Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Dat lijkt er 1 van de action. Die heeft min 25hcg nodig. Heb je afgelopen dagen daar ook mee getest?
Ja en ik zie een streepje:) deze reageert nu t beste. Predictor ook maar die is vrij duur.
Goed zo! Lekker bij die van de achtion houden. Anders wordt het een dure hobby... ik test ook altijd met die van de action. Is hij wel donkerder geworden als je de vorige action vergelijkt?
Ja iets. Maar minimaal hoor;-) en ik zie t streepje vooral als ik met Mn rug bij t raam ga staan.
Dat is niet gek zo ver voor nod. Als hij maar duidelijker wordt. Dat is het belangrijkste ;). Voorzichtige gefeliciteerd Angela
Angela, een voorzichtige felicitatie.

Van de week ga ik zelf ook tere 'n halen. Die va de de action zijn dus aan te raden?
Bij mij wel;) ook de predictor werkt er goed maar is duurder.
Ik gebruik altijd die va de action. Zhuis zegt ook dat die prima zijn en heb nog nooit vals positief getest
Dat geeft mij moed innerpeace hahaha
Wat word er veel geschreven!! Fijn dat je zo steun bij elkaar kunt vinden en je verhaal kwijt kunt. Ik lees nog steeds regelmatig mee en hoop dat jullie allemaal ook heel snel mooi nieuws hebben!

Geen idee of het goedgekeurd word, want heb mijn voorlopige/definitieve aanslag nog niet, maar mijn boekhouder heeft de rietjes opgegeven als bijzondere zorgkosten. Samen met de vele km's die ik gemaakt heb naar en van de kliniek. ik geloof dat dit kan als je (niet vergoedde) zorgkosten minimaal een x aantal % van je jaarinkomen is. Wat ik kwijt was aan km's weet ik niet precies, maar voor 4 rietjes was ik geloof ik ruim €1400 kwijt. En als het allemaal goed gekeurd word, krijg ik ruim €1100 terug. Op internet kon ik er niets over vinden en weet dus ook niet of de belastingdienst ermee akkoord gaat. Maar het is zeker de moeite om het even na te vragen bij iemand die er verstand van heeft.

Morgen ben ik alweer 37 weken zwanger van mijn kleine manneke. Het kan in principe dus elk moment beginnen (of het duurt nog 5 weken hihi). Ik moet zeggen dat ik niet kan wachten tot hij er is. De laatste loodjes wegen echt het zwaarst. Desondanks geniet ik nog enorm van zijn geschop en gepor.

Iedereen heel veel succes, in welke fase je dan ook zit!!
@roosje Ik heb deze vraag ook bij de belastingdienst uitgezet, maar ik ben op kantoor geweest hiervoor. Werd een beetje moe van telefonisch niet doorkomen omdat ik toch echt moet weten of zaad aftrekbaar is :facepalm: En wat hij tot nu toe kon vinden was dat er rechtzaken over zijn geweest. Het lijkt er wel op, maar hij zoekt het nog even beter voor me uit. Ik verwacht binnenkort ook antwoord. Wil het zeker weten, want ze kunnen je defenitive nog een aantal jaar op terugkomen (weet ik uit ervaring helaas..).
Kun jij zo zien onder welke zorgkosten hij deze rekening onder heeft laten vallen?
oja @roosje, succes he! Spannend, wachten tot wanneer het zover is. Leuk!

@angela voorzichtig gefeliciteerd voor jou!
innerpeace schreef:
19-05-2018 20:37
@ella balen zeg maar geen bloed geeft moed he!
Haha dit denk ik nu ook elke keer als ik naar de wc ga 😉
@Lee als ik zijn berekeningen zie, heeft ie het onder Genees- en heelkundige hulp en Reiskosten ziekenbezoek laten vallen.. ik ga het geld sowieso apart zetten zodat ik niet voor verrassingen komt te staan
@roosje inderdaad, maar om dat risico zoveel mogelijk uit te sluiten heb ik hulp gevraagd bij invullen en deze vraag op kantoor uitgezet. Heel even akward, want hij begon wat te stamelen "uh is dit van een mens?" om direct te corrigeren "excuus, natuurlijk is dat het.". Haha. Hij zou erop terugkomen, refererend aan eerdere rechtszaken hierover en de uitkomsten ervan. Ik hoop met 2 weken daar uitsluitsel over te krijgen (hoop ik..).
Sterkte allemaal op het wachtbankje!

Mijn bestelling van Cryos is inmiddels afgeleverd bij de kliniek.. ik hoop over een maand de 1e IUI!
Roosje & Lee ik lees het graag hier hoe het afloopt met de belastingdienst!

Hebben jullie aan je werkgever verteld dat je met dit traject bezig bent? Ik heb nog een tijdelijk contract en twijfel of ik hier goed aan doe.
Rondom de 1e IUI heb ik een weekje vrij gepland, maar vind het erg lastig om steeds smoezen te verzinnen voor afspraken!
Truelove79 schreef:
20-05-2018 21:51
Sterkte allemaal op het wachtbankje!

Mijn bestelling van Cryos is inmiddels afgeleverd bij de kliniek.. ik hoop over een maand de 1e IUI!
Roosje & Lee ik lees het graag hier hoe het afloopt met de belastingdienst!

Hebben jullie aan je werkgever verteld dat je met dit traject bezig bent? Ik heb nog een tijdelijk contract en twijfel of ik hier goed aan doe.
Rondom de 1e IUI heb ik een weekje vrij gepland, maar vind het erg lastig om steeds smoezen te verzinnen voor afspraken!
Ik denk dat het van meerdere factoren afhangt. Heb je het soort werk waar het meteen opvalt als je weg bent? Of zelfs vervanging moet worden geregeld? Dan zit er niet veel anders op dan het in elk geval iemand vertellen denk ik. De enige andere optie is een of andere medische behandeling verzinnen die maandelijks plaatsvindt, maar dat zou voor mij persoonlijk niet goed voelen. Wordt er in zijn algemeenheid moeilijk gedaan bij zwangeren op je werk? Dan zou ik inderdaad ook wat voorzichtiger zijn.
Ik had mazzel, ik werk in het ziekenhuis waar ik behandeld ben en ik heb een baan waarvoor ik om de haverklap door het halve ziekenhuis zwerf. Niemand vindt het dus raar als ik even een half uurtje kwijt ben. Ik heb het wel met mijn directe collega’s gedeeld, vond het fijn om een uitlaatklep te hebben en juist omdat ze allemaal uit de medische hoek komen kijken ze niet snel ergens van op. Dat was wellicht anders geweest als ik bij een bouwbedrijf had gewerkt of zo :-).

Ik had het mijn leidinggevende niet verteld. Niet omdat hij het niet mocht weten, maar ik heb een heel zelfstandige functie, dus ik zie hem sowieso niet zo vaak. Dan is het een beetje rare mededeling.

Overigens als tegengeluid van de ‘alle bazen zijn eikels die je meteen ontslaan als je zwanger bent’: ik heb van de week verteld dat ik zwanger ben. Zijn reactie: ‘oh jeetje, gefeliciteerd. Heb je al nagedacht over wat je daarna wilt doen?’ Ik: ‘ik wil graag vier dagen gaan werken’. Hij: ‘ok, prima. Hmm, ik zie trouwens dat je inschaling te laag is, dat ga ik ook meteen even regelen’.
Hij staat normaal niet bekend om zijn super-empathische gedrag, dus dat was een aangename verrassing :thumbsup: .
Oh, en voor degene die over de belasting begon: zelfs als het er nu doorheen komt, wil dat nog niet zeggen dat ze akkoord gaan. Ze controleren maar een klein deel van de aangiften feitelijk, bij de rest gaan ze er van uit dat je het goed hebt ingevuld. Dus alleen het accepteren van de aangifte houdt geen goedkeuring van de posten in.
Mn testen lijken nu ineens wel praktisch wit.. ik duim nog heel hard maar ben bang dat t toch niet helemaal goed is.
@angela shit.... hoop dat het toch nog oploopt.

Dan vind ik het lastig hier neer te zetten. Maar hier een knalpositieve test. De ICSI is geslaagd dus. Nu begint de stressvolle periode. Blijft dit wel goed gaan?
Tuurlijk gewoon delen super gefeliciteerd!
Angelaloes, shit. Knuffel en toch blijf ik hopen voor je.

Innerpeace, heerlijk nieuws en ook voor jou duim ik dat het goed blijft gaan.

Ik moet wel wennen aan die periode van afwachten en onzekerheid. Donderdag 1e dag van menstruatie,....of niet. Pfffff, om gedachten te verzetten doe ik vandaag mee aan 1/8ste triathlon. Want ja, je moet toch wat om de tijd door te komen, hahahahaha.

hoe is het met de andere wachtbankzitters?
Dat is mooi nieuws Innerpeace, hopelijk blijft ie plakken.

Angela, oh wat vervelend. Het kan wisselen natuurlijk per plasje, ik hoop dat het vals alarm is!
Gefeliciteerd Innerpeace!! Denk dat voor jou nu de spannendste tijd begint......gaat goed komen dit keer!! Duim voor je!

Angelaloes, balen zeg! Ellende hè die onzekerheid......

Hier vanochtend ook nog steeds een witte test. Dus ga er vanuit dat ik vandaag of morgen ongesteld wordt. Helaas.....
Is dat zo nora? Ik heb stille hoop. Woensdag heb ik gesprek in ziekenhuis staan en besloten ook die ochtend weer te testen. Even in onzekerheid maar.

Zo blij voor je innerpeace. Duimen voor een dikke plakker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven