Clubjoy / Les Mills groepslessen

15-05-2017 08:13 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit ... lang lang geleden ... bestond er een topic over de Les Mills groepslessen, waar we de releases, muziek, oefeningen, gewichten, vorderingen etc. met elkaar doornamen. Vond ik leuk!

Wie vindt het leuk om met mij en andere groepsles-fans op deze gloednieuwe sportpijler ervaringen uit te wisselen?

TO trapt af:
Ik deed ooit Les Mills Bodypump en Bodybalance. Daarna jaren niks. Ruim 2,5 jaar terug starte ik bij een sportschool waar ze Clubjoy lessen geven. Het principe is ongeveer hetzelfde... in ieder geval voor de lessen die ik volg. (Clubjoy Power = pump, Clubjoy yoga = balance)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
@Yaqui, misschien maar even doen ja. Alhoewel ik denk dat het kan liggen aan einde van schooljaar, veel andere dingen aan mijn hoofd die best voor wat stress zorgen. Ik weet dat ik altijd ja op alles zeg, en overal vol inspring, ook als het eigenlijk niet kan. En dan loop ik tegen een muur aan.

Ik moet zeggen dat ik mezelf ook wel toestemming geef om even wat minder te sporten en wat minder zin te hebben in sporten :-) . Ik probeer te accepteren van mezelf dat dat soms nodig is. Maar als ik inderdaad niet snel wat meer energie en zin krijg, dan ga ik echt naar de dokter. (nog 5 weken tot zomervakantie, even doorbijten dus)
yaqui schreef:
10-06-2018 22:19
Het is hier idd erg kalm.

Ik heb het kwartaal van BC en Sh’bam gedaan. De BC vind ik erg erg erg goed. De sh’bam was wat verwarrend. Nuno gaf de masterclass en hij maakt er altijd een feestje van waardoor het soms wat chaotisch is (naar mijn gevoel). Ik zal dus de Sh’bam moeten zien vooraleer ik een mening zal kunnen hebben.

Die app werkt helemaal niet goed. Ik ben als ambassadeur aangeduid voor de Sh’bam waardoor ik de release niet via de app zie (ik snap er niets van).. De BC staat er ook nog niet op, terwijl LM me wel zegt dat ik ze via het portaal kan downloaden. Ik heb even geprobeerd, maar het ging niet snel genoeg dus heb ik het links laten liggen.

Zijn jullie tevreden over app? Ik vind het jammer dat men via de app geen mix kan maken.

Sportivia; hoe krijg jij de releases indien je een kwartaal mist?
Hoi Yaqui,

Ik krijg het dan via Dropbox, daar worden alle releases ingezet. Voorheen bij mijn andere sportschool werd er gewoon een dvd voor mij bijbesteld, toen het nog niet digitaal ging.

De app doet het bij mij goed, maar ik vind het maar onhandig om te leren van zo'n klein scherm. Ik download dus nog steeds via het portaal en zet de muziek op mijn I-pod. Zo mix ik dus ook heel makkelijk. Eigenlijk zou ik het liefst gewoon nog de dvd's hebben..... Geen gedoe met downloaden dat ik weer te weinig ruimte heb.
Ik ben al een tijdje geblesseerd en volg een aangepast krachttrainingsprogramma. Maar ik mis Bodypump wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er even uitgelezen maar ik ben inmiddels alweer een tijdje voorzichtig aan het pumpen; vandaag voor het eerst gemixt!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
sportivia schreef:
11-06-2018 22:21
Hoi Yaqui,

Ik krijg het dan via Dropbox, daar worden alle releases ingezet. Voorheen bij mijn andere sportschool werd er gewoon een dvd voor mij bijbesteld, toen het nog niet digitaal ging.

De app doet het bij mij goed, maar ik vind het maar onhandig om te leren van zo'n klein scherm. Ik download dus nog steeds via het portaal en zet de muziek op mijn I-pod. Zo mix ik dus ook heel makkelijk. Eigenlijk zou ik het liefst gewoon nog de dvd's hebben..... Geen gedoe met downloaden dat ik weer te weinig ruimte heb.
Of de videocassettes die niet gekrast konden worden.. 😅
Ja, de tijd van de videobanden heb ik ook nog meegemaakt Yaqui. Ik ben al een vrij oud Les Mills fosiel wat dat betreft. Maar terug naar die tijd hoeft van mij niet hoor, dat vooruit en achteruit spoelen mis ik echt niet. :proud:
Kan iemand mij het ritme van de nieuwe pump clubjoy uitleggen. Volgens mij kwam het in drie nummers terug. Ik kan het echt niet volgen 😖 3x snel 3 keer langzaam? Of drie keer snel 1x lanzaam, of is het helemaal anders?
Wanneer worden de nieuwe releases gelanceerd in jullie sportschool?

Wij lanceren morgen...Ik kan er nog niets van. Straks naar de sportschool om alles te leren. Morgen geven we ook een mash-up van verschillende Les Mills programma's. Allemaal samen in een uur. Doet jullie sportschool van dat soort activiteiten?
Alle reacties Link kopieren
Hi yaqui, dit keer doen we een release week. Normaal altijd een thema avond met half uur blokken. Nu gewoon de nieuwe releases in de week. We starten 2 juli en dan moet de shbam er in zitten. Dinsdag de combat. Ik heb gisteren de releases gekeken. Ook allebei op kwartaal gedaan, maar pffff de shbam wordt nog even lastig. Ben komende week ook weg met werk dus weinig tijd.

Vandaag wel 2 nummertjes van combat 76 gepreviewed. Warm up en nummer 2.

Succes yaqui!
Aapje op een stokje: Ik ben bang dat niemand hier je kan helpen, volgens mij zitten hier voornamelijk Les Mills instructeurs. Je kunt het het beste even aan je eigen instructeur vragen.

Yaqui: Wij lanceren vanaf 1 juli in de eigen les. Verder geen bijzondere activiteiten.

De Sh'bam vind ik choreografisch best lastig. Sommige bewegingen krijg ik er maar moeilijk in. Ik ben heel benieuwd hoe de leden er op gaan reageren.

Succes met de releases Yaqui en SR!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag nummer 1 van BC als teaser gehad. Hij is weer lekker!
Sportivia, met welke bewegingen heb je het moeilijk?

Ik moet enkel nog You gotta Not en de cooling down instuderen, maar ik voel me gesatureerd. Er geraakt niets meer bij. :-/
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor de eerst de hele nieuwe release gedaan van BP 106; het lijkt wel grit in plaats van BP met al die snelle wissels en oefeningen waarvan je hartslag omhoog moet - jammer...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Oei Eckano..ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om je eigen programma niet meer te herkennen. Wat zegt je instructor? Mss kan hij/zij de choreograaf wel een mailtje sturen? Vroeger kon dat via de Blah, maar ik weet niet of dat nog bestaat..

Vandaag wordt alweer een zware dag hier. Ik geef vier uur les. En dat terwijl ik amper geslapen heb dankzij mijn dochter. 👍🏻
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

hoe gaat het met iedereen. Allemaal lekker aan het sporten? Hoe bevallen de nieuwe releases?

Sh'bam valt goed in de smaak. Ik vind hem zelf ook leuk maar vind hem wel kort. Dit komt omdat wij een uur hebben voor de sh'bam maar het eigenlijk een 45 minuten programma is natuurlijk. Dus tussendoor nu nog wel uitleg. En zometeen de mash up erbij, maar dan nog kort natuurlijk.

Combat is ook erg kort! Deelnemers missen de echte lange nummers waar je op je tanden moet bijten om vol te kunnen houden, en dat vind ik zelf ook. Bv nummer 7, normaal kan ik aardig stukgaan op het muy thai nummer maar bij deze is het gewoon veels te snel over. En nummer 6 is echt te relaxed. Ik begrijp de intentie - herstel na nummer 5 - maar nope. Ik ga sowieso snel nummer 4 vervangen met een lunge nummer wat zwaarder is, en ik geloof dat ik in de notes lastdat je mag toevege (dus niet alleen vervangen), dus bonus nummer 5 er ook in gooien.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
@ SR: Ik vind de Sh'bam een aanslag op de knieën. Veel (jump)squats, (Nr 1, nr 2, nr 8.) maar ook veel van die bewegingen met het indraaien van de knieën. (Nr 3, nr 6, nr 7.) Als je wat stroeve schoenen hebt, zijn zijn die nr 3, 6 en 7 echt niet lekker voor de knieën. Ik vind het ook wel vreemd dat zo'n professional als Rachael daar geen rekening mee heeft gehouden. Niet iedereen heeft nl. dansschoenen.

Ik ga denk ik ook snel mixen en minder belastende nummers daarvoor in de plaats doen.

@Yaqui: 4 uur lesgeven? Hoe hou je dat vol? Is dat 4 uur achter elkaar? Doe je dat vaak, zoveel uur op een dag lesgeven? (Lijkt wel een kruisverhoor. :-D )
Alle reacties Link kopieren
@sportivia, daar heb je gelijk in! Vorige release was superheavy op het draaien, vond ik tenminste. En nu dit ja. Misschien een marketing strategie om iedereen reebok te laten kopen. Ze doen altijd een riedeltje aan het einde van de video.

Ik raad wel aan om schoenen met goede demping en een draaischijf te dragen, ook voor combat. Maar ik heb deelnemers met volleybalschoenen waar ze bij zweren.

en inderdaad Yaqui, power woman!!!!
Zeg wel! Wat een aanslag op de knieën! Zowel mijn collega instructor als ikzelf hebben last gehad in de knie. Nu draag ik ook andere schoenen (met draaischijf onderaan).

Ik moet zoveel lesgeven, want ik ben sinds mei zelfstandig in hoofdberoep (zzp bij jullie denk ik) en die sociale bijdrage kost is enorm hoog. :cry: Ach, ik wist waaraan ik begon.

In november volg ik trouwens een cursus bij Jip en Jan om kinder yogadocente te worden. Dat zal ik dan combineren met de Pilates, Sh'bam, BC en Aquagym. Ik zie dat volledig zitten. Van workaholic in de evenementensector naar voltijds groepslesgeefster. Mijn leven is er alleszins aangenamer op geworden. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Net gecombat. Was schaduw op podium. Ondanks de hitte even helemaal los gegaan. Voelde even goed. Ging wel onderuit bij track 6. Mijn voet bleef even staan terwijl de rest van mijn lichaam naar links ging. Gelukkig was het een slow motion snoekduik #awkward.

Nu even flink uit weten voordat ik een koude douche neem.
Ah, jij bent Belgische Yaqui. Ja, ik ben in Nederland een zzp-er inderdaad. Wat leuk dat je de yoga opleiding voor kinderen gaat doen. Wel belangrijk dat je naast de intensieve lessen ook lessen kunt geven die lichamelijk niet zo belastend zijn, anders hou je het allemaal niet vol.

Hopelijk hou je geen blessure aan de snoekduik over Sciencerocks!

Hier gaat het niet lekker met mijn knie helaas. Ik krijg steeds meer last. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Hoe vinden jullie de nieuwe bodypump release? Ik vind de muziek matig, maar choreo wel lekker. Vooral de lunges zijn zwaaaar. Onze docent klaagt er steen en been over.

Ik zit helaas even met een schouder blessure (niet door sporten) waardoor ik even geen barbell in mijn nek mag. In plaats daarvan doe ik nu squats met een kettlebell. Ook best zwaar omdat je dan ook je triceps traint, maar wel een fijn alternatief omdat ik hiermee toch op niveau mee kan blijven doen.

Verder mag ik nu door die blessure ook even geen triceps dips en triceps push ups doen. Heel heel vervelend :$
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de nieuwe combat gaaf, snelle nummers en veel snelle voetbewegingen. Jammer dat hij zo kort is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net weer begonnen met bodypump na 10 jaar. Ik vind de muziek echt stom. En de lunges zwaar idd. Maar als ik alleen sport ben ik nogal lui en kickboksen doe ik niet meer. Morgen mag ik weer.
Alle reacties Link kopieren
Laat maar
frutteput wijzigde dit bericht op 09-09-2018 13:52
Reden: Privacy
96.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
25-07-2018 18:26
Hoe vinden jullie de nieuwe bodypump release? Ik vind de muziek matig, maar choreo wel lekker. Vooral de lunges zijn zwaaaar. Onze docent klaagt er steen en been over.

Ik zit helaas even met een schouder blessure (niet door sporten) waardoor ik even geen barbell in mijn nek mag. In plaats daarvan doe ik nu squats met een kettlebell. Ook best zwaar omdat je dan ook je triceps traint, maar wel een fijn alternatief omdat ik hiermee toch op niveau mee kan blijven doen.

Verder mag ik nu door die blessure ook even geen triceps dips en triceps push ups doen. Heel heel vervelend :$
Ik vind de lunges juist lichter in vergelijking met vorige releases! Muziek is idd matig, al vind ik de rugtrack wel heerlijk energie geven om te knallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven