Wat wil hij nou?
maandag 7 mei 2018 om 19:37
Een heel lang verhaal samengevat:
Een jaar lang ben ik smoorverliefd geweest op een collega. Een jaar lang hadden we dag en nacht contact. Chat, whatsapp, op het werk.
6 maanden daarvan hadden we ook regelmatig seks. Een relatie zal ik het zeker niet noemen. Er zijn een hoop complicerende factoren in het spel geweest.
Nu 7 maanden geleden is het abrupt geeindigd. Hij kon mij niet geven wat ik wilde. Ik kon niet meer tegen de niks-status.
Zeker 4 maanden lang ben ik er compleet kapot van geweest. Nu kan ik zeggen dat ik weer normaal functioneer en niet meer hele dagen obsessief met hem bezig ben. Ik ben mezelf echt compleet in hem verloren en moet wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds van hem houdt. Voor mij is hij de liefde van mijn leven.
Ik zie hem dageijks op het werk wat zwaar is. Maar door hem 100% te negeren is het me gelukt weer normaal te functioneren en mijn leven op te pakken.
Ik weet bij hem nooit of hij me aan het lijntje houdt of dat hij me mist.
Maar nu:
Mijn directe collega krijgt ontslag. Er moet iemand worden voorgedragen voor de functie. Ik heb hem laten weten dat ik het nog steeds moeilijk heb met onze breuk, nog steeds om hem geef en dat ik het zou waarderen als hij niet zou solliciteren. Hij had hiervoor alle begrip en zou dat niet doen.
Vervolgens is hij 2 uur later benaderd voor de functie door zijn manager. En in plaats van dat hij nee zegt, komt hij terug bij mij om te vragen of ik het erg zou vinden.
Ik heb hem gevraagd hoe hij dat dan voor zich ziet. Het is een functie waarbij we met z'n 2en dan 40 uur bij elkaar op de lip zitten. Veel samen met de auto moeten reizen etc.
Hij doet er wat grapperig over.
Hoe dan ook: hij heeft dus geen ' nee' gezegd. En uiteindelijk ligt de beslissing waarschijnlijk straks bij mij.
Ik word er door verscheurd. Wie wil er nu niet al zijn werktijd met haar grote liefde doorbrengen? Maar ja, wie is er zo dom om dat te doen wetende dat het toch verkeerd afloopt.
Eigenlijk is mijn vraag:
Egoistische klootzak of stiekem wil hij toch wat van mij en ziet dit als kans tijd met me door te brengen?
Een jaar lang ben ik smoorverliefd geweest op een collega. Een jaar lang hadden we dag en nacht contact. Chat, whatsapp, op het werk.
6 maanden daarvan hadden we ook regelmatig seks. Een relatie zal ik het zeker niet noemen. Er zijn een hoop complicerende factoren in het spel geweest.
Nu 7 maanden geleden is het abrupt geeindigd. Hij kon mij niet geven wat ik wilde. Ik kon niet meer tegen de niks-status.
Zeker 4 maanden lang ben ik er compleet kapot van geweest. Nu kan ik zeggen dat ik weer normaal functioneer en niet meer hele dagen obsessief met hem bezig ben. Ik ben mezelf echt compleet in hem verloren en moet wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds van hem houdt. Voor mij is hij de liefde van mijn leven.
Ik zie hem dageijks op het werk wat zwaar is. Maar door hem 100% te negeren is het me gelukt weer normaal te functioneren en mijn leven op te pakken.
Ik weet bij hem nooit of hij me aan het lijntje houdt of dat hij me mist.
Maar nu:
Mijn directe collega krijgt ontslag. Er moet iemand worden voorgedragen voor de functie. Ik heb hem laten weten dat ik het nog steeds moeilijk heb met onze breuk, nog steeds om hem geef en dat ik het zou waarderen als hij niet zou solliciteren. Hij had hiervoor alle begrip en zou dat niet doen.
Vervolgens is hij 2 uur later benaderd voor de functie door zijn manager. En in plaats van dat hij nee zegt, komt hij terug bij mij om te vragen of ik het erg zou vinden.
Ik heb hem gevraagd hoe hij dat dan voor zich ziet. Het is een functie waarbij we met z'n 2en dan 40 uur bij elkaar op de lip zitten. Veel samen met de auto moeten reizen etc.
Hij doet er wat grapperig over.
Hoe dan ook: hij heeft dus geen ' nee' gezegd. En uiteindelijk ligt de beslissing waarschijnlijk straks bij mij.
Ik word er door verscheurd. Wie wil er nu niet al zijn werktijd met haar grote liefde doorbrengen? Maar ja, wie is er zo dom om dat te doen wetende dat het toch verkeerd afloopt.
Eigenlijk is mijn vraag:
Egoistische klootzak of stiekem wil hij toch wat van mij en ziet dit als kans tijd met me door te brengen?
anoniem_369123 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 22:01
Reden: Herkenbaarheid
Reden: Herkenbaarheid
4.20% gewijzigd
maandag 7 mei 2018 om 22:14
Tja, ik heb liever een gebroken hart dan een misgelopen promotie.
Ze hadden allebei na moeten denken. Allebei niet meer scharrelen op de werkvloer. Zij kan er niet professioneel onder blijven, hij weet niet of de ander er professioneel onder kan blijven. Beter niet meer doen dus.
maandag 7 mei 2018 om 22:16
maandag 7 mei 2018 om 22:22
Ik weet oprecht niet of hij een promotie mis gaat lopen. Want TO zal een heel goed argument moeten hebben om hem niet te kiezen.
Hij is ten slotte gevraagd voor deze functie.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 7 mei 2018 om 22:30
Ik snap al die reacties niet... die kerel denkt alleen aan zichzelf (en terecht in dit geval). Maar waarom zou TO dat daarentegen niet mogen doen? Zijn promotie kan haar werksituatie onhoudbaar maken.
TO denk aan jezelf en jouw werkzekerheid en raad zijn promotie (netjes) af bij je manager. Als jij zelf manager was geweest, had je hem tenslotte ook niet aangenomen na jullie escapades?
maandag 7 mei 2018 om 22:34
Maar het onhoudbare van de situatie is een privéprobleem en geen werkgerelateerd probleem. Daarom zou ik het hoogst onprofessioneel vinden als TO haar liefdesverdriet leidend laat zijn in haar werk
maandag 7 mei 2018 om 22:45
Juist als ze slim is en aan haarzelf en reputatie denkt zal ze niet dwars moeten gaan liggen aangezien ze zelf steken heeft laten vallen in deze. Zoals iemand anders al aankaartte zou dit zomaar in haar poffertjes porem kunnen ontploffen als die man de manager laat lezen wat voor achterlijke berichten ze allemaal stuurt. Sterker nog, als ik hem was had ik dat voor 100% zeker gedaan als ik erachter was gekomen dat ze erachter zat.Pisca schreef: ↑07-05-2018 22:30Ik snap al die reacties niet... die kerel denkt alleen aan zichzelf (en terecht in dit geval). Maar waarom zou TO dat daarentegen niet mogen doen? Zijn promotie kan haar werksituatie onhoudbaar maken.
TO denk aan jezelf en jouw werkzekerheid en raad zijn promotie (netjes) af bij je manager. Als jij zelf manager was geweest, had je hem tenslotte ook niet aangenomen na jullie escapades?
Voor je t weet heeft zij geen baan meer of wordt ze in een andere (lagere) functie gezet vanwege onprofessionaliteit.
maandag 7 mei 2018 om 22:54
Hij heeft zelf een hand gehad in het niet professioneel kunnen zijn van To.
Voordat je met een collega het bed induikelt dien je rekening ermee te houden dat het de onderlinge verhoudingen, functioneren en werksfeer negatief kan beinvloeden.
Ik vind ze beiden dus even schuldig hieraan en heb geen medelijden met meneer dat hij eventueel geen promotie kan maken door To.
Hij krijgt er een waardevolle les voor in ruil
dinsdag 8 mei 2018 om 06:54
Tja dit is het probleem van relaties op het werk. Je had ook zelf betere keuzes kunnen maken zodat je iemand niet zijn brood hoeft te ontnemen. Ga jij maar de WW in omdat ik niet met mijn gevoelens kan omgaan....lijkt mij de omgekeerde wereld. Ga dan zelf ergens anders werken.
Neem eens verantwoordelijkheid voor jezelf. Je begint ene affaire op het werk dan deal je ook met de gevolgen die je van te voren al kan bedenken. Wanneer iemand na 2-3 maanden er geen naam aan wil verbinden dan kan je er ook zelf mee stoppen.
Jullie zijn allemaal volwassen mensen. Gewoon niet meer schijten in je etensbak. Zelf iets anders zoeken en accepteren dat deze man zich niet door jou in een werkloze situatie laat duwen.
Wanneer je wijst wijzen er 3 vingers terug naar jezelf.
Neem eens verantwoordelijkheid voor jezelf. Je begint ene affaire op het werk dan deal je ook met de gevolgen die je van te voren al kan bedenken. Wanneer iemand na 2-3 maanden er geen naam aan wil verbinden dan kan je er ook zelf mee stoppen.
Jullie zijn allemaal volwassen mensen. Gewoon niet meer schijten in je etensbak. Zelf iets anders zoeken en accepteren dat deze man zich niet door jou in een werkloze situatie laat duwen.
Wanneer je wijst wijzen er 3 vingers terug naar jezelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 8 mei 2018 om 06:56
Had zij moeten bedenken voor zij een relatie op het werk begon of er mee stoppen wanneer naar een paar weken blijkt dat het niet serieus is.
Zij had zichzelf in veel eerder stadium moeten beschermen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 8 mei 2018 om 07:04
Ik zou echt oppassen dat deze houding je niet in de kont bijt. Men ook vragen wat je bedoelt met geen persoonlijke match en dikke kans dat men op kantoor al lang door heeft hoe de vork in de steel zit.GenieInABottle schreef: ↑07-05-2018 21:33Dus omdat jij hem niet kunt loslaten, zorg je ervoor dat hij geen kans op promotie maakt? Wow. En dat voor iets wat al een half jaar over is. Ik heb zomaar het vermoeden dat jij het je met deze actie niet makkelijker gaat maken.
Jij: "Goh baas, nee het gaat hem niet worden, er is op persoonlijk vlak geen match."
Baas: "Kun je dat nader toelichten?"
Jij: "Tja, uhhhhmmm, pfff, tja gewoon geen klik, weetje wel."
Baas tegen hem: "Het gaat hem niet worden. Ik heb nl. begrepen dat er op persoonlijk vlak geen klik is."
Hij: "oh echt?? Wat raar nu. Zal vast komen omdat ik haar een half jaar geleden afgewezen heb. Ik krijg idd nog regelmatig berichten van haar dat ze zo verliefd op me is. Dus eigenlijk is ze gewoon niet in staat om professioneel te zijn? Wat vind jij daar nu van baas?"
En vul de rest zelf maar in.
Deze man geeft niets om jou en je gevoel. En het zou zo maar kunnen zijn dat hij het hard gaat spelen. En aangezien hij heel erg goed is om jou aan het lijntje te houden zou het zo maar kunnen zijn dat hij de baas ook heel makkelijk kan overtuigen van zijn kunde en jouw onkunde. En uit ervaring kan ik je vertellen dat dit vaker gebeurt.
De man kan bezwaar maken en aangeven dat hij als het ware slachtoffer is omdat hij die promotie wel had gekregen wanneer hij nog de (seksuele) relatie met jou had voor gezet. Kortom een vorm van persoonlijke wraak, pesterij omdat hij geen relatie met je wil.
Hij kan dit spinnen zodat het negatief op jou afstraalt. Hij is nota bene gevraagd voor de functie.
dinsdag 8 mei 2018 om 07:30
Dit en geloof me, dat ga je niet winnen. Je arrogantie is werkelijk op elk vlak misplaatst in deze.GenieInABottle schreef: ↑07-05-2018 21:33Dus omdat jij hem niet kunt loslaten, zorg je ervoor dat hij geen kans op promotie maakt? Wow. En dat voor iets wat al een half jaar over is. Ik heb zomaar het vermoeden dat jij het je met deze actie niet makkelijker gaat maken.
Jij: "Goh baas, nee het gaat hem niet worden, er is op persoonlijk vlak geen match."
Baas: "Kun je dat nader toelichten?"
Jij: "Tja, uhhhhmmm, pfff, tja gewoon geen klik, weetje wel."
Baas tegen hem: "Het gaat hem niet worden. Ik heb nl. begrepen dat er op persoonlijk vlak geen klik is."
Hij: "oh echt?? Wat raar nu. Zal vast komen omdat ik haar een half jaar geleden afgewezen heb. Ik krijg idd nog regelmatig berichten van haar dat ze zo verliefd op me is. Dus eigenlijk is ze gewoon niet in staat om professioneel te zijn? Wat vind jij daar nu van baas?"
En vul de rest zelf maar in.
Deze man geeft niets om jou en je gevoel. En het zou zo maar kunnen zijn dat hij het hard gaat spelen. En aangezien hij heel erg goed is om jou aan het lijntje te houden zou het zo maar kunnen zijn dat hij de baas ook heel makkelijk kan overtuigen van zijn kunde en jouw onkunde. En uit ervaring kan ik je vertellen dat dit vaker gebeurt.
dinsdag 8 mei 2018 om 07:40
Had had had. Inderdaad. Als mn zusje een pikkie had gehad, was het mn broertje geweest.viva-amber schreef: ↑08-05-2018 06:56Had zij moeten bedenken voor zij een relatie op het werk begon of er mee stoppen wanneer naar een paar weken blijkt dat het niet serieus is.
Zij had zichzelf in veel eerder stadium moeten beschermen.
Goed om te lezen dat iedereen hier zoveel geeft om andermans carrière, dat ze daarvoor bereid zouden zijn hun eigen leven een heel stuk te veronaangenamen. Ik zou dat zelf echt nooit doen en zou dat ook zeker niet van iemand anders verwachten.
dinsdag 8 mei 2018 om 07:48
Ik verwacht een professionele houding en gedrag. En dat houdt in dat je je privé sores thuis laat. En er zijn best situaties waarin ik wel degelijk rekening wil houden met de privé situaties, maar dit is imho domweg puberaal en obsessief gedrag.julius schreef: ↑08-05-2018 07:40Had had had. Inderdaad. Als mn zusje een pikkie had gehad, was het mn broertje geweest.
Goed om te lezen dat iedereen hier zoveel geeft om andermans carrière, dat ze daarvoor bereid zouden zijn hun eigen leven een heel stuk te veronaangenamen. Ik zou dat zelf echt nooit doen en zou dat ook zeker niet van iemand anders verwachten.
Dus als ik TO was, dan zou ik toch echt eens aan mezelf gaan werken. Als een relatie, die een half jaar heeft geduurd en al een half jaar over is nog zo het leven zou beïnvloeden, dan heb je toch best een probleem hoor. Daarnaast, als TO nog steeds verliefde berichten stuurt, zich op een presenteerblaadje aanbiedt, weet dat hij niets van haar wil dan vraag ik me af waar haar zelfrespect en - waarde is.
dinsdag 8 mei 2018 om 07:55
Verbroken relaties op het werk zijn sowieso onaangenaam of zij deze man nou dwars gaat zitten of niet. Het is onprofessioneel en het is slechts een kwestie van tijd voordat collega's dit door hebben en TO in de staart wordt gebeten omdat zij iemand niets gunt omdat hij geen relatie met haar wil. Wanneer zij ook nog problemen krijgt met andere collega's dan zijn de rapen helemaal gaar.julius schreef: ↑08-05-2018 07:40Had had had. Inderdaad. Als mn zusje een pikkie had gehad, was het mn broertje geweest.
To dient een andere manier te vinden om dit op te lossen.
dinsdag 8 mei 2018 om 08:54
Het gaat niet om zijn carrière, het gaat om professioneel handelen en je liefdesverdriet thuis laten.julius schreef: ↑08-05-2018 07:40Had had had. Inderdaad. Als mn zusje een pikkie had gehad, was het mn broertje geweest.
Als hij de beste kandidaat is, dan hoort hij de baan te krijgen. Als een ander net zo geschikt is, dan kan TO haar persoonlijke voorkeur laten blijken.
Zou wat zijn zeg, als je dateverleden voortaan het belangrijkste punt wordt voor wel of geen promotie kunnen maken.
Ethisch gezien is het idee van TO natuurlijk helemaal niet in de haak want als ze nog wel een relatie hadden dan zou het geen probleem zijn en als hij nu zou zeggen dat hij haar toch wil, ook niet
dinsdag 8 mei 2018 om 08:56
Dit. TO mag toch zeker ook wel aan zichzelf denken als hij dat ook doet? En er is nog niks gebeurd, niks besloten en niks uitgesloten. Hij heeft de baan nog niet en zij heeft hem ook de baan nog niet ontzegd. Ze vraagt hier om advies, dat advies hoeft niet in een stevige preek verpakt te worden.julius schreef: ↑08-05-2018 07:40Had had had. Inderdaad. Als mn zusje een pikkie had gehad, was het mn broertje geweest.
In dit soort topics heb ik altijd de indruk dat degenen die gooien met woorden als naïef, onprofessioneel en 'dat had je eerder kunnen bedenken' ofwel nooit smoorverliefd zijn geweest, ofwel een uit-knopje op hun gevoel hebben. Je kiest niet op wie je verliefd wordt en als hij daar (in eerste instantie) in mee gaat, groeit die liefde. Dat hij het vervolgens laat afweten maakt de werksituatie lastig, maar TO is ook maar een mens met gevoelens, liefde en verdriet.
Ik begrijp dat de situatie lastig is, maar ik zou het voor nu op z'n beloop laten. Als hij niet de enige kandidaat is, is er ook een goede kans dat hij het níet wordt. Als dat zo is kun je het laten rusten. Wordt hij het wel... Wie dan leeft, wie dan zorgt. Maak je nu nog niet te druk om een situatie die er nog niet is.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
dinsdag 8 mei 2018 om 09:07
Dat hij het laat afweten?! Wat je zelf al zegt, je kiest niet op wie je verliefd wordt._Vogeltje_ schreef: ↑08-05-2018 08:56Dit. TO mag toch zeker ook wel aan zichzelf denken als hij dat ook doet? En er is nog niks gebeurd, niks besloten en niks uitgesloten. Hij heeft de baan nog niet en zij heeft hem ook de baan nog niet ontzegd. Ze vraagt hier om advies, dat advies hoeft niet in een stevige preek verpakt te worden.
In dit soort topics heb ik altijd de indruk dat degenen die gooien met woorden als naïef, onprofessioneel en 'dat had je eerder kunnen bedenken' ofwel nooit smoorverliefd zijn geweest, ofwel een uit-knopje op hun gevoel hebben. Je kiest niet op wie je verliefd wordt en als hij daar (in eerste instantie) in mee gaat, groeit die liefde. Dat hij het vervolgens laat afweten maakt de werksituatie lastig, maar TO is ook maar een mens met gevoelens, liefde en verdriet.
Natuurlijk is het te begrijpen dat de situatie klote is voor TO.
Mijn advies is om geen keuze te maken die voortkomt uit liefdesverdriet. En als TO niet objectief kan zijn, dan volledig open kaart spelen en het probleem met manager bespreken. Dan kan die objectief de keuze maken wat het beste is voor het bedrijf
dinsdag 8 mei 2018 om 09:13
Ik ben en vaker smoorverliefd geweest en ik heb de mogelijkheid om mijn emoties dusdanig te controleren dat deze niet van invloed zijn op mijn werk. Heeft niets met een uit knop te maken. M.a.w. je indruk klopt dus niet._Vogeltje_ schreef: ↑08-05-2018 08:56Dit. TO mag toch zeker ook wel aan zichzelf denken als hij dat ook doet? En er is nog niks gebeurd, niks besloten en niks uitgesloten. Hij heeft de baan nog niet en zij heeft hem ook de baan nog niet ontzegd. Ze vraagt hier om advies, dat advies hoeft niet in een stevige preek verpakt te worden.
Ik begrijp dat de situatie lastig is, maar ik zou het voor nu op z'n beloop laten. Als hij niet de enige kandidaat is, is er ook een goede kans dat hij het níet wordt. Als dat zo is kun je het laten rusten. Wordt hij het wel... Wie dan leeft, wie dan zorgt. Maak je nu nog niet te druk om een situatie die er nog niet is.
En ja, als je nog zo in zak en as zit na een half jaar, je zo laat bespelen door hem, hem achterna blijft lopen en je zo laat kennen dat je het zelfs meeneemt naar de werkvloer omdat jij niet in staat bent om je emoties te reguleren, dan noem ik je onprofessioneel.
En dat ik dan ook nog vind dat dit een uiting is van een gebrek aan zelfrespect en -waarde, weinig getuigt van zelfreflectie en vooral een hoog 'ik ben zielig want hij houdt mij aan het lijntje' gehalte heeft, dat heeft m.i. niets met onbegrip te maken, wel alles met hoe ik in het leven sta en dat ik niet meega met dit soort gedrag.
dinsdag 8 mei 2018 om 09:15
Je liefdesverdriet thuislaten is nogal lastig als je 40 uur per week op iemands lip zit. Dat is gewoon geen houdbare situatie, hou graag TO dat misschien ook zou willen.Leesook schreef: ↑08-05-2018 08:54Het gaat niet om zijn carrière, het gaat om professioneel handelen en je liefdesverdriet thuis laten.
Als hij de beste kandidaat is, dan hoort hij de baan te krijgen. Als een ander net zo geschikt is, dan kan TO haar persoonlijke voorkeur laten blijken.
Zou wat zijn zeg, als je dateverleden voortaan het belangrijkste punt wordt voor wel of geen promotie kunnen maken.
Ethisch gezien is het idee van TO natuurlijk helemaal niet in de haak want als ze nog wel een relatie hadden dan zou het geen probleem zijn en als hij nu zou zeggen dat hij haar toch wil, ook niet
En ja, in een perfecte wereld had deze man de functie gewoon gekregen en was er verder niets aan de hand geweest. Maar ja, de situatie is nou eenmaal anders.
dinsdag 8 mei 2018 om 09:17
Ik denk niet dat de keuze voorkomt uit liefdesverdriet. Er zijn maar bijzonder weinig mensen die in staat zijn om 40 uur per week op de lip van een ex te zitten, zeker als de breuk niet hun keuze was.Leesook schreef: ↑08-05-2018 09:07Dat hij het laat afweten?! Wat je zelf al zegt, je kiest niet op wie je verliefd wordt.
Natuurlijk is het te begrijpen dat de situatie klote is voor TO.
Mijn advies is om geen keuze te maken die voortkomt uit liefdesverdriet. En als TO niet objectief kan zijn, dan volledig open kaart spelen en het probleem met manager bespreken. Dan kan die objectief de keuze maken wat het beste is voor het bedrijf