Was dit verstandig?

24-05-2018 14:14 306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers
Ik wil jullie even een kwestie voorleggen. Sinds een paar weken heb ik contact met een hele leuke man. We hebben elkaar al 1x gezien en dat klikte heel goed. We zouden afgelopen dinsdag weer een date hebben, maar de nacht ervoor kreeg ik een berichtje van zijn dochters dat hij in het ziekenhuis ligt en een hartaanval heeft gehad. Dit was heel erg schrikken en heb een berichtje gestuurd dat ik hoop dat het snel beter gaat met hem. Later kreeg ik van dochter een update, waar ik blij om was en ook dit berichtje beantwoord. Daarna heb ik veel aan hem gedacht, maar niets gestuurd omdat hij volgens dochter veel sliep en heel moe is. Ik had in gedachte dat ik hem even met rust moest laten en volgende week wel weer contact met hem op zou nemen om te vragen hoe het met hem is. Kreeg ik vanmorgen een berichtje van zn dochter waarom ik niets meer liet horen en dat ik haar vader blijkbaar niet zo leuk vond. Ik heb gestuurd dat ik hem liever met rust laat en als het weer beter met hem gaat ik weer met hem zou chatten. Ik ben nl altijd bang dat ik me teveel op ga dringen. Heb ik er verstandig aan gedaan om me even afzijdig te houden? Aangezien hij nu toch veel slaapt enzo. Ook omdat we elkaar pas 1x gezien hebben vind ik het lastig. Heb wel gezegd dat ik veel aan hem denk.
BowGirl35 schreef:
25-05-2018 06:24
Zouden jullie dan meteen alles uit gaan zoeken om te kijken of het klopt of niet? En als het antwoord ja is dan zijn jullie wel een heel wantrouwig volkje...
En ik weet in welke plaats zn huis staat, net als dat hij dat ook van mij weet, maar een exact adres hebben we beide niet van elkaar. We hadden onze eerste date nl in between. Zoals een verstandige date hoort te gaan.
Jij vindt een beetje achterdocht dus ook wel zo gezond. Maar als jij midden in de nacht via kik een bericht krijgt van "zijn dochters", dan denk je: goh, wat leuk dat hij al over mij heeft verteld en zij mij nu direct inlichten over zijn situatie!

De afstand die je tot op heden hebt gehouden, lijkt mij wel gepast. En voorzichtigheid met deze man kan geen kwaad. Net als bij de eerste date.
Anárion schreef:
25-05-2018 06:29
TO, heb je mijn post gelezen? Of negeer je die bewust?
Maakt mij verder niet uit hoor, maar dit verhaal is echt niet in de haak.
Heb ik gelezen. Dat het jou is overkomen wil niet zeggen dat hier hetzelfde gebeurd.
BowGirl35 schreef:
Zouden jullie iemand lastigvallen als ie een hartaanval had en in het ziekenhuis ligt na 1 date? Zouden jullie dan meteen alles uit gaan zoeken om te kijken of het klopt of niet?
Lieve schat, hij ligt niet in het ziekenhuis. Ik vind het pijnlijk om te lezen hoe je hierin gelooft.
...
BowGirl35 schreef:
25-05-2018 06:36
Heb ik gelezen. Dat het jou is overkomen wil niet zeggen dat hier hetzelfde gebeurd.
Je hebt het niet gelezen dus. Het is mij niet overkomen maar een vriendin van me. Hetzelfde, dus de hartaanval en de dochter.
Maar is goed meid, veel succes ermee.
...
Anárion schreef:
25-05-2018 06:37
Lieve schat, hij ligt niet in het ziekenhuis. Ik vind het pijnlijk om te lezen hoe je hierin gelooft.
Jij bent dus wel zo’n ongelovige die het ziekenhuis gaat bellen om de waarheid naar boven te halen ook al ken je die man pas een paar weken en pas 1 date hebt gehad.
Anárion schreef:
25-05-2018 06:38
Je hebt het niet gelezen dus. Het is mij niet overkomen maar een vriendin van me. Hetzelfde, dus de hartaanval en de dochter.
Maar is goed meid, veel succes ermee.
Bij jou in je omgeving is voor mij het zelfde....
Laat je het ons nog wel even weten als het uiteindelijk allemaal echt waar blijkt te zijn?

Maar blijf alsjeblieft wel een beetje op je hoede. Net als je bij de eerste date hebt gedaan.
BowGirl35 schreef:
25-05-2018 06:45
Jij bent dus wel zo’n ongelovige die het ziekenhuis gaat bellen om de waarheid naar boven te halen ook al ken je die man pas een paar weken en pas 1 date hebt gehad.
Waarom denk je dat?
...
BowGirl35 schreef:
25-05-2018 06:45
Jij bent dus wel zo’n goedgelovige die aanneemt dat alles wat iemand stuurt op kik waar is, ook al kent ze die man pas een paar weken en heeft ze pas 1 date gehad.

Oh, en die er zelfs een topic over opent op viva en daar consequent iedereen negeert die haar, vriendelijk, waarschuwt.
:sigh:
ikBedoelHetGoed schreef:
25-05-2018 07:08

Oh, en die er zelfs een topic over opent op viva en daar consequent iedereen negeert die haar, vriendelijk, waarschuwt.
:sigh:
En niet voor het eerst ook.
Bowgirl, ik heb je vaker gelezen, ook in het Tinder topic.
Je bent op zijn minst zéér naïef.
Maar doe ons allemaal een lol, en open geen topic als je het antwoord toch niet wilt horen.
the_Wicked_Witch schreef:
25-05-2018 07:17
En niet voor het eerst ook.
Bowgirl, ik heb je vaker gelezen, ook in het Tinder topic.
Je bent op zijn minst zéér naïef.
Maar doe ons allemaal een lol, en open geen topic als je het antwoord toch niet wilt horen.
Het enige wat ik vroeg is of het verstandig was om wat gepaste afstand te nemen na het berichtje. Dat jullie maar meteen ervan uit gaan dat het een enge man is en niet te vertrouwen kan ik niets aan doen. Jullie creëren zelf een fantasie om deze man. En jullie verwachten ook nog dat ik hierin mee ga. Maar antwoord op mn vraag hierover wordt nauwelijks gegeven, alleen maar waarschuwingen dat het een smoes is en dat hij een creep is met een illusie. Maar jullie zouden er allemaal raar van opkijken als het wel echt blijkt te wezen. En mocht het niet zo zijn ben ik ook zo eerlijk dat toe te geven. Maar voor nu bekijk ik dit als de waarheid ook al vinden jullie het ongeloofwaardig
Nou, succes dan maar hè?
Nu ben ik toch wel benieuwd hoe het is afgelopen met de man waar je eerder een oogje op had. En die een maand na jullie date acht weken niet bereikbaar zou zijn in verband met een operatie.

viewtopic.php?f=1&t=392721&start=#p27661025
BowGirl35 schreef:
25-05-2018 07:27
Het enige wat ik vroeg is of het verstandig was om wat gepaste afstand te nemen na het berichtje. Dat jullie maar meteen ervan uit gaan dat het een enge man is en niet te vertrouwen kan ik niets aan doen. Jullie creëren zelf een fantasie om deze man. En jullie verwachten ook nog dat ik hierin mee ga. Maar antwoord op mn vraag hierover wordt nauwelijks gegeven, alleen maar waarschuwingen dat het een smoes is en dat hij een creep is met een illusie. Maar jullie zouden er allemaal raar van opkijken als het wel echt blijkt te wezen. En mocht het niet zo zijn ben ik ook zo eerlijk dat toe te geven. Maar voor nu bekijk ik dit als de waarheid ook al vinden jullie het ongeloofwaardig
Volgens mij heb je wel antwoord gekregen op de vraag of afstand verstandig is. Dat je dat niet wil horen is een ander verhaal.
BowGirl35 schreef:
En voor de mensen die roepen dat ik dit tot de bodem uit moet zoeken, zouden jullie het ziekenhuis lastigvallen om te vragen of meneer die en die maandagavond/-nacht is binnen gekomen met een hartaanval? Ik niet. Ik ga geen detective spelen om een man waar ik pas 1 date mee gehad heb. Misschien als het was gebeurd na een maand of 3 daten dat ik wel had gevraagd waar hij lag zodat ik langs kon gaan, maar nu wilde ik hem alleen met rust laten zodat hij bij kan komen van dit alles. Zouden jullie iemand lastigvallen als ie een hartaanval had en in het ziekenhuis ligt na 1 date? Zouden jullie dan meteen alles uit gaan zoeken om te kijken of het klopt of niet? Als het antwoord nee is, waarom zou ik dat wel doen dan? En als het antwoord ja is dan zijn jullie wel een heel wantrouwig volkje...
En ik weet in welke plaats zn huis staat, net als dat hij dat ook van mij weet, maar een exact adres hebben we beide niet van elkaar. We hadden onze eerste date nl in between. Zoals een verstandige date hoort te gaan.

Nee hoor, dat zou ik zeker niet doen. Ik zou gewoon doorgaan met mijn leven en je ziet wel wat er gebeurt. Maar ik zou er wel rekening mee houden dat het een lulverhaal kán zijn
BowGirl35 schreef:
25-05-2018 07:27
Het enige wat ik vroeg is of het verstandig was om wat gepaste afstand te nemen na het berichtje.
Ja, hartstikke verstandig! Goed bezig!
:there:
ikBedoelHetGoed schreef:
25-05-2018 07:39
Nu ben ik toch wel benieuwd hoe het is afgelopen met de man waar je eerder een oogje op had. En die een maand na jullie date acht weken niet bereikbaar zou zijn in verband met een operatie.

viewtopic.php?f=1&t=392721&start=#p27661025
Die was zo aan het zwelgen in zelfmedelijden dat ik er zelf te treurig van werd. Tot aan kerst was ie nog harstikke verliefd op mij en daarna alleen maar afstandelijker geworden. Vlak voor valentijn hebben we er een punt achter gezet. Heb gezrgd dat ie eerst maar aan zichzelf moest gaan werken voor ie weer aan een relatie zou beginnen. Maar dat ik niet degene ben die op hem gaat zitten wachten.
Ik ben wel benieuwd hoe dit verdergaat, Bowgirl, ik hoop van harte dat jij gelijk hebt en dat het een lieverd blijkt te zijn, ook al denken wij (mezelf incluis) van niet. Laat je het nog even weten? Succes!
BowGirl35 schreef:
En voor de mensen die roepen dat ik dit tot de bodem uit moet zoeken, zouden jullie het ziekenhuis lastigvallen om te vragen of meneer die en die maandagavond/-nacht is binnen gekomen met een hartaanval? Ik niet. Ik ga geen detective spelen om een man waar ik pas 1 date mee gehad heb. Misschien als het was gebeurd na een maand of 3 daten dat ik wel had gevraagd waar hij lag zodat ik langs kon gaan, maar nu wilde ik hem alleen met rust laten zodat hij bij kan komen van dit alles. Zouden jullie iemand lastigvallen als ie een hartaanval had en in het ziekenhuis ligt na 1 date? Zouden jullie dan meteen alles uit gaan zoeken om te kijken of het klopt of niet? Als het antwoord nee is, waarom zou ik dat wel doen dan? En als het antwoord ja is dan zijn jullie wel een heel wantrouwig volkje...
Nee ik zou het niet helemaal gaan uitzoeken maar simpel om het feit dat ik dit verhaal totaal niet geloof en ik het gevoel zou hebben flink in de maling genomen te worden.

Ik snap dat je afstand bewaarde na 1 date. Het contact vanuit zijn kant na 1 date vind ik dan juist extra zorgelijk!
Na 1 date was even zelf een bericht sturen van de stand van zaken voldoende. Maar kinderen voor het karretje spannen om jou op de hoogte te houden van zijn situatie vind ik nogal wat, zeker na 1 date.

Maar je wil alleen de berichten horen die jouw gevoel bevestigen.
Je bent nog niet eens een béétje nieuwsgierig of het om dezelfde man gaat :wtf:
Was het contact via kik op zijn initiatief of van jou?
...
Wat een onnozel gedoe. Bel hem op zijn minst op om hem eens stevig aan de tand te voelen.
Anárion schreef:
25-05-2018 08:16
Je bent nog niet eens een béétje nieuwsgierig of het om dezelfde man gaat :wtf:
Was het contact via kik op zijn initiatief of van jou?
Weet je de gebruikersnaam op kik die "jouw" man met hartaanval destijds gebruikte?
Nee jôh Bblientje, daar is de arme stumperd te moe voor :roll:
BowGirl35 schreef:
25-05-2018 08:05
Die was zo aan het zwelgen in zelfmedelijden dat ik er zelf te treurig van werd. Tot aan kerst was ie nog harstikke verliefd op mij en daarna alleen maar afstandelijker geworden. Vlak voor valentijn hebben we er een punt achter gezet. Heb gezrgd dat ie eerst maar aan zichzelf moest gaan werken voor ie weer aan een relatie zou beginnen. Maar dat ik niet degene ben die op hem gaat zitten wachten.
Lief dat je antwoordt. En bijzonder niet aantrekkelijk gedrag van hem inderdaad.

Bleek je voorgevoel (van toen je dat topic opende) dus te kloppen.
Kreeg ik vanmorgen een berichtje van zn dochter waarom ik niets meer liet horen en dat ik haar vader blijkbaar niet zo leuk vond.
Dit lijken mij geen woorden die een dochter gebruikt hoor. Het is een manipulatieve zin. En het werkt, want jij bent nu aan het bedenken wat jij verkeerd hebt gedaan.

Jij zou je nergens schuldig of verantwoordelijk over hoeven te voelen ten opzichte van iemand die jij amper kent en pas een keer gezien hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven