Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive

maandag 21 mei 2018 om 20:55
Troeteltje schreef: ↑21-05-2018 18:03Ons kind heeft pot eens in ondergoed in de zee gerollebold. We kwamen per toeval bij zee en vonden wel dat kind daar optimaal gebruik van mocht maken. Geen badkleding of handdoek bij.
Klederen uit. Flesjes water gekocht. Na zeer zoek met Zandvlieten richting auto. Met waterflessen afgespoeld, ondergoed uit. Shirt en broekje aan en in nabijgelegen dorp even bij de Zeeman ondergoed gekocht.
Kort bezoek no problem. Wel goed gebruik gemaakt van de kans om in de zee te spelen.
Wij hebben tegenwoordig vaak handdoeken bij ons en stel dat we dan toevallig bij het strand komen zoeken we een naaktstrand op. Althans dat is het plan, maar is er tot nu toe nog niet van gekomen.

maandag 21 mei 2018 om 21:02
Ongeveer de rijkste familie van de school, uit rijke buurt, met rijkeluisnamen en rijkeluishobby's. Hadden als enige van de school een boot. (De rest van de kinderen ging naar de camping op vakantie.)
Moeder van het gezin ging met haar dochter naar de supermarkt.
Kieperde een paar dozen aardbeien om.
Vulde vervolgens één doos met de beste aardbeien en ging die afrekenen bij de kassa.
Ze rekende ook zure room af, want op de boot ging ze geen slagroom kloppen.
Alle kinderen op het verjaardagspartijtje kregen een schepje zure room in hun schaaltje aardbeien.
Ik werkte (als tiener) bij de betreffende supermarkt
en durfde niets te zeggen van dit aardbeienperikel.
Ze zaten ook bij ons in de kerk, in het kerkbestuur.
Moeder van het gezin ging met haar dochter naar de supermarkt.
Kieperde een paar dozen aardbeien om.
Vulde vervolgens één doos met de beste aardbeien en ging die afrekenen bij de kassa.
Ze rekende ook zure room af, want op de boot ging ze geen slagroom kloppen.
Alle kinderen op het verjaardagspartijtje kregen een schepje zure room in hun schaaltje aardbeien.
Ik werkte (als tiener) bij de betreffende supermarkt
en durfde niets te zeggen van dit aardbeienperikel.
Ze zaten ook bij ons in de kerk, in het kerkbestuur.
maandag 21 mei 2018 om 21:05
Ook eens gehad bij iemand waar we als vriendinnen gingen eten.
We kregen soep uit blik en een klein Aldi toetje, we hebben later bij mij nog iets gegeten.
Gierig of inhalig ik denk het laatste.
Bij een grote groeps bbq dacht ik waar is mijn vleessie en m,n man dacht t later ook.
Toen gingen we opletten en jawel 1 vrouw bleef steeds bij de bbq en was er iets klaar dan vrat zei het op.
Later werd ze flink te woord verstaan door iemand en nu pak je zelf vlees en blijf met je poten van het andere af!
Meegemaakt op een feest, zoveel jaar getrouwd.
Door de bediening werd gezegd dat het buffet geopend was, dan is het de gewoonte dat het bruidspaar oid als eersten gaan?
Nee hun 3 al volwassen kinderen stoven op de eettafel af en hebben hun borden tjokvol gespit.
Dezelfde volwassen mensen weer een zoveel jaren getrouwd feest van hun ouders.
Deze keer vlees, aardappelen en groenten.
Weer hun borden tjokvol, de schalen waren bijna leeg en werden niet bijgevuld.
Hun ouders hebben ze op dat gebied geen manieren bij gebracht.
We kregen soep uit blik en een klein Aldi toetje, we hebben later bij mij nog iets gegeten.
Gierig of inhalig ik denk het laatste.
Bij een grote groeps bbq dacht ik waar is mijn vleessie en m,n man dacht t later ook.
Toen gingen we opletten en jawel 1 vrouw bleef steeds bij de bbq en was er iets klaar dan vrat zei het op.
Later werd ze flink te woord verstaan door iemand en nu pak je zelf vlees en blijf met je poten van het andere af!
Meegemaakt op een feest, zoveel jaar getrouwd.
Door de bediening werd gezegd dat het buffet geopend was, dan is het de gewoonte dat het bruidspaar oid als eersten gaan?
Nee hun 3 al volwassen kinderen stoven op de eettafel af en hebben hun borden tjokvol gespit.
Dezelfde volwassen mensen weer een zoveel jaren getrouwd feest van hun ouders.
Deze keer vlees, aardappelen en groenten.
Weer hun borden tjokvol, de schalen waren bijna leeg en werden niet bijgevuld.
Hun ouders hebben ze op dat gebied geen manieren bij gebracht.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.

maandag 21 mei 2018 om 21:14
maandag 21 mei 2018 om 21:20

maandag 21 mei 2018 om 21:23
Eerlijk gezegd vind ik je hier ook erg onduidelijk in je posts. Daarna kom je met allemaal nog onduidelijkere verhaaltjes.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑21-05-2018 14:04Ja als dat je word gezegd sta je gewoon zo met je mond vol tanden dat iemand het lef heeft dat überhaupt zo uit te spreken, dat ik maar gewoon zei: “Ja we gaan al naar het terras, dan kan ik zelf ook een broodje eten”
Vind het nog steeds schaamteloos dat ze dat zo durfde te zeggen...
Beetje ongeloofwaardig ondertussen.. maar als het waar is. Ik snap wel dat je 'vrienden' je niet helemaal begrepen hebben.

maandag 21 mei 2018 om 21:25
Ja, dat dacht ik ook. De meeste kinderen en tieners vinden zure room op aardbeien niet lekker.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑21-05-2018 21:22He Gatver, die zure room, bah. Hoe verpest je lekkere aardbeien...
Neem desnoods een spuitbus slagroom.
Mijn moeder klopte slagroom en nam dan de spuitzak slagroom mee in een plastic doos.
(Nee, niet naar de boot. Die hebben wij nooit gehad.)

maandag 21 mei 2018 om 21:45
Nou, nog 1 keer dan, komt erop neer dat ik de vrouw van het stel via de sms besproken hadden dat we een dagje naar het strand zouden gaan. Zij vond ondanks alle berichten die echt wezen op: “dagje op het strand aan zee” een dagje strand alleen maar “een dagje op het terras van een strandtent zitten” Waar dat mis is gegaan, ik weet het echt niet. Zoals ik al zei begreep haar man die later de sms’jes las het wel zoals ik her bedoelde. En omdat ik toevallig jarig was, wat ik nooit vierde, dat kwam gewoon zo uit, vond ze ook dat ik hoorde te trakteren. En nee, ik heb geen cadeautje gekregen. Toen we daar aankwamen en richting strand liepen en alle spullen uitgestald hadden kreeg ze blijkbaar door dat ik toch echt het strand bedoelde en ging ze met het gezicht als een oorwurm zonder iets te zeggen op onze handdoeken zitten met haar man en kind, met kleding aan. Ex en ik zijn nog met onze kindjes naar de zee geweest, haar kindje mocht alleen z’n voeten nat maken, vader van het stel stond erbij, moeder nog steeds op de handdoeken. Ik kwam terug van wc bezoek, toen zat iedeeeen brood te eten, met als resultaat dat er niks meer was voor mij, met dank aan mijn ex. Toen alles op was, was ik inmiddels ook sjagerijnig omdat ik als jarige niet eens meer een blikje fris of boterham had, enkel een pakje appelsap. En toen deed zij dus haar zegje of we nou eindelijk naar het terras van de strandtent zouden gaan, want de kinderen hebben nu toch wel het stand en de zee gezien, ze ging niet de hele middag op het strand zitten en het was immers mijn verjaardag dus het was haar verwachting dat ik hun de hele middag zou trakteren op het terras en als ze van te voren had geweten dat dit niet de bedoeling was, ze niet was meegegaan. Totaal overrompeld zei ik dus ja we gaan al, dan kan ik ook nog een broodje eten, maar die hint werd door niemand begrepen, ook niet door mijn ex. Ik heb uiteindelijk wel de drankjes voor iedereen betaald en na een uurtje zijn we naar huis gegaan.Lucifermiauww schreef: ↑21-05-2018 21:23Eerlijk gezegd vind ik je hier ook erg onduidelijk in je posts. Daarna kom je met allemaal nog onduidelijkere verhaaltjes.
Beetje ongeloofwaardig ondertussen.. maar als het waar is. Ik snap wel dat je 'vrienden' je niet helemaal begrepen hebben.

maandag 21 mei 2018 om 21:58
maandag 21 mei 2018 om 22:03
OkéLidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑21-05-2018 21:52Dacht ik maak er even 1 van, omdat er steeds op losse stukjes gewezen word, meer om het makkelijker te maken, niet omdat ik zin had het nog een keer te typensorry
![]()

Overigens is het eten en drinken in strandtenten vaak erg prijzig, dus raar om er vanuit te gaan dat iemand dat de hele middag betaalt.

maandag 21 mei 2018 om 22:06
Kikkertje17 schreef: ↑21-05-2018 21:58Schoonzus ging verhuizen. Of we wilden helpen met klussen etc. Prima. Vriendlief en ik hebben haar veel geholpen. Toen wij een paar jaar later gingen verhuizen, bood ze aan om ons te helpen. Maar dan wel tegen een financiële vergoeding, tientje per uur ofzo. Eh, wat?!

maandag 21 mei 2018 om 22:10
In het algemeen gesteld vind ik het knieperig om zelf brood mee te nemen naar plaatsen waar ook prima horeca is. Zoals het strand. Of zoals een pretpark. Wel zeg ik, als ik met iemand iets onderneem met wie ik dat niet geregeld doe, liefst wel vooraf al even dat ik geen broodjes en drankjes meeneem. Als die ander dan bezwaar maakt, wil ik me best aanpassen. Behalve op een zandstrand. Brood met zand, dat trek ik echt niet.
maandag 21 mei 2018 om 22:18
Ah dan ben jij ook van mening dat een frikandel voldoende is als je zelf biefstuk eet?Troeteltje schreef: ↑21-05-2018 18:04Ik doel op ons eigen gezin. Kind wil altijd en overal. Ik ben van mening dat soms overslaan mag.
maandag 21 mei 2018 om 22:21
Krijgt kind een stukje van jouw gebak. En waarom niet hetzelfde drinken? Kinderen die meer bewegen moeten juist méér drinken. Het klinkt echt heel knieperig hoor.Troeteltje schreef: ↑21-05-2018 18:18Niet zozeer dat wij wel bestellen en kind niet. Kind krijgt uiteraard ook. Echter bijvoorbeeld vandaag........man 0,25 liter bier, ik koffie met gebak, kind cola zero.
Kind had vooraf al aangegeven ijs te willen. Prima, afgesproken drankje, spelen, ijsje en tussendoor koekje dat bij mijn koffie geserveerd is.
Bij zien van mijn gebak begint het gefrons en wil kind ook gebak en mijn slagroom die bij de koffie werd geserveerd.
Herinnerd aan afspraak ijsje en niet dubbelop, want gebak eet kind half op en dan staat het er tot het op enig moment vanzelf wegloopt door de warmte.
En nog een drankje ook prima. Echter niet persé in zelfde tempo als wij.
Het is vaak zo’n welles-nietes gedoe inplaats van tevreden zijn met wat kind krijgt. Zal deels kind eigen zijn en deels een opvoedingsding zijn.
maandag 21 mei 2018 om 22:22
Juist op een strand begrijp ik het heel goed als mensen hun eigen eten en drinken meenemen.ikBedoelHetGoed schreef: ↑21-05-2018 22:10In het algemeen gesteld vind ik het knieperig om zelf brood mee te nemen naar plaatsen waar ook prima horeca is. Zoals het strand. Of zoals een pretpark. Wel zeg ik, als ik met iemand iets onderneem met wie ik dat niet geregeld doe, liefst wel vooraf al even dat ik geen broodjes en drankjes meeneem. Als die ander dan bezwaar maakt, wil ik me best aanpassen. Behalve op een zandstrand. Brood met zand, dat trek ik echt niet.
Strandtenten zijn belachelijk duur. Als je als gezin een dagje op het strand doorbrengt kun je zomaar een paar honderd euro lichter zijn, geld dat zo'n gezin misschien niet kan missen.
maandag 21 mei 2018 om 22:30
Tis een beetje half half. De hele dag álles via zo'n tent bekostigen is belachelijk duur. Doet er niet toe of je het kan betalen of niet ik vind het weggegooid geld om 4.50 voor een simpel broodje kaas te betalen. Gewone broodjes en een fles drinken gaan dus gewoon mee. Met meerdere mensen vind ik het juist leuk om een picknick mee te nemen. Lekkere salades, stokbrood, gekoeld wijntje. Patatje voor de kinderen of een ijsje kun je natuurlijk daar gewoon kopen.minnimouse schreef: ↑21-05-2018 22:22Juist op een strand begrijp ik het heel goed als mensen hun eigen eten en drinken meenemen.
Strandtenten zijn belachelijk duur. Als je als gezin een dagje op het strand doorbrengt kun je zomaar een paar honderd euro lichter zijn, geld dat zo'n gezin misschien niet kan missen.

maandag 21 mei 2018 om 22:36
Een paar honderd euro slaan wij daar echt niet stuk hoor. En als je het per se enorm betaalbaar wilt houden, ga je voor de friettent met terras. Maar ook een echt goede strandtent is goed te betalen. Zie hier de prijslijst van de winnaar "Beste strandtent van Noord-Holland". Even als voorbeeld.minnimouse schreef: ↑21-05-2018 22:22Juist op een strand begrijp ik het heel goed als mensen hun eigen eten en drinken meenemen.
http://www.zilvermeeuw.info/eten-drinken/
Ik heb het meermaals geprobeerd, een eigen broodje op het strand, als iemand liever op het stand bleef. Maar je eet gewoon, ook, zand. En dat trek ik niet.