Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

zondag 28 januari 2018 om 23:12
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove

Wachten op start | Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel |
Wachten op cryo-tp | blauwerok, Doces |
In de wachtweken |
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd(m/v) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen | ICSI3+ MESA/TESE |
AMC | |||
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's | ICSI2 | wacht op intake UZ Gent (oktober) | OLVG/UMC | |
Zizo (35/39) |
2014 | 2016 | matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) | ICSI3 | herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's | ICSI 2 | wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 | - |
Diamond30 (32/38) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF |
IVF3 | Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh | |
Labgeek1990 (26/31) |
2016 | 2017 | zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk | ICSI1 | icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze | Amphia/Erasmus |
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP | zelf proberen met stimulatie | ||
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. | Even pauze nu, opties bekijken | EMC |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 mislukt (5x TP) | Wachten op start ICSI2 | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) | IVF3 | pauze | |
G-power1989 (29 / 30) |
jan 2016 | juli 2017 2e kindje | weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt | ICSI2 | icsi 2 | WZA/UMCG |
Yaradreamz (36/ 45) |
? | ? | hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's | ICSI+MESA/TESE | herstellen van mk | EMC |
Puk32 (34/38) |
2015 | feb 2017 | Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk | IVF/ICSI 1 | onderzoeken mk's, wachten op start | MMC / Tilburg |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders | ICSI 1 | Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad | Belgie |
Alaynee (28/?) |
Azoöspermie | ICSI 1+TESE | Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad | DD | ||
mamamaria81 (37/40) |
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). | 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen | wachten op start IVF3 | ism UMCU | ||
Zot-83 (35/39) |
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) | ICSI+ECD | wachten op nieuwe poging | Alicante | ||
innerpeace (37) |
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk | ICSI1 | wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) | Voorburg | ||
blauwerok (37/38) |
2017 | 2017 | ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg | ICSI1+PGD | ||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
zondag 1 juli 2018 om 15:02
Lieve Ginger, wat een enorme teleurstelling! Je verwacht altijd wel een aantal afvallers, maar dit is wel een enorme tegenvaller. Heeft de arts/lab iets gezegd over de oorzaak? Snap dat je vertrouwen in het terug geplaatste embryo niet groot is en ja: ik snap heel goed dat je ook gaat nadenken over mogelijk andere opties. Zou je vriend open staan voor donor zaad overigens - gegeven het feit dat de oorzaak van jullie vruchtbaarheidsprobleem ligt bij zijn ziekte? Zou je willen uitwijken naar het buitenland? Eerst maar eens deze klap verwerken en ICSI 2 afwachten...
Zot: Enorm verdrietig! Zeker na de euforie van de ligt positieve test. Denk aan jullie - daar in Spanje.
Zizo: zie vervolg topic.
Wachtbankers: Ik duim - altijd!
Zot: Enorm verdrietig! Zeker na de euforie van de ligt positieve test. Denk aan jullie - daar in Spanje.
Zizo: zie vervolg topic.
Wachtbankers: Ik duim - altijd!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 1 juli 2018 om 15:47
Bedankt lieve Baggal voor je altijd meelevende en meedenkende reacties! Dat waardeer ik echt ontzettend. Wij staan absoluut open voor een 3e ICSI in het buitenland en denk ook dat we deze stap gaan nemen. Moet wel uitzoeken welk ziekenhuis het beste bij ons past, waar tijdens ICSI1 de innesteling het probleem was, zijn er nu opeens geen embryo's, heel verwarrend. Donorzaad vind ik nog wat te vroeg om aan te denken.
zondag 1 juli 2018 om 15:51
Lieve Ginger wat ontzettend rot! Wat dat betreft is elke poging weer een lot uit de loterij en kun je niet voorspellen hoe het loopt. Voor nu niet te veel vooruit kijken. Zet eerst in op dit embryootje. En ook al lijkt het geen top-embryo, hij is wel teruggeplaatst. Als de artsen er geen heil in zien, doen ze geen tp. Volgens mij is Baggal ook zwanger geworden van een embryo met iets lagere kwaliteit, al weet ik niet precies hoe het met die kwaliteit zat. Een embryo kan zich nog heel wisselend ontwikkelen.
Mocht het niet lukken, kijk dan naar wat je verder wilt. Ik kan me goed voorstellen dat je de laatste poging elders wilt doen. Maar nu niet overhaaste beslissingen nemen. Sterkte meid!
Miekje wat fijn dat je oké op het wachtbankje zit. Afleiding helpt om deze weken door te komen. Mijn duimen draaien!
Pippeltje hoe gaat het nu? Ik hoop zo dat je menstruatiesymptomen toch niet van een menstruatie zijn. Wanneer is jouw testdatum?
Zot hoe gaat het?
Mocht het niet lukken, kijk dan naar wat je verder wilt. Ik kan me goed voorstellen dat je de laatste poging elders wilt doen. Maar nu niet overhaaste beslissingen nemen. Sterkte meid!

Miekje wat fijn dat je oké op het wachtbankje zit. Afleiding helpt om deze weken door te komen. Mijn duimen draaien!
Pippeltje hoe gaat het nu? Ik hoop zo dat je menstruatiesymptomen toch niet van een menstruatie zijn. Wanneer is jouw testdatum?
Zot hoe gaat het?

zondag 1 juli 2018 om 22:59
ginger lieve meid. Ik hoop toch dat dit embryootje een plakkerd is ondanks dat het een vijf-cellige is. Wel schrikken na de grote hoeveelheid bevruchtingen van vorige keer dat er niet veel bevrucht zijn. Maar ik ga echt hard voor je duimen meis.
zot hoe is het nu? Weet je al wat meer?
Sorry voor de korte reactie maar blijft lastig vanaf mijn telefoon terug te lezen.
Hier een hele rare maand gehad met een cyclus van 38 dagen. Ik dacht eigenlijk dat ik misschien stiekem toch spontaan zwanger was en heb getest op 36 dagen terwijl ik nog op vakantie was. Dik negatief dus hoe ik opeens op zo'n raar aantal dagen kom..... Ben vrij regelmatig ongesteld normaal. Wordt er een beetje onzeker van.
Maar goed woensdag echo om te kijken wanneer mijn ei gaat springen. Dus eindelijk weer in beweging. Ik hoop zo dat ik weer een TP krijg.
zot hoe is het nu? Weet je al wat meer?
Sorry voor de korte reactie maar blijft lastig vanaf mijn telefoon terug te lezen.
Hier een hele rare maand gehad met een cyclus van 38 dagen. Ik dacht eigenlijk dat ik misschien stiekem toch spontaan zwanger was en heb getest op 36 dagen terwijl ik nog op vakantie was. Dik negatief dus hoe ik opeens op zo'n raar aantal dagen kom..... Ben vrij regelmatig ongesteld normaal. Wordt er een beetje onzeker van.
Maar goed woensdag echo om te kijken wanneer mijn ei gaat springen. Dus eindelijk weer in beweging. Ik hoop zo dat ik weer een TP krijg.
zondag 1 juli 2018 om 23:24
Klopt Zizo, mijn cryo was een 6 daagse blasto: een 4BB of een 3CC - ik vermoed de 4BB maar zeker weten doe ik het niet. Mijn 4 embryos daarvoor waren 5 daagse 3BB embryos. Ik heb nooit A gehad. Kortom, de 6-daagse waren op het oog minder goed qua kwaliteit/langzamer. Dus Ginger, het is absoluut waar dat de kwaliteit echt een moment opname is en natuurlijk duim Ik hard voor hetgeen is teruggeplaatst. En snap ook dat donor zaad nog een brug te ver is. En verder geldt ook dat elke ronde anders is. Miekje schreef het laatst vrij treffend: ”liever geen cryo als de TP me dan maar een zwangerschap op gaat leveren” en zo is het maar net!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 2 juli 2018 om 07:53
Ah Gingerspice wat een enorme tegenvaller dat zoveel is afgevallen
. Hoop dat er een verklaring is. Hebben ze ICSI gedaan of alleen IVF?
Wij hebben zelf voor België gekozen, na twee jaar aanklooien in Nederland geen vertrouwen meer in het ziekenhuis. Tot nu toe positieve ervaring (ondanks nog geen succes, de reistijd en kosten). Is bij Life Leuven.
Zijn nu onderweg voor TP. Hoop zo dat het ontdooien goed gaat...

Wij hebben zelf voor België gekozen, na twee jaar aanklooien in Nederland geen vertrouwen meer in het ziekenhuis. Tot nu toe positieve ervaring (ondanks nog geen succes, de reistijd en kosten). Is bij Life Leuven.
Zijn nu onderweg voor TP. Hoop zo dat het ontdooien goed gaat...
vienna25 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 11:25
2.41% gewijzigd

maandag 2 juli 2018 om 08:36
Ginger, ik hoop met je mee.
Hier vanochtend een negatieve test. In combinatie met een laag HCG (25 op 16dpo) is het duidelijk dat het mis is gegaan
We rijden morgen weer richting Nederland en dan stop ik met de medicatie. Huisarts en ziekenhuis nog informeren en wij moeten gaan kijken wanneer we weg zouden kunnen van werk voor een week Spanje voor de cryo. Dat zal waarschijnlijk eind augustus of eind september pas worden (ook vanwege de voorbereiding met medicatie, dat kost bijna anderhalve maand).
Hier vanochtend een negatieve test. In combinatie met een laag HCG (25 op 16dpo) is het duidelijk dat het mis is gegaan

We rijden morgen weer richting Nederland en dan stop ik met de medicatie. Huisarts en ziekenhuis nog informeren en wij moeten gaan kijken wanneer we weg zouden kunnen van werk voor een week Spanje voor de cryo. Dat zal waarschijnlijk eind augustus of eind september pas worden (ook vanwege de voorbereiding met medicatie, dat kost bijna anderhalve maand).

maandag 2 juli 2018 om 09:26
maandag 2 juli 2018 om 10:06
Zot, echt bagger dat het mis is gegaan!
Hoe voel je je?
Vienna, succes met de terugplaatsing vandaag!
Yara, balen van de negatieve test. Hopelijk woensdag een beetje duidelijkheid over je eisprong en hopelijk dat er dan een terugplaatsing gepland kan worden.
Ginger, wat ontzettend balen dat er verder geen bevruchtingen waren. Lijkt me ook gewoon moeilijk om de eerste ICSI zo anders was. Ik ga in ieder geval heel hard duimen voor de embryo in je buik! Is er ook een gesprek gepland om deze poging te evalueren of gebeurt dat pas na de testdatum?
Miekje, keihard aan het duimen voor je. Weet je al of en wanneer je gaat testen? Succes nog even op dat wachtbankje.
Ook voor jou heel hard aan het duimen, labgeek!
Pippeltje, heb jij al meer duidelijkheid?
Blauwerok, hoe gaat het bij jou? Al begonnen met stimuleren of alleen nog de Deca?
Hier, dankjewel voor jullie opbeurende woorden. Ik weet ook dat alles hier relatief is dus wil ook niet zeuren. Probeer toch altijd geen verwachtingen te hebben maar helaas werkt dat in de realiteit toch niet zo
. En doordat ik er bij mijn IUI pogingen zo makkelijk 3 of 4 had, viel 7 toch wat tegen. Vind het nog steeds een beetje vaag hoe het gaat. Heb namelijk pas woensdag mijn tweede FM en ze gaf al aan dat ze dan waarschijnlijk vrijdag de punctie wil. Groei van vrijdag tot nu wordt dus eigenlijk niet naar gekeken. Maar ach, ze hebben hetzelfde doel; mij zwanger krijgen dus ze zullen wel weten wat ze doen. Ik voel me goed, geen last van de hormonen en ga er gewoon van uit dat er 7 prachtige follikels woensdag klaar liggen (of moet ik dat niet doen omdat het er ook minder kunnen zijn, haha
). Die balans vinden van positiviteit, realiteit, geen verwachtingen maar wel hoop blijft toch moeilijk

Vienna, succes met de terugplaatsing vandaag!
Yara, balen van de negatieve test. Hopelijk woensdag een beetje duidelijkheid over je eisprong en hopelijk dat er dan een terugplaatsing gepland kan worden.
Ginger, wat ontzettend balen dat er verder geen bevruchtingen waren. Lijkt me ook gewoon moeilijk om de eerste ICSI zo anders was. Ik ga in ieder geval heel hard duimen voor de embryo in je buik! Is er ook een gesprek gepland om deze poging te evalueren of gebeurt dat pas na de testdatum?
Miekje, keihard aan het duimen voor je. Weet je al of en wanneer je gaat testen? Succes nog even op dat wachtbankje.
Ook voor jou heel hard aan het duimen, labgeek!
Pippeltje, heb jij al meer duidelijkheid?
Blauwerok, hoe gaat het bij jou? Al begonnen met stimuleren of alleen nog de Deca?
Hier, dankjewel voor jullie opbeurende woorden. Ik weet ook dat alles hier relatief is dus wil ook niet zeuren. Probeer toch altijd geen verwachtingen te hebben maar helaas werkt dat in de realiteit toch niet zo

puk32 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 11:03
0.30% gewijzigd
maandag 2 juli 2018 om 10:13
Ach zot wat een rottigheid!
Hier net gehoord dat we 1 cryo hebben. Beter iets dan niets al had ik stiekem op nog wat gehoopt.
Ik zit vandaag niet zo lekker in mijn vel. Geen trek, chagrijnig, zere borsten van utro. Beetje onbestendig gevoel.
Baarmoeder is nog wat gevoelig van punctie/utro? Gisteren was eierstok weer beetje opgezwollen. Maar gelukkig nu weer minder. Blijf nog maar flink drinken. Darmen Waren door narcose ook van de leg. Dat begint weer wat normaler te gaan gelukkig.
Weet nog niet wanneer ik ga testen. Zowieso ergens eind volgende week op zijn vroegst. Ben nog nooit tot testen gekomen werd altijd dwars overal doorheen ongesteld.
Succes allemaal stoere meiden!
Hier net gehoord dat we 1 cryo hebben. Beter iets dan niets al had ik stiekem op nog wat gehoopt.
Ik zit vandaag niet zo lekker in mijn vel. Geen trek, chagrijnig, zere borsten van utro. Beetje onbestendig gevoel.
Baarmoeder is nog wat gevoelig van punctie/utro? Gisteren was eierstok weer beetje opgezwollen. Maar gelukkig nu weer minder. Blijf nog maar flink drinken. Darmen Waren door narcose ook van de leg. Dat begint weer wat normaler te gaan gelukkig.
Weet nog niet wanneer ik ga testen. Zowieso ergens eind volgende week op zijn vroegst. Ben nog nooit tot testen gekomen werd altijd dwars overal doorheen ongesteld.
Succes allemaal stoere meiden!
maandag 2 juli 2018 om 10:54
Zot, wat ontzettend verdrietig...
En wat lijkt me dat naar dat je morgen weer dat hele eind terug moet en het niet gelukt is... Veel sterkte meid...
Miekje, ik had ook op meer cryo's gehoopt voor je aangezien er nog 4 in de running waren. Maar één is iig ook heel fijn. En hopelijk heb je die voorlopig niet nodig. Succes meid!
Puk, ik snap je teleurstelling wel hoor. Kan het zijn dat ze een beetje voorzichtig zijn geweest met de dosis, juist omdat je zo goed erop gereageerd hebt bij IUI? Wat heb je voor dosis gespoten? Mocht het nodig zijn kunnen ze de volgende keer dan wel omhoog gaan. Maar zoals anderen ook al zeggen, 7 is in principe echt een heel mooi aantal. De afvalrace is vaak ook iets minder groot als je met iets minder begint. En wie weet zijn er woensdag toch nog iets meer te zien.
Gingerspice, jeetje, kan me goed voorstellen dat je er even doorheen zit... 1 bevruchting uit 8 eicellen is wel onverwacht weinig, zeker gezien je vorige ronde. Hebben de artsen er iets over gezegd? Was het zaad bijv. deze ronde veel slechter ofzo? Ik ga hard voor je duimen dat je alsnog verrast wordt door je 5-cellige. Heb laatst nog een verhaal gelezen over een 3-cellige embryo op dag 3 die tot een zwangerschap heeft geleid, dus het kan wel!
Pippeltje, hou vol meid!
Weej, ik snap je verhaal ook niet helemaal (heb niet zoveel verstand van chromosomen en afwijkingen), maar vind het naar voor je wat je hebt moeten doorstaan en hoop van harte dat jullie in poging 3 wel succes mogen hebben.
Vienna, ah, toch voor dag 5 gegaan dus? Heel veel succes op het wachtbankje!
Labgeek, jij ook! Op dag 4 al een blasto? Dat klinkt goed!

Miekje, ik had ook op meer cryo's gehoopt voor je aangezien er nog 4 in de running waren. Maar één is iig ook heel fijn. En hopelijk heb je die voorlopig niet nodig. Succes meid!
Puk, ik snap je teleurstelling wel hoor. Kan het zijn dat ze een beetje voorzichtig zijn geweest met de dosis, juist omdat je zo goed erop gereageerd hebt bij IUI? Wat heb je voor dosis gespoten? Mocht het nodig zijn kunnen ze de volgende keer dan wel omhoog gaan. Maar zoals anderen ook al zeggen, 7 is in principe echt een heel mooi aantal. De afvalrace is vaak ook iets minder groot als je met iets minder begint. En wie weet zijn er woensdag toch nog iets meer te zien.
Gingerspice, jeetje, kan me goed voorstellen dat je er even doorheen zit... 1 bevruchting uit 8 eicellen is wel onverwacht weinig, zeker gezien je vorige ronde. Hebben de artsen er iets over gezegd? Was het zaad bijv. deze ronde veel slechter ofzo? Ik ga hard voor je duimen dat je alsnog verrast wordt door je 5-cellige. Heb laatst nog een verhaal gelezen over een 3-cellige embryo op dag 3 die tot een zwangerschap heeft geleid, dus het kan wel!
Pippeltje, hou vol meid!
Weej, ik snap je verhaal ook niet helemaal (heb niet zoveel verstand van chromosomen en afwijkingen), maar vind het naar voor je wat je hebt moeten doorstaan en hoop van harte dat jullie in poging 3 wel succes mogen hebben.
Vienna, ah, toch voor dag 5 gegaan dus? Heel veel succes op het wachtbankje!
Labgeek, jij ook! Op dag 4 al een blasto? Dat klinkt goed!
maandag 2 juli 2018 om 11:33
Zot: wat enorme teleurstelling en verdrietig. Zeker na zoveel moeite. Echt oneerlijk
Miekje: kan het me voorstellen dat je had gehoopt op meer cryo’s. Jammer dat we dat niet in de hand hebben. Ik duim mee dat je genoeg hebt aan die ene!
Windmolen: dank je! Inderdaad toch maar dag 5. Vriend wilde dat het liefste.
Onze terugplaatsing is gelukt. Wel hebben ze twee cryo’s van dag 5 moeten ontdooien. Eentje heeft het niet overleefd. Komt maar zelden voor zei ze, dus wel echt pech. Maar gelukkig tweede wel grotendeels (80%) goed ontdooit.
Terugplaatsing zelf was erg pijnlijk dit keer. Had moeite te ontspannen. Maar na afloop controleerde ze nog even met de echo en zagen we een wit stipje.
Hopen maar dat we nu geluk mogen hebben. Spannend!

Miekje: kan het me voorstellen dat je had gehoopt op meer cryo’s. Jammer dat we dat niet in de hand hebben. Ik duim mee dat je genoeg hebt aan die ene!
Windmolen: dank je! Inderdaad toch maar dag 5. Vriend wilde dat het liefste.
Onze terugplaatsing is gelukt. Wel hebben ze twee cryo’s van dag 5 moeten ontdooien. Eentje heeft het niet overleefd. Komt maar zelden voor zei ze, dus wel echt pech. Maar gelukkig tweede wel grotendeels (80%) goed ontdooit.
Terugplaatsing zelf was erg pijnlijk dit keer. Had moeite te ontspannen. Maar na afloop controleerde ze nog even met de echo en zagen we een wit stipje.
Hopen maar dat we nu geluk mogen hebben. Spannend!
maandag 2 juli 2018 om 12:00
Zot wat naar
ben je zo dichtbij en dan dit.. sterkte
Vienna fijn dat je ook weer op de wachtbank zit! Dag 5jes zijn vaak wel goede! Toi toi toi
Miekje ik snap dat je op meer cryos had gehoopt maar toch fijn dat er in ieder geval eentje is! Hopelijk voorlopig niet nodig! Op hoeveel dagen na tp zit je nu?
Puk ik hoop op een goede tweede FM en dat de eicellen die er zijn super van kwaliteit zijn!
Ginger wat een teleurstelling inderdaad
. Ik hoop dat dit gewoon een succesvolle poging wordt! 
Yara hopelijk snel weer een tp!
Ik zit inmiddels vandaag een week na tp. De menstruatiekrampen in mijn rug komen en gaan, het voelt zo naar en dan denk ik ‘kom maar op met dat bloed, kan ik weer verder...’ De vorige verse pogingen werd ik ongeveer 11/12 dagen na punctie ongesteld dus dan zou dat woensdag zijn...

Vienna fijn dat je ook weer op de wachtbank zit! Dag 5jes zijn vaak wel goede! Toi toi toi
Miekje ik snap dat je op meer cryos had gehoopt maar toch fijn dat er in ieder geval eentje is! Hopelijk voorlopig niet nodig! Op hoeveel dagen na tp zit je nu?
Puk ik hoop op een goede tweede FM en dat de eicellen die er zijn super van kwaliteit zijn!
Ginger wat een teleurstelling inderdaad
Yara hopelijk snel weer een tp!
Ik zit inmiddels vandaag een week na tp. De menstruatiekrampen in mijn rug komen en gaan, het voelt zo naar en dan denk ik ‘kom maar op met dat bloed, kan ik weer verder...’ De vorige verse pogingen werd ik ongeveer 11/12 dagen na punctie ongesteld dus dan zou dat woensdag zijn...
maandag 2 juli 2018 om 15:18
Hoi allemaal,
Ik was lang aan het twijfelen of ik mee zou gaan schrijven omdat ik dan zo kom binnen vallen in een groep. Maar merk toch dat ik erg behoefte heb aan contact met lotgenoten.
Ik ga voor de tweede keer het IVF traject in. We hebben onwijs veel geluk gehad en een kindje uit de eerste poging. Ik had cryos en goede hoop maar helaas is hier niks uitgekomen. Mega lopen stressen wat me vies tegenviel van mijzelf. Binnenkort hoor ik of ik weer mag starten met stimuleren.
Heel veel succes en kracht voor iedereen. En als het mag leef en schrijf ik graag vanaf vandaag met jullie mee.
Ik was lang aan het twijfelen of ik mee zou gaan schrijven omdat ik dan zo kom binnen vallen in een groep. Maar merk toch dat ik erg behoefte heb aan contact met lotgenoten.
Ik ga voor de tweede keer het IVF traject in. We hebben onwijs veel geluk gehad en een kindje uit de eerste poging. Ik had cryos en goede hoop maar helaas is hier niks uitgekomen. Mega lopen stressen wat me vies tegenviel van mijzelf. Binnenkort hoor ik of ik weer mag starten met stimuleren.
Heel veel succes en kracht voor iedereen. En als het mag leef en schrijf ik graag vanaf vandaag met jullie mee.
maandag 2 juli 2018 om 15:53
Vreselijk he pippeltje dat wachten... ik had donderdag tp dus 4 dagen erna pas...
Welkom mahi mahi. Zal wel spannend zijn weer te beginnen. T is een fijne groep hier waar steeds mensen bijkomen hoor dus jij kan er ook bij uiteraard. Balen van je cryo's maar fijn dat jullie al n kind hebben.
Wel.fijn dat t bankje weer eens wat voller zit!
Welkom mahi mahi. Zal wel spannend zijn weer te beginnen. T is een fijne groep hier waar steeds mensen bijkomen hoor dus jij kan er ook bij uiteraard. Balen van je cryo's maar fijn dat jullie al n kind hebben.
Wel.fijn dat t bankje weer eens wat voller zit!
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 15:53
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
8.01% gewijzigd
maandag 2 juli 2018 om 19:54
Ik duim voor alle dames op het wachtbankje. En welkom mahi mahi.
Ik ben vandaag begonnen met stimuleren en heb morgen een AFC echo. Ik heb Gonal-F gekregen en die naald lijkt wel makkelijker naar binnen te glijden dan die van de decapeptyl. Ik ben benieuwd hoeveel last ik ga krijgen van bijwerkingen. En hoeveel er morgen al te zien zal zijn. Ik heb geloof ik minimaal 8 eitjes nodig omdat er door de PGD extra gaan afvallen.
Ik ben vandaag begonnen met stimuleren en heb morgen een AFC echo. Ik heb Gonal-F gekregen en die naald lijkt wel makkelijker naar binnen te glijden dan die van de decapeptyl. Ik ben benieuwd hoeveel last ik ga krijgen van bijwerkingen. En hoeveel er morgen al te zien zal zijn. Ik heb geloof ik minimaal 8 eitjes nodig omdat er door de PGD extra gaan afvallen.
maandag 2 juli 2018 om 20:57
maandag 2 juli 2018 om 21:12
Yaradreamz Fingers crossed voor een TP voor jou! Soms kan je cyclus echt de bocht uitvliegen, kan haast de klok erop gelijk zetten bij mezelf maar toch soms in dit proces is het heel onregelmatig.
Miekje Snap je gevoel, maar toch fijn een cryo! Toch een soort van back-up. Ik was alweer een beetje vergeten hoe naar je darmen/eierstokken reageren op de punctie/utro. Hier ook last hoor, langzamerhand wordt het ietsjes beter. Hoop dat het snel wegtrekt!
Pippeltje zo naar he die onzekerheid. Maar al die menstruatieklachten kunnen ook net zo goed van de utro zijn hoor! Spannend, woensdag! Wanneer ga je testen?
Blauwerok Die Gonal spuit gaat absoluut makkelijker dan de Deca, glijd er zo in. Met Deca jaste ik de spuit er altijd volle vaart in, anders ging het niet soepel.
Zot: Hele dikke knuffel voor jou, dit proces is soms echt een ware nachtmerrie.
Soms kan ik het zelf ook niet geloven, had dit in mijn 'jongere' jaren nooit verwacht toen ik altijd een hoop moeite deed om niet zwanger te worden. En nu al bijna bij ISCI3, vind ik een hele pijnlijke en soms onwerkelijk gedachte. Maar goed we moeten door. Wil proberen nog wel wat hoop te hebben voor deze tp, maar in m'n hoofd ga ik eigenlijk al verder. 12 juli hebben we een gesprek met onze eigen arts (kon helaas niet sneller, alleen bij een onbekende en dat wil ik nu even niet) en dan horen we hoe en wat. Eigenlijk ben ik bang dat het weer het 'kwestie van geluk, er is nog zoveel wat we niet weten blabla' verhaal gaat worden.
Ik ben nogal een pro-actief persoon (soms een beetje te) en ik moet het gevoel hebben dat ik er iets in gang is om niet in het rotgevoel te zwelgen. Ben dus bezig met het regelen van intake gesprekken in Dusseldorf en Gent. Is waarschijnlijk al 100x gevraagd, heb het hele internet afgespeurd, maar welk ziekenhuis heeft nou de voorkeur? In Dusseldorf kunnen we eerder terecht denk ik. Hebben ze beide een eigen specialisatie? Sorry voor dit boekwerk. Dikke kus voor alle lieve meiden hier, haal er zoveel steun uit.
Miekje Snap je gevoel, maar toch fijn een cryo! Toch een soort van back-up. Ik was alweer een beetje vergeten hoe naar je darmen/eierstokken reageren op de punctie/utro. Hier ook last hoor, langzamerhand wordt het ietsjes beter. Hoop dat het snel wegtrekt!
Pippeltje zo naar he die onzekerheid. Maar al die menstruatieklachten kunnen ook net zo goed van de utro zijn hoor! Spannend, woensdag! Wanneer ga je testen?
Blauwerok Die Gonal spuit gaat absoluut makkelijker dan de Deca, glijd er zo in. Met Deca jaste ik de spuit er altijd volle vaart in, anders ging het niet soepel.
Zot: Hele dikke knuffel voor jou, dit proces is soms echt een ware nachtmerrie.
Soms kan ik het zelf ook niet geloven, had dit in mijn 'jongere' jaren nooit verwacht toen ik altijd een hoop moeite deed om niet zwanger te worden. En nu al bijna bij ISCI3, vind ik een hele pijnlijke en soms onwerkelijk gedachte. Maar goed we moeten door. Wil proberen nog wel wat hoop te hebben voor deze tp, maar in m'n hoofd ga ik eigenlijk al verder. 12 juli hebben we een gesprek met onze eigen arts (kon helaas niet sneller, alleen bij een onbekende en dat wil ik nu even niet) en dan horen we hoe en wat. Eigenlijk ben ik bang dat het weer het 'kwestie van geluk, er is nog zoveel wat we niet weten blabla' verhaal gaat worden.
Ik ben nogal een pro-actief persoon (soms een beetje te) en ik moet het gevoel hebben dat ik er iets in gang is om niet in het rotgevoel te zwelgen. Ben dus bezig met het regelen van intake gesprekken in Dusseldorf en Gent. Is waarschijnlijk al 100x gevraagd, heb het hele internet afgespeurd, maar welk ziekenhuis heeft nou de voorkeur? In Dusseldorf kunnen we eerder terecht denk ik. Hebben ze beide een eigen specialisatie? Sorry voor dit boekwerk. Dikke kus voor alle lieve meiden hier, haal er zoveel steun uit.
dinsdag 3 juli 2018 om 08:41
Gingerspice, ik bevind me helaas in redelijk dezelfde situatie alls jij (behalve dat mijn eerste poging ook een laag bevruchtingspercentage had en dat het zaad van mijn man gewoon oke lijkt). Ook wij hebben er twee pogingen opzitten.
Wij hebben een orienterend 'vrijblijvend' gesprek gehad in Vivaneo DD (via Skype-achtige constructie en staan nu op de wachtlijst voor UZ Gent. Op internetfora lees ik veel dat Gent vooral gespecialiseerd is in miskramen en DD zich verdiept in low responders, dit is echter nog door geen arts bevestigd of benoemd.
De reden dat wij (ws) voor Gent gaan is is dat onze fertiliteitsarts dit ons aanraadde en ook omdat ik niet zo n heel goed gevoel had over DD.
Idd kortere wachttijden daar, misschien maar 1 maand (weet ik niet meer goed) vs 4,5 maand.
Ik hoop voor jou dat het allemaal niet nodig is en dat deze toch blijft zitten!
Miekje, wat fijn dat je deze keer een cryo hebt! Dat is de eerste keer toch?
Wat een ontzettende narigheid Zot. Ik denk aan je.
Wij hebben een orienterend 'vrijblijvend' gesprek gehad in Vivaneo DD (via Skype-achtige constructie en staan nu op de wachtlijst voor UZ Gent. Op internetfora lees ik veel dat Gent vooral gespecialiseerd is in miskramen en DD zich verdiept in low responders, dit is echter nog door geen arts bevestigd of benoemd.
De reden dat wij (ws) voor Gent gaan is is dat onze fertiliteitsarts dit ons aanraadde en ook omdat ik niet zo n heel goed gevoel had over DD.
Idd kortere wachttijden daar, misschien maar 1 maand (weet ik niet meer goed) vs 4,5 maand.
Ik hoop voor jou dat het allemaal niet nodig is en dat deze toch blijft zitten!
Miekje, wat fijn dat je deze keer een cryo hebt! Dat is de eerste keer toch?
Wat een ontzettende narigheid Zot. Ik denk aan je.
dinsdag 3 juli 2018 om 10:21