Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Hier ook nog niks. Vanmorgen was mijn NOD in de flow app ineens versprongen naar morgen (nu dag 29 van mijn cyclus).
Weet niet zo goed of ik zo een test moet kopen of niet. Ik denk dat morgen nl veel dicht is ivm Pinksteren. What to do?
Ene kant denk ik: laat ik minimaal wachten tot maandag, alleen ik kijk nu de hele tijd als ik moet plassen. Vet frustrerend en zenuwachtig gedoe terwijl ik eerst zo geduldig en rustig was.

Spannend voor jou (ook) donderwolkje! Wanneer wil jij testen of tot wanneer wil je wachten?
Ik ga morgenochtend testen!
Besloten dat ik toch liever een eventuele teleurstelling heb dan deze onrust.
Dus of ik ben zwanger of ik kan de laatste dagen van mijn vakantie nog even helemaal los qua drinken/eten.

Heb je nog een test gekocht?
Zojuist een test gedaan! http://nl.tinypic.com/r/dljbc3/9
Ik zag het resultaat zelfs al terwijl ik nog op de wc zat, zo snel was dat vorige keer niet!
Nu hopen dat dit wel een plakker is... NOD is vandaag of woensdag.
@donderwolkje, van harte gefeliciteerd. Ik hoop ook dat dit een plakker is. Hele fijne vakantie nog en geniet van dit mooie nieuws ☺️.
Donderwolkje, gefeliciteerd! Direct na de vorige keer weer zwanger toch?
Ik duim voor je dat dit een plakker is!!
En geniet nog maar lekker van je vakantie (nu zonder cocktails :P )
@Bella15, dankjewel! Ga ik zeker doen!

@Theepoes, dankjewel! Inderdaad gelijk na de vorige keer! Ik had eigenlijk verwacht dat ik niet eens een positieve ovulatietest zou krijgen, maar het is gewoon gelijk weer raak! Deze streep is wel veel duidelijker dan de vorige keer, hopelijk betekent dat goed nieuws.
Gelukkig hebben ze hier ook alcoholvrije cocktails! We hebben wel vanavond een reservering in een steakhouse 😅. Aan de ene kant kan ik denken wat is er nu anders dan gisteren? Maar nu ik het weet wil ik toch liever geen risico lopen.
Wat fijn donderwolkje! Van harte. Ik hoop dat dit inderaad een plakker is. Fijne vakantie nu met alcoholvrije cocktails :-)

Hier nog niet ongesteld, dus een test gedaan (gisteren gekocht), maar helaas hagelwit. Ik denk dat ik deze maand weer een lange(re) cyclus heb ofzo;
Vandaag dag 30. Ik weet nog niet zo goed wat Mn emoties zijn, beetje afgestompt ofzo. Of misschien geloof ik de woorden van mijn acupuncturiste en weet ik dat ik nog minimaal tot na de zomer geduld moet hebben. Dont know.
Yogayup, wat rot voor je... :hug:
Afgestompt, herkenbaar... :( en verdrietig komt vast ook nog. En nonchalant ('hmpf, dan maar niet zwanger, alle baby's zijn toch stom').
Dat hele zwanger worden is een achtbaan.

Dikke knuffel voor nu! 😘
Ah nee yogayup! Wat balen zeg! 😢
Ik hoop toch echt dat je acupuncturiste ernaast zit!

Wat Theepoes zegt is wel herkenbaar, dat nonchalante. Dat heb ik ook steeds wel een beetje.

Knuffel! Hopelijk voel je je snel beter.
@stippel he jeetje wat naar voor je meid! Veel sterkte dinsdag, fijn dat je zo veel steun hebt van vriendlief.
@dawn van harte!

Mijn NOD was afgelopen donderdag, heb niet kunnen testen omdat ik weg ben met een vriendin. Volgens mij ben ik zwanger want ik ga nooit zo over tijd. Hopelijk morgenavond goed nieuws :)

Ik reageer nog uitgebreider later!
Lief! Dank jullie wel. Nog steeds niet ongesteld, dus dat is wel irritant. Ergens houd je dan nog hoop ofzo.

@roffa: spannend! Hoop
Morgen een mooi bericht te lezen.
@Roffa, wat spannend! Dat is al wel flink overtijd! Ben benieuwd 😄
Oeh roffa, je houdt ons wel in spanning (ben speciaal ergens in een café online gegaan om te zien of je al een update hebt geplaatst).

Hier ondanks negatieve test ook nog geen menstruatie... vannacht gaan spoken en natuurlijk vanalles opgezocht over overtijd en negatieve test en hcg etc etc. Ik kan beter gaan slapen dan piekeren, dus wie geeft mij even een schop onder Mn hol om alles even los te laten. :moon:
@ donderwolkje, van harte gefeliciteerd! Wat goed. Mooie test. Ik ben trouwens met de 1e echo 8 weken, 6 zou inderdaad wel erg vroeg zijn. Met mijn zoontje had ik ook met 8 weken de 1e echo.

@roffa dat is wel ver over tijd ja, ben heel benieuwd!

@ yogayup, wat balen zeg! Pff ik hoop echt dat je alsnog een positieve test zal krijgen. Voor nu veel afleiding zoeken en leuke dingen gaan doen als dat lukt. Die onzekerheid is echt rot.

Heb het gisteren aan mijn zus verteld maar verder vertellen we het pas na de echo als alles goed mag zijn. Vind het weer erg spannend en hoop dat het snel zo ver is.
Gefeliciteerd donderwolkje! Hele mooie test!

En Roffa???

Balen yogayup, hopelijk snel ongesteld of toch een positieve test!
Morning! (Althans dat is het hier)
We vliegen zo naar de amazone voor nog 4 dagen natuur en dan zaterdag naar huis. En nog steeds geen menstruatie...

Nog maar even geduld tot de echo toch dawn? Leuk!
Wit :(
Oh nee roffa wat rot! Niet verwacht natuurlijk. Nu afwachten..

@ yogayup toch nog even spannend voor jou. Ja de echo is al snel hoor maar hoop dat alles goed is :)
@Donderwolkje84 gefeliciteerd!!

@Yogayup nog steeds geen menstruatie?

@Roffa balen van de witte test, maar zolang er geen menstruatie is, is er nog hoop toch?

Gisteren heb ik de curretage gehad. Ben zo blij dat het achter de rug is!
Het is me heel erg meegevallen. Van te voren was ik erg gespannen en emotioneel. Maar ze waren zo lief in het ziekenhuis en leefden zo mee. Ik zag het meeste op tegen de narcose, maar uiteindelijk was het helemaal niet eng. Voor ik het wist sliep ik. En toen ik wakker werd, was alles lekker achter de rug. Nu bijna geen pijn en heel weinig bloedverlies. Voel me super!
En vooral zo fijn dat het fysieke deel is afgesloten. Niet meer in onzekerheid zitten wanneer de miskraam op gang komt en hoe dat zal zijn. We kunnen nu weer verder.
We gaan volgende week op vakantie. Dat was ook één van de redenen dat we voor een curratage hebben gekozen. Maar mocht ik ooit weer voor de keuze staan (klop even af) dan zou ik er zeker weer voor kiezen.

Deze week lekker voorbereiden voor de vakantie. Daar zijn we allebei heel erg aan toe. Hopelijk kunnen we het daarna emotioneel een plekje geven.

Zo lief hoe jullie meeleven. Dat helpt echt. Vind het heel fijn dat we elkaar zo kunnen steunen!
irene wat balen zeg dat je cyclus zo onregelmatig is, gebruik je ovulatietesten? Misschien niet zo romantisch maar dan weet je tenminste iets beter wanneer jullie in actie moeten komen.
Donderwolk t genieten begin wel te komen ja. Ben af en toe nog aan t kokhalzen en nog steeds komt t besef soms ineens binnen dat ik echt zwanger ben. Je zou zeggen dat je daar na 10 weken al wel aan gewend bent, maar ik vind t nog steeds erg bijzonder. Ik lees nu dat je een positieve test hebt wat mooi! Gefeliciteerd en hopelijk blijft deze wel plakken.
Theepoes alvast veel succes voor de operatie, wel fijn dat t zo snel kan. Hopelijk gooit je cyclus de planning niet in de war ;-)
Bella sterkte voor je dochter haar operatie! Niet niks met zo'n kleintje lijkt me, maar als er meer nachtrust voor terug komt zou dat mooi meegenomen zijn. En alweer bijna de 20 weken echo, spannend!
Dawn duurt lang dat wachten op de 1e echo he, en die opgezette buik vond ik zo vervelend! Gelukkig is t nu wat minder bij mij, hoop voor jou dat t ook snel afneemt.
Yoga jij maakt t wel heel spannend zeg, iedere keer als ik verder lees denk ik oh zou t? Jammer van de witte test, maar geen bloed is nog een beetje hoop toch? Ik gun t je zo!
Roffa jammer van de witte test, nog even hoop houden tot je echt ongesteld wordt? of niet natuurlijk!
Stippel wat 'fijn' dat t je meeviel, t zal niet niks zijn om dit mee te moeten maken en te verwerken. Lekker even bijkomen op vakantie volgende week, ik hoop dat t je snel weer gegund is om zwanger te raken!

Hier vanmorgen de termijnecho gehad, we hebben weer een mooi beweeglijk babytje gezien, zo lief! Ook t hartje al even gehoord, hopelijk volgende week bij de verloskundige ook nog even. Daarna kunnen we t eindelijk aan onze vrienden vertellen, ben zo benieuwd naar de reacties!
Fijn dat het achter de rug is stippel en het meeviel! Hopelijk lukt het om het nu emotioneel te verwerken en een plek te geven. Alvast een fijne vakantie!

@roos: wat fijn dat je de kleine kruimel weer hebt gezien en dat die goed bewoog. Is volgende week voor jullie gevoel de grens qua weken? Want na die mooie echo van vandaag zou je al kunnen vertellen dat er een kleine aankomt. Ik hoop dat het kokhalzen snel voorbij is. Merk je al een beetje groei van de buik?

Hier nog steeds onduidelijkheid. Soms denk ik gerommel te voelen, maar ben nog steeds niet ongesteld. Ook geen zwangerschapskwalen naar mijn idee. Ik wacht maar gewoon af. Waarschijnlijk ben ik gewoon laat door de vakantie en mogelijk de (te hoge) berg die we op zijn gegaan oid.
@roffa: bij jou al wel meer duidelijkheid?
Bedankt voor alle lieve reacties, ik vind dit echt een fijn topic!

Even kijken of ik niemand vergeet hoor!

@donderwolkje, gefeliciteerd zeg, nu blijft ie plakken hoor, het moet gewoon!

@Roffa, heeehh wat irritant da thet nog zo onduidelijk is!

@Yogayup, ik herken het wel. Ik zit nu inmiddels in ronde 8 en ik denk haast "nouja dan maar niet hoor, hoef ik tenminste als ik over 1.5 maand op vakantie ga nergens op te letten, net zo makkelijk". En de dag daarna denk ik ja jeeetje ik word nooit zwanger het gaat me niet lukken huil bler hele rattaplan. I dont know. Ik heb ovulatietesten gekocht maar ik weet nog niet of ik ze deze maand ga gebruiken. Ik zit nu weer in de fase "we zien t allemaal wel"

@Stippel, fijn dat het wel een beetje meeviel, ik hoop oprecht dat je heel erg van je vakantie kunt genieten!

@ Roos, wat leuk van je echo en wat heerlijk dat je het binnenkort gaat vertellen zeg!

@Dawn, hoe reageerde je zus? :D
@Stippel, wat fijn dat het meeviel en dat je je nu zo goed voelt! Hele fijne vakantie, geniet ervan samen!

@Eneiirene, ik vond de ovulatietesten heel fijn! Mijn eisprong kwam ook net eerder dan ik zelf had verwacht. Dankzij die testen was het bij ons opeens wel raak, ondanks dat we het tijdens de vruchtbare periode sowieso wel om de dag deden.

Gisteren terug gekomen van vakantie. Vanochtend een digitale test van CB gedaan en die gaf 2-3 weken (sinds bevruchting) aan. 4-5 weken zwanger dus! Vandaag ga ik de verloskundige bellen. Het is nog wel even wennen! Ik had er deze maand helemaal niet op gerekend.

Vlammetje, wil je mij naar de onderste tabel zetten? UD is 30 januari.
Yoga, We zitten dan tegen de 12 weken grens aan inderdaad en hebben dan een feestje waarbij we iedereen zien. Kan t mooi in 1 x dus ;-) De familie is wel allemaal al op de hoogte hoor. Manlief zegt dat hij t al wel ziet, maar ik zie vooral dat t randje vet wat ik al had wat meer op mn buik ligt ofzo. Echt een babybuik natuurlijk nog niet. Pas na 12 weken komt de baarmoeder boven je schaambot uit, dus voorlopig duwt t alleen de darmen wat opzij.
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! Zo moeten afwachten is ook maar niets.
Hey meiden!

Ik ben net twee weken op vakantie geweest, zojuist even alle gegevens in de tabel verwerkt.

Ten eerste, wat ontzettend verdrietig voor jullie Stippel! Veel sterkte en wat verwoord je het mooi. Denk aan jullie!

@groenegeitensok, zwanger dus? Gefeliciteerd en ik wens je een mooie zwangerschap!

@Donderwolkje, wat een goed nieuws op vakantie! Super! Gefeliciteerd!

@Roos, bijzonder he die echo’s toch steeds weer. Wat fijn dat alles goed gaat!

@Roffa, balen van de witte test. Ik blijf duimen voor je!

@yogayup, spannend voor jou! Ik hoop dat je snel goed nieuws hebt!

Ik vergeet een heleboel, lees vanavond nog even beter bij en reageer dan uitgebreider! Ik ben inmiddels alweer 24 weken zwanger en heb al een behoorlijke buik! Kleine is erg bewegelijk op alles echo’s maar dat voel ik dit keer iets minder en heel anders omdat de placenta voorligt. Dat was vorige keer achter. Ze trapt vooral in mijn organen, voelt heel vreemd. Verder alles goed, wel veel vermoeider dan de eerste keer. Maar ik mag niet klagen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven