Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.

Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?

Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
deepspace schreef:
22-08-2018 22:25
Graag gedaan.
Wat houdt zo'n "vaststellingsovereenkomst" in? Waarom krijg je dan geen ww?
Omdat ze op papier nog in dienst is tot einde van t jaar. Ze is vrijgesteld van werk maar wel nog in dienst. Overigens moet je wel opletten of je - zodra je een nieuwe baan hebt - hetgeen wat je krijgt nog ontvangt. Vaak is t ter overbrugging van baan naar baan.

Zou dus nog even wachten met je linked in aanpassen zodra je een nieuwe baan hebt ;)

Weet je Deepspace wg zeiken tegenwoordig over heel veel dingen. Heb je een cv waar uit blijkt dat je een jobhopper bent dan wordt je gezien als onbetrouwbaar. Zit je ergens 20 jaar dan wordt je gezien als weinig inventief.

Zeg nou eerlijk hoeveel kan er qua kennis en technologie nou veranderd zijn in die 2 jaar. Ik hoop dat je een wg treft die wel naar je 35 jr en kennis en kunde kijkt.
Alle reacties Link kopieren
@deepspace, ik heb juist veel aan je reacties!!

@gatekeeper, als ik een nieuwe baan heb, krijg ik niet mijn volledige salaris, maar de helft van wat ik eigenlijk tot eind dit jaar gekregen zou hebben.
Gatekeeper* schreef:
22-08-2018 22:44

Weet je Deepspace wg zeiken tegenwoordig over heel veel dingen. Heb je een cv waar uit blijkt dat je een jobhopper bent dan wordt je gezien als onbetrouwbaar. Zit je ergens 20 jaar dan wordt je gezien als weinig inventief.

Zeg nou eerlijk hoeveel kan er qua kennis en technologie nou veranderd zijn in die 2 jaar. Ik hoop dat je een wg treft die wel naar je 35 jr en kennis en kunde kijkt.
Ik heb de afgelopen jaren gewerkt in een branche die zeer vooruitstrevend is, met de nieuwste programma's, werkmethoden en technieken. Die afwijzing vanwege "geen recente werkervaring " kwam juist uit een branche die zeer behouden is, ouderwets bijna dus vandaar dat ik wat kribbig werd over die afwijzing. Ik bedenk me nu maar dat zo'n afwijzing niet persoonlijk bedoeld is.
deepspace schreef:
22-08-2018 18:57
Een tekstueel goeie cv had ik al en ik heb de lay-out laten aanpassen door de sollicitatie man. Kost € 20 maar hij ziet er nu prima uit.
Zo! Die sollicitatieman verdient zijn geld makkelijk zeg. Ik snap dat het het je waard is, maar het is natuurlijk een klusje van niks als hij de templates klaar heeft liggen. Mooi business model.

Ik vind goede vacatures overigens bijna uitsluitend via LinkedIn.
Ik vind het een goed idee om iemand te betalen voor het opmaken van je cv. Een bedrag van 20 euro is ook bijna niks. Ik heb wel eens iets soortgelijks gedaan met een belangrijke presentatie die ik moest geven. De Powerpoint heb ik laten maken door een grafisch ontwerper. Die deed het vast m.b.v. templates die hij/zij eindeloos hergebruikt, maar dat maakt mij niet uit. Voor 75 euro had ik een pracht Powerpoint.
GroteZakChips schreef:
23-08-2018 10:45
Ik vind het een goed idee om iemand te betalen voor het opmaken van je cv. Een bedrag van 20 euro is ook bijna niks. Ik heb wel eens iets soortgelijks gedaan met een belangrijke presentatie die ik moest geven. De Powerpoint heb ik laten maken door een grafisch ontwerper. Die deed het vast m.b.v. templates die hij/zij eindeloos hergebruikt, maar dat maakt mij niet uit. Voor 75 euro had ik een pracht Powerpoint.
Helemaal mee eens hoor, dat kan het geld zeker waard zijn. Ik bedoelde vanuit de maker van de presentatie of het cv, want het is echt makkelijk geld verdienen zo.
LizBakker, ja inderdaad makkelijk geld verdienen! Misschien een idee voor ons werklozen? :P
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 14:40
82.57% gewijzigd
LizBakker schreef:
23-08-2018 09:49
Zo! Die sollicitatieman verdient zijn geld makkelijk zeg. Ik snap dat het het je waard is, maar het is natuurlijk een klusje van niks als hij de templates klaar heeft liggen. Mooi business model.

Makkelijk verdienen? Ook al heb je de templates. Je moet toch ook passen en meten of de CV die je ontvangt erin past. Komt iemand met 3 A4tjes met 50 werkgevers. En je moet ook nog de juiste vaardigheden er misschien uithalen. Stel je zou er ook maar een uur mee bezig zijn (maar ik denk zo toch langer). Dan vind ik 20 euro een mager uurloon voor een zelfstandige.
Essychan, ik was eerlijk gezegd ook verbaasd over die 20 euro. Ik zou 75 redelijker vinden, mits het er professioneel uitziet. Voor 20 euro kun je niet eens een uur werken, max 20-30 minuten zou ik zeggen, gezien je ook nog pensioen etc moet regelen. Ik gebruik zelf wel eens de website Five. Daar zitten volgens mij heel veel mensen uit India die dit soort designer werk doen. Daar liggen de lonen lager dus kun je meer krijgen voor je geld. Destijds 75 euro betaald voor een mooie Powerpoint. Vond ik een koopje.
Bedrag voor een CV van de sollicitatieman is inmiddels 35 euro trouwens, incl. BTW.
Met bijbehorende sollicitatiebrief is het 45 euro.
Leergierig, is dit een online service of letterlijk een mannetje waar je een afspraak mee maakt op locatie?
Nee, is online, sollicitatieman.nl
essychan schreef:
23-08-2018 11:02
Makkelijk verdienen? Ook al heb je de templates. Je moet toch ook passen en meten of de CV die je ontvangt erin past. Komt iemand met 3 A4tjes met 50 werkgevers. En je moet ook nog de juiste vaardigheden er misschien uithalen. Stel je zou er ook maar een uur mee bezig zijn (maar ik denk zo toch langer). Dan vind ik 20 euro een mager uurloon voor een zelfstandige.
Ik wist niet dat hij ook inhoudelijk keek, maar voor wat betreft het andere; dat is echt zo gedaan. Ik doe dit zelf als onderdeel van mijn werk bij het maken van proposals gebaseerd op eerdere stukken, als je er handigheid in hebt is het zo gedaan.

Marketingtechnisch vraagt hij er natuurlijk niet meer voor. Dan is de drempel voor veel werkzoekenden veel te hoog.
GroteZakChips Oh ja, ik ben ook wel eens naar verschillende locaties gevlogen voor een sollicitatieprocedure. Je ontkomt er dan niet aan dat je jezelf al ziet starten in die baan, want je bent dan zo ver gekomen.

Ik hoop het voor je!
Leergierig schreef:
23-08-2018 12:39
Nee, is online, sollicitatieman.nl
Thanks! Direct even een kijkje genomen. Eerlijk gezegd vind ik de website er helemaal niet zo goed uitzien... Maar goed, dat zegt misschien niks over hoe een CV eruit ziet?
Het is trouwens desollicitatieman.nl ipv sollicitatieman.nl

Website is vrij basic inderdaad, maar wat mij betreft wel duidelijk
LizBakker schreef:
23-08-2018 12:48
GroteZakChips Oh ja, ik ben ook wel eens naar verschillende locaties gevlogen voor een sollicitatieprocedure. Je ontkomt er dan niet aan dat je jezelf al ziet starten in die baan, want je bent dan zo ver gekomen.

Ik hoop het voor je!
Dankjewel, Liz. Ik kan gewoon niet stoppen met denken eraan. Ik zie mezelf inderdaad al helemaal zitten in die baan. Maar tegelijkertijd denk ik, neeeee dat is echt too good to be true. Ik ben zelfs met een makelaar huizen wezen kijken zodat ik weet wat het aanbod ongeveer is. Dit was vooraf al gepland trouwens, dus zegt verder niks over mijn slagingskans.

Ik zit continue te analyseren wat ik heb gezegd en hoe ik dat heb gedaan. Ik ben niet tevreden over hoe ik e.e.a. heb aangepakt. Ik heb -denk ik- niks idioots gedaan, maar je weet het niet hè. Waar ik me zorgen over maak is dat ik na het bezoek een kort mailtje heb gestuurd naar de drie senior mensen die over mijn lot gaan beslissen, maar ik kreeg alleen van 1 een kort berichtje terug. Na de vorige ronde (ronde 2), kreeg ik een berichtje van alle drie, waarbij een zelfs letterlijk schreef: "Jij bent precies waar we naar op zoek zijn." Maar dit keer helemaal geen reactie van haar.... Pfff... Hoe dit te interpreteren? Ik blijf maar malen.
Leergierig schreef:
23-08-2018 12:55
Het is trouwens desollicitatieman.nl ipv sollicitatieman.nl

Website is vrij basic inderdaad, maar wat mij betreft wel duidelijk
Deze ziet er inderdaad prima uit. Veel beter dan sollicitatieman.
GroteZakChips Misschien vinden ze bij nader inzien dat het niet zo verstandig is om mailtjes op die manier (jij bent het helemaal!) te beantwoorden als de procedure nog loopt?
LizBakker schreef:
23-08-2018 09:49

Daar vind ik dan weer nooit wat. Maar dat ligt wellicht ook aan de regio waar ik woon, de banen liggen hier zeker niet voor het oprapen.
LizBakker schreef:
23-08-2018 13:02
GroteZakChips Misschien vinden ze bij nader inzien dat het niet zo verstandig is om mailtjes op die manier (jij bent het helemaal!) te beantwoorden als de procedure nog loopt?
Ja dat is natuurlijk ook niet zo slim. Er kunnen natuurlijk wel 100 redenen zijn om niet te antwoorden. Dit is een drukke tijd voor het bedrijf, dus het kan ook zijn dat ze gewoon druk zijn. Ik weet het niet. Het knaagt echt aan me. Bijna triest eigenlijk hoeveel het me bezig houdt. Alsof mn leven er vanaf hangt, maar als ik even een stap terug neem is dat natuurlijk niet zo. Maar het voelt ook zo triest als ik niet door ben. Alsof ik nooit een leuke baan ga vinden. Ik weet het, ik moet iets anders gaan doen met m'n tijd (ik werk ook aan een project tussendoor :D) maar toch... het blijft me bezighouden.
deepspace schreef:
23-08-2018 13:03
Daar vind ik dan weer nooit wat. Maar dat ligt wellicht ook aan de regio waar ik woon, de banen liggen hier zeker niet voor het oprapen.
Wat zoek je voor soort baan? Solliciteer je heel gericht of op alles waar je profiel maar een beetje in de buurt komt?
GroteZakChips schreef:
23-08-2018 13:12
Wat zoek je voor soort baan? Solliciteer je heel gericht of op alles waar je profiel maar een beetje in de buurt komt?
De combinatie van baan en mijn nickname maakt me wel erg herkenbaar, laat ik het er op houden dat ik in verschillende branches aan de slag kan. Ik solliciteer heel gericht, ik weet namelijk wel wat voor werk ik wil doen. Solliciteren op iets wat me niet écht leuk lijkt vind ik verspilde moeite.
Gelijk heb je deepspace! Beter direct gaan voor de droombaan. Ik hoop dat je snel iets vindt!
Pffff vannacht heb ik uren wakker gelegen omdat ik me zorgen maak over mijn sollicitatiegesprek van vorige week... Nog drie weken wachten op de uitslag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven