Was dit verstandig?
donderdag 24 mei 2018 om 14:14
Beste forummers
Ik wil jullie even een kwestie voorleggen. Sinds een paar weken heb ik contact met een hele leuke man. We hebben elkaar al 1x gezien en dat klikte heel goed. We zouden afgelopen dinsdag weer een date hebben, maar de nacht ervoor kreeg ik een berichtje van zijn dochters dat hij in het ziekenhuis ligt en een hartaanval heeft gehad. Dit was heel erg schrikken en heb een berichtje gestuurd dat ik hoop dat het snel beter gaat met hem. Later kreeg ik van dochter een update, waar ik blij om was en ook dit berichtje beantwoord. Daarna heb ik veel aan hem gedacht, maar niets gestuurd omdat hij volgens dochter veel sliep en heel moe is. Ik had in gedachte dat ik hem even met rust moest laten en volgende week wel weer contact met hem op zou nemen om te vragen hoe het met hem is. Kreeg ik vanmorgen een berichtje van zn dochter waarom ik niets meer liet horen en dat ik haar vader blijkbaar niet zo leuk vond. Ik heb gestuurd dat ik hem liever met rust laat en als het weer beter met hem gaat ik weer met hem zou chatten. Ik ben nl altijd bang dat ik me teveel op ga dringen. Heb ik er verstandig aan gedaan om me even afzijdig te houden? Aangezien hij nu toch veel slaapt enzo. Ook omdat we elkaar pas 1x gezien hebben vind ik het lastig. Heb wel gezegd dat ik veel aan hem denk.
Ik wil jullie even een kwestie voorleggen. Sinds een paar weken heb ik contact met een hele leuke man. We hebben elkaar al 1x gezien en dat klikte heel goed. We zouden afgelopen dinsdag weer een date hebben, maar de nacht ervoor kreeg ik een berichtje van zijn dochters dat hij in het ziekenhuis ligt en een hartaanval heeft gehad. Dit was heel erg schrikken en heb een berichtje gestuurd dat ik hoop dat het snel beter gaat met hem. Later kreeg ik van dochter een update, waar ik blij om was en ook dit berichtje beantwoord. Daarna heb ik veel aan hem gedacht, maar niets gestuurd omdat hij volgens dochter veel sliep en heel moe is. Ik had in gedachte dat ik hem even met rust moest laten en volgende week wel weer contact met hem op zou nemen om te vragen hoe het met hem is. Kreeg ik vanmorgen een berichtje van zn dochter waarom ik niets meer liet horen en dat ik haar vader blijkbaar niet zo leuk vond. Ik heb gestuurd dat ik hem liever met rust laat en als het weer beter met hem gaat ik weer met hem zou chatten. Ik ben nl altijd bang dat ik me teveel op ga dringen. Heb ik er verstandig aan gedaan om me even afzijdig te houden? Aangezien hij nu toch veel slaapt enzo. Ook omdat we elkaar pas 1x gezien hebben vind ik het lastig. Heb wel gezegd dat ik veel aan hem denk.
vrijdag 25 mei 2018 om 10:19
Jeeezus christus.... Echt hè...
Die van mij bleek zo van leugens aan elkaar te hangen dat ik achteraf niet eens weet wie of wat ik nou over de vloer had...
Echt creeps zulke mannen!!
vrijdag 25 mei 2018 om 10:38
vrijdag 25 mei 2018 om 10:42
Bescherm jezelf inderdaad, het kan zijn dat hij de waarheid zegt. Maar je kunt ook op normale wijze achterhalen of het echt wel zo is. Als vrijwel alle reacties hier op hetzelfde neerkomen (dit zaakje stinkt), kan dat geen kwaad. Recht op de man af vragen is niet de juiste methode, maar ik vermoed ook niet dat je dat echt zo letterlijk bedoelde. Ik begrijp dat je vindt dat we zeuren, maar het is niet onwaarschijnlijk dat er geen bal van klopt, van zijn verhaal. Dan zou je dat toch zo vroeg mogelijk willen weten, en niet pas als hij je hart is binnen gewandeld?
vrijdag 25 mei 2018 om 10:50
En ook dat vind je niet raar? Dat iemand jou blijkbaar zoiets schokkends vertelt terwijl jullie elkaar niet kennen?
vrijdag 25 mei 2018 om 10:54
Dit, to. Ik hoop echt voor jou dat het gewoon waar is en dat het een fijne lieve man blijkt. Blijf gewoon alert, je hebt overigens prima gereageerd.niveasoft schreef: ↑25-05-2018 10:42Bescherm jezelf inderdaad, het kan zijn dat hij de waarheid zegt. Maar je kunt ook op normale wijze achterhalen of het echt wel zo is. Als vrijwel alle reacties hier op hetzelfde neerkomen (dit zaakje stinkt), kan dat geen kwaad. Recht op de man af vragen is niet de juiste methode, maar ik vermoed ook niet dat je dat echt zo letterlijk bedoelde. Ik begrijp dat je vindt dat we zeuren, maar het is niet onwaarschijnlijk dat er geen bal van klopt, van zijn verhaal. Dan zou je dat toch zo vroeg mogelijk willen weten, en niet pas als hij je hart is binnen gewandeld?
vrijdag 25 mei 2018 om 11:06
Jaren geleden had ik een vriendschappelijk contact met iemand via internet. Hij verzon precies het zelfde verhaal. Liet alleen zogenaamd zijn zus een berichtje sturen.
Ik was zo naiief dat ik meeleefde. Bleek gewoon een hartaanval te hebben verzonnen om aandacht van mij vast te houden en te peilen of ik iets om hem gaf.
Alle sirenes gaan meteen af bij mij als ik jouw verhaal lees.
Ik was zo naiief dat ik meeleefde. Bleek gewoon een hartaanval te hebben verzonnen om aandacht van mij vast te houden en te peilen of ik iets om hem gaf.
anoniem_64989bb158d94 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 11:07
Reden: Spelfout.
Reden: Spelfout.
0.26% gewijzigd
vrijdag 25 mei 2018 om 11:34
Ook al! Net als bij die vriendin van mij.Joanjett schreef: ↑25-05-2018 11:06Jaren geleden had ik een vriendschappelijk contact met iemand via internet. Hij verzon precies het zelfde verhaal. Liet alleen zogenaamd zijn zus een berichtje sturen.
...
vrijdag 25 mei 2018 om 11:40
Moet je vooral doen op die manier..geef je hem nog meer reden om te liegen en jou ervan te beschuldigen harteloos te zijn.
Je reageert zo star maar ook echt ongelooflijk naïef, dat het bijna lijkt dat je het erom doet. Zie je nou echt niet in dat er iets niet klopt? Heb je vaker meegemaakt dat je in bepaalde situaties iets gewoon niet doorhad/inzag?
...
vrijdag 25 mei 2018 om 12:13
Je schrijft dat hij je heftige persoonlijke dingen heeft verteld. Dat impliceert een bepaalde intimiteit en bijzondere band tussen jullie. Aan de andere kant heb je hem nog niet je telefoonnummer toevertrouwd. Dit geeft me het gevoel dat je hem toch niet 'genoeg' vertrouwde, zelfs niet om je nummer te geven. Klopt dit?
vrijdag 25 mei 2018 om 12:55
Ik vind dat je prima handelt TO. Gewoon nuchter en relaxed ipv er bovenop te springen en van alles in te vullen.
Jullie hebben pas 1 date gehad. Als het een leugenaar is wordt dat wel duidelijk en jammer en doei dan toch in zo'n pril contact.
vrijdag 25 mei 2018 om 13:03
Of het wordt niet duidelijk dat hij een leugenaar is, omdat TO te goedgelovig is. Straks is ze smoorverliefd op een vent die niet eerlijk is.
TO, ik hoop dat je snapt dat we het goed bedoelen.
...
vrijdag 25 mei 2018 om 16:35
Ik vind dat iedereen hier nogal overtrokken reageert. Het is namelijk helemaal niet ondenkbaar dat een man die erg verliefd is onder invloed van medicatie dit soort dingen doet. Ik heb wel vaker gezien dat patiënten in acute situaties ineens heel veel waarde hechten aan dingen die echt geen prioriteit hebben op dat moment.
TO, ik vind dat je een normale nuchtere houding hebt en prima handelt.
TO, ik vind dat je een normale nuchtere houding hebt en prima handelt.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 17:11
10.61% gewijzigd
vrijdag 25 mei 2018 om 16:42
Betekent nog niet dat To dit als zoete koek moet slikken. Het blijft een vaag verhaal en iets om zeker verder te onderzoeken of het al dan niet op waarheid berust.Fragolisa schreef: ↑25-05-2018 16:35Ik vind dat iedereen hier nogal overtrokken reageert. Het is namelijk helemaal niet ondenkbaar dat een man die erg verliefd is onder invloed van medicatie dit soort dingen doet. Ik heb wel vaker gezien dat patiënten in acute situaties ineens heel veel waarde hechten aan dingen die echt geen prioriteit hebben op dat moment.
TO, ik vind niet dat je een normale nuchtere houding hebt en prima handelt.
vrijdag 25 mei 2018 om 16:46
Zal haast wel. Welk kind gaat zo met de date van een ouder om? Zo kritisch en vissen naar aandacht...dat is hij gewoon zelf.
Het is een catfish.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 25 mei 2018 om 16:49
Jep.viva-amber schreef: ↑25-05-2018 16:46Zal haast wel. Welk kind gaat zo met de date van een ouder om? Zo kritisch en vissen naar aandacht...dat is hij gewoon zelf.
Het is een catfish.
Ik vrees het ook.
vrijdag 25 mei 2018 om 17:08
Ik zou het echt niet in mijn hoofd halen om één of ander kritisch bericht te sturen naar een date van een familielid die ik nog nooit ontmoet heb. Ik zou hem en zijn dochter blokkeren. Dit is gestoord gedrag en hoe minder je er in mee gaat hoe beter.
Je wil toch geen gestoorde date?
Vraag anders of hij eigenlijk Dotan heet en blokker hem daarna. De boodschap zal wel aankomen.
Je wil toch geen gestoorde date?
Vraag anders of hij eigenlijk Dotan heet en blokker hem daarna. De boodschap zal wel aankomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 25 mei 2018 om 17:11
Ik wil zelf ook even benadrukken naar jou, topicstartster, dat ik het echt niet bedoel alsof je zelf tekort komt!
Je hebt gewoon goed gereageerd!
Ik zou het alleen heel klote vinden als er weer een vrouw word bedonderd door zo'n liegende psychopaat. Het is zo schadelijk. Liever een waarschuwing voor niks, dan dat t je overkomt.
Je hebt gewoon goed gereageerd!
Ik zou het alleen heel klote vinden als er weer een vrouw word bedonderd door zo'n liegende psychopaat. Het is zo schadelijk. Liever een waarschuwing voor niks, dan dat t je overkomt.
vrijdag 25 mei 2018 om 17:14
Precies alsof als kind richting je vader die een hartaanval heeft gehad 1 van je eerste prioriteiten is om een date een veeg uit de pan te geven....echt niet en ik kan het weten want mijn vader heeft echt een hartaanval gehad en een operatie vlak voor onze vakantie en het enige wat dan telt is iemand zijn gezondheid laat staan dat je ergens over ruzie gaat maken....ik kan mij er echt niets bij voorstellen.
vrijdag 25 mei 2018 om 17:31
Joh. wanneer je hem weer eens ziet bij een volgende date, vragen of je zijn dochter ook eens persoonlijk, face to face, mag bedanken voor haar communicatie met jou gedurende de tijd in het ziekenhuis.
Op basis van hoe hij zich daar uit red kan je veel te weten komen. Want Dochter weet intussen al van jouw bestaan af, toch?
Op basis van hoe hij zich daar uit red kan je veel te weten komen. Want Dochter weet intussen al van jouw bestaan af, toch?
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.