Offline single zijn hoe doe je dat?

13-06-2018 20:47 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke waar zal ik in godsnaam eens beginnen.😁
Afgelopen zomer heb ik na 17 jaar mijn relatie verbroken. Het was een moeilijke relatie waarin heel veel narigheid is gebeurd. De nasleep van de breuk heeft er ook aardig ingehakt en ben ik financieel erg slecht uitgekomen.
Ik woon nu zon 9 mnd bij een vriendin in en ondanks dat ik haar superdankbaar ben ben ik het spuugzat. Na deze tijd heb ik enorm behoefte aan een eigen plekje. Door flink was tegenslagen lukt sparen amper en dat eigen huisje lijkt nog zo ver weg.
Toen ik net single werd had ik veel verdriet. Na een paar maanden ontdekte ik tinder. Mijn ex was mijn eerste vriendje dus had wat schade in te halen.
Na wat af en aan periodes van wilde tinderdates ben ik het nu weer helemaal zat.
Alle mannen willen mij maar voor 1 ding lijkt het. Niemand doet moeite om mij echt te leren kennen. Tinder/happn/inner circle/badoo ik heb ze allemaal geprobeerd om tot dezelfde conclusie te komen; mannen op datingapps zijn helemaal koekoek😲
Hele boeken kan ik schrijven over wat ik heb meegemaakt.  Van ghosten/liegen/vriendin hebben/bij je ouders wonen en niks zeggen/aan het lijntje gehouden etc. 🤓🤐
Maar goed anyway die one night stands waren natuurlijk superleuk en spannend in het begin.😉
Maar ik ben het ZAT! Stomme datingapps ik wordt zo moe van die online wereld. Mensen zijn nooit hoe ze zich voordoen.
Maar lieve forummers hoeeee loop je anders iemand tegen het lijf?
Ik ben bijna 35 heb mijn vaste vrienden en mijn fulltime baan, ik heb een bijrijdpaard wat veel tijd kost, ik sta niet meer wekelijks in de kroeg en ik heb ook geen bordje met SINGLE op mijn voorhoofd.🤣
Mensen stalken bij de supermarkt lijkt me ook niet zon goed idee.
Dus je komt toch weer op de datingapps van deze wereld en weer tot dezelfde conclusie.
Momenteel was ik die happy leventjes van iedereen op instagram en facebook ook beu dus heb alle social media gedeactiveerd. Lekker rustig maar zo beland je dus op een forum omdat je je kapot verveeld nu op de bank😁
Dus vertel wie hebben er nog goede ideen over waar je toch die ene leuke vent tegen het lijf loopt? Ik ben heel benieuwd!

X I_lo
Lisa14 schreef:
13-06-2018 21:21
Hoe deed men het vroeger? 30 jaar geleden waren er nog geen dating sites en iedereen geraakte toch aan een lief.

De meeste vonden toen hun lief via de jeugbewegingen en de dancings. Deze dingen zijn passé, maar een sportbeweging of een toneelvereniging kan best nog. Daar zijn de mannen ook echt, en niet nep zoals op het internet.
Wat een onzin. Uit eigen ervaring weet ik dat ook in de offline dating wereld (ja nog vóór het internet tijdperk) een hoop neppers zijn, er zaten toen soms hele rare wijven tussen, en omgekeerd hele leuke in de online dating wereld, ik heb mijn vriendin van een datingsite al ruim 10 jaar. Dus on/offline zegt niks. Overal zitten neppers en rare lui.
Ik ben het niet met je eens dat de supermarkt geen goeie plek is om mensen te ontmoeten; het ligt er maar aan hoe laat je gaat en wat je in je mandje gooit hahaha.
De supermarkt hier die tot 21 uur open is ligt tussen 2 grote sportscholen in en het wemelt er tussen 18 en 21 uur van de mensen die daar sporten, ze kijken ook of je yoghurt en sla in je mandje hebt of chocola en chips. :D

Maar serieus: het begint me op te vallen dat als ik laat boodschappen doe, rond die tijd dus er opvallend veel dames die een kop kleiner zijn dan ik met een lieve lach vragen of ik iets van de bovenste plank wil halen en het dan toch niet willen, of ik het terug wil zetten? En een enkele keer vragen ze: jij hebt toch een .......hond? Leuk beest, ik zie je weleens langslopen heb je hem bij je?
Lang verhaal kort: ik heb al wat dates opgeduikeld daar, er zijn genoeg terrasjes in de buurt en ik zei een keer tegen een hele leuke dame: wat nou koffie kopen, je krijgt van mij zo koffie op het terras het is nog 21 graden dus.. en dat is uitgedraaid op een romance van een paar maanden :D

Ook andersom: als jij voor mij dat potje van de bovenste plank wil pakken krijg je zo een drankje naar keuze hier tgo, deal? Ja hoor, deal :)

Mijn hond is ook een publiekstrekker en kennelijk een reden om me aan te spreken. Allerlei mensen maar soms is het overduidelijk om een praatje met me te beginnen.

Resumerend: doe laat boodschappen, zorg dat er 1-persoonsdingen in je mandje zitten en vraag alles wat je heus wel weet (waar ligt de andijvie of zo hahaha) of neem een hond.
Als je er tijd voor hebt en met een knipoog voor ik het halve forum over me heen krijg dat ik mijn hond alleen maar heb om aandacht te trekken of om de Johnny Bravo uit te hangen.

Als ik iemand wil versieren ga ik wel naar de supermarkt! :lol:
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 13-06-2018 22:44
Reden: foutje
0.08% gewijzigd
Hahaha hoe herkenbaar! Ook ik ben sinds vorige zomer weer vrijgezel alleen zit ik nu pas/nog in de tinderdatingscharrelenmetalleswatlosenvastzit-fase. Ik voel met niet erg wanhopig, wel soms erg hebberig :')

Maar inderdaad, hoe het aan te pakken offline? Ik kom heel veel mensen tegen maar ben dan zowat altijd aan het werk en dan wil ik niet flirten. En als ik dan niet werk heb ik even geen zin in nieuwe mensen.
Een hond heb ik al en ik heb dus net geleerd dat ik die mee naar de supermarkt moet nemen en dan een eenpersoonsverpakking sla moet kopen...? Nou, wie weet!

Ben je helemaal níemand normaal op tinder tegengekomen to?
Al mijn dates waren leuk en gezellig. Geen rare types, geen leugenaars. Aardige mannen, die waren zoals ik verwachtte. Helaas voor niemand gevoelens gekregen, ben daar wat moeilijk in.
Ik herken dat juist niet van het online daten, dat de mannen zo mesjogge zijn. Misschien wat kritischer liken? Bij mij gaan er op een avond max 3 naar rechts.
Supermarkt werkt bij mij helaas niet, de mannen die daar rondlopen zijn 3x niks helaas..en speciaal naar de Appie in het centrum rijden gaat me wat te ver.
...
ClumsyNinja schreef:
13-06-2018 23:01
Hahaha hoe herkenbaar! Ook ik ben sinds vorige zomer weer vrijgezel alleen zit ik nu pas/nog in de tinderdatingscharrelenmetalleswatlosenvastzit-fase. Ik voel met niet erg wanhopig, wel soms erg hebberig :')

Maar inderdaad, hoe het aan te pakken offline? Ik kom heel veel mensen tegen maar ben dan zowat altijd aan het werk en dan wil ik niet flirten. En als ik dan niet werk heb ik even geen zin in nieuwe mensen.
Een hond heb ik al en ik heb dus net geleerd dat ik die mee naar de supermarkt moet nemen en dan een eenpersoonsverpakking sla moet kopen...? Nou, wie weet!

Ben je helemaal níemand normaal op tinder tegengekomen to?
Neeeee.... goed lezen, moet je ook doen op datingsites om dit soort vergissingen te voorkomen.

Overigens heb ik wel leuke dates gevonden op datingsites. Alleen sloeg ik Tinder, Badoo en dat soort gratis shit voor getrouwde mensen over.
Degenen die niet getrouwd zijn hebben een geestelijke afwijking waar niet mee te leven valt als ik mensen die wel Tinder e.d. hebben geprobeerd moet geloven.
Hilarische verhalen gehoord over dames die opeens keihard gingen huilen 'want hier kwam ze altijd met haar ex en het was pas sinds die ochtend uit' tot echt griezelige stalkers M/V.
Maar het gros was gewoon getrouwd met 2.3 kinderen en wilden weten of ze nog een beetje in de markt lagen.
Geen zin in..

Tinder-life in de supermarkt is veel leuker, wat je ook zegt.

En mss is je hond gewoon niet leuk genoeg om op te vallen... ;) die van mij steelt overal de show en ik moet hem gewoon uitlaten, dat is niet met voorbedachte rade hoor. Ook kinderen en bejaarden, mannen en vrouwen willen hem aaien: hij is zeer geliefd en ja, zo kom je makkelijker aan de praat dan wanneer je alleen koffie zit te drinken.
Lenn12345 schreef:
13-06-2018 22:42
Ik ben het niet met je eens dat de supermarkt geen goeie plek is om mensen te ontmoeten; het ligt er maar aan hoe laat je gaat en wat je in je mandje gooit hahaha.
De supermarkt hier die tot 21 uur open is ligt tussen 2 grote sportscholen in en het wemelt er tussen 18 en 21 uur van de mensen die daar sporten, ze kijken ook of je yoghurt en sla in je mandje hebt of chocola en chips. :D

Maar serieus: het begint me op te vallen dat als ik laat boodschappen doe, rond die tijd dus er opvallend veel dames die een kop kleiner zijn dan ik met een lieve lach vragen of ik iets van de bovenste plank wil halen en het dan toch niet willen, of ik het terug wil zetten? En een enkele keer vragen ze: jij hebt toch een .......hond? Leuk beest, ik zie je weleens langslopen heb je hem bij je?
Lang verhaal kort: ik heb al wat dates opgeduikeld daar, er zijn genoeg terrasjes in de buurt en ik zei een keer tegen een hele leuke dame: wat nou koffie kopen, je krijgt van mij zo koffie op het terras het is nog 21 graden dus.. en dat is uitgedraaid op een romance van een paar maanden :D

Ook andersom: als jij voor mij dat potje van de bovenste plank wil pakken krijg je zo een drankje naar keuze hier tgo, deal? Ja hoor, deal :)

Mijn hond is ook een publiekstrekker en kennelijk een reden om me aan te spreken. Allerlei mensen maar soms is het overduidelijk om een praatje met me te beginnen.

Resumerend: doe laat boodschappen, zorg dat er 1-persoonsdingen in je mandje zitten en vraag alles wat je heus wel weet (waar ligt de andijvie of zo hahaha) of neem een hond.
Als je er tijd voor hebt en met een knipoog voor ik het halve forum over me heen krijg dat ik mijn hond alleen maar heb om aandacht te trekken of om de Johnny Bravo uit te hangen.

Als ik iemand wil versieren ga ik wel naar de supermarkt! :lol:
Dit vind ik echt briljant!
Zo werkt het simpelweg dus gewoon ben ik achter: het begint bij communicatie.
Ga jij naar mijn super trouwens, daar is ook een sportschool vlakbij..
(En ik ben ook vrij klein, daar ga ik maar es wat meer misbruik van maken geloof ik... )

Tussen 18 en 2u dus, ik zal het onthouden.. ;-D
(Zit toch om de hoek bij mij)
iris1969 schreef:
13-06-2018 21:45
:lips: Phoebe met de Siameze kat :cat:

Als Alice zijnde hebben we samen zoveel lol gehad bij de Discuzeurtjes. Ik mis het!

Weet je nog van die vlam van toen? Waar ik toen net mee was? Dat is nog steeds dik aan. Geen knipperlicht gedoe. Heerlijk!
Die overigens al een tijd aan het hemelen is...

Ik mis het ook, hint hint.

Ja dat weet ik nog wel, wat fijn!
M.a.w het is dus gewoon mogelijk,een niet complexe relatie, en er bestaan dus mannen zonder issues?
Mmm.... :sherlock:
I_lo schreef:
13-06-2018 21:20
Ik heb hierboven al geschreven dat ik ren prima leven heb maar dat ik die one night stands nogal zat ben. Dat betekend niet dat ik gelijk een relatie wil. Maar steeds een ander mn bed in slepen of non worden mwahhh niet echt leuke opties. Zo bedoel ik het
Het gaat dus om de seks, niet om een relatie.
A) verkeerde pijler dus.
En B ) als er in jouw beleving niks zit tussen ONS en non, dan heb je nog een hoop leuks te ontdekken.

Echt, je komt enorm wanhopig over, ook al beweer je dat je dat niet bent.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik was al een jaar niet meer serieus aan het daten toen ik hem zomaar tegen het lijf liep op een groot dance feest. Ik was er toen totaal niet echt mee bezig. Had de date apps alleen in het begin van mijn vrijgezellen tijd gebruikt maar ik heb t nooit wat aan gevonden. Op festivals enzo leer je ook idd wel snel mensen kennen.
Je kunt gewoon stoppen met die one night stands hoor.
Er zijn zoveel singles die misschien 3x per jaar seks hebben (en mensen in een relatie soms ook).

En natuurlijk kun je offline daten en flirten, overal waar je komt. Juist verfrissend om gewoon old skool op iemand af te stappen.
.
mandylion schreef:
14-06-2018 06:27
Je kunt gewoon stoppen met die one night stands hoor.
Er zijn zoveel singles die misschien 3x per jaar seks hebben (en mensen in een relatie soms ook).

En natuurlijk kun je offline daten en flirten, overal waar je komt. Juist verfrissend om gewoon old skool op iemand af te stappen.
Dit.
Misschien als je eerst de tijd neemt om zo’n man beter te leren kennen in plaats van er een ONS van te maken, dat het uitgroeit tot wat meer?
Maar wacht even hoor.
Je bent de One night stands zat.
Want mannen willen maar 1 ding
Maar datzelfde wil jij toch ook?
Seks!

Je schrijft dat je niet gelijk een relatie wilt
Maar je wilt ook niet seks om de seks.

Wees eens eerlijk naar jezelf, wil je niet gewoon toch wel een relatie?
Want dan moet je voor jezelf de lat een beetje hoger leggen en niet met elke date gelijk het bed in duiken

Ik ben een jaar of 6 vrijgezel geweest
Heel bewust
Ik datete wat af.
Via Tinder,Lexa, Badoo
Als het echt de leuke kerel was belandde ik ook wel eens na 1 date in bed
Maar had wel altijd voor ogen dat eenmalig zou kunnen zijn.

Soms bleef er 1 hangen en daar had ik het dan een tijdje leuk mee.
Pas toen ik al mijn zooi in mijn hoofd had opgeruimd ben ik rigoureus gestopt met daten via het web.
Vond het prima even die rust

Ik begon bij een nieuwe baan en daar ontmoette ik mijn nu bijna man.
Daar ben ik niet op date 1 mee naar bed gegaan , ok date 2 ;-)
Maar ik stond daar vanaf het begin heel anders in.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summerdance schreef:
14-06-2018 07:20
Maar wacht even hoor.
Seks!

Want dan moet je voor jezelf de lat een beetje hoger leggen en niet met elke date gelijk het bed in duiken

Heel bewust
Ik datete wat af.
Via Tinder,Lexa, Badoo

Pas toen ik al mijn zooi in mijn hoofd had opgeruimd ben ik rigoureus gestopt met daten via het web.

Nou precies dit. Heb ook een periode 'rust' genomen toen ik ontdekte dat ik de mannen in het uitgaansleven voornamelijk glijers vond en op datingapps nep. Heerlijk even alleen maar aandacht voor mezelf! En dan ga je gewoon niet voor minder dan een man die daar in past, en die jou ook op nummer 1 zet.

En zo geschiedde.

Dit wanhopige, wilde gedate is ook maar een fase. Je wordt het vanzelf wel zat.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Ik heb één on line date gehad. Was aardige, leuke man. Hij zag het helemaal zitten, alleen ik niet. Kreeg het Spaans benauwd. Voor mij geen on line daten meer. Dan maar alleen.

Lieve TO, ik zou zeggen: ga springen of eventen, mocht je dat nog niet doen.
Solomio schreef:
14-06-2018 06:17
Het gaat dus om de seks, niet om een relatie.
A) verkeerde pijler dus.
En B ) als er in jouw beleving niks zit tussen ONS en non, dan heb je nog een hoop leuks te ontdekken.

Echt, je komt enorm wanhopig over, ook al beweer je dat je dat niet bent.
Und? Wat dan nog?
Wat heeft TO eraan als haar dat ingepepert wordt?
Dat is haar vraag niet, laat haar toch en blijf bij het onderwerp.
Dat is toch niet zo moeilijk?

Summerdance: hoe ruimde jij de zooi in je hoofd op?
Niet makkelijk, maar bij mij zit ook wel veel zooi 😜.. (wat al aardig opgeruimd is behalve het hardnekkige)
phoebe24 schreef:
14-06-2018 08:52
Und? Wat dan nog?
Wat heeft TO eraan als haar dat ingepepert wordt?
Dat is haar vraag niet, laat haar toch en blijf bij het onderwerp.
Dat is toch niet zo moeilijk?
Joh, relax een beetje.
Mij lijkt het handig om je eigen beweegredenen duidelijk(er) te hebben, dat voorkomt teleurstellingen.
En wat TO schrijft is tegenstrijdig, dat benoem ik.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
14-06-2018 09:28
Joh, relax een beetje.
Mij lijkt het handig om je eigen beweegredenen duidelijk(er) te hebben, dat voorkomt teleurstellingen.
En wat TO schrijft is tegenstrijdig, dat benoem ik.
Ok dan snap ik het, herkenbaar voor mij. Om voor mezelf te spreken kwam dat bij mij omdat m'n hoofd totaal andere dingen zei dan m'n gevoel.

Marindah: waar kwam je de juiste dan tegen als ik vragen mag?
Negen maanden logeren? Wow; dat is een vriendin!

Vaak ontmoet je iemand als je onder stress jezelf toont zoals je echt bent. Want door al die nieuwe gebeurtenissen laat je je masker vallen, denkt niet mee zo over je eisenlijstje na; je bent gewoon in het moment en vóór je het weet ben je getrouwd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lekker rustig maar zo beland je dus op een forum omdat je je kapot verveeld nu op de bank
Dat komt vermoedelijk omdat je in jezelf zit te graven. Dat is alleen voor jezelf interessant maar wel lekker veilig. Je kan iedereen de schuld geven en ook daar word je niet mooier en boeiender van.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
In je berichten lees ik gemixte signalen.
Ik denk dat je eerst voor jezelf moet uitzoeken wat je wilt. Wil je een scharrel of toch eigenlijk wel graag een serieuze relatie? Als je dat voor jezelf durft uit te spreken, kun je ook selectiever gaan kijken naar de mannen waar je mee date.

Dan komt die leuke man -off of online- vroeg of laat vanzelf op je pad.

De mijne ben ik offline tegen gekomen op een feest in de stad waar ik woon. Dus dat zou mijn tip zijn: ga er op uit en bezoek festivals en feestjes en heb het lef die leuke man aan te spreken.
phoebe24 schreef:
14-06-2018 09:55

Marindah: waar kwam je de juiste dan tegen als ik vragen mag?

En dan? Als ik zeg 'in een weiland', ga je dan ook naar een weiland? Het gaat om je gemoedstoestand.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Summerdance schreef:
14-06-2018 07:20
Maar wacht even hoor.
Seks!

Heel bewust
Ik datete wat af.
Via Tinder,Lexa, Badoo

Precies mijn verhaal ! Bij mij ook date 2 hahaha, maar stond er inderdaad ook heel anders in. Sinds dag
trouwens al onafscheidelijk.
phoebe24 schreef:
14-06-2018 08:52

Summerdance: hoe ruimde jij de zooi in je hoofd op?
Niet makkelijk, maar bij mij zit ook wel veel zooi 😜.. (wat al aardig opgeruimd is behalve het hardnekkige)
Ik ben eens gaan nadenken wat ik echt belangrijk vond
En, ik ben eens gaan waarderen wat ik had.
In plaats van alleen maar bezig te zijn met wat ik graag zou hebben
En ik ben gaan doen wat ik leuk vond, niet wat anderen van me verwachtten
Dus ik lag een heel weekend in bed met een lekkere serie en kwam mijn pyjama niet uit, in plaats van op zaterdag opgetuigd en in de steigers naar een dancefeest om maar leuk te doen
Heb het sporten weer fanatiek opgepakt en dat was het wel zo'n beetje geloof ik
Maar eigenlijk is de basis dat ik mezelf voorp ben gaan zetten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Tja TO, wanneer je op al die dating apps maar naar een bepaald type zoekt, dan zal je ook maar een bepaald type vinden.
Wanneer jij alleen maar lekkere leuk voor de neuk types selecteert, staan dan niet verbaast te kijken dat die types alleen maar lekker leuk voor de neuk zijn en gedragen.

Er staat echt wel meer op, alleen die sla jij af want dat zoek jij blijkbaar niet of jij wil het niet herkennen.

Vroeger ging het in het uitgaansleven hetzelfde, daar kwam je ook continue de populaire types met de vlotte babbel tegen die uiteindelijk alleen maar voor de seks kwamen. En ja, zolang je daar alleen aandacht aan gaf in het uitgaansleven, dan was dat ook het enige type waar je mee thuiskwam.

Er zijn zat types die echt wel serieus op zoek zijn. Maar als jij die geen blik waardig gunt, loop dan ook niet te klagen dat ze er niet zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Summerdance schreef:
14-06-2018 11:03
Ik ben eens gaan nadenken wat ik echt belangrijk vond
En, ik ben eens gaan waarderen wat ik had.
In plaats van alleen maar bezig te zijn met wat ik graag zou hebben
En ik ben gaan doen wat ik leuk vond, niet wat anderen van me verwachtten
Dus ik lag een heel weekend in bed met een lekkere serie en kwam mijn pyjama niet uit, in plaats van op zaterdag opgetuigd en in de steigers naar een dancefeest om maar leuk te doen
Heb het sporten weer fanatiek opgepakt en dat was het wel zo'n beetje geloof ik
Maar eigenlijk is de basis dat ik mezelf voorp ben gaan zetten
Heel herkenbaar.

Ik denk dat als je uitstraalt dat je in evenwicht bent dat je dan een ander type man aantrekt.

Maar het gaat niet om het aantrekken van een leuke man, maar om jezelf leuk te vinden en te zijn wie je werkelijk bent (zonder te egocentrisch te worden) en dan reageren anderen daar ook heel anders op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven