Gezondheid alle pijlers

Mega bang

20-05-2018 00:05 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag mensen,

Ik ben Robin 21 jaar en een kleine dame. Maar zo ontzettend bang voor de ziekte ALS. Waarom? Ontzettend rare klachten in me handen krachtverlies de ene x meer dan de andere x. Ben hiervoor bij dr huisarts geweest meerdere keren en zij zegt dat het pure spierspanning is. Tuurlijk denk ik nog steeds dat het iets ergs is en heeft ze me doorverwezen naar de neuroloog. Deze heeft basis dingen gekeken en gecontroleerd reflexen lopen opstaan zo een dingen. Niks uitgekomen. Neuroloog vroeg heb je het ook in je benen? Toen had ik het niet dus zei nee... na 2 dagen krijg ik het ook in mijn benen. Dus; krachtverlies handen armen en wankeling onzeker op me benen staan en krampen. Heb verder geen overgewicht of rare dingen. Wel is er bloedgeprikt hier is niks raars uitgekomen alleen vitamine D erg laag de waarde is 33 en vitamine b12 228. Iemand die me kan helpen?

Groetjes Robin
Nee. Niemand kan jou helpen anders dan jijzelf op dit moment. Ik vind het frappant dat je twee dagen ná een vraag over krachtverlies in je benen dat juist opmerkt.
je bent al onderzocht door je huisarts en neuroloog, die zeggen dat er niks is. Ga dus terug naar je huisarts en zeg dat je dat niet gelooft en bang bent voor iets erg. hij of zij kan je dan doorsturen voor psychische hulp
Als er in t bloed niks gevonden is, heb je geen ALS.
ik geef mn bek ook maar een douw
Krachtverlies weet ik niet. Onzeker gevoel van op me benen staan en wankeling . Maar zeer zeker krachtverlies in me handen. Dan rechts dan links andere x meer dan andere x. Neuroloog ben ik vorige week geweest
Madeliefjees schreef:
20-05-2018 00:10
Als er in t bloed niks gevonden is, heb je geen ALS.
Ja klopt. Een arts op de spoedpost en eigen huisarts zei dat er van zoiets niks in het bloed gevonden kan worden. Ik zelf dacht dit ook maar blijkbaar is het niet zo.
Kleintjuh1996 schreef:
20-05-2018 00:11
Krachtverlies weet ik niet. Onzeker gevoel van op me benen staan en wankeling . Maar zeer zeker krachtverlies in me handen. Dan rechts dan links andere x meer dan andere x. Neuroloog ben ik vorige week geweest
was het dan een hele slechte dat je hem/haar niet gelooft?
Kleintjuh1996 schreef:
20-05-2018 00:12
Ja klopt. Een arts op de spoedpost en eigen huisarts zei dat er van zoiets niks in het bloed gevonden kan worden. Ik zelf dacht dit ook maar blijkbaar is het niet zo.
je bent zelf arts?
Alweer een topic hierover? Krijg je al psychische hulp voor je extreme angsten?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
S-Meds schreef:
20-05-2018 00:13
je bent zelf arts?
Nee ik heb het aan de arts gevraagd ALS is niet te zien op een scan of in het bloed zeggen ze. Heb 2 artsen het gevraagd
flipje2 schreef:
20-05-2018 00:13
Alweer een topic hierover? Krijg je al psychische hulp voor je extreme angsten?
Ja heb ik
Kleintjuh1996 schreef:
20-05-2018 00:14
Nee ik heb het aan de arts gevraagd ALS is niet te zien op een scan of in het bloed zeggen ze. Heb 2 artsen het gevraagd
dus dan heb je het?
S-Meds schreef:
20-05-2018 00:21
dus dan heb je het?
Geen idee veel klachten komen overeen.
Kleintjuh1996 schreef:
20-05-2018 00:17
Ja heb ik
Gelukkig. Volgens mij heb je dat ook heel hard nodig. Sterkte.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Kleintjuh1996 schreef:
20-05-2018 00:22
Geen idee veel klachten komen overeen.
moeilijk slikken en praten, gewichtsverlies, coordinatieverlies, trillen,
dat?
Jouw grootste vijand zijn jouw gedachten. Die maken dat je voelt wat je voelt. Het goede nieuws is dat je geen ALS hebt. Het slechte nieuws is dat je wel degelijk last hebt van iets, namelijk van vervelende ideeën die jou van je stuk brengen.

Goed dat je psychische hulp hebt geregeld!
flipje2 schreef:
20-05-2018 00:24
Gelukkig. Volgens mij heb je dat ook heel hard nodig. Sterkte.

Dat zeer zeker. Heb ik ook nodig , dankje .
S-Meds schreef:
moeilijk slikken en praten, gewichtsverlies, coordinatieverlies, trillen,
dat?

Dan ben je al erg ver . Begin symptomen heb ik het over.
Kleintjuh1996 schreef:
20-05-2018 00:26
Dan ben je al erg ver . Begin symptomen heb ik het over.
ik ook
maar ik heb geen ALS
ikBedoelHetGoed schreef:
Jouw grootste vijand zijn jouw gedachten. Die maken dat je voelt wat je voelt. Het goede nieuws is dat je geen ALS hebt. Het slechte nieuws is dat je wel degelijk last hebt van iets, namelijk van vervelende ideeën die jou van je stuk brengen.

Goed dat je psychische hulp hebt geregeld!
Mijn gedachtes maken mij ook helemaal gek. Het rare is ik kan zo alles optillen maar toch voel en heb ik krachtverlies . Pen vasthouden is soms dan bijvoorbeeld teveel. Grotere dingen minder heb het meer met kleine dingen.
Kleintjuh1996 schreef:
20-05-2018 00:28
Mijn gedachtes maken mij ook helemaal gek. Het rare is ik kan zo alles optillen maar toch voel en heb ik krachtverlies . Pen vasthouden is soms dan bijvoorbeeld teveel. Grotere dingen minder heb het meer met kleine dingen.
als je dingen kan optillen heb je geen krachtverlies hoor.
Hoe lang slik je inmiddels extra vitamine D en hoe lang ben je al bezig met injecties voor B12?

Krachtverlies is een van de symptomen die je kan krijgen bij een tekort van beide. En dat tekort is niet ineens weg.
S-Meds schreef:
20-05-2018 00:29
als je dingen kan optillen heb je geen krachtverlies hoor.
Een glas vasthouden is wel teveel. Douch flesje open maken ook
closednote schreef:
20-05-2018 00:30
Hoe lang slik je inmiddels extra vitamine D en hoe lang ben je al bezig met injecties voor B12?

Krachtverlies is een van de symptomen die je kan krijgen bij een tekort van beide. En dat tekort is niet ineens weg.
Extra vit D ongeveer 4 weken dat ik bij slik. B12 injecties heb ik nu 6 gehad. 1x per week spuit in mijn bil
closednote schreef:
20-05-2018 00:30

Zijn deze vitamines van mij laag? D 33 b12 228

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven