Relatie met getrouwde man, voor wie kiest hij??

24-07-2009 20:43 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds tien maanden heb ik een affaire met een getrouwde man.

Het begon als een geintje, 1x een spannend avontuurtje in een hotelkamer was de afspraak, maar dat is volledig uit de hand gelopen!

Sinds die dag ben ik stapelverliefd op hem geworden en elke dag een beetje meer van hem gaan houden. En ja, hij ook van mij.

Toen alles begon zat ik zelf in een relatie die al een paar jaar niet meer goed liep.

Korte tijd later heb ik deze relatie dan ook beeindigd om met mijn minnaar verder te kunnen.. Tenminste, dat hoopte ik, niks was zeker.

Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en heeft hij nog steeds niet voor mij gekozen.

Wel heeft hij aan zijn vrouw verteld dat hij verliefd is geworden op iemand anders, maar niet dat er al maanden van alles speelt tussen ons.

Hij was er op dat moment van overtuigd dat hij met mij verder wilde.

Ook zijn twee puberende kinderen heeft hij verteld wat er speelde en ook zijn familie is op de hoogte. Sindsdien woont hij ergens alleen, dat is nu sinds drie weken.

Hij zegt dat hij tijd nodig heeft om na te denken wat hij precies wil.

Maar nu hij thuis weg is mist hij zijn kids en begint te twijfelen of dit wel de goede keuze is.

Hij zegt dat hij niet twijfelt dat hij met mij verder wil, maar hij is ook heel bang om zijn gezin uit elkaar te laten vallen.

Het huwelijk met zijn vrouw liep al jaren niet goed meer. Ze zijn meer dan 20 jaar samen maar compleet uit elkaar gegroeid. Ze weten amper nog van elkaar wat hen bezig houdt, en ook hun sexleven is niet veel meer.

Ik zit nu dus al vijf maanden te wachten tot hij een beslissing neemt, en dacht een paar weken geleden ook dat het eindelijk ging gebeuren, maar nu blijkt dat toch weer niet zo te zijn!

Het is zo frustrerend om niet te weten waar je aan toe bent! De angst dat hij toch ineens bij zijn gezin blijft, alleen maar vanwege zijn kids, groeit steeds meer...

Hebben jullie nog tips of een bemoedigend woordje voor mij?

Ik word langzaamaan helemaal gek namelijk!
loisnvt schreef:
27-07-2018 18:34
Helemaal met je eens!

Het vreemdgaan was zeker niet fraai, maar hé, waarschijnlijk vinden alle negatievelingen hier dat je dan beter de rest van je leven ongelukkig bent en de schijn ophoudt tegen je partner. Nou, daar zullen beiden gelukkig van worden zeg :nooo:

Mooie post Robbie 👍
Nee hoor. Maar er kan ook eerst gescheiden worden zonder met een ander in bed te liggen.
Paarsebloem schreef:
27-07-2018 23:34
Nee hoor. Maar er kan ook eerst gescheiden worden zonder met een ander in bed te liggen.
Enig idee hoe lang de gemiddelde scheiding duurt?
Ondertussen, terwijl to en die ander een liefdesbaby opvoeden, zullen twee kinderen nu voor altijd uit een gebroken gezin komen.
Zal de vrouw van die ander altijd verraden zijn geweest met voorbedachte rade.
Ik vermoed dat Robbie zelf vreemd gaat of erover nadenkt, en denkt dat het allemaal zo erg niet is.
Dat is het wel. Je kan ook eerlijk zijn, dat is al pijnlijk genoeg.
Mutsie2 schreef:
27-07-2018 23:41
Hij lag al bij jou in bed voor hij tegen zijn vrouw vertelde dat hij verliefd was, hij was ook daarin zelfs niet eerlijk verliefd zijn is wat anders dan een verhouding hebben.
honingbijtje schreef:
27-07-2018 23:50
Ondertussen, terwijl to en die ander een liefdesbaby opvoeden, zullen twee kinderen nu voor altijd uit een gebroken gezin komen.
Zal de vrouw van die ander altijd verraden zijn geweest met voorbedachte rade.
Ik vermoed dat Robbie zelf vreemd gaat of erover nadenkt, en denkt dat het allemaal zo erg niet is.
Dat is het wel. Je kan ook eerlijk zijn, dat is al pijnlijk genoeg.
De intimiteit was al jaren weg en ze praatten nauwelijks meer met elkaar. Een scheiding was onvermijdelijk. Dus ook als ze niet vooruit op de muziek hadden gelopen waren de kinderen nu uit een gebroken gezin gekomen.
En nee ik ga niet vreemd en ik overweeg het ook niet. Maar ik denk niet dat er bij vreemdgaan altijd maar 1 schuld heeft. Dat is gewoon te simpel gedacht soms.
Marana-- schreef:
27-07-2018 23:32
Is het nou nodig om zulke scheldwoorden te gebruiken? Iemand die is vreemdgegaan mag je voor van alles uitmaken of zo?
Mooie reactie van Simbalabimba, berg je maar voor je karma dan
Ik blijf bij mijn mening, iemand die vreemd gaat vind ik een kut karakter hebben. En iemand die willens en wetens bedondert een klootzak. De waarheid is hard.

Bizar, echt bizar dat je hier over valt. Vreemd gaan vind je normaal/daar moeten mooie woorden voor gebruikt worden? Wat een rare gedachtegang hou jij er op na zeg. Karma geldt dan niet voor de vreemdgangers? Die zijn onschuldig wat jou betreft? Omgekeerde wereld zeg. Echt bizar dit
Marana-- schreef:
27-07-2018 23:33
Newsflash: het gros van de minnaressen vraagt helemaal niet van haar minnaar om zijn huwelijk op te blazen en voor haar te kiezen.
Het gaat om het topic hier he? TO was wel degelijk aan het afwachten of hij voor haar zou kiezen. Staat zelfs in de topic titel.
Mutsie2 schreef:

Je begrijpt heus wel wat er bedoeld wordt. Als iemand een beetje fatsoen in z'n lijf heeft praat hij eerst met zijn partner of verbreekt hij eerst de relatie, en wacht daar geen jaar mee.

Relaties kunnen uitgaan, verliefd worden op een ander kan ook gebeuren. Maar willens en wetens alvast een relatie met een ander opbouwen terwijl je partner nog denkt dat jullie een monogame relatie hebben is gewoon respectloos. Of zou je het ook als 'een geintje' beschouwen als je man nu al een jaar lang met een ander lag te rotzooien zonder dat jij dat weet?
robbie75 schreef:
28-07-2018 01:15
De intimiteit was al jaren weg en ze praatten nauwelijks meer met elkaar. Een scheiding was onvermijdelijk. Dus ook als ze niet vooruit op de muziek hadden gelopen waren de kinderen nu uit een gebroken gezin gekomen.
En nee ik ga niet vreemd en ik overweeg het ook niet. Maar ik denk niet dat er bij vreemdgaan altijd maar 1 schuld heeft. Dat is gewoon te simpel gedacht soms.
Er hebben altijd twee schuld bij vreemdgaan, tenzij de vreemdganger liegt over zijn relatie relationele status.
Ik snap ook werkelijk niet hoe jij ook maar kan denken dat er een enkel excuus kan zijn om ooit "voor de muziek uit te lopen". Maak het eerst uit, lijkt me een klusje van niks als de relatie toch al niks meer was? En als die simpele tijdslijn mis gaat, dan zit je gewoon fout. Geen mitsen of maren en smoesjes, je zit fout.
honingbijtje schreef:
28-07-2018 07:53
Er hebben altijd twee schuld bij vreemdgaan, tenzij de vreemdganger liegt over zijn relatie relationele status.
Ik snap ook werkelijk niet hoe jij ook maar kan denken dat er een enkel excuus kan zijn om ooit "voor de muziek uit te lopen". Maak het eerst uit, lijkt me een klusje van niks als de relatie toch al niks meer was? En als die simpele tijdslijn mis gaat, dan zit je gewoon fout. Geen mitsen of maren en smoesjes, je zit fout.
We hebben het hier wel over een huwelijk van bijna 20 jaar en twee kinderen he?
Niet over een brugklasverkering.
Mutsie2 schreef:
28-07-2018 08:12

Des te meer reden om het eerst netjes af te ronden, en niet alvast met de volgende iets op te bouwen.
Mutsie2 schreef:
Dan moet je het dus júist eerst uitmaken
Viva2018 schreef:
28-07-2018 01:49
Ik blijf bij mijn mening, iemand die vreemd gaat vind ik een kut karakter hebben. En iemand die willens en wetens bedondert een klootzak. De waarheid is hard.

Bizar, echt bizar dat je hier over valt. Vreemd gaan vind je normaal/daar moeten mooie woorden voor gebruikt worden? Wat een rare gedachtegang hou jij er op na zeg. Karma geldt dan niet voor de vreemdgangers? Die zijn onschuldig wat jou betreft? Omgekeerde wereld zeg. Echt bizar dit
Ze zegt niet dat ze vreemdgaan normaal vindt. Het gaat om jouw taalgebruik.
Jij kan echt niet begrijpend lezen en je doet allerlei aannames. Maar goed, je zal zelf wel bedrogen zijn dat je zo heftig reageert. Sterkte.
...
Mutsie2 schreef:

Nogal krom en hypocriet dat je nu wél waarde aan zijn toenmalige huwelijk lijkt te hechten, terwijl je daar destijds totaal geen respect voor had.
Anárion schreef:
28-07-2018 09:31
Ze zegt niet dat ze vreemdgaan normaal vindt. Het gaat om jouw taalgebruik.
Jij kan echt niet begrijpend lezen en je doet allerlei aannames. Maar goed, je zal zelf wel bedrogen zijn dat je zo heftig reageert. Sterkte.
Je doet nu zelf ook nogal wat aannames. Nee, hoor ik ben niet bedrogen. Tenminste, niet dat ik weet. Weet je nooit natuurlijk.

Ik vind dat er voor vreemdgaan geen mooie woorden bestaan. Daarover verschillen we dan van mening. Dat kan. Ik blijf het bijzonder vinden dat veel mensen hier vreemdgaan een beetje goedpraten of over taalgebruik vallen waarin iemand die bedondert bijv een klootzak wordt genoemd. Ik vind zo iemand echt een klootzak. Maar ook daarover kunnen we van mening verschillen.
Viva2018 schreef:
28-07-2018 01:53
Het gaat om het topic hier he? TO was wel degelijk aan het afwachten of hij voor haar zou kiezen. Staat zelfs in de topic titel.
Bijna 10 (!) jaar geleden godbetert, dit topic is in juli 2009 geopend en nog steeds moet ze door het stof, is ze een raar figuur en is man nog steeds een klootzak die ongetwijfeld allang weer vrolijk aan het vreemdgaan is. Echt, onbegrijpelijk.
There is always something happening, and it's usually right now
Mutsie2 schreef:
Wat een schijnheilige opmerking Muts(ie2)

Zie jouw openingspost :

“Sinds tien maanden heb ik een affaire met een getrouwde man.
Het begon als een geintje, 1x een spannend avontuurtje in een hotelkamer was de afspraak, maar dat is volledig uit de hand gelopen!
Sinds die dag ben ik stapelverliefd op hem geworden en elke dag een beetje meer van hem gaan houden. En ja, hij ook van mij.
Toen alles begon zat ik zelf in een relatie die al een paar jaar niet meer goed liep.
Korte tijd later heb ik deze relatie dan ook beeindigd om met mijn minnaar verder te kunnen.. Tenminste, dat hoopte ik, niks was zeker.
Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en heeft hij nog steeds niet voor mij gekozen.”

Aangezien jullie beiden, zo te lezen geen open relatie hadden, was de enige respectvolle manier geweest: eerst uit elkaar alvorens je met een ander het bed induikt.
lief1970 wijzigde dit bericht op 28-07-2018 15:55
Reden: Typefout
0.20% gewijzigd
Je mag van alles doen en zijn qwa karakter en vervelende gewoontes, verliefd worden, maar neuken is kennelijk het hoogste goed en gaat boven geestelijke verbondenheid e.d.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
lief1970 schreef:
28-07-2018 10:35
Wat een schijnheilige opmerking Muts(ie2)

Zie jouw openingspost :

“Sinds tien maanden heb ik een affaire met een getrouwde man.
Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en heeft hij nog steeds niet voor mij gekozen.”

Aangezien jullie beiden, zo te lezen Hern open relatie hadden, was de enige respectvolle manier geweest: eerst uit elkaar alvorens je met een ander het bed induikt.
Ja, maar dat is niet gebeurd en inmiddels zijn we bijna een decennium verder, heeft ze al verschillende keren gezegd dat het idd anders had gemoeten maar wordt haar nog steeds de oren gewassen.
Met welk nut nu nog?
There is always something happening, and it's usually right now
simbalabimba schreef:
28-07-2018 10:44
Je mag van alles doen en zijn qwa karakter en vervelende gewoontes, verliefd worden, maar neuken is kennelijk het hoogste goed en gaat boven geestelijke verbondenheid e.d.

Nee hoor, voor mijn part neuk je met de hele wereld. Als je daar dan maar wel eerlijk over bent tegenover je partner. Degene met wie je afspraken hebt gemaakt, die je vertrouwt en van wie je het allermeest zou moeten houden. Kun je dat niet, dan moet je geen relatie aangaan of de relatie gewoon verbreken. Of denk je dat er na zoveel leugens en bedrog ook nog maar iets van die geestelijke verbondenheid waar jij het over hebt over is?
Viva2018 schreef:
28-07-2018 01:49

Ik zeg niet dat je voor vreemdgaan mooie woorden moet gebruiken. Ik zeg dat je niet moet schelden. Er is geen enkel excuus om scheldwoorden te gebruiken.

En ik zeg niet dat karma niet geldt voor een vreemdganger. Ik zeg dat het ook voor jou geldt. Als jij anderen uitscheldt krijg je dat dus terug.
Mutsie2 schreef:
Iemand met een beetje empathisch vermogen begrijpt dat het heel pijnlijk is dat:
- je partner blijkt vreemd te gaan;
- hij een minimaal 10 maanden durende affaire heeft;
- je word ingeruild door zo’n 15-20 jaar jonger;

Er werd hier al aangegeven dat dit
beschadigend is voor degene die je juist het meeste lief zou moeten hebben.

Zeker na een relatie van 20 jaar!

Iemand die een lange affaire en een lange relatie bagatelliseert. Schaam je!
Trotter schreef:
28-07-2018 10:50
Nee hoor, voor mijn part neuk je met de hele wereld. Als je daar dan maar wel eerlijk over bent tegenover je partner. Degene met wie je afspraken hebt gemaakt, die je vertrouwt en van wie je het allermeest zou moeten houden. Kun je dat niet, dan moet je geen relatie aangaan of de relatie gewoon verbreken. Of denk je dat er na zoveel leugens en bedrog ook nog maar iets van die geestelijke verbondenheid waar jij het over hebt over is?
Wat is er aan geestelijke verbondenheid ( plus nog zo wat meer) als je verliefd wordt op een ander?
En daar “ niks” mee doet ?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Grobbekuiken_ schreef:
28-07-2018 10:45
Ja, maar dat is niet gebeurd en inmiddels zijn we bijna een decennium verder, heeft ze al verschillende keren gezegd dat het idd anders had gemoeten maar wordt haar nog steeds de oren gewassen.
Met welk nut nu nog?
TO vond het blijkbaar nodig om na zoveel jaar een update te geven.

Daar mag je hier op het forum wat van vinden.
lief1970 schreef:
28-07-2018 11:07
TO vond het blijkbaar nodig om na zoveel jaar een update te geven.

Daar mag je hier op het forum wat van vinden.
Bij een topic dat al meerdere malen omhoog was gehaald ja.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven