Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
dinsdag 10 juli 2018 om 14:34
Mensen die alles negatief zien zijn ook vervelend, als je het niks vind, hoepel dan lekker opLucifer2018 schreef: ↑10-07-2018 11:57Het gedrag is naar. Echt.
Maar waarom denken mensen toch dat hun gasten mee moeten betalen aan een feest waar ze niet om hebben gevraagd.
Het is toch geen entree geld?
Maar inderdaad, wat ze geven doet er toch helemaal niks toe?
En ik zou mijn schouders hebben opgehaald, een hele dag rondlopen met een rotgevoel daarover is ook wat dramatisch

dinsdag 10 juli 2018 om 14:39
Triest dit!clemance schreef: ↑10-07-2018 13:48Weet je wat het erge is? Dit soort mensen komt er meestal gewoon mee weg. Of ze negeert alles, of ze trekt de 'ik ben zielig-kaart', of ze doet heel verontwaardigd alsof ze zich van geen kwaad is bewust. En grote kans dat lieve tante A zich opgelaten voelt en de boel sust door te zeggen dat tante Kniert het geld gewoon mag houden.
Hou je ons wel op de hoogte van de afloop??
Doordat ze jullie expliciet uit de app heeft gehouden kan ze ook nog de kaart trekken dat ze jullie had willen verrassen met een bedankje (heeft ze dan wel niet gezegd, maar toch...).
dinsdag 10 juli 2018 om 17:22
Ik zou bij tante K. Nierpt langsgaan om het geld op te halen (en verhaal). Daarna op de groepsapp vertellen dat jullie dat gedaan hebben en dat jullie het initiatief van tante K. Nierpt erg waarderen, maar dat jullie het geld niet hoeven en in plaats daarvan het geld (in de vorm van een kado evt.) aan de gulle tante willen schenken als bedankje met de vraag of iedereen het daarmee eens is.
Cum non tum age

dinsdag 10 juli 2018 om 18:21
Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt met tante k.niep!
Een eigen ervaring van laaaaaang geleden. Ik was student, woonde op kamers. (inmiddels niet meer) Vriendin woonde op zichzelf in de stad waar we beiden vandaan komen, had een eigen appartementje. Ik had naast mijn studie een bijbaan en heb veel gewerkt omdat ouders vonden dat als ik op mezelf ging wonen, ik mezelf ook kon onderhouden. Vriendin had af en aan een baan en dan een uitkering.
Als ik bij haar was voor het stappen, kon ik thee krijgen. Na het stappen twee witte boterhammetjes uit de vriezer om een tosti te maken. Prima. Ik nam weleens een zakje chips mee zodat er wat te knabbelen was.
Ik woonde dus buiten onze stad, en ik herinner me nog dat ze een keer mijn kant op kwam en bleef logeren. Kon ik haar mijn nieuwe stad laten zien. Bij het inkopen doen werd er echt van alles en nog wat mijn boodschappenkar ingegooid: zakken chips, toastjes, kaasjes, perse melk en brinta "want daar ontbijt ik altijd mee" (ik niet), een fles wijn (ik dronk destijds geen alcohol, wist ze), en sapjes voor de afwisseling.
Ik was nog niet zo assertief en zag mezelf de rest van de maand droog brood eten.
Puntje bij paaltje nam ze een glaasje wijn, rest zou ze wel mee naar huis nemen want ik dronk toch niet. Idem voor de melk en brinta. En zoveel chips kreeg ik toch niet op...
Toen was ik knieperig dat ik het wel met mn huisgenoten zou delen. Want "jij hebt toch een baan?" Ja, om mn huur en studieboeken en collegegeld te kunnen betalen!
Ik was gewend dat ze in onze hometown haar drankjes en sigaretten altijd bij een vaste club mannen scoorde, en vond t altijd sukkels dat ze bleven betalen. Maar om datzelfde gedrag bij mijn vrienden te zien... vreselijk.
15 jaar geleden, staat me nog vers bij. Inmiddels is het met andere vrienden een soort running gag geworden.
Een eigen ervaring van laaaaaang geleden. Ik was student, woonde op kamers. (inmiddels niet meer) Vriendin woonde op zichzelf in de stad waar we beiden vandaan komen, had een eigen appartementje. Ik had naast mijn studie een bijbaan en heb veel gewerkt omdat ouders vonden dat als ik op mezelf ging wonen, ik mezelf ook kon onderhouden. Vriendin had af en aan een baan en dan een uitkering.
Als ik bij haar was voor het stappen, kon ik thee krijgen. Na het stappen twee witte boterhammetjes uit de vriezer om een tosti te maken. Prima. Ik nam weleens een zakje chips mee zodat er wat te knabbelen was.
Ik woonde dus buiten onze stad, en ik herinner me nog dat ze een keer mijn kant op kwam en bleef logeren. Kon ik haar mijn nieuwe stad laten zien. Bij het inkopen doen werd er echt van alles en nog wat mijn boodschappenkar ingegooid: zakken chips, toastjes, kaasjes, perse melk en brinta "want daar ontbijt ik altijd mee" (ik niet), een fles wijn (ik dronk destijds geen alcohol, wist ze), en sapjes voor de afwisseling.
Ik was nog niet zo assertief en zag mezelf de rest van de maand droog brood eten.
Puntje bij paaltje nam ze een glaasje wijn, rest zou ze wel mee naar huis nemen want ik dronk toch niet. Idem voor de melk en brinta. En zoveel chips kreeg ik toch niet op...

Ik was gewend dat ze in onze hometown haar drankjes en sigaretten altijd bij een vaste club mannen scoorde, en vond t altijd sukkels dat ze bleven betalen. Maar om datzelfde gedrag bij mijn vrienden te zien... vreselijk.
15 jaar geleden, staat me nog vers bij. Inmiddels is het met andere vrienden een soort running gag geworden.

dinsdag 10 juli 2018 om 19:00
:-p
Alleen Coca Cola, ook voor mijn gasten! Geen gekniep met 3es of andere bruine suikerdrankjes die verkocht worden als cola op verjaardagen.

dinsdag 10 juli 2018 om 20:56

Off topic; Ik heb ooit op een terras gevraagd welke ‘cola’ ze hadden want dat stond er niet bij op de kaart. De dame zei; “Pepsi”
Ik; “zet dan niet op de kaart dat jullie cola hebben. Dan graag een tonic”

dinsdag 10 juli 2018 om 21:07
Wij begrijpen elkaar! *high five*Orangetree schreef: ↑10-07-2018 20:56![]()
Off topic; Ik heb ooit op een terras gevraagd welke ‘cola’ ze hadden want dat stond er niet bij op de kaart. De dame zei; “Pepsi”

dinsdag 10 juli 2018 om 21:08
Pepsi is dan ook geen drinken.
In 't beste geval nog juist goed om de kalk uit 't toilet te krijgen.

dinsdag 10 juli 2018 om 21:09
Pepsi, wat een verhaal!
Ik had een studiegenoot met wie het ook zo raar startte.
Gingen we bij mij huiswerk doen, dan wilde hij gezellig doen en maakte steeds een heel punt van het maken van een kaasplankje.
Ik eet alleen echt geen kaas.
Hij kocht dus tig soorten kaas en wilde dat bedrag delen, at zich in zijn eentje een ongeluk aan kaas en nam de rest mee.
Waren we bij hem dan at hij gezellig de overgebleven kaas nog op, ik nam mijn eigen chocola mee want verder geen reet in huis.
Na een paar keer zei ik daar wat van, hij gekwetst.
Afgesproken in een café om het uit te praten.
Eerste wat hij daar deed was nietsvermoedend een kaasplankje bestellen, ik ging stuk.
Nog tijden leuk mee omgegaan daarna, ook nog eens een kleine aanvaring gehad over het feit dat ik bij een oneven aantal bitterballen altijd de laatste nam.
Ik vond dat kunnen gezien zijn ook eeuwig bestelde kaasplankje maar eerlijk is eerlijk: die betaalde hij altijd zelf daarna dus ik had geen punt.
Maargoed, zo relaxt klinkt die vriendin van Pepsi dus niet.
Ik had een studiegenoot met wie het ook zo raar startte.
Gingen we bij mij huiswerk doen, dan wilde hij gezellig doen en maakte steeds een heel punt van het maken van een kaasplankje.
Ik eet alleen echt geen kaas.
Hij kocht dus tig soorten kaas en wilde dat bedrag delen, at zich in zijn eentje een ongeluk aan kaas en nam de rest mee.
Waren we bij hem dan at hij gezellig de overgebleven kaas nog op, ik nam mijn eigen chocola mee want verder geen reet in huis.
Na een paar keer zei ik daar wat van, hij gekwetst.
Afgesproken in een café om het uit te praten.
Eerste wat hij daar deed was nietsvermoedend een kaasplankje bestellen, ik ging stuk.
Nog tijden leuk mee omgegaan daarna, ook nog eens een kleine aanvaring gehad over het feit dat ik bij een oneven aantal bitterballen altijd de laatste nam.
Ik vond dat kunnen gezien zijn ook eeuwig bestelde kaasplankje maar eerlijk is eerlijk: die betaalde hij altijd zelf daarna dus ik had geen punt.
Maargoed, zo relaxt klinkt die vriendin van Pepsi dus niet.

dinsdag 10 juli 2018 om 22:25
hahah heeft mn man ook een keer gedaan...Orangetree schreef: ↑10-07-2018 20:56![]()
wil je cola krijg je pepsi. enorme domper...

dinsdag 10 juli 2018 om 22:51
Een verhaal over aannames
Wij gingen lang geleden met een ander stel naar een vakantie eiland
en we maakten een pot waar we iedere dag geld in deden.
Op de helft van de vakantie wilden ze ons spreken (op zich een prima initiatief)
Ze vonden de kosten oneerlijk verdeeld
Oke vertel...........
Ik dronk altijd een halve liter bier en zij maar een klein glaasje verse jus d'orange
en dat ging als 6 dagen zo (14 daagse reis) dus of ik bij wilde storten.
Nu hadden we een appartement BOVEN een bar / restaurant dus ik haal een prijskaart en wat blijkt halve liter bier €2,- verse jus d'orange €3,50
Kortom: Mag ik even vangen
Grote schaamte aan hun kant
Maar eerlijk is eerlijk, ik waardeerde dat ze het lef hadden hun ongenoegen uit te spreken in plaats van onderhuidse steken.
Op de helft van de vakantie wilden ze ons spreken (op zich een prima initiatief)
Oke vertel...........
Ik dronk altijd een halve liter bier en zij maar een klein glaasje verse jus d'orange
Nu hadden we een appartement BOVEN een bar / restaurant dus ik haal een prijskaart en wat blijkt halve liter bier €2,- verse jus d'orange €3,50
Kortom: Mag ik even vangen

Grote schaamte aan hun kant

Maar eerlijk is eerlijk, ik waardeerde dat ze het lef hadden hun ongenoegen uit te spreken in plaats van onderhuidse steken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

woensdag 11 juli 2018 om 09:36
Haha ik vraag dat inderdaad ookSuperuser2018 schreef: ↑10-07-2018 22:33Haha, ik vind het heel normaal om te vragen. Pepsi is echt troep. Vraag ook altijd ook het merk ice tea. Er is maar 1 de echte.

woensdag 11 juli 2018 om 09:40
Over ouwe maar gouwe gesproken: wij gingen als jong samenwonend stel naar een stel dat net was gaan samenwonen. Hij is een vriend van mijn man. Dus we zitten daar, hebben een normale avond tot de man des huize een afzakkertje wil. Dus hij opend de drankkast en pakt een fles Baileys. Toetert zij ineens fel ‘Willem dát ís míjn Baileys, je pakt je eigen fles maar.’
Bleek dat ze echt alles in huis tot op de cent correct verdeelde. En nu nog. We zijn 10 jaar verder en ze betalen zelfs de luiers voor hun kinderen 50/50. En dan niet dat ze een gezamenlijke rekening hebben, nee ze betalen het ieder zelf en sturen dan ‘s avonds de ander een Tikkie.. en ze kunnen ook niet gewoon op vakantie gaan, nee ze plannen het tot op de dag zodat interesses, me-time en zorg voor de kinderen 50/50 verdeelt is. En als de één naar Spanje wil en de ander naar Frankrijk dan geeft de één de ander korting op zijn kosten zodat ze toch naar Spanje gaan.
Het lijkt net als of ze een scheiding aan het voorbereiden zijn. We willen dan ook niet met hun op vakantie.
Ik snap dat hoe wij het regelen (we gooien alles in 1 pot en overleggen weinig) ook niet handig is maar wij hebben het ‘s avonds op de bank over leukere zaken dan geld. Maar de ‘Willem dát ís míjn Baileys’ is onze running gag geworden
Bleek dat ze echt alles in huis tot op de cent correct verdeelde. En nu nog. We zijn 10 jaar verder en ze betalen zelfs de luiers voor hun kinderen 50/50. En dan niet dat ze een gezamenlijke rekening hebben, nee ze betalen het ieder zelf en sturen dan ‘s avonds de ander een Tikkie.. en ze kunnen ook niet gewoon op vakantie gaan, nee ze plannen het tot op de dag zodat interesses, me-time en zorg voor de kinderen 50/50 verdeelt is. En als de één naar Spanje wil en de ander naar Frankrijk dan geeft de één de ander korting op zijn kosten zodat ze toch naar Spanje gaan.
Het lijkt net als of ze een scheiding aan het voorbereiden zijn. We willen dan ook niet met hun op vakantie.
Ik snap dat hoe wij het regelen (we gooien alles in 1 pot en overleggen weinig) ook niet handig is maar wij hebben het ‘s avonds op de bank over leukere zaken dan geld. Maar de ‘Willem dát ís míjn Baileys’ is onze running gag geworden

woensdag 11 juli 2018 om 09:45
En storten ze toen bij?hollebollegijs schreef: ↑10-07-2018 22:51Een verhaal over aannames
Oke vertel...........
Kortom: Mag ik even vangen![]()
Grote schaamte aan hun kant![]()

woensdag 11 juli 2018 om 10:48
Dat je 50/50 doet snap ik nog wel. Maar dit is wel omslachtig, want dan ben je er echt de hele tijd mee bezig.GlitterCupcake schreef: ↑11-07-2018 09:40Over ouwe maar gouwe gesproken: wij gingen als jong samenwonend stel naar een stel dat net was gaan samenwonen. Hij is een vriend van mijn man. Dus we zitten daar, hebben een normale avond tot de man des huize een afzakkertje wil. Dus hij opend de drankkast en pakt een fles Baileys. Toetert zij ineens fel ‘Willem dát ís míjn Baileys, je pakt je eigen fles maar.’
Ik snap dat hoe wij het regelen (we gooien alles in 1 pot en overleggen weinig) ook niet handig is maar wij hebben het ‘s avonds op de bank over leukere zaken dan geld. Maar de ‘Willem dát ís míjn Baileys’ is onze running gag geworden![]()
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.