Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hier is dreumes altijd rond 6 uur wakker. Met periodes dat het nog vroeger is. 7 uur hebben we nog nooit gehaald :cry:. Dochter komt bij ons in bed tv kijken. Ik ga voor 7 uur echt niet naar beneden. Dan duurt de ochtend veels te lang ;-).
Fitzgerald schreef:
12-05-2018 07:31
Hier komt het vroege wakker zijn vermoedelijk door de lichte ochtenden. Hij heeft wel een verduisteren gordijn, maar langs de kieren komt er licht naar binnen.
Wij spelen vals, hebben in de kinderkamers dubbelverduisterend :-D . Een op maat gemaakt rolgordijn en dan verduisterende gordijnen eroverheen :mrgreen:
Wij hebben rolluiken, pikkedonker, toch slaapt ze zelden langer dan tot 6.45...
Wij gaan eruit en ze is nog koest te houden met spelen met grote zus en ontbijten.. Dus sorry, geen tips ;-)
Ach, die van jullie slapen dan weer dan weer door in de nacht, die van ons wil dan nog steeds ergens een fles, dus het "uitslapen" hebben we wel verdiend ter compensatie :lol:
Vandaag om 7 uur wakker, fijn! En ze is al ruim een half uur een knipje aan het uitzoeken voor in het haar (lees: de tafel ligt vol met knipjes en elastiekjes en ze gaan steeds weer in en uit het toilettasje). Fijn vermaak en ik drink rustig koffie.

Prettig weekend allemaal! :sun:
Mijn dochter was om half 8 wakker, maar die was wel van 4 - 5.30 ook al wakker. Als het echt te vroeg is laat ik haar gewoon in bed tot ze begint te huilen. Als ze wakker is maar wat kwebbelt dan draai ik me nog een keertje om. Bij ons in bed nemen kan niet, omdat mijn man vaak nachtdiensten heeft en dan net in zijn bed ligt.

Wij hebben gisteren al het babyspeelgoed uitgezocht. Alles lag er eigenlijk nog, maar aangezien ze nu 1,5 is kon er heel wat weg. Omdat we er nog niet over uit zijn of er een tweede komt wilde ik daar een beetje op wachten, maar ik was de troep zat. Toch maar een doos op zolder gezet, een deel weggedaan en vanavond gaat de box ook naar zolder. Een tweede is dus ergens nog een optie :)
9 van de 10 leert slaapt ze hier zoiezo tot 8 uur of langer, tenzij ik haar dus wakker moet maken! :flirting:
Sfietje89 schreef:
11-05-2018 09:13
Ik mag hier ook bijna meeschrijven, mijn zoon wordt volgende week 1. Ik heb meteen een vraag.

Hij krijgt nu nog borstvoeding, 2 a 3 x per dag. Dat wil ik gaan afbouwen als hij een jaar is. Nu wordt hij s ochtends rond 4 a 5 uur wakker en krijgt dan een voeding en slaapt dan nog even verder. Hij heeft dan volgens mij wel echt honger.
Wat geven jullie als hij s nachts wakker wordt? Hij weigert de fles, dus een fles is geen optie. Hebben jullie tips?
Geen ervaring met bv en snachts wakker worden zelden, maar dan krijgt ze niks. Meestal is het een kort huiltje draait ze om en slaapt verder!
Maartje2016 schreef:
12-05-2018 07:51
Ach, die van jullie slapen dan weer dan weer door in de nacht, die van ons wil dan nog steeds ergens een fles, dus het "uitslapen" hebben we wel verdiend ter compensatie :lol:
Naast het 10 over 5 wakker, zaten er vannacht ook minimaal 3 wakkere/eet momenten bij ;-). Ik hou me maar vast aan het idee dat we het dan gewend zijn voor een eventuele volgende.
Wij zijn enorm verwend qua nachten. Dochter gaat meestal tussen 19.15 en 19.45 uur naar bed, omdat ze dan moe is, maar toch slaapt ze dan vaak pas tussen 20.30/21.00. Ze speelt en kletst eerst nog gezellig met/tegen haar knuffels. 's Nachts wordt ze weleens wakker en gaat dan ook even spelen of kletsen in het donker. Meestal valt ze dan binnen 15 minuten weer zelf in slaap. 's Morgens is het zo 7.30/7.45 uur voordat ze wakker is. Als ze er veel eerder uit moet vanwege de opvang kijkt ze me meestal aan met een blik van kom over een uur maar terug, ik ben nog veel te moe.

Met 13 maanden zijn we overgegaan op 1 slaapje. We lunchten toen heel vroeg, zodat dochter om 11.30/11.45 naar bed kon.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Ik win. Hier is het alweer weken elke ochtend stipt om 5:14 feest. Ze zeggen dat een lichaam geen atoomklok is, nou dat van mijn zoon wel hoor.
Ohnee ik win niet. 1aapje was 4 mins eerder, die post had ik ff gemist haha.
Sinds de zomertijd is ingegaan wordt zoon ergens tussen 6.15u en 6.45u wakker. Daarvoor om 5.15u stipt. Dus ik ben allang blij.

Sinds een paar weken bieden we hem, naast zn ochtendfles warme melk, alleen nog maar water aan (meneer bliefte alleen diksap). Inmiddels drinkt hij wel water, maar veel minder dan toen hij nog diksap kreeg. Ik denk gemiddeld zo'n 120ml per dag. Plus 250ml melk. Hij heeft ook minder volle plasluiers nu. Zou het niet te weinig zijn?
Hier is de zomertijd ook fijn, sindsdien een dik half uur later naar bed en al weken niet meer voor zessen wakker geweest, meestal zelfs iets na half 7. Afgelopen week waren de nachten wel drama door waterpokken en hoektanden, maar vannacht was er alleen een wakkere episode rond 3 en toen was het 7.05, dus hopelijk hebben we het ergste gehad.

Ik zie wel echt op tegen de tweede in dat opzicht, ben nu zo gesloopt door rotnachten, dat wordt enorm wennen als we er weer standaard 3/4 keer uit moeten, nog los van dreumes.
Ik hoopte lekker door te kunnen slapen nu dochter weer redelijk consistent lange nachten maakt, maar had buiten mijn zwangerschap gerekend. Eerst wakker liggen tot half 2, dan om half 4 wakker worden om te plassen, en om 5 uur knetterende honger. En dan om half 8 de reguliere ochtendrituelen. Man, ik ben blij dat ik verlof heb, dan kan ik in elk geval overdag m'n bed weer in duiken (als dochter op de opvang is, of slaapt). Ik ben gesloopt!
Ah ja toen ik zwanger was sliep ik ook ontzettend kut.

Moe is de status quo als moeder geloof ik. Je bent dan ook moe-der hihaho (ja sorry hoor het was 5:15 vanochtend).

@reendje: hier heeft zoon ook een fase dat hij slecht drinkt. Ik stop hem helemaal vol met komkommer, watermeloen en mandarijn, dat vindt hij toch heerlijk. En heb op verschillende plekken door het huis tuit-, 360- en rietjesbekers staan en zie dan dat hij wel af en toe een slok uit een van die dingen neemt als hij ze toevallig tegenkomt.

En verder heb ik toch vooral zoiets van: zolang hij vrolijk is en nog tranen huilt en kwijlt zal ‘t wel goed zijn.
reendje schreef:
12-05-2018 11:19
Hier is de zomertijd ook fijn, sindsdien een dik half uur later naar bed en al weken niet meer voor zessen wakker geweest, meestal zelfs iets na half 7. Afgelopen week waren de nachten wel drama door waterpokken en hoektanden, maar vannacht was er alleen een wakkere episode rond 3 en toen was het 7.05, dus hopelijk hebben we het ergste gehad.

Ik zie wel echt op tegen de tweede in dat opzicht, ben nu zo gesloopt door rotnachten, dat wordt enorm wennen als we er weer standaard 3/4 keer uit moeten, nog los van dreumes.
Maar vergeet de rol van je hormonen dan niet..
Mijn oudste sliep als een zonnetje toen mijn jongste werd geboren. Ik was dus neit meer gewend aan gebroken nachten en een nacht met 1 onderbreking vond ik al rampzalig, laat staan meer. Maar toen jongste werd geboren heb ik moeiteloos 5 maanden achter elkaar elke 2 uur gevoed. Dag en nacht. Nou ja moeiteloos is misschien net wat te optimistisch geformuleerd, want soms viel ik wel half in slaap. Maar het was echt heel anders dan zo'n gebroken nacht van die oudste.
Toen jongste ook ging doorslapen en de hormonen wegebden, merkte ik echt dat ik weer terug ging naar het oude niveau waarbij 1 onderbreking al funest is.
lux. schreef:
12-05-2018 10:29
Ohnee ik win niet. 1aapje was 4 mins eerder, die post had ik ff gemist haha.
Haha, maar hier is dat hopelijk niet het nieuwe ritme.
1Aapje schreef:
12-05-2018 10:08
Naast het 10 over 5 wakker, zaten er vannacht ook minimaal 3 wakkere/eet momenten bij ;-). Ik hou me maar vast aan het idee dat we het dan gewend zijn voor een eventuele volgende.
De volgende valt hier heel erg mee :-D

Als ze zo door gaat slaapt ze eerder door dan d'r broer... :biggrin:
Maartje2016 schreef:
12-05-2018 13:56
De volgende valt hier heel erg mee :-D

Als ze zo door gaat slaapt ze eerder door dan d'r broer... :biggrin:
Dit geeft hoop :mrgreen:
lux. schreef:
12-05-2018 13:23
Ah ja toen ik zwanger was sliep ik ook ontzettend kut.

Moe is de status quo als moeder geloof ik. Je bent dan ook moe-der hihaho (ja sorry hoor het was 5:15 vanochtend).
Dat is ook echt het enige excuus voor zo'n slechte grap, lux. Ik had je hoger zitten ;).

Ben allang blij dat dochter weer gewoon doorslaapt (met afkloppen), ik was wel klaar met de nachtelijke huilbuien. Hopen dat die niet terugkomen zodra haar broer er is, en nog meer hopen dat hij net zo vlot doorslaapt als z'n zus. En anders komen we er ook wel weer door :)
Sorry BF :P
Oooh ik ben gezegend met mijn dreumes lees ik, al ervaar ik het niet zo. Ik ben geeeeeen ochtendmens. Maar zoon wordt meestal net een paar minuten voor 7 uur wakker. Soms uitschieters tot 8 uur of later.
Ik moet gewoon vaker naar de kinderboerderij en hem daar de halve middag laten spelen. :hihi:
Ik ben ook geen ochtendmens :sigh:

Maar ik heb verdorie een vak en een zoon die beiden van me vragen vroeg in de weer te zijn. Slecht geregeld weer :frusty:

Fucking overdracht om half 8 altijd :'( Maar goed, dat mijn zoon om 5:14 wakker wordt elke ochtend is doordeweeks dus lang zo erg niet ;-D kan ik nog ff lekker knuffelen voor ik op moet staan.

Mijn zoon zette vandaag 1 heel voorzichtig stapje los van mijn armen naar die van zijn vader die klaarstonden om hem op te vangen. En hij schrok zich er een hoedje van maar wij zijn zo trots :love:

En ik heb een foto van hem gemaakt met een grote grijns van oor tot oor en het is zo híj en toen nog een in z’n nieuwe babyzwembad in de tuin (we hadden hem eruit gehaald want hij had blauwe lippen en toen kreeg hij zo’n verschrikkelijke driftbui dat ik ‘m effe op de grond zette en toen kroop hij er meteen weer in :hihi: :heart: ) met zo’n heerlijke grote grijns en nog een met bungelende beentjes op tafel met weer die blik en nu lig ik in bed te zwelgen in de liefde voor mijn kind :whistle:

Ik ben helemaal niet zo ‘moederliefde is de enige ware liefde’-achtig, maar ik heb van die dagen dat ik wel een verliefde tiener lijk en echt met tranen in mijn ogen van liefde naar hem kan kijken (of in dit geval 3 foto’s :P ). Tjongejonge wat heb ik een heerlijk exemplaar gebaard, al zeg ik het zelf.

Maar ik heb niet al teveel mensen met die foto’s lastig gevallen want als ik ze van anderen krijg denk ik altijd bij mezelf ‘ohja leuk een kind. Maar zó ongelooflijk leuk/schattig/knap/bijzonder als jij het doet voorkomen is ‘t nou ook weer niet hoor.’ Dus hoewel ik het moeilijk te geloven vind zal ik wel bevooroordeeld zijn. Maar in een topic vol moeders kan ik het wel even kwijt ;)
Ik herken dat lux. Dat verliefde tiener gedrag door mijn zoon.

Vandaag had ik echt en onwijze kut dag. Voor de nieuwsgierige; ik heb er een topic over geopend.
Maar dan racet zoon met zijn loopfietsje door de woonkamer en dan vergeet ik alle ellende en kan ik alleen mijn verdrinken in mijn verliefdheid naar zoon.
Op die ellendige momenten maakt zoon alles weer eventjes goed. Hij is echt mijn lichtpuntje. :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven