Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Donderwolkje84 schreef:
31-05-2018 21:35
@Yogayup, jaaaa! Gefeliciteerd! Ik ben zo blij voor je! We lopen volgens mij redelijk gelijk, spannend!
En ik kan me voorstellen dat het iets anders loopt ivm Zika. Hopelijk gaat alles gewoon goed!

@Theepoes, he bah, wat naar! Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt. Stomme collega’s heb je! En je mag hier toch klagen? Daar zijn we toch voor, om elkaar te steunen ook als alles even stom is?
Ik weet dat het lastig is, maar maak je niet te druk om de operatie. Dat heeft helemaal geen zin... waarschijnlijk valt het allemaal hartstikke mee, en verspil je voor niets energie aan het druk maken! En ook als het wel tegen gaat vallen, heb je er niets aan om je er druk om te maken... probeer je energie te stoppen in iets waar je blij van wordt! Knuffel!
Ik ga het proberen. Wel leuke dingen in de planning de komende dagen. Dus dat komt vast goed.
Operatie gaat in de negeer tot het zover is :)
@Theepoes :hug: :hug: :hug:
@yogayup, Yes wat gaaf!! Gefeliciteerd!!

@theepoes, dikke knuffel. Snap dat je stemming dan even slecht is. Extra lief voor jezelf zijn nu!
Theepoes dikke knuffel, jammer dat je collega's zo tegenvielen en alle andere ellende er nog bij. Tot 10 tellen en morgen is er weer een nieuwe dag, je mag best even balen en t hier spuien hoor!
Yoga is t nieuws al wat geland?
Whaaaa Yoga gefeliciteerd wat leuk voor je! Ik zat zelf helemaal blij JAAAA te roepen naar mijn scherm haha!

Theepoes, kom zoveel zeuren en klagen als je wil. Ik vind het namelijk geen zeuren en klagen maar de normaalste zaak van de wereld, we kunnen niet elke dag onze shiney zelf zijn en al helemaal niet als je zulke angsten hebt als jij hebt. Ik wil nu hier het knuffelpoppetje zetten maar ik weet niet hoe dat moet haha.

Ik heb verder helemaal NIKS te vertellen. Ik ben niet gemaakt voor wachtbankjes, ik verveel me daar haha.
Ahh Theepoes :hug: helaas is de mens steeds minder geïnteresseerd in een ander. Gelukkig bestaat het Viva forum!
Yoga van harte!! De bovenste tabel dunt keurig uit ;) nu wij nog...mijn nod mag naar 21-06. Knuffel voor jou theepoes!
Thanks voor de leuke en lieve reacties. Ik voel nog totaal niks (behalve moe, maar dat was ik al) en ik probeer ook ontspannen de zwangerschap in/door te gaan. Ik heb op het forum zoveel verschillende goede en verdrietige verhalen gelezen; als ik 1 ding heb geleerd is dat of ik er nu obsessief mee bezig ben, of ontspannen ben, het toch loopt zoals het moet lopen. Ik heb het toch niet in de hand.
Als de berekening klopt is 27 januari mijn UD

Ik hoop ook zo ontzettend dat die bovenste tabel binnen no time leeg is!
Pre ovulatie dames: zet m op, maar maak vooral plezier tussen de lakens. En wachtbankers: ik duim zo ontzettend hard!
En nog even speciaal: :hug:
@stippel: hoe gaat het nu met je?
@theepoes: hoe ziet de wereld de vandaag uit?
Sterkte theepoes! Wat een zeikcollega’s! Sterkte alvast voor de operatie.

Gefeliciteerd yogayup! Toch zwanger, wat een mooi nieuws!
Leuk Yogayup! Dan schelen we een dag! Ik ben geloof ik 26 januari uitgerekend.
De berekening is nog wat vaag, omdat ik niet weet hoelang m’n cyclus precies is.
Yoga lijkt me een prima instelling, zeker tot de 12 weken is t allemaal nog zo kwetsbaar en je kunt er niks aan doen of t goed of fout gaat. Kwaaltjes begonnen bij mij rond de 6/7 weken pas, dus juich niet te vroeg. Had ook nooit gedacht dat ik zo moe kon worden, maar er zijn dagen dat ik m'n ogen met moeite open kon houden 's middags. Hoe reageerde je man?

Ik heb vanmorgen bloed geprikt, 8 buisjes lichter. Was de eerste keer ooit dat ik liet prikken, maar t viel mee. Nu wel een behoorlijke blauwe plek en wat gevoelig. Nu wachten op de uitslag!
Oeh, bloed prikken. Moet ik (na) maandag ook Roos. Ik zit er niet op te wachten, maar het is voor een goed doel. Hoe lang moet je wachten op de uitslag?

Qua kwalen denk ik ook dat ze vanzelf komen, maar ze mogen best weg blijven ;-D

Man reageerde net zo verbaasd als ik. Ik heb hem met een trillende handen en vol ongeloof wakker gemaakt. Hij vindt het heel heel erg leuk en het landt ook al een beetje. Ook wil hij bij alle afspraken zijn. Ik had heel naïef een doktersafspraak voor maandag gemaakt zonder erover na te denken of hij mee wilde :facepalm:

Hoe gaat t met de rest hier? Ik mis een paar voormalig vaste schrijvers. Hoop op geen nieuws, goed nieuws...
Bedankt lieve meiden/vrouwen/dames (kies maar hoe je aangesproken wil worden :) )! Jullie zijn lief!

Ik voel me alweer een stuk beter. Iemand van jullie (donderwolkje?) dat druk maken niks oplevert, het verandert niks aan hoe mijn buik er momenteel van binnen uitziet. En dat lijkt aardig te zijn geland. Dus ik ben best wel weer relaxed :)
En mocht ik weer in de 'angstmodus' zitten, dan weet ik jullie te vinden. :P

Goh, yogayup, kan me.voorstellen dat je helemaal shaky was! Goede instelling om zo je zwangerschap in te gaan. En het landt vast steeds een beetje meer. Dan vergeet je het een beetje en opeens de gedachte *boink IK BEN ZWANGER* Heerlijk! Enjoy!
Theepoes: hoe is het nu? Is de operatie nou vandaag (geweest) of morgen? In ieder geval veel sterkte en beterschap!

Stippel: hoe gaat het nu met je?

Ik heb vandaag een afspraak bij de Huisarts gehad en ik heb een afspraak gemaakt voor een eerste echo op 15 juni. Eigenlijk had ik moeten wachten tot half juli, maar dat vond ik echt te ver weg. Wordt vervolgd!
@ yogayup van harte gefeliciteerd!! Toch zwanger! We hebben de echo op dezelfde dag. Volgens mij lopen jij, donderwolkje en ik op een paar dagen na gelijk.

@ theepoes, hoe gaat het?

Hier gaat het wel goed. Soms voel ik me helemaal niet zwanger en soms juist wel. Buik is soms moeilijk te verbergen ( vooral na het eten) ben blij als de echo is geweest en ik het hopelijk kan vertellen. Dan kan ik me weer een beetje normaal kleden :-D

Vandaag een shirtje besteld voor zoontje met "ik word grote broer". Kan niet wachten :heart:
Gaat wel goed hier!
Woensdag is de operatie. Spannend! Ik ben heel benieuwd wat er uit komt.

Is het raar om te vragen om die ene eileider na de operatie nog te bekijken? Lijkt me wel interessant :P
Ah, woensdag dus. En wat betreft de eileider: ik zou het gewoon vragen. Wanneer heb je nog vaker de kans? Word je verdoofd dmv een ruggeprik pf algehele narcose?

@dawn: oh leuk! Wanneer ben jij uitgerekend en wanneer heb jij een echo? (Sorry, misschien heb ik er overheen gelezen, maar check meestal de table voor data)
Ja, isnooknzo. Ik vraag het maar gewoon.:)
Het is onder algehele narcose. Ook wel fijn, want ze gaan flink lopen trekken en duwen. Ik heb eerder zo'n kijkoperatie gehad en toen was ik best blauw van onderen... Het zou me een raar gevoel geven denk ik als ik daar bij zou zijn.
Uitslag van de NIPT duurt 2 weken Yoga, maar eerlijk gezegd verwacht ik niks geks. Spannend je eerste echo! Hoe ver ben je dan? Wij hadden m ook aan de vroege kant, maar mochten daardoor na 2 weken nog een keer terug komen dus dat was wel fijn ;-)
Theepoes ik zou t als ik jou was ook willen zien, maar ik denk dat dat allemaal naar de patholoog gaat. Volgens mij is dat de standaard. T is medisch materiaal, dus ga er niet vanuit dat je m te zien krijgt..

Hier doodop vandaag, helaas een lange dag op t werk en morgen ook dus t is echt even doorzetten. Vanavond maar snel m'n bed in!
@roos: volgens mijn berekening ben ik bij de eerste echo 7+5. We wilden dan graag de echo omdat man daarna een dikke week weg is voor zijn werk. Intake en eerste officiële afspraak is 13/7 en dan ben ik uitgaande van de berekening 11+6. Dat vond ik echt wel lang wachten.

Ik lees hier dat bijna niemand moet wachten tot ze zo ver zijn. We moeten ook zelf voor deze echo betalen en dat vind ik wel prima.
Bij jou gelden dezelfde regels qua zorgverzekering als hier toch? Dan is t vrij standaard hoor, alleen zijn we inmiddels zo verwend allemaal dat bijna iedereen al eerder een betaalde echo plant. Vanuit de zorgverzekering krijg je alleen de termijn en de 20 weken echo, bizar weinig dus eigenlijk voor een zwangerschap van 40 weken.. tenzij er iets aan de hand is (zoals bloedverlies of later een groeiecho) dan krijg je die ook volgens mij. Verder moet je alle echo’s die je zelf meer wilt zelf betalen. Hier wil een verloskundige je meestal ergens tussen de 8-10 weken voor t eerst zien. En dan in t begin elke 4 weken, naar mate je zwangerschap vordert (vanaf week 24 ofzo) wordt dat steeds vaker.
Met 7+5 kan je al heel wat zien hoor! In ieder gevalt t hartje en echt al een mini mensje, bizar dat dat zo snel kan ontstaan uit 2 celletjes.

Zo weer genoeg zwanger praat, al ben ik heel benieuwd hoe de dames die al bijna moeten bevallen zich voelen?
Lief dat jullie zo meeleven! :daisy:
Het gaat redelijk hier. We hebben een heerlijke vakantie achter de rug. Dat heeft mijn vriend en mij echt goed gedaan. Het was fijn om even samen te genieten en ontspannen.
Tegelijk was het op sommige momenten ook heel moeilijk en confronterend. We hadden natuurlijk met een heel ander idee uitgekeken naar onze vakantie. Ik had daar lekker willen shoppen voor ons kindje en genieten van voorlopig onze laatste vakantie samen (en tevens ook eerste trouwens haha). Ik heb maar extra genoten van wijntjes, biertjes en kaas.

Fysiek ben ik er wel weer helemaal bovenop. Het bloeden is gestopt en ik heb geen pijn weer. Afgelopen week hebben we gemerkt dat ook op seksgebied alles gelukkig weer werkt. Ook erg fijn :biggrin:

Emotioneel zal het nog even tijd nodig hebben om het een plekje te geven. Ik merk dat ik het me nog erg raakt om geconfronteerd te worden met alles wat met zwanger zijn en baby's te maken heeft. Ik voel me dan zo leeg... Maar goed, ook dat hoort er bij en kan ik niet uit de weg gaan. Zeker ook omdat we net het bericht heb gekregen dat we in dezelfde periode als ik uitgerekend zou zijn, oom en tante gaan worden. Hoe dubbel kan het leven zijn.... Vind het zo moeilijk. Maar zal die knop toch echt om moeten zetten.

@Roffa hoe gaat het met jou? Heb jij het ook gehad dat je het in het begin zo confronterend vond?

@Theepoes heeeeeeeeeeel veel succes morgen. Ik denk aan je! :hug:

@Yogayup wat een fijne berichten. Gun het je zo! Nu aftellen tot de echo, spannend hoor!

@Dawn2 jij ook al aan het aftellen voor de echo, ook spannend! Is je buik nu al zo gegroeid? Da's best snel toch?
Fijn wat van je te horen stippel! En nog fijner dat je een fijne vakantie hebt gehad. Ik snap echt dat je je leeg voelt. Na een test is zo’n kleine al onderdeel van je gezin.

Hier net grote schrik: bloedverlies. Geen kramp oid erbij. Ik ben nu in de zen modus gegaan: als het fout zit, kan ik er weinig aan veranderen. Geduldig wachten dus.

@roos: Thanks voor de uitleg! Fijn dat dit forum er is voor onwetenden zoals ik :-)
@Yogayup dat is schrikken! Probeer niet te stressen inderdaad. Geen kramp of stolsols betekent in de meeste gevallen gelukkig dat er niks aan de hand is.
Ooh Stippel ik heb zo met je te doen. Zelf zou ik 14 juni uitgerekend zijn en kan mijn schoonzus ook ieder moment bevallen. Ondanks ik nu alweer ruim 12 weken zwanger ben denk ik nog bijna iedere dag aan mijn miskraam kindje..
Dit zal nog heel lang zo blijven.
Doe waar je zin in hebt en waar je je goed bij voelt. Geen idee of je de draad weer op gaat pakken om het opnieuw te proberen, maar ik wens je alle geluk.

Tegelijkertijd geniet ik ontzettend van deze zwangerschap, het lijkt me gegund ofzo. Ik ben nog geen dag misselijk geweest, nog geen één keer hoeven overgeven, moeheid valt eigenlijk ook reuze mee dus tjahhh. Ik heb ons kindje al 3x mogen bewonderen en het groeit super.. eerste kwartaal zit er bijna op. Hopelijk verloopt het zo rustig verder...

Yogayup, no stress!!! Doe je goed. Schrikken wel. Misschien wat oud bloed of een bloedvaatje... :hug: knuffel voor jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven