Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
zondag 20 mei 2018 om 13:01
Wat word er veel geschreven!! Fijn dat je zo steun bij elkaar kunt vinden en je verhaal kwijt kunt. Ik lees nog steeds regelmatig mee en hoop dat jullie allemaal ook heel snel mooi nieuws hebben!
Geen idee of het goedgekeurd word, want heb mijn voorlopige/definitieve aanslag nog niet, maar mijn boekhouder heeft de rietjes opgegeven als bijzondere zorgkosten. Samen met de vele km's die ik gemaakt heb naar en van de kliniek. ik geloof dat dit kan als je (niet vergoedde) zorgkosten minimaal een x aantal % van je jaarinkomen is. Wat ik kwijt was aan km's weet ik niet precies, maar voor 4 rietjes was ik geloof ik ruim €1400 kwijt. En als het allemaal goed gekeurd word, krijg ik ruim €1100 terug. Op internet kon ik er niets over vinden en weet dus ook niet of de belastingdienst ermee akkoord gaat. Maar het is zeker de moeite om het even na te vragen bij iemand die er verstand van heeft.
Morgen ben ik alweer 37 weken zwanger van mijn kleine manneke. Het kan in principe dus elk moment beginnen (of het duurt nog 5 weken hihi). Ik moet zeggen dat ik niet kan wachten tot hij er is. De laatste loodjes wegen echt het zwaarst. Desondanks geniet ik nog enorm van zijn geschop en gepor.
Iedereen heel veel succes, in welke fase je dan ook zit!!
Geen idee of het goedgekeurd word, want heb mijn voorlopige/definitieve aanslag nog niet, maar mijn boekhouder heeft de rietjes opgegeven als bijzondere zorgkosten. Samen met de vele km's die ik gemaakt heb naar en van de kliniek. ik geloof dat dit kan als je (niet vergoedde) zorgkosten minimaal een x aantal % van je jaarinkomen is. Wat ik kwijt was aan km's weet ik niet precies, maar voor 4 rietjes was ik geloof ik ruim €1400 kwijt. En als het allemaal goed gekeurd word, krijg ik ruim €1100 terug. Op internet kon ik er niets over vinden en weet dus ook niet of de belastingdienst ermee akkoord gaat. Maar het is zeker de moeite om het even na te vragen bij iemand die er verstand van heeft.
Morgen ben ik alweer 37 weken zwanger van mijn kleine manneke. Het kan in principe dus elk moment beginnen (of het duurt nog 5 weken hihi). Ik moet zeggen dat ik niet kan wachten tot hij er is. De laatste loodjes wegen echt het zwaarst. Desondanks geniet ik nog enorm van zijn geschop en gepor.
Iedereen heel veel succes, in welke fase je dan ook zit!!
zondag 20 mei 2018 om 16:15
@roosje Ik heb deze vraag ook bij de belastingdienst uitgezet, maar ik ben op kantoor geweest hiervoor. Werd een beetje moe van telefonisch niet doorkomen omdat ik toch echt moet weten of zaad aftrekbaar is
En wat hij tot nu toe kon vinden was dat er rechtzaken over zijn geweest. Het lijkt er wel op, maar hij zoekt het nog even beter voor me uit. Ik verwacht binnenkort ook antwoord. Wil het zeker weten, want ze kunnen je defenitive nog een aantal jaar op terugkomen (weet ik uit ervaring helaas..).
Kun jij zo zien onder welke zorgkosten hij deze rekening onder heeft laten vallen?

Kun jij zo zien onder welke zorgkosten hij deze rekening onder heeft laten vallen?

zondag 20 mei 2018 om 17:45
Haha dit denk ik nu ook elke keer als ik naar de wc ga
zondag 20 mei 2018 om 18:08
@roosje inderdaad, maar om dat risico zoveel mogelijk uit te sluiten heb ik hulp gevraagd bij invullen en deze vraag op kantoor uitgezet. Heel even akward, want hij begon wat te stamelen "uh is dit van een mens?" om direct te corrigeren "excuus, natuurlijk is dat het.". Haha. Hij zou erop terugkomen, refererend aan eerdere rechtszaken hierover en de uitkomsten ervan. Ik hoop met 2 weken daar uitsluitsel over te krijgen (hoop ik..).
zondag 20 mei 2018 om 21:51
Sterkte allemaal op het wachtbankje!
Mijn bestelling van Cryos is inmiddels afgeleverd bij de kliniek.. ik hoop over een maand de 1e IUI!
Roosje & Lee ik lees het graag hier hoe het afloopt met de belastingdienst!
Hebben jullie aan je werkgever verteld dat je met dit traject bezig bent? Ik heb nog een tijdelijk contract en twijfel of ik hier goed aan doe.
Rondom de 1e IUI heb ik een weekje vrij gepland, maar vind het erg lastig om steeds smoezen te verzinnen voor afspraken!
Mijn bestelling van Cryos is inmiddels afgeleverd bij de kliniek.. ik hoop over een maand de 1e IUI!
Hebben jullie aan je werkgever verteld dat je met dit traject bezig bent? Ik heb nog een tijdelijk contract en twijfel of ik hier goed aan doe.
Rondom de 1e IUI heb ik een weekje vrij gepland, maar vind het erg lastig om steeds smoezen te verzinnen voor afspraken!
zondag 20 mei 2018 om 23:26
Ik denk dat het van meerdere factoren afhangt. Heb je het soort werk waar het meteen opvalt als je weg bent? Of zelfs vervanging moet worden geregeld? Dan zit er niet veel anders op dan het in elk geval iemand vertellen denk ik. De enige andere optie is een of andere medische behandeling verzinnen die maandelijks plaatsvindt, maar dat zou voor mij persoonlijk niet goed voelen. Wordt er in zijn algemeenheid moeilijk gedaan bij zwangeren op je werk? Dan zou ik inderdaad ook wat voorzichtiger zijn.Truelove79 schreef: ↑20-05-2018 21:51Sterkte allemaal op het wachtbankje!
Ik had mazzel, ik werk in het ziekenhuis waar ik behandeld ben en ik heb een baan waarvoor ik om de haverklap door het halve ziekenhuis zwerf. Niemand vindt het dus raar als ik even een half uurtje kwijt ben. Ik heb het wel met mijn directe collega’s gedeeld, vond het fijn om een uitlaatklep te hebben en juist omdat ze allemaal uit de medische hoek komen kijken ze niet snel ergens van op. Dat was wellicht anders geweest als ik bij een bouwbedrijf had gewerkt of zo

Ik had het mijn leidinggevende niet verteld. Niet omdat hij het niet mocht weten, maar ik heb een heel zelfstandige functie, dus ik zie hem sowieso niet zo vaak. Dan is het een beetje rare mededeling.
Overigens als tegengeluid van de ‘alle bazen zijn eikels die je meteen ontslaan als je zwanger bent’: ik heb van de week verteld dat ik zwanger ben. Zijn reactie: ‘oh jeetje, gefeliciteerd. Heb je al nagedacht over wat je daarna wilt doen?’ Ik: ‘ik wil graag vier dagen gaan werken’. Hij: ‘ok, prima. Hmm, ik zie trouwens dat je inschaling te laag is, dat ga ik ook meteen even regelen’.
Hij staat normaal niet bekend om zijn super-empathische gedrag, dus dat was een aangename verrassing

zondag 20 mei 2018 om 23:28
Oh, en voor degene die over de belasting begon: zelfs als het er nu doorheen komt, wil dat nog niet zeggen dat ze akkoord gaan. Ze controleren maar een klein deel van de aangiften feitelijk, bij de rest gaan ze er van uit dat je het goed hebt ingevuld. Dus alleen het accepteren van de aangifte houdt geen goedkeuring van de posten in.
maandag 21 mei 2018 om 08:50
Angelaloes, shit. Knuffel en toch blijf ik hopen voor je.
Innerpeace, heerlijk nieuws en ook voor jou duim ik dat het goed blijft gaan.
Ik moet wel wennen aan die periode van afwachten en onzekerheid. Donderdag 1e dag van menstruatie,....of niet. Pfffff, om gedachten te verzetten doe ik vandaag mee aan 1/8ste triathlon. Want ja, je moet toch wat om de tijd door te komen, hahahahaha.
hoe is het met de andere wachtbankzitters?
Innerpeace, heerlijk nieuws en ook voor jou duim ik dat het goed blijft gaan.
Ik moet wel wennen aan die periode van afwachten en onzekerheid. Donderdag 1e dag van menstruatie,....of niet. Pfffff, om gedachten te verzetten doe ik vandaag mee aan 1/8ste triathlon. Want ja, je moet toch wat om de tijd door te komen, hahahahaha.
hoe is het met de andere wachtbankzitters?

maandag 21 mei 2018 om 10:25