Napraattopic deel 102

13-08-2018 17:13 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zazamaenade schreef:
13-08-2018 19:55
Wie Sap is weet ik niet. Als er iets mis is kan dat toch aan de moderators gemeld worden ?
Ik vind wat er gebeurd is pesten, want het zijn vermoedens en er wordt van alles gesuggereerd.
Eerlijk gezegd zie ik niets vreemds aan de manier waarop Lenn forumt, en wat ik daarvan heb gezien.
We hebben af en toe pb-contact, en daarin gebeurt ook niets vreemds.
Iedereen heeft zo zijn/haar eigen stijl, dat kun je irritant of vreemd vinden, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak.

Als filmtip zou ik zeggen : kijk eens naar 'Jagten' van Thomas Vinterberg.
Uhm, alhoewel ik de Scandinavische cinema een warm hart toedraag, is dit echt een heel malle vergelijking. Daarnaast doe je je oproep om fatsoen een beetje tekort door telkens te sneren naar anderen.
TanteBedelia schreef:
13-08-2018 19:48
Wat een aparte redenatie. Ik krijg meer het idee dat je probeert om van de napraat topcs af te komen Je geeft op bijna iedereen wel commentaar.

Wat is 'een aparte redenatie'?
Ik krijg het idee dat je je aan mij ergert maar niet bereid bent dat te verwoorden.
Waarom is dat ?
nounou
zazamaenade schreef:
13-08-2018 18:46
Dat klinkt zo fijn 'er boven staan', maar dat lukt niet altijd, hè ?
Ik weet niet wat precies de reden is dat Lenn het zo doet (ik weet wel iets maar dat ga ik natuurlijk niet hier melden) maar laf getreiter is natuurlijk van alle tijden, en er zijn mensen zat van wie het leven van jongs af aan verpest is door treiteraars.

Als deze forummers werkelijk dachten dat er iets mis was hadden ze dat gewoon aan de mods kunnen melden en afwachten.
Ik weet natuurlijk niet of ze dat gedaan hebben.
Wel vind ik het heel typisch dat geen van de verdachtmaaksters al op Napraat is geweest vandaag.
Je maakt mij niet wijs dat je niet even een minuutje tijd hebt om iets te posten, ook al heb je nog zo'n drukke werkdag.
Ik vind het dus nogal stinken naar lafheid, om midden in de nacht, al dan niet met een dronken hoofd, van alles op een forum te pleuren en vervolgens je mond te houden als degene over wie het gaat zich meldt, nota bene 1 of 2 uur later, en er later op de dag naar gevraagd wordt.
Maar vrouw, zelf kom je met deze post ook niet heel rationeel over.. althans op mij, ik ga geen aanname doen over waar dit aan ligt. Voor wat betreft je eerste alinea, als Lenn door wat dan ook niet boven dit alles kan gaan staan dan rest niks anders dan anonimiteit. Maar gezien je lijntje met Lenn zal dit niet lang duren, je hebt Lenn immers gevraagd weer terug te komen. Wat betreft de poll posting, daar snap ik niks van.. niet voorbij zien komen tenminste.
Nou ja.. dat dus..
Sorry zaza maar je bent echt niet te volgen.
bloosje schreef:
13-08-2018 20:00
Wat betreft de poll posting, daar snap ik niks van.. niet voorbij zien komen tenminste.
Is weer verwijderd, staan nu ***-tjes.
There is always something happening, and it's usually right now
zazamaenade schreef:
Ik krijg het idee dat je je aan mij ergert maar niet bereid bent dat te verwoorden.
Waarom is dat ?
Je beantwoord niets en eindigt met een vraag.
vrouwjagersma schreef:
13-08-2018 19:59
Uhm, alhoewel ik de Scandinavische cinema een warm hart toedraag, is dit echt een heel malle vergelijking. Daarnaast doe je je oproep om fatsoen een beetje tekort door telkens te sneren naar anderen.

Nou, ik ben echt wel boos om wat er vannacht gebeurd is, ja, dus het zal er nu wel feller uitkomen dan ik volgende week wijs vind.
Waarschijnlijk is het voor mij wijzer om vanavond maar eens off-line te gaan.
nounou
zazamaenade schreef:
Waarom is dat ?

Wil je een lolly?
Honey, you should see me in a crown
“RiRi” schreef:
13-08-2018 19:54
Jammer van Hats, ik had graag buiten het forum contact met haar willen hebben.

Ach dan klets je toch even verder met haar andere nick.
Dat nickhinten en -hunten gebeurd wel vaker, dat heb je vast wel eens gezien. Ik begrijp niet zo goed waarom je nu zo opvliegt.
There is always something happening, and it's usually right now
shifty schreef:
13-08-2018 19:56
Hats heeft er gewoon genoegen in om te rellen en te stoken om dan in een hoekje te gaan zitten gniffelen. Dat is een hele andere intentie. Het is een beetje sneu en het zit vooral een normaal dialoog in de weg. En dat vind ik zelf uiteindelijk vervelender ook al is het ongevaarlijk.
Ik vond het een naar idee dat zij IRL interim manager is. Dat zei ze altijd, ik twijfelde er niet aan. Ik zag haar dat gedrag ook in de wandelgangen vertonen. Griezelig.
“RiRi” schreef:
13-08-2018 19:54
Jammer van Hats, ik had graag buiten het forum contact met haar willen hebben.
Jij liever dan ik.
zazamaenade schreef:
13-08-2018 20:04
Nou, ik ben echt wel boos om wat er vannacht gebeurd is, ja, dus het zal er nu wel feller uitkomen dan ik volgende week wijs vind.
Vannacht bespraken mensen op dit topic dat ze vermoedens hadden dat een bepaalde forummer een gepermabande is. Dat mag in dit topic, daar is het Napraat voor. Ik sliep zelf toen ook (ik droomde over mijn werk, heel fijn), maar je kan niet van iedereen hetzelfde ritme verwachten. Dat mensen 's nachts wakker zijn is ook geen reden aan te nemen dat wat ze zeggen niet oprecht is, of dat ze dan wel onder invloed van alcohol zullen zijn. De gepermabande om wie het ging, was van de uitzonderlijk gevaarlijke soort. Een waarschuwing is dan niet meer dan terecht. Dan kun je zeggen: "Nou, jongens, we weten het niet zeker, dus dit is niet chique". Dat lijkt me een redelijke opmerking. Mensen een heksenjacht in de schoenen schuiven en van alcoholistische warpraat beschuldigen is niet redelijk, maar zorgt voor nog meer ophef.
Denk ik.
shifty schreef:
13-08-2018 19:56
Dat klopt. Dat gelt overigens voor sap en hats. Met beide is gewoon niet normaal te forummen omdat ze forummen als een snelkookpan; zo nu en dan moet de druk er af. Ik vond grobbebol een uitstekend vergelijkbaar voorbeeld. Het ene moment zit in een redelijk normaal gesprek en het volgende moment wordt je verketterd.

Overigens zie ik tussen beide wel een verschil. Sap zie ik niet direct slechte intenties hebben; ik denk serieus dat ze het goed bedoelt, maar dat ze geen benul heeft van wat het forum met haar doet en wat ze met anderen op het forum doet. En het is nogal wat als mensen je gevaarlijk vinden op een forum, helemaal als je eigenlijk goede bedoelingen hebt. En ook met goede bedoelingen mag je beoordeeld worden op je lelijke acties.

Hats heeft er gewoon genoegen in om te rellen en te stoken om dan in een hoekje te gaan zitten gniffelen. Dat is een hele andere intentie. Het is een beetje sneu en het zit vooral een normaal dialoog in de weg. En dat vind ik zelf uiteindelijk vervelender ook al is het ongevaarlijk.

Daar ben ik het mee eens. Sap zie ik als een kwetsbare forummer.
Hats als een empathieloze sadist.

Zijn dit diagnoses? Nee, het zijn mijn meningen. Voordat daar over gevallen wordt. ;-)
Grobbekuiken_ schreef:
13-08-2018 20:07
Dat nickhinten en -hunten gebeurd wel vaker, dat heb je vast wel eens gezien. Ik begrijp niet zo goed waarom je nu zo opvliegt.
Ja dat gebeurd zeker vaker, ik herken nooit iemand en zelfs als er gehint/gehunt wordt valt het kwartje laat of soms helemaal niet :facepalm:
Grobbekuiken_ schreef:
13-08-2018 19:39
Wat is dat met die poll waar Lenn het over heeft in het Modtopic?
.
S-Meds maakte gisteren een opmerking over 'onderzoek'. Daar werd over gegrapt dat het bericht gestaft zou worden.
Meds grapte terug; wacht effe met staffen want ik moet de link naar mijn onderzoek nog posten. Waarop Zaza zei: met poll zeker?
Haar voorbeeldpoll ging over Lenn12345, maar dat was duidelijk niet serieus bedoeld. Lenn12345 heeft dat kennelijk gezien en refereerde daaraan in het modtopic.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Grobbekuiken_ schreef:
13-08-2018 20:07
Eerst moest de napraat alleen over de regels van de napraat gaan en minder over ditjes en datjes nu gaat het midden in de nacht over een onderwerp wat is toegestaan maar ook dat is blijkbaar niet goed genoeg voor de napraat, ik weet niet wat zaza eigenlijk wil met de napraat..
Pipistrello schreef:
13-08-2018 19:43
Niet echt nee.
Er zijn een aantal engnekken die ik niet perse weer achter me aan hoef.
Mss tijd om weer op anoniem te gaan? Hooiiiiiii :bye:

:mrgreen:
zazamaenade schreef:
13-08-2018 20:04

Ik snap niet waarom jij hier voor Lenn de kastanjes uit het vuur zit te halen, dat kan hij volgens mij prima zelf namelijk.
|Courage| schreef:
13-08-2018 20:11
.
S-Meds maakte gisteren een opmerking over 'onderzoek'. Daar werd over gegrapt dat het bericht gestaft zou worden.
Meds grapte terug; wacht effe met staffen want ik moet de link naar mijn onderzoek nog posten. Waarop Zaza zei: met poll zeker?
Haar voorbeeldpoll ging over Lenn12345, maar dat was duidelijk niet serieus bedoeld. Lenn12345 heeft dat kennelijk gezien en refereerde daaraan in het modtopic.
Bijzonder.
Oifa schreef:
13-08-2018 20:10
Ja dat gebeurd zeker vaker, ik herken nooit iemand en zelfs als er gehint/gehunt wordt valt het kwartje laat of soms helemaal niet :facepalm:
Nah, dit herken ik nou echt helemaal niet ;-D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Oakes schreef:
13-08-2018 20:10
Daar ben ik het mee eens. Sap zie ik als een kwetsbare forummer.
Hats als een empathieloze sadist.

Zijn dit diagnoses? Nee, het zijn mijn meningen. Voordat daar over gevallen wordt. ;-)

Ik vind het altijd zo vervelend als iemand in een paar woorden beter samenvat wat ik in mijn hele verhaal probeerde te typen :whip:
Calamitycat schreef:
13-08-2018 20:12
Nah, dit herken ik nou echt helemaal niet ;-D
:proud:
Nu we het toch over Saps hebben, was zij eerder ook Rawfoodje?
shifty schreef:
13-08-2018 20:13
Ik vind het altijd zo vervelend als iemand in een paar woorden beter samenvat wat ik in mijn hele verhaal probeerde te typen :whip:
Ja, jij vind Sap kwetsbaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven