Mijn houding

21-06-2018 09:26 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva forummers!

Normaal ben ik een trouwe en stille lezer, maar laatst besloten om toch maar eens een account aan te maken, en wie weet, hier en daar wat van me laten horen.

Ik twijfelde even of dit topic niet onder psyche moet, maar het gaat om relaties, en niet alleen om wat er zich in mijn hoofd afspeelt.

Het zit zo. Ik ben eind 20, en sinds een paar jaar ben ik weer vrijgezel, maar ik krijg letterlijk nooit aanspraak. Dit drop ik met geleende verontwaardiging van mijn omgeving. Men gelooft niet dat ik nóóit aangesproken word. Er wordt nooit met me geflirt. En voor als je het je afvraagt: ik wil toch graag dat de man de eerste stap zet, dus daar wil ik me wel op focussen bij dit zelfonderzoek.

Er wordt wel regelmatig gekeken. Mijn reactie op dagen dat ik vaak word bekeken is omdat er misschien iets misgegaan bij het opmaken. Het schijnt dat ik iets uitstraal, en het woord "intimiderend" is een paar keer gevallen. Ik denk dat hier ook de sleutel ligt. Want mannen zijn het al afgeleerd om op een vrouw af te stappen, laat staan een intimiderend kijkende vrouw. Daarnaast reageert men regelmatig op mijn huidige burgerlijke staat met:"Zo'n mooie dame als jij kan toch niet vrijgezel zijn?" :roll:

Ben sinds kort hier meer en meer op aan het letten. Al een paar keer alleen op een zichtbare en toegankelijke plek gezeten, met een open houding. Echt 0,0 aanspraak.

Sinds ik vrijgezel ben dacht ik dat het weer vanzelf zal komen en hield me er niet mee bezig. Maar na 4 jaar begint dit wel op te vallen. Er is dus iets aan de hand wat aangepast moet worden. Iemand ervaring hiermee?

Ps: ik krijg regelmatig de reactie bij het ontmoeten van nieuwe mensen dat ik ontzettend lief ben, en helemaal niet arrogant zoals men aanvankelijk dacht. Al denk ik vaak dat zelfvertrouwen en arrogantie regelmatig door elkaar gehaald worden.

Erg benieuwd naar jullie mening!
laverneb schreef:
21-06-2018 13:42
Ik mag dat natuurlijk niet benoemen, maar ik vind het ook een wat autistische trek: niet zelf aanvoelen hoe je iets aan kunt pakken en eerst willen weten hoe je dat dan precies doet, voordat je er iets mee kunt. (Hierbij betrekking hebbend op flirten). Die trek herken ik dus ook bij mijzelf. Niet heel belangrijk, maar puur omdat jij zoekt naar een verklaring, benoem ik het hier. Het zegt verder ook niet zoveel, alleen hoe jij met dit soort dingen omgaat.
Hebben we niet allemaal autistischeijn meer of mindere mate autistische trekjes? Dus daar kun je absoluut gelijk in hebben. Ben altijd erg nieuwsgierig naar hoe iets werkt en waarom, vooral als het om mensen gaat. Ben regelmatig de boeken ingedoken over bepaalde onderwerpen. Doe jij dat ook?
Paieona schreef:
21-06-2018 13:48
Hebben we niet allemaal autistischeijn meer of mindere mate autistische trekjes? Dus daar kun je absoluut gelijk in hebben. Ben altijd erg nieuwsgierig naar hoe iets werkt en waarom, vooral als het om mensen gaat. Ben regelmatig de boeken ingedoken over bepaalde onderwerpen. Doe jij dat ook?
Zeker. Houd het maar op een wat mannelijker manier van benaderen. In combinatie met verlegenheid is dat best lastig.
Hoe heb je je vorige vriend ontmoet, hoe ging dat?
Ik krijg ook regelmatig te horen dat ik onbenaderbaar en een tikkie stug overkom. Maar er zijn toch hele volkstammen die zo overkomen/zijn? Je maakt mij niet wijs dat die állemaal vrijgezel zijn en dat benaderbaar overkomen dé enige sleutel is tot een relatie...
Winter is coming...
laverneb schreef:
21-06-2018 13:50
Zeker. Houd het maar op een wat mannelijker manier van benaderen. In combinatie met verlegenheid is dat best lastig.
Hoe heb je je vorige vriend ontmoet, hoe ging dat?
Daar kan ik wel mee leven :D

Mijn vorige vriend was een klant bij mijn bijbaantje toendertijd. Het was liefde op het eerste gezicht, en dat bleek achteraf wederzijds. Na een paar keer in de zaak gezien te hebben vroeg hij of ik zin had om een keer wat te gaan drinken :flirting: Ik viel zo wat flauw, en hij dus ook bleek later :-D
winterqueen schreef:
21-06-2018 13:58
Ik krijg ook regelmatig te horen dat ik onbenaderbaar en een tikkie stug overkom. Maar er zijn toch hele volkstammen die zo overkomen/zijn? Je maakt mij niet wijs dat die állemaal vrijgezel zijn en dat benaderbaar overkomen dé enige sleutel is tot een relatie...
Ik maak niemand iets wijs. In dit topic gaat het puur en alleen om mijn houding (zie topic titel)
Paieona schreef:
21-06-2018 14:03
Ik maak niemand iets wijs. In dit topic gaat het puur en alleen om mijn houding (zie topic titel)
Het was bedoeld als uitdrukking, in de zin van 'Ik kan me niet voorstellen dat...', niet letterlijk nemen.
Winter is coming...
Paieona schreef:
21-06-2018 13:44
Wat een leuke reactie :-D. Wil je er meer over vertellen? Wil je ook liever dat de man de eerste stap neemt?
Dat ligt eraan wat iemand wil in een man. Ik hou van assertieve en initiatief-nemende mannen die er graag de schouders onder steken, dus ik vind het wel fijn als de man de eerste stap naar een date neemt. Vooraf oogcontact en flirten etc. is uiteraard een wisselwerking, maar ik heb aan "beide kanten" van het uitvragen gezeten en ik merk dat mannen veel meer interesse en waardering hebben als ze hebben mogen "jagen", als het ware.

Ondertussen ben ik ook alweer een poosje single, maar mijn vorige 2 vriendjes hebben mij mee uitgevraagd. En de vriend die ik daarvoor had, waarvan ik dacht dat het de liefde van mijn leven was, daar ging het een beetje "vanzelf", omdat we elkaar op een feestje hadden leren kennen en hij me voor van alles uit begon te nodigen, maar hij nam daar inderdaad vaak initiatief om me te zien. In de relatie die ik daarvoor had (vroege studiejaren), moest ik altijd het voortouw nemen. Dat was zo'n dood paard die het heerlijk vond als een vrouw initiatief nam. Ook op intiem gebied, het was net een wijf.
Het probleem is dat je misschien wel mooi bent maar je bent niet spannend.
Je hebt geen rafelrandje, geen gevaarlijk trekje, geen imperfectie, passie of geheime zonde die je spannend maakt voor een ander. Het is allemaal een beetje te netjes, glad en perfect dat uiterlijk en leuke leventje van jou. Zelfs een ooit vertelt leugentje om bestwil zal je niet toegeven, een momentje van woede en/of agressie, die x dat je een glas wijn te veel had gedronken en stiekem op de bar wilde dansen of in de fontein....dat heb jij niet, niet gehad of geeft je het niet toe. nee het is allemaal netjes met een glimlach koel en beheerst....en niet onderscheidend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
mma90 schreef:
21-06-2018 14:28
Dat ligt eraan wat iemand wil in een man. Ik hou van assertieve en initiatief-nemende mannen die er graag de schouders onder steken, dus ik vind het wel fijn als de man de eerste stap naar een date neemt. Vooraf oogcontact en flirten etc. is uiteraard een wisselwerking, maar ik heb aan "beide kanten" van het uitvragen gezeten en ik merk dat mannen veel meer interesse en waardering hebben als ze hebben mogen "jagen", als het ware.

Ondertussen ben ik ook alweer een poosje single, maar mijn vorige 2 vriendjes hebben mij mee uitgevraagd. En de vriend die ik daarvoor had, waarvan ik dacht dat het de liefde van mijn leven was, daar ging het een beetje "vanzelf", omdat we elkaar op een feestje hadden leren kennen en hij me voor van alles uit begon te nodigen, maar hij nam daar inderdaad vaak initiatief om me te zien. In de relatie die ik daarvoor had (vroege studiejaren), moest ik altijd het voortouw nemen. Dat was zo'n dood paard die het heerlijk vond als een vrouw initiatief nam. Ook op intiem gebied, het was net een wijf.
Helemaal mee eens. Vooral die laatste opmerking, haha!
viva-amber schreef:
21-06-2018 14:49
Het probleem is dat je misschien wel mooi bent maar je bent niet spannend.
Je hebt geen rafelrandje, geen gevaarlijk trekje, geen imperfectie, passie of geheime zonde die je spannend maakt voor een ander. Het is allemaal een beetje te netjes, glad en perfect dat uiterlijk en leuke leventje van jou. Zelfs een ooit vertelt leugentje om bestwil zal je niet toegeven, een momentje van woede en/of agressie, die x dat je een glas wijn te veel had gedronken en stiekem op de bar wilde dansen of in de fontein....dat heb jij niet, niet gehad of geeft je het niet toe. nee het is allemaal netjes met een glimlach koel en beheerst....en niet onderscheidend.
Dit stukje klinkt als die standaard horoscopen.
Paieona schreef:
21-06-2018 14:56
Dit stukje klinkt als die standaard horoscopen.
Nou nou. Ik ken je natuurlijk verder niet, maar misschien heeft ze wel een punt. Heb je daarover nagedacht?
Winter is coming...
Paieona schreef:
21-06-2018 13:14
Oh nee verre van! Nooit op Tinder gezeten of andere datingapps. Zelfs paar jaar terug al mijn social media verwijderd, dus leeg sociaal volledig offline. Daarom benoemde ik al dat het voor mannen vanwege de digitale ontwikkelingen nu nog lastiger is om een vrouw in real life aan te spreken, laat staan iemand die als "intimiderend" wordt omschreven qua uitstraling.
intimiderend betekent gewoon een gesloten houding. Je komt niet toegankelijk of gezellig over dus men verwacht niet dat je leuk bent. Dat ligt niet aan die mannen dat ligt aan jou
Paieona schreef:
21-06-2018 13:48
eh nee bepaald niet
winterqueen schreef:
21-06-2018 14:58
Nou nou. Ik ken je natuurlijk verder niet, maar misschien heeft ze wel een punt. Heb je daarover nagedacht?
"Ze" heeft een paar reacties er tussen gegooid waarbij ik niet snap hoe ze elkaar in die tempo kunnen opvolgen omdat ze minimaal echt wel drie uur dubbel zou moeten liggen om zichzelf.

Zodra ze een punt heeft zal ik dat zeker aangeven. Daar hoef ik niet lang over na te denken (of neem ik deze opmerking ook weer te letterlijk?)
Jeetje... Wat reageer jij onaardig op mensen die gewoon een bijdrage aan het gesprek willen leveren. Vandaar dat niemand je wil aanspreken op straat.
Winter is coming...
winterqueen schreef:
21-06-2018 14:58
Nee want zij heeft geen imperfecties.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je houding komt voort vanuit jezelf, uit jezelf vanuit je innerlijk; wie je bent. Laat je je ware zelf zien of alleen het perfectionistische masker?
viva-amber wijzigde dit bericht op 21-06-2018 15:20
74.66% gewijzigd
S-Meds schreef:
21-06-2018 14:59
intimiderend betekent gewoon een gesloten houding. Je komt niet toegankelijk of gezellig over dus men verwacht niet dat je leuk bent. Dat ligt niet aan die mannen dat ligt aan jou
Eh, volgens mij betekent "intimiderend" absoluut niet een gesloten houding en "intimiderend overkomen" totaal iets anders. In deze context betekent het dat mannen bang zijn om een blauwtje te lopen. Bedankt voor jouw leuke en gezellige poging om bij te dragen aan dit topic :proud:
viva-amber schreef:
21-06-2018 15:14
Nee want zij heeft geen imperfecties.
Nou, ik heb er al aardig wat voorbij zien komen ;-)
Winter is coming...
winterqueen schreef:
21-06-2018 15:12
Jeetje... Wat reageer jij onaardig op mensen die gewoon een bijdrage aan het gesprek willen leveren. Vandaar dat niemand je wil aanspreken op straat.
Lees even terug.. Ongeacht of ze gelijk heeft of niet, viva-amber begon zelf niet zo aardig
Tikkie123 schreef:
21-06-2018 15:16
Lees even terug.. Ongeacht of ze gelijk heeft of niet, viva-amber begon zelf niet zo aardig
Ik bedoelde TO's reactie op mij.
Winter is coming...
winterqueen schreef:
21-06-2018 15:17
Ik bedoelde TO's reactie op mij.
Aha sorry! :) Soms lastig bij te houden wie wat bedoelt als alles door elkaar loopt
Tikkie123 schreef:
21-06-2018 15:18
Aha sorry! :) Soms lastig bij te houden wie wat bedoelt als alles door elkaar loopt
Heel begrijpelijk :-)
Winter is coming...
winterqueen schreef:
21-06-2018 15:12
Wat een rare opmerking om mijn OP vraag erbij te halen. Ik reageer alleen op jou en die ander op dezelfde toon als jullie reacties. Verder zijn er hele mooie en interessante reacties achtergelaten en daar heb ik volgens mij niet onaardig op gereageerd.
Paieona schreef:
21-06-2018 15:15
Eh, volgens mij betekent "intimiderend" absoluut niet een gesloten houding en "intimiderend overkomen" totaal iets anders. In deze context betekent het dat mannen bang zijn om een blauwtje te lopen. Bedankt voor jouw leuke en gezellige poging om bij te dragen aan dit topic :proud:
Je vraagt hier om adviezen, maar wimpelt alles af naar mijn idee. Deze reactie is ook echt heel erg onnodig. Een blauwtje lopen? Ben je zo vol van jezelf dat je denkt dat mannen een blauwtje lopen bij je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven