 5 mei 2018 om 22:29
Oh, dat klinkt echt naar.
Je kan er niet zoveel mee denk ik. Het lijkt alsof hij een k-weekend had met zijn vriendin en dat afreageerde. Maar dat is speculatie van mijn kant.
Ik zou even wachten tot de gemoederen bedaard zijn en het dan nog eens vragen. Hebben jullie regelmatig contact op zich? Volgende keer misschien inderdaad even bellen en het bespreken zonder je kind in de buurt.
Je kan er niet zoveel mee denk ik. Het lijkt alsof hij een k-weekend had met zijn vriendin en dat afreageerde. Maar dat is speculatie van mijn kant.
Ik zou even wachten tot de gemoederen bedaard zijn en het dan nog eens vragen. Hebben jullie regelmatig contact op zich? Volgende keer misschien inderdaad even bellen en het bespreken zonder je kind in de buurt.
zaterdag 5 mei 2018 om 22:44
het klinkt eerder alsof hij TO helemaal zat isCourage-- schreef: ↑05-05-2018 22:29Oh, dat klinkt echt naar.
zaterdag 5 mei 2018 om 23:04
Chippiegek schreef: ↑05-05-2018 20:59Daar verschillen we van over mening. Het is 8 maanden lang normaal geweest om daar over te praten. Als ik zonder hem een gesprek inplan met de juf voor rapportbespreking zijn ook de poppen aan het dansen omdat ik hem er dan niet in betrek. Op mail reageert ie ook niet, serieus, hoe moet ik het dan wel goed doen?
Rapportgesprek ok, maar die andere verdeling zo ff noemen lijkt me niet zo handig
zaterdag 5 mei 2018 om 23:39
Dan mail je hem nog een keer en geef je aan dat je helaas nog geen reactie hebt gekregen op je mail en dat als hij niet voor ....datum doorheeft wanneer hij mee kan naar een gesprek op school je zelf een afspraak inpland en de kans dan dus bestaat dat hij er niet bij kan zijn.Chippiegek schreef: ↑05-05-2018 20:59Daar verschillen we van over mening. Het is 8 maanden lang normaal geweest om daar over te praten. Als ik zonder hem een gesprek inplan met de juf voor rapportbespreking zijn ook de poppen aan het dansen omdat ik hem er dan niet in betrek. Op mail reageert ie ook niet, serieus, hoe moet ik het dan wel goed doen?
zaterdag 5 mei 2018 om 23:41
Hadden we al eerder over gehad, moesten we nog echt kort sluiten, dus mail gestuurd, geen reactie, dan moet ik het wel zo doen. Was ook niet iets heel schokkends ofzo maar wel iets wat geregeld moet worden. Als hij andere tijden gaat werken en daardor de verdeling verandert wil ik wel graag weten wat het dan wordt. Beetje lullig anders als we bij een wissel voor een dichte deur staan.
zaterdag 5 mei 2018 om 23:44
We hebben sinds de scheiding contact met de wissel waarbij we dan bespreken hoe het gaat met kind en school. Tussendoor, waar nodig via app en mail, bellen eigelijk zelden. Dit is al die tijd goed gegaan. Logisch dat ik dan niet meer weet wat ik nu moet doen als ik niks anders doe dan de afgelopen 8 maanden.Courage-- schreef: ↑05-05-2018 22:29Oh, dat klinkt echt naar.
zaterdag 5 mei 2018 om 23:47
Ze stond er wel bij ja, heeft het dus mee gekregen. Ze heeft er niks over gezegd zelf, ik heb gezegd dat papa en mama even boos zijn maar dat dat weer goed komt en we allebei heel veel van haar houden.
zaterdag 5 mei 2018 om 23:53
Dit heb ik in het begin een keer gedaan, ging toen over vakantie. OOk nog een x gemaild daarna met vraag voor bepaalde datum te reageren ivm reserveren, toen werd ie kribbig " ik reageer wanneer het mij uitkomt".Tess1981 schreef: ↑05-05-2018 23:39Dan mail je hem nog een keer en geef je aan dat je helaas nog geen reactie hebt gekregen op je mail en dat als hij niet voor ....datum doorheeft wanneer hij mee kan naar een gesprek op school je zelf een afspraak inpland en de kans dan dus bestaat dat hij er niet bij kan zijn.
zaterdag 5 mei 2018 om 23:58
Als hij andere tijden gaat werken en dit niet kortsluit is dat zijn probleem.....waarom maak je je daar druk om? Als hij geen veranderingen doorgeeft kun je er vanuit gaan dat het bij de oude afspraken blijft. Staat hij dan voor een dichte deur dan is dat zijn probleem. Ik zou vanaf nu alleen de overdrachten via de mail.doen ipv face to face zodat alles op papier staat en hij nooit kan zeggen maar dat had ik je toch doorgegeven?!Chippiegek schreef: ↑05-05-2018 23:41Hadden we al eerder over gehad, moesten we nog echt kort sluiten, dus mail gestuurd, geen reactie, dan moet ik het wel zo doen. Was ook niet iets heel schokkends ofzo maar wel iets wat geregeld moet worden. Als hij andere tijden gaat werken en daardor de verdeling verandert wil ik wel graag weten wat het dan wordt. Beetje lullig anders als we bij een wissel voor een dichte deur staan.
Nu hij uit zijn slof schoot is dat Het moment om.over te stappen op digitaal communiceren.
zondag 6 mei 2018 om 00:00
nee maar het is ook niet handig om te beginnen over urenverdeling waar het kind bij isChippiegek schreef: ↑05-05-2018 23:49Dat kan en dat mag maar dan is vloeken en dreigen niet de bedoeling in bijzijn van kind. Hoe stom hij mij dan ook vind op dat moment.
zondag 6 mei 2018 om 00:00
Maar neem aan dat vakanties en planningen in jullie ouderschapsplan staan. Dat hoef je daar toch niet met hem over te communiceren? Je vakantie plannen ij de periode dat jullie dochter bij jou is, dan is overleggen niet nodig.Chippiegek schreef: ↑05-05-2018 23:53Dit heb ik in het begin een keer gedaan, ging toen over vakantie. OOk nog een x gemaild daarna met vraag voor bepaalde datum te reageren ivm reserveren, toen werd ie kribbig " ik reageer wanneer het mij uitkomt".
zondag 6 mei 2018 om 08:40
Wat een rare reactie van je ex..
Moeilijk dat het zo moet!
Wij bespreken ook altijd veel bij de overdracht, ik vind dat niet raar of slecht hoor.
Sommige dingen die ze echt niet hoeft te horen, sturen we dr ff naar boven om iets te halen ofzo. Meeste gaat wel over app/zonder kind erbij.
Als je ex geen tijdheeft, niet wil meewerken, dan zou ik iets sturen van ‘ik wilgraagantwoord van je over rapportgesprek vóór ..., anders plan ik ...’
Als hij niet wil communiceren, dan ook weinig inspraak. Je kunt niet eeuwig op m wachten.
Als hij een andere verdeling wil, dan is dat zijn probleem, dus zou ik verder niet naar vragen.
Over zijn uitschieter zou ik ook iets zeggen.. dat dit hopelijk eens, maar nooit weer was, waar kind bij is!
Moeilijk dat het zo moet!
Wij bespreken ook altijd veel bij de overdracht, ik vind dat niet raar of slecht hoor.
Sommige dingen die ze echt niet hoeft te horen, sturen we dr ff naar boven om iets te halen ofzo. Meeste gaat wel over app/zonder kind erbij.
Als je ex geen tijdheeft, niet wil meewerken, dan zou ik iets sturen van ‘ik wilgraagantwoord van je over rapportgesprek vóór ..., anders plan ik ...’
Als hij niet wil communiceren, dan ook weinig inspraak. Je kunt niet eeuwig op m wachten.
Als hij een andere verdeling wil, dan is dat zijn probleem, dus zou ik verder niet naar vragen.
Over zijn uitschieter zou ik ook iets zeggen.. dat dit hopelijk eens, maar nooit weer was, waar kind bij is!
zondag 6 mei 2018 om 10:03
Ik vind het ver gaan dat hij zo tegen je gedaan heeft! Bizar zeg. Laat hem zelf afspraken met school maken en trek verder je eigen plan. Als je steeds op hem moet wachten heeft hij wel erg veel macht!
Hoe zit jullie regeling in elkaar? Bevalt jou deze regeling?
Als het mogelijk is laat dan de overdracht na school lopen. Hij of jij brengt smorgens kind en de ander haalt kind na school. Dan heb je geen contact en minder last van hem.
Hoe zit jullie regeling in elkaar? Bevalt jou deze regeling?
Als het mogelijk is laat dan de overdracht na school lopen. Hij of jij brengt smorgens kind en de ander haalt kind na school. Dan heb je geen contact en minder last van hem.
zondag 6 mei 2018 om 10:11
Niet om het een of ander, maar eigenlijk is dat een waardeloos contract wat jullie met z'n tweeën hebben opgesteld.
en daar zit jij hem mee om de oren te zwaaien vanaf begin van zijn vakantie.
En ik proef dat ex het helemaal zat is om steeds te moeten overleggen.
Zijn jullie überhaupt wel gescheiden met zoveel overleg. Je laat hem ook niet echt zijn gang gaan.
en daar zit jij hem mee om de oren te zwaaien vanaf begin van zijn vakantie.
En ik proef dat ex het helemaal zat is om steeds te moeten overleggen.
Zijn jullie überhaupt wel gescheiden met zoveel overleg. Je laat hem ook niet echt zijn gang gaan.
zondag 6 mei 2018 om 10:33
Ik vind jouw ex erg passief-agressief klinken en nu zelfs verbaal agressief.
Klinkt of juist hij nog veel wrok heeft over de scheiding en probeert om macht te houden door dwars te liggen.
Het is lastig communiceren met iemand die niet wil communiceren. Ging dit in jullie relatie ook zo? Dan hebben jullie de strijd die er was tussen jullie voortgezet na jullie scheiding...
Het enige wat je kunt doen om daar uit te komen is zelf uit die strijd te stappen.
Communiceer zo min mogelijk want dat levert steeds frustratie op van beide kanten.
Geef hem de ruimte om dingen op zijn manier te doen.
Houd de communicatie kort en zakelijk en zoveel mogelijk via app of mail.
Ik zou via de mail aangeven dat het je beter lijkt om niet meer te communiceren bij de overdracht. Verder zou ik daarin vragen aan hem hoe hij de communicatie zou willen, of hij daar over na wil denken. En dat je erg geschrokken bent van zijn uitbarsting. Het lijkt mij dat hij dat zelf ook is want het was een bizarre uiting.
De kans is groot dat hij daar niet direct op reageert, omdat hij daar over na wil denken. Ga er maar vanuit dat hij er wel op terugkomt.
Geef hem wat ruimte, hij heeft wel een nieuwe vriendin maar heeft jullie breuk misschien nog niet goed verwerkt.
Mocht de situatie zo zijn dat hij vaker agressief is (geweest) dan is het een ander verhaal en zou ik ook zorgen hebben over de veiligheid van jullie kind. Mocht hij verder een goede vader zijn geweest altijd, dan zit het dus in jullie strijd die zich heeft voortgezet. Jij bent echt de enige die daar wat aan kan doen.
Klinkt of juist hij nog veel wrok heeft over de scheiding en probeert om macht te houden door dwars te liggen.
Het is lastig communiceren met iemand die niet wil communiceren. Ging dit in jullie relatie ook zo? Dan hebben jullie de strijd die er was tussen jullie voortgezet na jullie scheiding...
Het enige wat je kunt doen om daar uit te komen is zelf uit die strijd te stappen.
Communiceer zo min mogelijk want dat levert steeds frustratie op van beide kanten.
Geef hem de ruimte om dingen op zijn manier te doen.
Houd de communicatie kort en zakelijk en zoveel mogelijk via app of mail.
Ik zou via de mail aangeven dat het je beter lijkt om niet meer te communiceren bij de overdracht. Verder zou ik daarin vragen aan hem hoe hij de communicatie zou willen, of hij daar over na wil denken. En dat je erg geschrokken bent van zijn uitbarsting. Het lijkt mij dat hij dat zelf ook is want het was een bizarre uiting.
De kans is groot dat hij daar niet direct op reageert, omdat hij daar over na wil denken. Ga er maar vanuit dat hij er wel op terugkomt.
Geef hem wat ruimte, hij heeft wel een nieuwe vriendin maar heeft jullie breuk misschien nog niet goed verwerkt.
Mocht de situatie zo zijn dat hij vaker agressief is (geweest) dan is het een ander verhaal en zou ik ook zorgen hebben over de veiligheid van jullie kind. Mocht hij verder een goede vader zijn geweest altijd, dan zit het dus in jullie strijd die zich heeft voortgezet. Jij bent echt de enige die daar wat aan kan doen.
zondag 6 mei 2018 om 11:03
Jullie zijn niet meer getrouwd maar de emotionele banden zijn duidelijk nog niet verbroken. Jij moet er aan wennen dat overleg over elk detail mbt jullie kind helemaal niet meer vanzelfsprekend is.
En voortdurend overleg is ook niet nodig.
Hoe je ex tegen jou uitviel en ook nog in het bijzijn van jullie kind is niet ok. Je hebt goed gehandeld door nauwelijks te reageren en weg te gaan. Hij blijkt in zijn reactie's én in het maken van afspraken onbetrouwbaar. Aan jou de taak om jullie kind hier tegen te beschermen door alleen nog schriftelijk of via de telefoon met hem te overleggen en alleen over zaken die écht heel erg belangrijk zijn. Laat hem verder zoveel mogelijk met rust. Regel aan jou kant wat je regelen kunt voor je dochter. Maar laat het rusten als ze bij hem is. Vergeet hij speel, tandarts, dokters, en andere afspraken voor je dochter ? Laat het hem kort weten maar wat je ook doet, ga niet de strijd aan !! Geloof me, het is funest voor je dochter en het is het niet waard. Maak die speel, tandarts enz.afspraken gewoon opnieuw in je eigen tijd. Is dat eerlijk ? Is dat ok ? Nee, maar je dochter heeft er helemaal niets aan als jullie hier ruzie om krijgen. De strijd aangaan over dit soort dingen is niets anders dan een machtsspel tussen twee volwassenen, wie bepaald ? En wie schikt zich naar de ander ? Daar gaat het om bij dit soort dingen. Het heeft, als je er echt goed en eerlijk naar kijkt, niets met jullie dochter te maken.
Wat betreft oudergesprekken op school : laat je ex in neutrale bewoordingen weten dat je dan en dan naar het tieminuten gesprek op school gaat. Punt. Dan merk je het wel of hij er ook is of niet.
Je moet echt afstand nemen van je ex in relatie tot jullie dochter. Probeer vanuit een soort helikopter perspectief te kijken naar het probleem. Is het op de lange duur echt verschrikkelijk belangrijk voor het welzijn van jullie dochter dat jij je ermee bemoeid of komt alles wel op zijn pootjes terecht als jij je afzijdig houdt ? Echt. Het is beter voor jullie kind.
Maar heel, heel moeilijk TO. Sterkte.
En voortdurend overleg is ook niet nodig.
Hoe je ex tegen jou uitviel en ook nog in het bijzijn van jullie kind is niet ok. Je hebt goed gehandeld door nauwelijks te reageren en weg te gaan. Hij blijkt in zijn reactie's én in het maken van afspraken onbetrouwbaar. Aan jou de taak om jullie kind hier tegen te beschermen door alleen nog schriftelijk of via de telefoon met hem te overleggen en alleen over zaken die écht heel erg belangrijk zijn. Laat hem verder zoveel mogelijk met rust. Regel aan jou kant wat je regelen kunt voor je dochter. Maar laat het rusten als ze bij hem is. Vergeet hij speel, tandarts, dokters, en andere afspraken voor je dochter ? Laat het hem kort weten maar wat je ook doet, ga niet de strijd aan !! Geloof me, het is funest voor je dochter en het is het niet waard. Maak die speel, tandarts enz.afspraken gewoon opnieuw in je eigen tijd. Is dat eerlijk ? Is dat ok ? Nee, maar je dochter heeft er helemaal niets aan als jullie hier ruzie om krijgen. De strijd aangaan over dit soort dingen is niets anders dan een machtsspel tussen twee volwassenen, wie bepaald ? En wie schikt zich naar de ander ? Daar gaat het om bij dit soort dingen. Het heeft, als je er echt goed en eerlijk naar kijkt, niets met jullie dochter te maken.
Wat betreft oudergesprekken op school : laat je ex in neutrale bewoordingen weten dat je dan en dan naar het tieminuten gesprek op school gaat. Punt. Dan merk je het wel of hij er ook is of niet.
Je moet echt afstand nemen van je ex in relatie tot jullie dochter. Probeer vanuit een soort helikopter perspectief te kijken naar het probleem. Is het op de lange duur echt verschrikkelijk belangrijk voor het welzijn van jullie dochter dat jij je ermee bemoeid of komt alles wel op zijn pootjes terecht als jij je afzijdig houdt ? Echt. Het is beter voor jullie kind.
Maar heel, heel moeilijk TO. Sterkte.
zondag 6 mei 2018 om 15:32
Nou, als ze normaal op maandag avond naar papa gaat en het wordt dinsdag avond en ik weet dat niet heb ik ook een probleem ivm werk op dinsdag en opvang. Dus dan is het niet alleen zijn probleem maar ook de mijne.Tess1981 schreef: ↑05-05-2018 23:58Als hij andere tijden gaat werken en dit niet kortsluit is dat zijn probleem.....waarom maak je je daar druk om? Als hij geen veranderingen doorgeeft kun je er vanuit gaan dat het bij de oude afspraken blijft. Staat hij dan voor een dichte deur dan is dat zijn probleem. Ik zou vanaf nu alleen de overdrachten via de mail.doen ipv face to face zodat alles op papier staat en hij nooit kan zeggen maar dat had ik je toch doorgegeven?!
Nu hij uit zijn slof schoot is dat Het moment om.over te stappen op digitaal communiceren.
zondag 6 mei 2018 om 15:36
Staat in plan dat ik even jaar eerste keus heb, wilde dus iets reserveren maar viel precies op zijn verjaardag. Ik kon 2-dagen verzetten als hij graag wilde dat kind bij hem is op zijn verjaardag maar dan moet ik dat wel weten. Ik kan dan wel zijn verjaardag negeren en denken " ik heb dit jaar eerste keus" maar wilde mij coulant opstellen daarin.