Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
impala schreef:
21-05-2018 12:03
Het verbaast me trouwens dat er überhaupt nog broodtrommels worden gevuld voor pubers. Dat kunnen ze toch wel zelf?
:hihi: Ik ben ook schuldig, ik smeer ook altijd zijn brood.
Maar dat doe ik ook voor mijn man.
Wat betreft het strand, als iemand mij vraagt om mee te gaan naar het strand dan denk ik aan op het strand zelf zitten en niet in een strandtent.
Ik zou dan ook brood mee nemen voor mijn eigen gezin.
Maar wel koekjes en wat anders lekkers om uit te delen.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
21-05-2018 13:58
Ja ze zei letterlijk zo van: “Wanneer gaan we nou eens op het terras zitten? De kids hebben nu het zand en de zee wel gezien en ik ga hier niet de hele middag zitten hoor. Ik dacht dat je ons een middagje zou trakteren bij de strandtent, je bent toch jarig? Als ik dit had geweten was ik niet meegegaan, pffff.”
Ik geloof er niks van. Een vriendin die vriendin genoeg is om mee af te spreken naar het strand te gaan zegt dat niet, en niet op die toon.
21-05-2018 15:46
Meen dat dat zelfs ter sprake kwam “lekker zwemmen samen met de kids!” Haar kindje had niet eens zwemkleding aan en moest met de voeten in het water toekijken hoe mijn kinderen het naar hun zin hadden in de golven. De kleding mocht namelijk niet nat worden...

Het was gewoon een rare dag, zo zonde want echt prachtig weer, rond 25 graden. Op het terras was het bloedheet en de kinderen verveelden zich. We zijn uiteindelijk na 2 uurtjes weer naar huis gegaan, uurtje strand en uurtje terras. Zonde van de mooie dag.
Ja nou ja, dan weet je in elk geval voor jezelf dat sommige mensen anders denken en dat je duidelijker moet zijn ;-)
21-05-2018 15:00
Handdoeken gaan kopen? Wie? Ik? Of de vrouw van het stel die ze expres niet meegenomen had omdat ze op het terras getrakteerd wilde worden? Ze wilde eigenlijk helemaal niet op het strand liggen bleek ter plaatste...
Als ik een afspraak verkeerd begrepen had, had ik snel ff handdoeken en een badpakje gekocht.

Maar zoals ik hierboven al schreef, ik geloof er niet zo veel meer van.
nina1966 schreef:
21-05-2018 16:21
Ik geloof er niks van. Een vriendin die vriendin genoeg is om mee af te spreken naar het strand te gaan zegt dat niet, en niet op die toon.
Ze was dus ook niet vriendin genoeg, ze kon erg lelijk en nog veel gieriger doen, ik zie haar inmiddels allang niet meer. Ze was blijven hangen als oud studiegenoot van mijn ex, kreeg later een vriend, getrouwd, kindje en paar jaar later nog 1. Ze is ook alweer gescheiden, was echt een tiran binnen haar relatie, die arme man had niks te vertellen. Met hem heb ik nog wel af en toe contact, heb altijd beetje medelijden met hem gehad. Altijd het idee om het maar beetje gezellig te maken, wat maar niet lukte. Hij was ook degene die later bij mij zijn excuses aanbood, geen idee of ze dat ooit geweten heeft trouwens.
Precies, duidelijk zijn. De grootste ergernissen over dit soort zaken komen voort uit onduidelijkheid. Niet iedereen voelt goed aan wat de bedoelingen van een ander zijn, of gaat er te vlot van uit dat de ander hetzelfde doet en vindt als hij/zij zelf Dus goed afstemmen.

Ik zou zelf wel verwachten dat er iets getrakteerd zou worden, als ik voor een dagje strand werd uitgenodigd op de verjaardag van een vriendin. Dat ze wat lekkers mee zou nemen bijvoorbeeld. Maar ik zou er zeker niet van uitgaan dat ze de hele dag alles zou verzorgen. Dus ik zou sowieso van tevoren hebben afgestemd wat de bedoeling was.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Voor een dagje strand neem ik ook een flesje water mee, wellicht pakjes drinken voor de kinderen, en wat snoep of koek. Lunch hebben ze daar meestal wel. Zelfbesmeerde broodjes vind ik nooit zo’n succes.
Meen dat dat zelfs ter sprake kwam “lekker zwemmen samen met de kids!” Haar kindje had niet eens zwemkleding aan en moest met de voeten in het water toekijken hoe mijn kinderen het naar hun zin hadden in de golven. De kleding mocht namelijk niet nat worden...

Het was gewoon een rare dag, zo zonde want echt prachtig weer, rond 25 graden. Op het terras was het bloedheet en de kinderen verveelden zich. We zijn uiteindelijk na 2 uurtjes weer naar huis gegaan, uurtje strand en uurtje terras. Zonde van de mooie dag.
Ik had haar na die 2 uur uitgezwaaid op de parking en was met mijn eigen kroost terug naar 't strand gekeerd.

Fijn dat voor haar blijkbaar 1 uur strand en een beachbar volstaat, maar daar rij ik zelf geen uur voor.

Al helemaal niet op een zonnige dag als mijn kinderen hebben uitgekeken naar een dagje strand.
Dan maar zonder haar.

Als ik alleen maar met mijn neus in de zon op een terras wil zitten hoef ik daar een eeuw voor te rijden.
nina1966 schreef:
21-05-2018 16:21
Ik ken anders iemand ie wel zo is en ook heel brutaal om een toetje vraagt na dat ze getrakteerd was op gourmetten.
Terwijl ze weet dat je minder dan het minimum hebt
21-05-2018 13:49
Ik had idd duidelijk gezegd dat we echt op het strand zouden gaan zitten. Het dagje strand viel toevallig op mijn verjaardag, die ik normaal nooit vier.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat als ik een dagje naar het strand ga met anderen ik dan ook voor hun drinken, brood ect mee hoor te nemen? Zij stelde ook niet voor wie wat meenam dus dan ga ervan uit, ieder voor zich, zoals met al mijn vrienden en kennissen met wie ik wel eens een dagje strand / dierentuin / pretpark heb gedaan.

Ik vind het een rare beredenering dat als er niet over gecommuniceerd word ik voor het hele gezelschap eten en drinken mee hoor te nemen. Maar dat zal dan wel aan mij liggen?

Ze hebben de drankjes op het terras later alsnog van mij gekregen trouwens, dus gierig ben ik niet.
Uiteraard ben jij niet zondermeer verantwoordelijk voor hun drank/food. In dit geval jouw verjaardag, samen strand......denk even iets verder en je begrijpt wellicht dat een ander kan interpreteren als uitnodiging door jou om te vieren.

Overigens zou ik zelf al de moeite doen om lekkers mee te nemen voor eenieder.
21-05-2018 13:58
Ja ze zei letterlijk zo van: “Wanneer gaan we nou eens op het terras zitten? De kids hebben nu het zand en de zee wel gezien en ik ga hier niet de hele middag zitten hoor. Ik dacht dat je ons een middagje zou trakteren bij de strandtent, je bent toch jarig? Als ik dit had geweten was ik niet meegegaan, pffff.”
Dat vind ik onbeschoft van haar!
Vlinder1963 schreef:
21-05-2018 16:56
Ik ken anders iemand ie wel zo is en ook heel brutaal om een toetje vraagt na dat ze getrakteerd was op gourmetten.
Terwijl ze weet dat je minder dan het minimum hebt
Oh ja. En dan een uitgebreide speech over hoe een diner eruit hoort te zien dus MET NAGERECHT en het dan heel gek vinden dat je uit schaamte geen harikiri pleegt.
Totdat je daar gaat eten.
Dan doen ze geen toetjes (en frisdrank. En vlees. Kortom je krijgt een bak sla) meer.
Zo ongezond en onzinnig, en dan moet je eigenlijk je weer doodschamen dat je zoiets achterhaalds hebt gevraagd. En moet je een anekdote aanhoren van iemand die het gore lef had om om een glas cola te vragen laatst.

Ons kind heeft ook eens in ondergoed in de zee gerollebold. We kwamen per toeval bij zee en vonden wel dat kind daar optimaal gebruik van mocht maken. Geen badkleding of handdoek bij.

Kleren uit. Flesjes water gekocht. Na zeebezoek met zandvoeten richting auto. Met waterflessen afgespoeld, ondergoed uit. Shirt en broekje aan en in nabijgelegen dorp even bij de Zeeman ondergoed gekocht.

Kort bezoek no problem. Wel goed gebruik gemaakt van de kans om in de zee te spelen.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 08:35
0.69% gewijzigd
nina1966 schreef:
21-05-2018 14:47
Eh niet. Kinderen worden niet meegerekend als er gedeeld word. Of gewoon globaal (alleen volwassenen en één stel met 4 kinders bv) Dan doen zij iets meer maar niet precies. En ik ken geen overgebleven gebakjes. Die lust oma, pappa of mamma nog wel :D
Als het je zo dwars zit, je had het al eerder over zoiets? , doe dan ieder voor zich.
Ik doel op ons eigen gezin. Kind wil altijd en overal. Ik ben van mening dat soms overslaan mag.
21-05-2018 15:09
En hoe ver ga je dan met extra broodjes meenemen? Ze waren met 2 volwassenen en 1 kind. Neem je 3 extra broodjes mee? Dan hebben ze alle 3 nog steeds honger in dat geval. 6 broodjes? Dat hebben ze in dit geval gekregen, toen had ik niets meer. Dus dan 6 broodjes extra? En wat als ze zelf wel bij zich hadden? Dan kan ik ze alle 6 weg gooien aan het einde van een warme dag, dat vind ik zo zonde. Als ze 1 broodje tekort hadden was daar echt wel een mouw aan te passen, maar met een gezin helemaal níks meenemen met een dagje uit? Kom nou
Zak onbesmeerde broodjes, mini’s Nutella, jam, stroop. Dat soort werk.
_Macaron schreef:
21-05-2018 16:18
:hihi: Ik ben ook schuldig, ik smeer ook altijd zijn brood.
Maar dat doe ik ook voor mijn man.
Hier ook zo. Ik smeer voor hele gezin ontbijt en lunch.
Troeteltje schreef:
21-05-2018 18:04
Ik doel op ons eigen gezin. Kind wil altijd en overal. Ik ben van mening dat soms overslaan mag.
Dus dat jij en je man wel iets nemen en je kin niet? Nee, zo doe ik dat niet. Ik denk dat zij vaker iets krijgen dan ik, of drinken en een ijsje terwijl ik alleen koffie neem.
Niet uit goedheid hoor, maar ik ben geen ijseter en hoef ook niet altijd koek of taart.
MinkeDeWit schreef:
21-05-2018 18:09
Dus dat jij en je man wel iets nemen en je kin niet? Nee, zo doe ik dat niet. Ik denk dat zij vaker iets krijgen dan ik, of drinken en een ijsje terwijl ik alleen koffie neem.
Niet uit goedheid hoor, maar ik ben geen ijseter en hoef ook niet altijd koek of taart.
Niet zozeer dat wij wel bestellen en kind niet. Kind krijgt uiteraard ook. Echter bijvoorbeeld vandaag........man 0,25 liter bier, ik koffie met gebak, kind cola zero.
Kind had vooraf al aangegeven ijs te willen. Prima, afgesproken drankje, spelen, ijsje en tussendoor koekje dat bij mijn koffie geserveerd is.

Bij zien van mijn gebak begint het gefrons en wil kind ook gebak en mijn slagroom die bij de koffie werd geserveerd.

Herinnerd aan afspraak ijsje en niet dubbelop, want gebak eet kind half op en dan staat het er tot het op enig moment vanzelf wegloopt door de warmte.

En nog een drankje ook prima. Echter niet persé in zelfde tempo als wij.

Het is vaak zo’n welles-nietes gedoe inplaats van tevreden zijn met wat kind krijgt. Zal deels kind eigen zijn en deels een opvoedingsding zijn.
Het-groepje schreef:
21-05-2018 17:58
Oh ja. En dan een uitgebreide speech over hoe een diner eruit hoort te zien dus MET NAGERECHT en het dan heel gek vinden dat je uit schaamte geen harikiri pleegt.
Totdat je daar gaat eten.
Dan doen ze geen toetjes (en frisdrank. En vlees. Kortom je krijgt een bak sla) meer.
Zo ongezond en onzinnig, en dan moet je eigenlijk je weer doodschamen dat je zoiets achterhaalds hebt gevraagd. En moet je een anekdote aanhoren van iemand die het gore lef had om om een glas cola te vragen laatst.
Zulke dingen deed zij ook. Wij hebben totaal misschien 5 of 6 keer bij hun gegeten. Zij maakte altijd ovenschotels, van die wereld gerechten voor 2-3 personen.

De eerste keer dat we kwamen waren ex en ik met z’n 2en en had ze 2 schalen gemaakt, 1 voor haar en vriend (of man? Weet niet meer of ze al getrouwd waren, we hadden in elk geval geen van beide nog kinderen) en 1 voor mij en ex. Het eten was lekker en het was ook genoeg. Toen onze oudste met de pot mee begon te eten kregen we nog steeds 1 schaal, dat ging net. Toen onze 2e met de pot mee begon te eten kregen we, jawel, nog steeds 1 schaal. Inmiddels was dat dus echt te weinig. En “hun” schaal stond ook letterlijk tussen hun borden in :-[

We kregen dus ook steeds hetzelfde te eten, misschien omdat we de eerste keer zeiden dat het eten lekker was?
Maar je wil de lulligste niet zijn, dus we eten thuis nog wel een boterham.

En als ze dan bij ons kwamen eten kreeg ik het verzoek om dit en dat en zus en zo te koken want dat was toch zooooo lekker, mét wijntje en toetje. Ik zou dat idd nooit zo durven vragen, zelfs niet op een vriendelijke toon. Want op die manier kom je er eigenlijk niet meer onderuit lijkt het wel.
L-A-A:
die hebben 3 borden voor de kop.

Hier ook wel eens gehad.
Of ik spinazielasagne wilde maken.
Is veel werk en geeft veel afwas. (En ik had geen vaatwasser.)
Ook een keer sushi gemaakt.
Lekkere drankjes (sapjes enzo) erbij.
Verschillende toetjes na de maaltijd.

Bij hen kregen we
- een keer tosti's
- een keer een paar pannenkoeken met twee soorten beleg

Voor haar eigen familie stond ze de hele dag in de keuken. (Ze kon/kan namelijk heel goed koken.)
Wij waren blijkbaar niet de moeite.
Abigail; ja vreselijk is dat he, gewoon het gevoel krijgen dat je niet méér waard bent dan dat. Dat er geen derde ovenschaal in de oven bij kan. Dat je gewoon niet meer krijgt, ookal heb je meer trek. Ik heb nog nooit gasten naar huis gestuurd met honger als afgesproken is dat ze bij me eten, ik vind dat onvoorstelbaar. Of idd doen alsof een tosti avondeten is.
Troeteltje schreef:
21-05-2018 18:18
Niet zozeer dat wij wel bestellen en kind niet. Kind krijgt uiteraard ook. Echter bijvoorbeeld vandaag........man 0,25 liter bier, ik koffie met gebak, kind cola zero.
Kind had vooraf al aangegeven ijs te willen. Prima, afgesproken drankje, spelen, ijsje en tussendoor koekje dat bij mijn koffie geserveerd is.

Bij zien van mijn gebak begint het gefrons en wil kind ook gebak en mijn slagroom die bij de koffie werd geserveerd.

Herinnerd aan afspraak ijsje en niet dubbelop, want gebak eet kind half op en dan staat het er tot het op enig moment vanzelf wegloopt door de warmte.

En nog een drankje ook prima. Echter niet persé in zelfde tempo als wij.

Het is vaak zo’n welles-nietes gedoe inplaats van tevreden zijn met wat kind krijgt. Zal deels kind eigen zijn en deels een opvoedingsding zijn.
Bij ons gaan de kinderen gelijk op met de volwassenen. Wij geven van te voren aan wat het doel is van op het terras zitten. Komen we alleen voor koffie met gebak, is het voor de kinderen fris met iets erbij. Komen we voor de lunch fris met een tosti, stokbrood etc. Ik maak geen onderscheid tussen volwassenen en kinderen, maar stel wel de voorwaarde dat ze opeten wat ze bestellen. Sommige kinderen eten en drinken meer dan een volwassene. Vooral in de groei.
Ik ben er ook echt niet rouwig om dat ik haar niet meer zie. Zoals ik al zei spreek ik de man van het stel nog wel eens, ze zijn inmiddels gescheiden. Mijn ex heeft nog wel contact met haar. Ze woont nu samen met een nieuwe vriend en ik heb begrepen dat ze die ook helemaal onder de duim heeft.

Mijn kinderen waren een keer met mijn ex meegegaan naar 1 van haar kinderen verjaardag. Ze had zo’n lijstje via FB gemaakt waarbij je kon afvinken wat je wilde kopen, cadeautjes van €20+ (ik weet niet of ex daadwerkelijk daar iets van gekocht heeft, vermoed van wel)

Ze serveerde daar koffie, thee en een 1 zelfgemaakte taart waar alcohol in zat en alle aanwezige kinderen dus niet van konden eten. De kinderen kregen thee of een glaasje water. Toen ik het later hoorde van mijn puber lag ik een scheur, maar het was eigenlijk te triest natuurlijk.
21-05-2018 20:39
De kinderen kregen thee of een glaasje water.
:rofl: :rofl: :rofl:
Echt heel kindvriendelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven