Napraattopic deel 102

13-08-2018 17:13 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
JollyRider schreef:
16-08-2018 13:21
Je zou aan mensen als RiderM, Ritmeester, BugsBunny, Rocinante en nog een hele reeks kunnen vragen hoe makkelijk het is om opnieuw te beginnen onder een andere nick. Ik vrees dat wij allemaal zouden zeggen: je neemt jezelf mee, waarheen je ook gaat, onder welke naam je ook verschijnt.
En toch he, als je privacy op dit moment in je leven zo’n ding is (en genoeg om hier regelmatig jezelf te verliezen) snap ik niet dat je de keuze tot afstand nemen niet maakt.
Dan hoef je namelijk ook niet steeds bezig te zijn met die privacy.
En ook ik weet waar ik het over heb.
JollyRider schreef:
16-08-2018 13:27
Hey, die van mij is net zo groot. Geen smoezen!
Maaaaar jij kunt denk ik ook op je werk forummen?
Bij mijn werk kan dat niet eens stiekem. Of ik moet op de wc zitten...
blijfgewoonbianca schreef:
16-08-2018 13:30
Laf, laf,...ja, in sommige gevallen wel ja.
Maar ik kan me ook situaties voorstellen waarbij het wel handig is om te wisselen. Als de buurvrouw je nick weet en je graag je ervaringen post op de sekspijler, bijvoorbeeld.
Ja, haha in zo´n geval dus wel :-D
popita schreef:
16-08-2018 13:26
Ik lees niet altijd alle topics van A tot Z dus dat zal ik gemist hebben denk ik :)
.
het kwam net nog in dit topic langs. Als je dan deel komt nemen aan een “ fittie “ , zoals dat hier heet, dan ga ik er wel van uit dat je de pagina’s die daar over gaan minimaal zo’n beetje gescand hebt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
“RiRi” schreef:
Ik spreek voor mijzelf.

In het begin toen ik hier lid werd was ik een brok emotie, ik zag dit forum als een dagboek om mijn problemen aan te kaarten. Als nieuweling weet je niet hoe de vork in de steel zit binnen de community, dus ga je jezelf verdedigen. Ik ben voor alles uitgemaakt hier. Ik heb zelfs nog wel eens avonden gejankt om de pijnlijke woorden van forummers.
Inmiddels weet ik hoe het hier werkt en heb ik vriendschappen opgebouwd. Ik heb ontzettend veel geleerd hier van andere forummers en ook veel over mezelf.

Dat is wel mooi. Ik was voorheen alleen op hobby-gerelateerde forums. Dat is toch anders, ook al was daar ook wel eens een akkefietje.
Blondie456 schreef:
Klopt helemaal, ik haal ze er ook vaak zo uit. Had het vandaag nog hier op napraat. Ik dacht van he een nieuw lid maar kreeg al snel door wie het was. Ik zou zelf nooit onder een andere nick gaan schrijven. Vind ik ook wel een beetje laf.
Dat hangt er maar vanaf. Ik snap bij sommige onderwerpen echt wel dat je even een nieuwe nick aanmaakt. Ik zou het zelf niet doen omdat ik dan om de haverklap zou gaan zitten dubbelnicken, maar dat je voor meer privacygevoelige onderwerpen een nieuwe nick aanmaakt vind ik wel logisch. Ik heb wel een andere mening over mensen die een nieuwe nick aanmaken en dan op een ander gaan zitten inhakken op napraat bijvoorbeeld.
Tjezus, wat vals
Nemaìn’ schreef:
16-08-2018 13:31
En toch he, als je privacy op dit moment in je leven zo’n ding is (en genoeg om hier regelmatig jezelf te verliezen) snap ik niet dat je de keuze tot afstand nemen niet maakt.
Eens.
feow schreef:
16-08-2018 13:30
Jolly: :hug:
Nu wéét ik dat ik pathetisch ga klinken, maar die :hug: doet me heel veel
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nemaìn’ schreef:
Wie zegt dat ze door haar prive op een bepaalde wijze forumt ? Het kan ook zijn dat ze door forummers op een bepaalde wijze forumt.
“RiRi” schreef:
Daar ben je. Ik was je al kwijt :redrose:
Ben jij, eh, jij? :flirting:
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
16-08-2018 13:17
Klinkt mooi, en als je je echt totaal niet kan inleven in FV kan ik je eigenlijk alleen maar feliciteren.

Zelf herken ik minstens een paar elementen:
- Dit forum niet los kunnen laten. Met alle negatieve ervaringen is het toch ook al de langste tijd van mijn volwassen leven een virtuele plek waar ik mensen heb leren kennen en waarderen, boeiende gesprekken heb gehad, anderen heb geholpen maar vooral zelf veel heb kunnen leren en reflecteren. Je kan denken "het is maar een forum" en dat is ook zo. Maar zeker voor sommigen is het heel veel meer dan "zomaar een forum", het is, zonder het al te pathetisch te willen laten klinken, ook gewoon mijn vaste ankerplaats en steunpunt in mijn volwassen leven. Ik heb hier zoveel van mijn eigen ideeen en ervaringen op zoveel gebied kunnen delen en toetsen. Dit forum is zelf geen persoon, maar de deelnemers zijn dat wel. Veel anoniem en betekenisloos voor me, maar veel ook echt belangrijk. Als je dat niet kent, snap ik dat je het aanstellerig kan vinden. Als je het wel kent, dan moet je kunnen begrijpen waarom iemand hier maar terug blijft komen. Ik heb hele reeksen Nicks versleten, heb me bijzonder onaardig behandeld gevoeld, ben uitgelachen omdat ik vertrok en weer terugkeerde. Allemaal niet fijn, kwetsend, beledigend. Zeker. Maar ik heb voor mezelf geconstateerd dat ik een hele reeks mensen hier niet kan of wil missen. Van mensen waarmee ik eerder worstel dan plezier heb tot mensen waar ik eigenlijk gewoon dol op ben. En weet je, zelfs die voor mij lastige mensen als Meds, Feow, Impala, FV, Red Bulletje, noem ze maar op, zelfs die wil en kan ik niet missen. Bijvoorbeeld omdat ze werkelijk heel warm en steunend reageerden toen ik een keer echt om hulp vroeg vanuit diepe nood. Omdat ze me helpen relativeren, begrijpen dat meerdere invalshoeken mogelijk zijn, etc. etc.

Je kan zeggen "blijf dan weg", maar na jaren in een club rondhangen is wegblijven niet zo makkelijk.

- Emotioneel reageren. Ja, ik zie dat FV heel emotioneel reageert, vaak onevenredig emotioneel en vijandig naar mensen waarbij ik denk "waarom nou, wat is nou de aanleiding?". Maar dan kijk ik naar mezelf en bedenk hoe vaak mensen dat aan mij hebben gezegd: joh, doe eens niet zo beledigd, of arrogant, of passief-agressief, of wat dan ook. En dan constateer ik dat je met de beste bedoelingen soms niet overkomt zoals je bedoelt, en soms zelf niet door hebt dat je echt anders bent dan je denkt of zou willen.

Kortom, ik zie wat je schrijft en feliciteer je als je daar zelf naar kan leven. Maar je mist iets, als je niet ziet dat dat niet voor iedereen zo werkt.
Mooie post, Jolly. Ik begrijp het zelfs. ;-D
Door de jaren heen heb ik hier ook wat nicks versleten, om wat voor redenen dan ook. Ik heb periodes gehad dat dit forum een belangrijke daginvulling voor me was. Heb hier gelachen, gehuild, veel ideeën opgedaan en heb me ook regelmatig op de kast laten jagen, me aangesproken gevoeld, eigenlijk een beetje zoals het IRL ook gaat in de omgang met anderen. Maar gelukkig heb ik ook geleerd dat alles relatief is en dat wat anderen van me vinden (good or bad), hier of IRL, gewoon niet zo belangrijk is. Dat geeft me geen vrijbrief om dan constant alles ongefilterd en ongenuanceerd te ventileren, maar ik mag van mezelf tegengas geven, of meningen beamen, of een knuppel in het hoenderhok gooien, zolang het beschaafd blijft.

Zo vind ik jouw laatste alinea onnodig snerend. Maar hey, dat is jouw etalage, een inkijk in jouw denken. Helemaal prima.
Ana_Isabel** schreef:
Mijn werk valt letterlijk stil zodra ik forum. Eigen baas, als ik wil forummen verdien ik gewoon even niks :)
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
16-08-2018 13:33
Nu wéét ik dat ik pathetisch ga klinken, maar die :hug: doet me heel veel
Volgens mij ben jij een leeuw qua sterrenbeeld. :)
Nemaìn’ schreef:
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik zeg wel dat ik me best redelijk in FV kan inleven op dit punt :)
(Dead Kennedys)
Ana_Isabel** schreef:
Ik kan ook niet op mijn werk forummen.
16-08-2018 13:32
het kwam net nog in dit topic langs. Als je dan deel komt nemen aan een “ fittie “ , zoals dat hier heet, dan ga ik er wel van uit dat je de pagina’s die daar over gaan minimaal zo’n beetje gescand hebt.

Ik begin aan het einde en kijk dan per pagina terug of het nog over het betreffende onderwerp gaat (of waar ik was gebleven de vorige keer). blijkbaar was ik dus niet ver genoeg teruggegaan.

Maar sorry dat ik een domme vraag heb gesteld :$
16-08-2018 13:34
Wie zegt dat ze door haar prive op een bepaalde wijze forumt ? Het kan ook zijn dat ze door forummers op een bepaalde wijze forumt.
Ze is de afgelopen tijd bezig geweest met al haar topics leeghalen. DUs wil ze schijnbaar eea privé houden/weer hebben.
EN of dat nu door je rl of het forum komt, ik begrijp niet dat als dat zoveel impact heeft je geen afstand neemt.

Ik stel dus nergens of het door privé of door het forum of een combi of what ever komt.
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 13:37
9.11% gewijzigd
popita schreef:
16-08-2018 13:33
Dat is wel mooi. Ik was voorheen alleen op hobby-gerelateerde forums. Dat is toch anders, ook al was daar ook wel eens een akkefietje.
Nou... mijn moeder is een tijdje geleden van zo'n soort forum (iets met haken) af gegooid. Ze schreef mee op een topic waarin meerdere mensen hetzelfde ding aan het maken waren volgens het patroon van een van de forumleden. Toen liet ze een foto zien van haar vooruitgang, waaruit bleek dat ze andere kleuren gebruikte. Dat was toch echt niet de bedoeling.

Bam, mams een ban ;-D
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
16-08-2018 13:36
Nou... mijn moeder is een tijdje geleden van zo'n soort forum (iets met haken) af gegooid. Ze schreef mee op een topic waarin meerdere mensen hetzelfde ding aan het maken waren volgens het patroon van een van de forumleden. Toen liet ze een foto zien van haar vooruitgang, waaruit bleek dat ze andere kleuren gebruikte. Dat was toch echt niet de bedoeling.

Bam, mams een ban ;-D
:HA:
Oakes schreef:
16-08-2018 13:34

Zo vind ik jouw laatste alinea onnodig snerend. Maar hey, dat is jouw etalage, een inkijk in jouw denken. Helemaal prima.
Fijn dat je dat zegt, want ik bedoel die juist totaal niet snerend maar heel letterlijk. Ik vind het oprecht fijn als je de emoties van FV niet herkent, want zo leuk is dat overduidelijk niet. Nee, echt totaal geen sneer bedoeld. Maar fijn dat je me er op wijst dat het zo kan overkomen.
(Dead Kennedys)
16-08-2018 13:37
:HA:
Ja lach maar, ze was helemaal verbluft :proud:
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 16-08-2018 13:39
2.90% gewijzigd
Tjezus, wat vals
JollyRider schreef:
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik zeg wel dat ik me best redelijk in FV kan inleven op dit punt :)
Ja en nee.
Zoveel invloed laat je een forum toch niet op jezelf e/o je leven hebben?
Nemaìn’ schreef:
Ze is de afgelopen tijd bezig geweest met al haar topics leeghalen. DUs wil ze schijnbaar eea privé houden/weer hebben.

Dat was volgens mij nalv die nieuwe privacywetgeving en hoe Sanoma daar mee om gaat
.

EN of dat nu door je rl of het forum komt, ik begrijp niet dat als dat zoveel impact heeft je geen afstand neemt.

Ik stel dus nergens of het door privé of door het forum of een combi of what ever komt.
JollyRider schreef:
16-08-2018 13:35
Mijn werk valt letterlijk stil zodra ik forum. Eigen baas, als ik wil forummen verdien ik gewoon even niks :)
Ach zo... Maar als je gek zou willen doen, zou je ook om 3 uur snachts je werk kunnen doen.
In mijn werk kan dat niet. Dussssss mijn standpunt staat nog steeds als een huis!
Een ban op een haakforum, dat vind ik dan wel weer heel bijzonder. En grappig ook. Ik zou als ik je moeder was gaan trollen op het haakforum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven