Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
vrijdag 15 juni 2018 om 13:26
Zo dat is snel stippel. Een voordeel: je weet nu wel waar je aan toe bent. Ik duim voor je deze ronde.
Hier bloednerveus. Ik probeer het niet te zijn, maar het huilen staat mij nader dan het lachen ondanks de relatief goede nacht. Net weer een zwangerschapsaankondiging gehad van een vriendin die onbedoeld zwanger is, wat ik heeeel fijn vind voor haar (ze is er heel blij mee na de eerste schrik). Ik hoop ook zo dat het goed zit bij ons.
Hier bloednerveus. Ik probeer het niet te zijn, maar het huilen staat mij nader dan het lachen ondanks de relatief goede nacht. Net weer een zwangerschapsaankondiging gehad van een vriendin die onbedoeld zwanger is, wat ik heeeel fijn vind voor haar (ze is er heel blij mee na de eerste schrik). Ik hoop ook zo dat het goed zit bij ons.
vrijdag 15 juni 2018 om 16:44
Goed nieuws, we hebben een baby met een hartslag gezien. Wel nog een stuk priller dan berekend, nl 6w3d. Wat op zich ook wel past bij de late positieve test. Voor nu heerst ergens opluchting, maar ik kijk ook uit naar de echo over 3 weken of het dan groter is geworden en het hartje nog beter klopt.
Thanks lieve iedereen voor de support!
Thanks lieve iedereen voor de support!
vrijdag 15 juni 2018 om 22:05
Yogayup, dit klinkt zeker positief!! Ik duim voor een heerlijke plakker. Kan het een innestelingsbloeding geweest zijn? Wel fijn dat jullie een kloppend hartje hebben mogen bewonderen. Dat is gewoon jullie kindje. Onwerkelijk hè! Is het bloeden inmiddels wel gestopt?
Dames bedankt, we gaan er een fijne week van maken. zon, zee, strand en alcoholvrije cocktails!
Wanneer ik WiFi heb kom ik afentoe even spieken.
Jullie allemaal een hele goede, fijne en plezierige week gewenst en ik hoop op mooie berichten.
Dames bedankt, we gaan er een fijne week van maken. zon, zee, strand en alcoholvrije cocktails!
Wanneer ik WiFi heb kom ik afentoe even spieken.
Jullie allemaal een hele goede, fijne en plezierige week gewenst en ik hoop op mooie berichten.
vrijdag 15 juni 2018 om 23:05
Yoga! Wat fijn, een kloppend hartje! En dat er dus niks te zien was wat aanleiding geeft voor het bloedverlies is ook mooi. Dat hoop ik dat het gewoon snel stopt!
Kan me voorstellen dat je het wel spannend vindt hoe de volgende echo is. Sowieso is de eerste termijn al spannend. Maar met bloedverlies is het wel een ander verhaal.
Succes met wachten!
Kan me voorstellen dat je het wel spannend vindt hoe de volgende echo is. Sowieso is de eerste termijn al spannend. Maar met bloedverlies is het wel een ander verhaal.
Succes met wachten!

maandag 18 juni 2018 om 22:46
Ik heb gewoon jouw bericht van vrijdag gemist theepoes. Thanks voor je lieve woorden. Ben met vlagen beroerd en soms krijg ik krampen, dus dan ben ik weer bang voor een bloeding. So far geen grote bloeding meer gehad, maar wel elke dag bloedverlies.
Fijn dat jullie deze week al kunnen! Weet je al meer over de hechtingen trouwens? Nog pijn?
Wat naar roffa! Heb je ook al bloedverlies? Een innesteling is nog (te) vroeg toch? Pff, naar zeg. Sterkte met de pijn.
Fijn dat jullie deze week al kunnen! Weet je al meer over de hechtingen trouwens? Nog pijn?
Wat naar roffa! Heb je ook al bloedverlies? Een innesteling is nog (te) vroeg toch? Pff, naar zeg. Sterkte met de pijn.
woensdag 20 juni 2018 om 08:30
Wat fijn dat jullie deze week al kunnen theepoes!
Heb je het besproken met de verloskundige dat je elke dag bloedverlies hebt?
Mijn moeder vertelde dit weekend dat ze bij de zwangerschap van een van m’n broers bijna de hele zwangerschap bloedverlies heeft gehad, maar daar is gewoon een gezond (wel prettig gestoord) kind uit gekomen. Het kan dus wel!
Hier gaat het wel goed. Ik ben ontzettend moe en vaak wat last van buikpijn. Mijn leven bestaat op dit moment uit werken-eten-slapen. Ik heb het er absoluut voor over, maar voor mijn man is het niet echt gezellig. Hopelijk wordt de moeheid met een paar weekjes minder erg.
Heb je het besproken met de verloskundige dat je elke dag bloedverlies hebt?
Mijn moeder vertelde dit weekend dat ze bij de zwangerschap van een van m’n broers bijna de hele zwangerschap bloedverlies heeft gehad, maar daar is gewoon een gezond (wel prettig gestoord) kind uit gekomen. Het kan dus wel!
Hier gaat het wel goed. Ik ben ontzettend moe en vaak wat last van buikpijn. Mijn leven bestaat op dit moment uit werken-eten-slapen. Ik heb het er absoluut voor over, maar voor mijn man is het niet echt gezellig. Hopelijk wordt de moeheid met een paar weekjes minder erg.
woensdag 20 juni 2018 om 14:55
Jeetje yoga wat een spanning! Fijn dat jullie een hartje hebben gezien, hoe is t nu met je bloedverlies? ik duim dat t allemaal onschuldig is en je bij de volgende echo gewoon een mini mensje te zien krijgt! Zo bijzonder hoe snel dat gaat.
Theepoes wat goed dat jullie de afspraak eerder konden krijgen! Misschien ben je inmiddels zelfs al wel geweest? Ben erg benieuwd hoe t je vergaan is.
Roffa ik duim voor je! Spannend zeg, zou je zo gegund zijn dat t nu raak is en goed blijft gaan.
Donder hier inmiddels ruim 14 weken en nog steeds moe, als t kan doe ik 's middags lekker een dutje. Gewoon aan toegeven en inderdaad hopen dat t snel beter wordt.
Femme veel plezier!
Hier gaat t allemaal z'n gangetje, buikje begint wat te komen en ik heb t idee dat t iets beter gaat met de misselijkheid/kokhalzen. Gisteravond had ik ineens weer trek na t eten dus nog wat crackers gegeten. Volgende week weer naar de vk, maar veel spannends gebeurd daar nu nog niet natuurlijk.
Theepoes wat goed dat jullie de afspraak eerder konden krijgen! Misschien ben je inmiddels zelfs al wel geweest? Ben erg benieuwd hoe t je vergaan is.
Roffa ik duim voor je! Spannend zeg, zou je zo gegund zijn dat t nu raak is en goed blijft gaan.
Donder hier inmiddels ruim 14 weken en nog steeds moe, als t kan doe ik 's middags lekker een dutje. Gewoon aan toegeven en inderdaad hopen dat t snel beter wordt.
Femme veel plezier!
Hier gaat t allemaal z'n gangetje, buikje begint wat te komen en ik heb t idee dat t iets beter gaat met de misselijkheid/kokhalzen. Gisteravond had ik ineens weer trek na t eten dus nog wat crackers gegeten. Volgende week weer naar de vk, maar veel spannends gebeurd daar nu nog niet natuurlijk.
woensdag 20 juni 2018 om 15:20
Ik heb dagelijks nog wel wat bloedverlies, maar misschien hoort dat er bij mij bij ofzo. Verloskundige zag geen oorzaak op de echo.
In begin wel steeds meer misselijk te worden, inclusief overgeven gisteren. Ik heb ook nergens zin in qua eten, maar ik moet wel qua misselijkheid m. Hoe zit dat bij jullie?
Jeetje, 14 weken alweer, dat gaat al vlot Roos. Ik zit net op 7, omdat ik terug gezet ben, dus het duurt allemaal nog langer voor mijn gevoel. Maandag gesprek (en intake/echo?, wil vooral info) bij gynaecoloog. Mijn voorkeur is de kraamkliniek hier zolang er geen medische indicaties zijn.
Vermoeidheid ken ik ook donderwolkje. Ik heb alleen het geluk dat ik net begonnen was aan een sabattival. Helaas is ons bed ongeveer de enige plek waar ik uitgang wegens moe; ik heb nogal een bewogen (wel voornamelijk positieve dingen) 2 jaar achter de rug.
Hoop dat je een beetje aan de vermoeidheid kunt toegeven. De gezelligheid komt wel weer.
Theepoes, ben je al naar het gesprek over ivf geweest?
Roffa: hoe gaat het nu met je? Nog buikpijn?
In begin wel steeds meer misselijk te worden, inclusief overgeven gisteren. Ik heb ook nergens zin in qua eten, maar ik moet wel qua misselijkheid m. Hoe zit dat bij jullie?
Jeetje, 14 weken alweer, dat gaat al vlot Roos. Ik zit net op 7, omdat ik terug gezet ben, dus het duurt allemaal nog langer voor mijn gevoel. Maandag gesprek (en intake/echo?, wil vooral info) bij gynaecoloog. Mijn voorkeur is de kraamkliniek hier zolang er geen medische indicaties zijn.
Vermoeidheid ken ik ook donderwolkje. Ik heb alleen het geluk dat ik net begonnen was aan een sabattival. Helaas is ons bed ongeveer de enige plek waar ik uitgang wegens moe; ik heb nogal een bewogen (wel voornamelijk positieve dingen) 2 jaar achter de rug.
Hoop dat je een beetje aan de vermoeidheid kunt toegeven. De gezelligheid komt wel weer.
Theepoes, ben je al naar het gesprek over ivf geweest?
Roffa: hoe gaat het nu met je? Nog buikpijn?
woensdag 20 juni 2018 om 15:41
Eten vond ik in die periode ook erg lastig yoga (en soms nog steeds, manlief weet soms niet wat ie aan moet met mij haha). Probeer kleine porties te eten en eet vooral wat je nog wel lekker vindt.
Ik vind t nu juist weer erg langzaam gaan haha, hartje hebben we gehoord en de eerst volgende echo is pas over ruim 5,5 week (20 weken echo). Dus tot die tijd vooral veel afwachten. Bij jou gaat t straks weer wat sneller aanvoelen. Misschien binnenkort al een eerste echo en anders over niet al te lange tijd je termijnecho, je begint met wat dingen te regelen etc. Eerste gesprek is meestal vooral info, bij mij werd er niet eens een echo gemaakt. Veel voorgeschiedenis en bloeddruk opmeten.
Ik vind t nu juist weer erg langzaam gaan haha, hartje hebben we gehoord en de eerst volgende echo is pas over ruim 5,5 week (20 weken echo). Dus tot die tijd vooral veel afwachten. Bij jou gaat t straks weer wat sneller aanvoelen. Misschien binnenkort al een eerste echo en anders over niet al te lange tijd je termijnecho, je begint met wat dingen te regelen etc. Eerste gesprek is meestal vooral info, bij mij werd er niet eens een echo gemaakt. Veel voorgeschiedenis en bloeddruk opmeten.
woensdag 20 juni 2018 om 16:14
Ik heb sowieso op 6 juli een intake&echo staan bij de kraamkliniek. Dan ben ik ruim 9 weken. En dan de termijnecho 3 weken later.
Ik probeer ook steeds beetjes te eten. Heb nu ook crackers en water naast mijn bed voor als ik wakker word.
Wat grappig dat het nu lang voelt, maar dat kan ik mij ook wel voorstellen. Nog 5,5 week geduld dus. Heb je nog de nipt gedaan? Of iets anders?
Ik probeer ook steeds beetjes te eten. Heb nu ook crackers en water naast mijn bed voor als ik wakker word.
Wat grappig dat het nu lang voelt, maar dat kan ik mij ook wel voorstellen. Nog 5,5 week geduld dus. Heb je nog de nipt gedaan? Of iets anders?
woensdag 20 juni 2018 om 19:12
Ohhh balen Roffa. Dat is wel erg vroeg. Gaat een beetje vaag de laatste tijd... had je je ei nog gevonden?
Nee, gesprek nog niet gehad. Morgenochtend. Ik ben benieuwd!
Yoga, misschien hoort het idd bij jouw zwangerschap. Maar leuk is anders... gelukkig geen aanleiding zorg!
En lekker misselijk dus! Goed bezig!
ik had dat ook, van niet meer lekker kunnen eten... ik was altijd dol op Mexicaans, maar dat hoef ik nu nog steeds niet. Bah! Kleine beetjes eten helpt wel denk ik. En lekker frisse dingen. Fruit en zo.
Succes ermee iig!
Roos, dat duurt dan best nog lang ja! Dan zijn er ook nog niet zoveel controleafspraken bij de vk helaas... geduld is een schone zaak :p
Nee, gesprek nog niet gehad. Morgenochtend. Ik ben benieuwd!
Yoga, misschien hoort het idd bij jouw zwangerschap. Maar leuk is anders... gelukkig geen aanleiding zorg!
En lekker misselijk dus! Goed bezig!

Succes ermee iig!
Roos, dat duurt dan best nog lang ja! Dan zijn er ook nog niet zoveel controleafspraken bij de vk helaas... geduld is een schone zaak :p
woensdag 20 juni 2018 om 23:45
Theepoes, wij zitten op Tenerife. (24/26 graden) 2 dagen bewolking gehad en 3 dagen volle zon. Maar we hebben nog tot zaterdag en vermaken ons heerlijk. Jij ook op vakantie? Of heb ik daar over heen gelezen?
Yogayup wat vervelend dat je iedere dag wel bloed verliest, maar zoals anderen ook al zeggen; het kan. Je hebt gelukkig een kloppend hartje gezien. Het is nu afwachten tot 6 juli.
Stippel hoe is het met jou?
Roffa spannend! Las in een ander topic al dat je een soort menstruatiekrampen hebt, dat had ik ook toen het raak bleek te zijn dus wie weet!! Duim echt voor je
Hier verder geen nieuws. Ruim 14 weken en nergens last van. Dus niets te klagen.
Yogayup wat vervelend dat je iedere dag wel bloed verliest, maar zoals anderen ook al zeggen; het kan. Je hebt gelukkig een kloppend hartje gezien. Het is nu afwachten tot 6 juli.
Stippel hoe is het met jou?
Roffa spannend! Las in een ander topic al dat je een soort menstruatiekrampen hebt, dat had ik ook toen het raak bleek te zijn dus wie weet!! Duim echt voor je
Hier verder geen nieuws. Ruim 14 weken en nergens last van. Dus niets te klagen.

femme_ wijzigde dit bericht op 20-06-2018 23:48
1.29% gewijzigd