Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 7 mei 2018 om 21:52
Ik heb best brave kinderen. Maar ik heb het ook regelmatig best zwaar gevonden om jonge kinderen te hebben. Dat mag je blijkbaar niet zeggen, want dan is het allemaal je eigen schuld, want als je het nou gewoon op een goede manier had aangepakt, dan was het allemaal heus heel makkelijk. Of het is alsnog je eigen schuld, want de kinderen te snel op elkaar/te weinig werken/te veel werken/te vaak pindakaas op brood.
maandag 7 mei 2018 om 21:52
Ik denk dat er niet gedoeld wordt op 1 topic, maar op 1 forumster.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 7 mei 2018 om 21:53
De mijne hebben gelukkig autisme, dan mag je het ineens wel zwaar vinden.vrouwjagersma schreef: ↑07-05-2018 21:52Ik heb best brave kinderen. Maar ik heb het ook regelmatig best zwaar gevonden om jonge kinderen te hebben. Dat mag je blijkbaar niet zeggen, want dan is het allemaal je eigen schuld, want als je het nou gewoon op een goede manier had aangepakt, dan was het allemaal heus heel makkelijk. Of het is alsnog je eigen schuld, want de kinderen te snel op elkaar/te weinig werken/te veel werken/te vaak pindakaas op brood.
David Dunning
David Dunning
Echt wel.

David Dunning
David Dunning
Wonderbaarlijk is het. Ik ga even de buren met huilbaby aanraden om een Viva account aan te maken. Dan slapen we zo weer allemaal, incluis de baby met alle perfecte oplossingen! (Heb het zo met hen te doen dat ze zich maar schuldig blijven voelen terwijl alle buren de nachtelijke opdracht van ouders en kind zoveel zwaarder vinden dan ons wakker worden van kindje).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

maandag 7 mei 2018 om 21:54
Ik ben uitgesproken in wat ik vind en kort en direct in mijn zinnen. Dat laatste is beroepsdeformatie, dat eerste karakter.Oudblond schreef: ↑07-05-2018 21:46Dit. Ik denk dat ik redelijk genuanceerd forum. Maar ik schiet soms meer door dan jij doet. En ik word ook wel gestaft lees ik in mijn pb's ('t zal me een wonder blijven hoe het komt dat mensen mij wel een pb kunnen stuen en dat die functie bij mij 'stuk' blijkt te blijven als ik zelf een bericht wil sturen). Maar ik ben blijkbaar niet eens 'waarschuwingswaardig'. Terwijl jij voor veel minder 'straf' krijgt. Waarschijnlijk ben jij veel openlijker en ik sneacky vilein.NOT.
Ik kan me best voorstellen dat mensen dat lastig vinden, maar ik post echt zeer zelden op de man, ondanks dat ik heel veel moet incasseren.
Dus eerst kinderachtig janken, dan nog kinderachtiger janken bij de juf en dan ook nog eens een juf die alleen naar de jankert luistert en vervolgens gelijk straf uitdeelt.
Al dat stiekeme gezeik. Wees gewoon open en eerlijk en als je het ergens niet mee eens bent zeg je dat en kom je met onderbouwde argumenten.
Tis nu een beetje pootje haken zonder dat ik een idee heb wie dat steeds doen. Laf. En om te kotsen als je niet eens in staat bent om je eigen “strijd” te voeren. Maar dat zal schijnbaar wel de lol zijn, dat stiekeme gepootje haak.

maandag 7 mei 2018 om 21:58
Een van mijn kinderen is gek, dat scheelt. De andere is ook gek, overigens, maar dan meer van het soort dat het hilarisch vindt om haar nepslang mee naar school te nemen om hem stiekem achter het koffiekopje van de juf te leggen. Dat soort gekte is dan weer geen reden voor verklaarbare stress, al is het best vermoeiend.

maandag 7 mei 2018 om 21:59
Tel daarbij op de onkunde van de mods en het plaatje is compleet.Moiren’ schreef: ↑07-05-2018 21:54Ik ben uitgesproken in wat ik vind en kort en direct in mijn zinnen. Dat laatste is beroepsdeformatie, dat eerste karakter.
Ik kan me best voorstellen dat mensen dat lastig vinden, maar ik post echt zeer zelden op de man, ondanks dat ik heel veel moet incasseren.
Dus eerst kinderachtig janken, dan nog kinderachtiger janken bij de juf en dan ook nog eens een juf die alleen naar de jankert luistert en vervolgens gelijk straf uitdeelt.
Al dat stiekeme gezeik. Wees gewoon open en eerlijk en als je het ergens niet mee eens bent zeg je dat en kom je met onderbouwde argumenten.
Tis nu een beetje pootje haken zonder dat ik een idee heb wie dat steeds doen. Laf. En om te kotsen als je niet eens in staat bent om je eigen “strijd” te voeren. Maar dat zal schijnbaar wel de lol zijn, dat stiekeme gepootje haak.
Ik heb nog een poging gedaan het begrijpelijk (verschil gedrag en op de man) voor ze te maken, helaas...
Lijkt wel alsof er een alarm bij ze afgaat zo snel jij gestaft wordt. Zo eentje als zure visgleuf?? ook heeft of had

maandag 7 mei 2018 om 22:00
De mijne zijn echt super makkelijk. Vooral sinds ze niet meer thuis wonen. Dat helpt ook echt enorm tegen de stress.vrouwjagersma schreef: ↑07-05-2018 21:58Een van mijn kinderen is gek, dat scheelt. De andere is ook gek, overigens, maar dan meer van het soort dat het hilarisch vindt om haar nepslang mee naar school te nemen om hem stiekem achter het koffiekopje van de juf te leggen. Dat soort gekte is dan weer geen reden voor verklaarbare stress, al is het best vermoeiend.
David Dunning
David Dunning

maandag 7 mei 2018 om 22:00
Wat een heerlijk kindvrouwjagersma schreef: ↑07-05-2018 21:58Een van mijn kinderen is gek, dat scheelt. De andere is ook gek, overigens, maar dan meer van het soort dat het hilarisch vindt om haar nepslang mee naar school te nemen om hem stiekem achter het koffiekopje van de juf te leggen. Dat soort gekte is dan weer geen reden voor verklaarbare stress, al is het best vermoeiend.

Die van mij is ook gek. Geen diagnoses om mijn mislukte opvoeding achter te kunnen verschuilen helaas.
Al las ik net schoolschade. Daar komt hij wel voor in aanmerking denk ik.

maandag 7 mei 2018 om 22:02
Eens met alles wat je schrijft. En ik vind het fijn om lezen hoe je er woorden aan geeft. Ik post iets subtieler (da's mijn vak/beroepsdeformatieMoiren’ schreef: ↑07-05-2018 21:54Ik ben uitgesproken in wat ik vind en kort en direct in mijn zinnen. Dat laatste is beroepsdeformatie, dat eerste karakter.

oudblond wijzigde dit bericht op 07-05-2018 22:04
3.71% gewijzigd
maandag 7 mei 2018 om 22:02

maandag 7 mei 2018 om 22:03
Alleen als het de lichtblauwe niet is. De rest is niet lekker.GenieInABottle schreef: ↑07-05-2018 22:01Mmm advies gevraagd voor een non issue... Ik heb net een reep Tony's Chocolonely op en er ligt er nog 1 in de koelkast... zou ik of krijg je daar als niet snoeperT heel veel spijt van?

maandag 7 mei 2018 om 22:04
Als ik echt boos word, word ik heel formeel.
RL ben ik een furie soms

maandag 7 mei 2018 om 22:04
Ben jij mijn buurvrouwOudblond schreef: ↑07-05-2018 21:53Wonderbaarlijk is het. Ik ga even de buren met huilbaby aanraden om een Viva account aan te maken. Dan slapen we zo weer allemaal, incluis de baby met alle perfecte oplossingen! (Heb het zo met hen te doen dat ze zich maar schuldig blijven voelen terwijl alle buren de nachtelijke opdracht van ouders en kind zoveel zwaarder vinden dan ons wakker worden van kindje).

Dochter van bijna 2 had eerder een krijsaanval, omdat ze niet naar bed wilde.
Best gênant. Het kwam uit haar tenen. Ben er maar bij gaan zitten en toen sliep ze binnen een paar tellen. Echt stom, maar hoop dan toch ergens dat niemand denkt dat ik haar wat aandoe ofzo.

maandag 7 mei 2018 om 22:05
Mee eens!Moiren’ schreef: ↑07-05-2018 21:54Ik ben uitgesproken in wat ik vind en kort en direct in mijn zinnen. Dat laatste is beroepsdeformatie, dat eerste karakter.
maandag 7 mei 2018 om 22:06
Mijn kind heeft jaren geslaapwandeld en nachtangst gehad. Die rende soms wel een kwartier krijsend door het huis. Ik erachteraan om te zorgen dat ie zich niet bezeerde.Ana_Isabel2 schreef: ↑07-05-2018 22:04Ben jij mijn buurvrouw![]()
Dochter van bijna 2 had eerder een krijsaanval, omdat ze niet naar bed wilde.
Best gênant. Het kwam uit haar tenen. Ben er maar bij gaan zitten en toen sliep ze binnen een paar tellen. Echt stom, maar hoop dan toch ergens dat niemand denkt dat ik haar wat aandoe ofzo.
Ben ook wel eens bang geweest dat de buren zouden denken dat ik hem in elkaar aan het beuken was.
David Dunning
David Dunning

maandag 7 mei 2018 om 22:08
Zo, dat is heftig!Solomio schreef: ↑07-05-2018 22:06Mijn kind heeft jaren geslaapwandeld en nachtangst gehad. Die rende soms wel een kwartier krijsend door het huis. Ik erachteraan om te zorgen dat ie zich niet bezeerde.
Ben ook wel eens bang geweest dat de buren zouden denken dat ik hem in elkaar aan het beuken was.
Ik begrijp je gedachten. Gelukkig komt hier niemand aan de deur. Aan de andere kant denk ik dan ook " waarom niet eigenlijk?"
maandag 7 mei 2018 om 22:09
Herkenbaar. Man noemt me een rauwe kip als ik in die modus ben (en die rauwe kip moet gekoeld worden om goed te blijven). Inderdaad heel zakelijk en heel formeel. To the point en anders: opzouten tot je echt met wat komt. (en ik gekalmeerd ben