Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zijn er stellen die recentelijk een chromosoom onderzoek hebben laten doen? Wij in Düsseldorf afgelopen mei. Dit nadat onze zwangerschap afgelopen winter na 16 weken werd afgebroken. Afwijking op chromosoom 1 kwam uit onderzoek. Om deze ellende nog een keer proberen te voorkomen hebben wij onze overige 11 embryo's laten onderzoeken. Inmiddels kregen wij ook het bericht dat mijn partner dezelfde chromosoom afwijking 1 heeft en dit dus niet de doodsoorzaak was. Bij mijn partner wel de boosdoener van de slechte zaadkwaliteit.

De embryo's kwamen allemaal zeer slecht uit de test. Heel veel chromosoomafwijkingen. Dit zou komen door slechte kwaliteit eicellen en is eicel donatie de enige mogelijkheid voor mij om nog zwanger te worden. Grote schok aangezien we ons al die tijd focussen op de slechte zaadkwaliteit.

Terug in Nederland wordt bij vivaneo Leiderdorp en LUMC Leiden gezegd dat dat NGS onderzoek helemaal niks waard is. En eigenlijk is onze zwangerschap van afgelopen winter het bewijs. Hij is er niet meer maar niet vanwege chromosoom afwijkingen! En gaan we nu in Leiderdorp beginnen met poging 3. Heel poging 2 is in de prullenbak beland. € 4200,- voor het onderzoek lichter en heel veel onzekerheid rijker.

Ik raad echt niemand dit onderzoek aan! Schiet niks op.
Helaas wordt het streepje hier lichter en is bijna niet meer te zien. Lijkt erop dat het niet goed is :-(
Shit, Zot, nee toch :( :hug:
zot-83 schreef:
29-06-2018 07:45
Helaas wordt het streepje hier lichter en is bijna niet meer te zien. Lijkt erop dat het niet goed is :-(
Ach nee! :'(
Heb je elke dag met hetzelfde merk getest? :hug:
Oh nee zot! Wat naar! En Weej, helaas geen ervaring mee.

Ik kom even klagen (hoewel allemaal veel minder erg dan veel van de berichten hierboven) over de bijwerkingen van de decapeptyl (ik weet het, allemaal voor een goed doel enzo maar toch). Eerst twijfelde ik nog of het de bijwerkingen waren, maar nu weet ik dat wel zeker. Ik heb enorme stemmingswisselingen en ik ben moe. En heb last van rare etensvoorkeuren. Mijn lijf gedraagd zich een beetje alsof het zwanger is gek genoeg. En sinds gisteren lust ik dus geen boterhammen meer. Toen ik ze thuis klaarmaakte zagen ze er nog eetbaar uit. Maar in de trein en op mijn werkt waren ze opeens volledig oneetbaar. En vandaag dus nog steeds. Wat best lastig is wat nu moet ik dus ander ontbijt en lunch bedenken. Maar goed, ik zal het ermee moeten doen hè?
Oh nee zot :(
Ohhh Zot, wat een verschrikkelijk nieuws. Ik blijf nog wel even duimen en hopen dat het nog goed kan zijn. Vandaag bloedtest toch?
Oh nee Zot wat naar! Vandaag zekerheid? :hug:
Zot wat eng zeg... Ik hoop zo dat die lichtere test een verklaring heeft en dat de bloedtest iets anders zegt. Ik duim voor je en denk aan je meid...

Weej, ik snap het niet zo goed. Volgens de duitse wet mag je alleen bij hoge uitzondering chromosoom onderzoek op embryo's doen. Hadden jullie daar dan een goede reden voor? Ik dacht dat niet gedaan werd bij 1-malige chromosomale afwijking. Of zijn jullie eerst onderzocht en is er daarna toestemming voor gegeven? PKD mag in Duitsland wel.

Hier gaat het goed. Beetje druk ;-) Ik lees en leef nog steeds met jullie mee meiden!
Hier net mijn eerste follikelmeting gehad. Niet heel vrolijk :| . Het zijn er 7 (+ 2 die waarschijnlijk niet mee doen). Op zich natuurlijk geen hele slechte score maar aangezien ik met IUI met gemak 3 eitjes had, had ik toch een andere verwachting. Nu maar even de knop omzetten en realiseren dat ook met 7 follikels er een aantal mooie embryotjes kunnen ontstaan. De echoscopiste was heel blij en volgens haar was het precies volgens plan. Mijn plan lag toch meer rond de 10 :-?
7 gelijkmatige is heel.mooi hoor puk

O jee zot.... t zal toch niet?
Zizo, alledrie de dagen met Kruidvat test ja.

Vanochtend bloedafname gehad en morgen kunnen we de uitslag ophalen. Zal morgen of overmorgen zelf nog testen, heb nog 1 test liggen hier. Vanochtend was het streepje bijna niet meer te zien, dus ik verwacht echt dat het afloopt. Sinds gisteren is de misselijkheid ook weg.
Toen ik dinsdag de lichte test zag ipv een duidelijke streep zoals in de 2 eerdere doorgaande zwangerschappen spookte het al door mijn hoofd; geloof ik toen al geschreven dat het er net zo uitzag als toen ik de vroege miskraam had.

We gaan afwachten.

Weej, geen ervaring mee en ik snap je verhaal ook niet zo goed. Was het kindje al overleden in de buik en hebben jullie daarom afgebroken? Want je schrijft over dat de chromosoomafwijking niet de doodsoorzaak was?
Ik heb wel ervaring met slecht kwantiteit en kwaliteit eicellen door vervroegde overgang en daardoor de stal naar eiceldonatie zetten.
Zot ik vind het heel erg voor je. Ik hoop op een wonder, maar ik vrees het ergste als ik het zo lees. :hug: Ik ga zondag nog een keer testen. Ik ben ook heel erg bang om hetzelfde al jou te krijgen.
Sterkte Zot! :redrose:

Puk ik vind zeven een mooie score voor een eerste fm. Bij mij zaten er altijd heel weinig. Het schijnt zo te zijn dat als je heel veel hebt, de kwaliteit vaak veel minder is. Geef de hoop dus niet op.

Miekje wanneer hoor jij of je cryo's hebt? Krijg je hierover een brief?
Zizo niet te veel stressen!

Ik krijg een brief maar we mogen volgende week ook bellen.

Zot ik duim nog steeds voor je.
Zot Ik duim toch nog heel erg hard voor je! Vind het ook zo erg als het niet zo mag zijn. Dikke knuffel voor jou en ik hoop echt dat het streepje weer donkerder word.

Hier PUPO! Laat de ellendige wachtweken maar weer beginnen en ik heb nog nooit zo erg uitgekeken naar Vrijdag de 13de... Hopelijk een keer een goede!
Het was in iedergeval een dag 4 cryo blasto.
Zot: wat onzeker, ik hoop toch op een positieve uitkomst.

Kan iemand mij vertellen waar PUPO precies voor staat?

Ik denk dat ik maandag ook PUPO ben, dan terugplaatsing van een dag 5 cryo. Spannend. Hoop dat het goed zal ontdooien. En dat dit nu eindelijk in een goede zwangerschap resulteert.
Was laatst ook een overzicht aan het maken van wat we tot nu toe zelf hebben betaald (onderzoeken, behandelingen, apotheek, lab etc.) in België. Gelukkig krijgen we een deel nog terug, want schrok best even.
Vienna: Pregnant Until Proven Otherwise
Yes Labgeek! Wat goed! Nu duimen en die spannende wachtweken door! Ik hoop op succes meid, je hebt ook al genoeg beleefd.

Vienna, dan ben je maandag idd PUPO! Spannend!
Kom er lekker bij zitten op t bankje lagbeek. (Of net als ik hangen...zo moe pff punctfie+hard werken+tpstress vermoeiend!)
Animal2307 en ZOT-83

sorry het is ook een wat ingewikkeld verhaal wat ik in het kort probeer te vertellen. Maar het kindje is in de buik overleden. We hebben het laten onderzoeken en toen kwam er een afwijking op chromosoom 1 uit. Er stond wel bij dat het niet bekend is in hoeverre dit te maken heeft met de vruchtdood. Toen ik de ziektebeelden op internet las die bij een afwijking op chromosoom 1 horen was voor ons één plus één twee.

Ik heb Düsseldorf gevraagd of ze onze embryo's konden onderzoeken op chromosoom afwijkingen en dat hebben ze toen gedaan.

Op de dag dat onze embryo's onderzocht werden kregen wij uitslag van ons eigen chromosoomonderzoek en bleek mijn partner dezelfde chromosoomafwijking te hebben als het kindje waar ik zwanger van was. En viel toen bij ons het kwartje dat dat dus niet de reden is geweest dat het niet goed is gegaan.

We hadden meteen al spijt van het onderzoek omdat het niet meer nodig leek. En toen kwamen ineens al die chromosoomafwijkingen eruit wat dan te herleiden is naar de kwaliteit van mijn eicellen.
Labgeek welkom op het bankje!

Zot hoe is het nou? Ik hoop dat er toch goed nieuws komt vandaag! 🍀

Hier al bijna vd bank gevallen, voel alweer hetzelde ongi gevoel als alle mislukte pogingen 😕 Ik weet dat ze zeggen dat je er niks van kan zeggen maar ken mijn lijf inmiddels goed genoeg..
Oh pippeltje je gevoel is zo herkenbaar van eerdere pogingen. But it ain't over 'till it's over, hoor!
Miekje-5 schreef:
29-06-2018 20:31
Vienna: Pregnant Until Proven Otherwise
Dank je! Weer wat geleerd :).
Puk32 IK zou hier echt tevreden mee zijn hoor tijdens de eerste fm!

Lagbeek Heb je de terugplaatsing gehad vrijdag? Heb je er een beetje goed gevoel over?

Zot Hoop ook nog op goed nieuws!

Pippeltje Ik sluit me aan bij Miekje! Zou echt de moed nog niet opgeven.

Vienna25 Succes met de tp morgen!

Miekje Hoe gaat het met jou op het wachtbankje?

Hier hebben we net een flinke klap te verwerken gekregen. Na 5 tp's die helaas niet hebben geleid tot een zwangerschap in ICSI1, hadden we vanochtend de eerste (en nu blijkt ook de laatste) tp in ICSI2. Een scenario waar we totaal niet op gerekend hadden. Uit de punctie kwamen 8 eicellen waarvan er maar 1 is bevrucht. Helaas dus geen cryo's. De embryo die net is teruggeplaatst is ook nog eens maar 5 cellig (op dag 3, geen fragmentatie maar toch). Alles in ICSI 1 was minstens 7/8 cellig. Op dit moment voelt het hele babytraject echt als een nachtmerrie.

Geen idee wat we nu moeten doen voor ICSI3 (want heb totaal geen vertrouwen meer in deze poging). Verder gaan in het OLVG/AMC, DUsseldorf, Gent of Brussel? Pff zit er echt even doorheen.
Ach ginger dat valt tegen! Geef deze poging nog niet op. Je kunt over paar weken alsnog beginnen met nadenken voor evt. Ronde 3. Had je gonal of menopur voor stimuleren ?

Ik zit redelijk ok op wachtbank. Probeer me n beetje rustig te houden. Voel me fysiek weer beetje normaal na punctie en narcose. Maar bij alles wat ik voel denk ik dat het anders is dan eerder... oh oh die mindfuck! Gelukkig laatste 2 weken op school=mega druk=afleiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven