Liefdesverdriet
woensdag 15 augustus 2018 om 21:26
36 jaar en voor het eerst in mijn leven liefdesverdriet. En wat is dat verschrikkelijk zeg, ik wist niet dat dat zo'n pijn deed. Ik krijg geen hap door mijn keel, kan elk moment op de dag in huilen uitbarsten, alle symptomen zijn er.
Mijn vriend heeft van de een op andere dag gezegd dat hij moet nadenken en dingen op een rij moet zetten voordat hij kan beslissen of hij met mij verder kan.
En nu een emotionele rollercoaster. Ik ben er van overtuigt dat wat wij hadden echt was en heel intens. Iets wat hij verschillende malen naar mij heeft genoemd dat hij niet wist wat hem overkwam en dat hij emoties en gevoelens heeft die hij nooit eerder heeft ervaren. En ook nu laat hij merken verdrietig te zijn.
Maar goed feit is nu dat hij ineens zegt zijn ex nog niet verwerkt te hebben (waar hij weinig positief over heeft gepraat in de 10 maanden die ik hem ken) en hij het mij niet kan aandoen als zij nog tussen ons in staat in zijn hoofd. Hier is maanden geen sprake van geweest en nu ineens wel. Persoonlijk denk ik dat hij bang is voor wat ik in hem losmaak. Ik heb, zoals hij zelf zegt, deurtjes bij hem geopend waardoor hij dichter bij zijn gevoel komt, die al zeker 30 jaar gesloten waren. En deze stap terug, de situatie met zijn ex is veilig. Daar kon hij zijn gevoelens grotendeels afsluiten, want hij wist nooit wanneer ze weer hun relatie zou eindigen (is meerdere malen gebeurd). Hij is niet terug naar ex, dat is ook niet zijn instantie, maar moet onderzoeken wat hij nog voelt voor ex, zoals hij zegt.
Ik weet dat een pauze niet vaak goed afloopt, in de zin dat we weer bij elkaar gaan komen. Dus wie kan me opbeuren, wie heeft tips, wie geeft me een schop onder mijn kont en wie heeft er hoopvolle ervaringen?
Mijn vriend heeft van de een op andere dag gezegd dat hij moet nadenken en dingen op een rij moet zetten voordat hij kan beslissen of hij met mij verder kan.
En nu een emotionele rollercoaster. Ik ben er van overtuigt dat wat wij hadden echt was en heel intens. Iets wat hij verschillende malen naar mij heeft genoemd dat hij niet wist wat hem overkwam en dat hij emoties en gevoelens heeft die hij nooit eerder heeft ervaren. En ook nu laat hij merken verdrietig te zijn.
Maar goed feit is nu dat hij ineens zegt zijn ex nog niet verwerkt te hebben (waar hij weinig positief over heeft gepraat in de 10 maanden die ik hem ken) en hij het mij niet kan aandoen als zij nog tussen ons in staat in zijn hoofd. Hier is maanden geen sprake van geweest en nu ineens wel. Persoonlijk denk ik dat hij bang is voor wat ik in hem losmaak. Ik heb, zoals hij zelf zegt, deurtjes bij hem geopend waardoor hij dichter bij zijn gevoel komt, die al zeker 30 jaar gesloten waren. En deze stap terug, de situatie met zijn ex is veilig. Daar kon hij zijn gevoelens grotendeels afsluiten, want hij wist nooit wanneer ze weer hun relatie zou eindigen (is meerdere malen gebeurd). Hij is niet terug naar ex, dat is ook niet zijn instantie, maar moet onderzoeken wat hij nog voelt voor ex, zoals hij zegt.
Ik weet dat een pauze niet vaak goed afloopt, in de zin dat we weer bij elkaar gaan komen. Dus wie kan me opbeuren, wie heeft tips, wie geeft me een schop onder mijn kont en wie heeft er hoopvolle ervaringen?
donderdag 23 augustus 2018 om 13:01
@fluttershy ik heb je verhaal gelezen op het tindertopic (lees daar stiekem mee, elf nooit op Tinder gezeten), volgens mij kunnen we het bijna 1 op 1 op elkaar plakken. Herkende veel in hoe het bij jou is gegaan.
Je mag hier ook je verdriet delen hoor, hoeft niet alleen mijn topic te zijn. Geldt ook voor andere liefdesverdrietige mensen, kunnen we elkaar een beetje steunen. En van de niet liefdesverdrietige mensen een schop onder onze hol krijgen
Je mag hier ook je verdriet delen hoor, hoeft niet alleen mijn topic te zijn. Geldt ook voor andere liefdesverdrietige mensen, kunnen we elkaar een beetje steunen. En van de niet liefdesverdrietige mensen een schop onder onze hol krijgen
donderdag 23 augustus 2018 om 13:27
Dank je wel. Ik zag inderdaad veel raakvlakken. Ook de relatie ervoor. 16 jaar samen, geen traan gelaten omdat het eigenlijk in de relatie zelf al afgesloten was. Een jaartje samen en kapot gaan van verdriet. Ik deed het goed, maar zoals je las gisteren terug bij af.
Overigens allemaal voor niks. Ex stuurde vanmorgen een berichtje dat ze absoluut niet samen terug willen komen, dat hij wat haar betreft bij mij hoort omdat hij (op zijn manier) nog steeds van me houdt, en dat ze voor hij met hij was regelmatig uit eten gingen als hij terug was in zijn land maar daarna uit respect voor mij niet meer ondanks dat het onschuldig was.
Heb ik daar de hele nacht bijna krankzinnig voor liggen janken?! Moest ze me daarvoor op losse schroeven zetten?
Nou ja, ik moet er toch doorheen.
Overigens allemaal voor niks. Ex stuurde vanmorgen een berichtje dat ze absoluut niet samen terug willen komen, dat hij wat haar betreft bij mij hoort omdat hij (op zijn manier) nog steeds van me houdt, en dat ze voor hij met hij was regelmatig uit eten gingen als hij terug was in zijn land maar daarna uit respect voor mij niet meer ondanks dat het onschuldig was.
Heb ik daar de hele nacht bijna krankzinnig voor liggen janken?! Moest ze me daarvoor op losse schroeven zetten?
Nou ja, ik moet er toch doorheen.
donderdag 23 augustus 2018 om 14:12
Fluttershy jullie hebben dus ook nog contact? Op welke wijze onderhouden jullie het en met welk doel?
Is er een kans dat het nog goed komt of is het echt definitief bij jullie?
Bij mij komt en gaat het verdriet ook.
Op hele stomme momenten. Ik stond dus dinsdagavond vast op Amsterdam CS vanwege die storing. Ik kon wel janken, voelde me zo eenzaam. Normaal zou ik hem gebeld hebben en was hij me zeker komen ophalen. Gelukkig had ik een zonnebril op, want de tranen stonden in mijn ogen.
En dan voel ik me zo stom dat ik dat toelaat.
Is er een kans dat het nog goed komt of is het echt definitief bij jullie?
Bij mij komt en gaat het verdriet ook.
Op hele stomme momenten. Ik stond dus dinsdagavond vast op Amsterdam CS vanwege die storing. Ik kon wel janken, voelde me zo eenzaam. Normaal zou ik hem gebeld hebben en was hij me zeker komen ophalen. Gelukkig had ik een zonnebril op, want de tranen stonden in mijn ogen.
En dan voel ik me zo stom dat ik dat toelaat.
donderdag 23 augustus 2018 om 15:15
Nee we hebben geen contact meer. Hij heeft me zelfs op alle mogelijke manieren geblokkeerd. Ik hou nog van hem en hij houdt ook nog van mij, maar ik wil niet meer verder samen. Ik ben zo moe van alle drama en teleurstelling en verdriet. Het is puur zelfbescherming. Ik ben soort van bevriend met de ex, dus die stuurde me een verontschuldigend bericht...
Die terugvallen moet je jezelf gewoon toestaan hoor! Beetje lief zijn voor jezelf. Je kunt heel goed iemand missen en toch beseffen dat het over is.
Dikke knuffel
Die terugvallen moet je jezelf gewoon toestaan hoor! Beetje lief zijn voor jezelf. Je kunt heel goed iemand missen en toch beseffen dat het over is.
Dikke knuffel
donderdag 23 augustus 2018 om 16:06
De relatie met de vader van mijn kinderen (die 18 jr duurde) is al 10 jaar geleden gestrand. Nogmaals: wat jij hierboven schrijft, had ik ook kunnen schrijven.Soumis schreef: ↑23-08-2018 11:55Munamar mag ik vragen hoe lang jullie al uit elkaar zijn? En heb je daarna al nieuwe relaties gehad?
Ik heb geen verdriet gehad dat het overging met de vader van mijn kinderen. Dat verdriet is er in de jaren daarvoor al geweest, dat ik steeds meer tot het besef kwam dat er steeds minder was. Ik ben 15 jaar met hem samen geweest, waar de laatste 5 jaar vrijwel liefde- en seksloos waren. Dat heeft mij heel veel pijn gedaan en ben daar heel onzeker van geworden.
Daarna wel (korte) relaties gehad maar waar ik nog steeds aan blijf hangen, is een man die ik ca. 2 jaar geleden heb ontmoet. Ik wilde een relatie, hij niet. Maar loslaten doe ik niet, hoe duidelijk hij ook is geweest.
Op de momenten dat ik er klaar mee was, nam hij weer contact op en zo begon alles weer opnieuw...
donderdag 23 augustus 2018 om 21:24
Fluttershy wat moet dat moeilijk zijn dat hij je helemaal geblokkeerd heeft. Anderzijds contact houden is ook niet makkelijk. Ik zit continu in het dilemma wat beter is, maar beiden vind ik moeilijk. Jij had helemaal geen keus. Was het ook plotseling bij jou?
Munamar, 2 jaar, dat is lang en moeilijk. Neemt hij nog steeds af en toe contact met je op? Ben je wel nog aan het daten?
Ik ben ook een beetje bang dat hij heel lang in mijn hoofd blijft zitten.
Nu probeer ik vooral grip te krijgen op de situatie, maar dat lukt maar niet. Ik kan zijn keuzes niet begrijpen. Nouja deels wel, maar heel veel ook niet.
Munamar, 2 jaar, dat is lang en moeilijk. Neemt hij nog steeds af en toe contact met je op? Ben je wel nog aan het daten?
Nu probeer ik vooral grip te krijgen op de situatie, maar dat lukt maar niet. Ik kan zijn keuzes niet begrijpen. Nouja deels wel, maar heel veel ook niet.
donderdag 23 augustus 2018 om 21:29
Ik zou ECHT zorgen dat je wat vrijheid krijgt om zelf dingen te ondernemen (en er dus een oppas voor de kindjes is). Dat kan zo helpen de situatie te relativeren en afstand te kunnen nemen van je ex. Als je fulltime moet zorgen en verder alleen werkt duurt dat allemaal vijf keer zo lang en kom je denk ik nauwelijks van dit gevoel af.
donderdag 23 augustus 2018 om 21:29
Ik merk wel dat er naast het verdriet nu ook boosheid komt. Dat was er nog niet. Maar ben zo boos dat hij me buitensluit ineens en dat hij zich zo laat beïnvloeden door zijn ex, terwijl ze hem gebruikt wanneer het haar uitkomt. En gaat huilen als hij komt vertellen dat hij zijn geluk heeft gevonden bij een ander. Hoe kan je daar in hemelsnaam intrappen!
donderdag 23 augustus 2018 om 21:34
Antoon daar ben ik mee bezig. Een regelmatige baan zal helpen hoop ik. Moet nu al genoeg oppas regelen.
Maar weekenden alleen vind ik ook doodeng. Ik ben niet het meest sociale dier in de zin van dat ik een hele grote vriendengroep heb. En daarin is iedereen gesetteld en druk met hun eigen gezin. Dit is nog even een procesje die ik door moet
Maar weekenden alleen vind ik ook doodeng. Ik ben niet het meest sociale dier in de zin van dat ik een hele grote vriendengroep heb. En daarin is iedereen gesetteld en druk met hun eigen gezin. Dit is nog even een procesje die ik door moet
donderdag 23 augustus 2018 om 21:44
Een gesprek met een vreemde ergens buitenshuis kan al zorgen dat je je zo veel beter voelt. En een keer wat aandacht krijgen van een ander. Maar liefdesverdriet is een vreemd soort pijn waarvan je op een gegeven moment merkt dat je gedachtes erover niet veranderd zijn maar je de pijn minder voelt. Maar je hebt het goed te pakken en ik heb medelijden met je
donderdag 23 augustus 2018 om 21:52
Indirect zeg je dus dat ik gewoon moet gaan daten
Ja heb het heel zwaar te pakken. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Herken mezelf ook niet echt. Ik ben altijd nuchter, vandaag nog gehoord dat ik stressbestendig oog (ondertussen dacht ik je moest eens weten wat voor huilbuien en paniekmomenten ik heb gehad afgelopen week).
Ik ben wel echt een gevoelsmens en dat voert nu de boventoon ja
Ja heb het heel zwaar te pakken. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Herken mezelf ook niet echt. Ik ben altijd nuchter, vandaag nog gehoord dat ik stressbestendig oog (ondertussen dacht ik je moest eens weten wat voor huilbuien en paniekmomenten ik heb gehad afgelopen week).
Ik ben wel echt een gevoelsmens en dat voert nu de boventoon ja
donderdag 23 augustus 2018 om 22:06
Misschien sta je een beetje alleen met je verdriet en moet je ondertussen steeds voor twee kindjes zorgen. Zelfs het meest stressbestendige mens zou daar moeite mee hebben.
Daten is misschien niet op te brengen nu maar wat lol maken en voelen dat je er nog bent en dat er meer leukerds in de wereld zijn zou misschien wel goed voor je zijn
Dat kan toch zorgen dat je het allemaal wat minder voelt.
Daten is misschien niet op te brengen nu maar wat lol maken en voelen dat je er nog bent en dat er meer leukerds in de wereld zijn zou misschien wel goed voor je zijn
Dat kan toch zorgen dat je het allemaal wat minder voelt.
donderdag 23 augustus 2018 om 22:18
donderdag 23 augustus 2018 om 22:21
Soumis schreef: ↑23-08-2018 21:24Fluttershy wat moet dat moeilijk zijn dat hij je helemaal geblokkeerd heeft. Anderzijds contact houden is ook niet makkelijk. Ik zit continu in het dilemma wat beter is, maar beiden vind ik moeilijk. Jij had helemaal geen keus. Was het ook plotseling bij jou?
Ik ben er natuurlijk niet bij. Maar ik lees van zijn kant eigenlijk juist geen keuzes, maar wel aannames van jouw kant op basis van zijn gedrag. Wat nog niet wil zeggen dat je aannames verkeerd zijn. Ik zou zelf echter wel wat concreets van hem willen horen. Of als je zelf concreet 'genoeg weet' om er mee te stoppen dan is dat ook helder natuurlijk.
donderdag 23 augustus 2018 om 22:29
Tinder nee. Maar wellicht op zo'n serieuze datingsite een profiel aanmaken (waarbij je niet meteen alles hoeft prijs te geven) en dan voorzichtig wat mailen met mannen die reageren. Of jij reageert op een hottie. En dan zul je zien dat je wat wordt afgeleid door de berichten en aandacht die je krijgt. Concreet wat afspreken is niet eens nodig. Afleiding en aandacht To. Probeer het gewoon eens. Je zit nergens aan vast.
donderdag 23 augustus 2018 om 22:30
Klopt shifty hij maakt geen keuze. Ja de keuze om uit te zoeken waarom dat gevoel oppopt mbt zijn ex, waarom ze blijkbaar nog zo'n invloed op hem heeft.
Met het niet begrijpen van zijn keuze bedoel ik dat ik niet kan begrijpen dat hij mij van de ene op de andere dag aan de zijlijn kan zetten. De ene dag mij nog geen dag langer kunnen missen en de volgende dag zeggen dat hij tijd nodig heeft.
En ik kan niet begrijpen dat hij zich zo laat beïnvloeden door zijn ex, 3x heeft ze hem aan de kant gezet. Hij weet hoe ze is en toch laat hij zich beïnvloeden. Ik snap dan niet dat je niet voor jezelf een lijn trekt en zegt tot hier en niet verder en als dat zoals nu niet lukt, dat je hulp zoekt om definitief uit zo'n relatie weg te stappen .
Maarja dat ben ik. Maar misschien doe ik nu hetzelfde natuurlijk met hem niet los kunnen laten.... hoewel onze relatie anders was dan wat hij met zijn ex had de laatste jaren.
Met het niet begrijpen van zijn keuze bedoel ik dat ik niet kan begrijpen dat hij mij van de ene op de andere dag aan de zijlijn kan zetten. De ene dag mij nog geen dag langer kunnen missen en de volgende dag zeggen dat hij tijd nodig heeft.
En ik kan niet begrijpen dat hij zich zo laat beïnvloeden door zijn ex, 3x heeft ze hem aan de kant gezet. Hij weet hoe ze is en toch laat hij zich beïnvloeden. Ik snap dan niet dat je niet voor jezelf een lijn trekt en zegt tot hier en niet verder en als dat zoals nu niet lukt, dat je hulp zoekt om definitief uit zo'n relatie weg te stappen .
Maarja dat ben ik. Maar misschien doe ik nu hetzelfde natuurlijk met hem niet los kunnen laten.... hoewel onze relatie anders was dan wat hij met zijn ex had de laatste jaren.
donderdag 23 augustus 2018 om 22:31
Wil je dat we je komen ophalen en mee uit nemenSoumis schreef: ↑23-08-2018 22:18En op wat voor manier zien jullie dat voor je dan?
Ik moet er niet aan denken om op Tinder te gaan nu. In mijn eentje de kroeg in? Daar ben ik in al geen eeuwen geweest.
Het is misschien ook het besef (hoewel ik dat afgelopen jaar al besefte) dat mijn sociale leven heel klein is.
Maar anders misschien eens in de concert/uitgaansagenda in de stad waar je woont kijken. Alle soorten verschillende mensen hebben zo hun eigen soort muziek en dingen die ze leuk vinden. Je kunt je daarbij aansluiten. Of motor gaan rijden natuurlijk
donderdag 23 augustus 2018 om 22:35
Pfff TanteNina weet niet of ik daar klaar voor ben hoor. Ik wil ook een ander niet gebruiken, en ben ook bang om zelf teleurgesteld te worden denk ik.
Tuurlijk de aandacht zal ik fijn vinden, maar vind dat ook weer zo kortzichtig van mezelf.
Misschien over een paar weken....
Las wel gister hier op de site een artikel over slowdaten, als ik ooit weer de stap waag sprak dat me wel aan. Zo was het nu overigens ook gegaan, 1,5 maand gemaild voordat we elkaar pas ontmoette. Tinder ook nog nooit op geweest hoor, maar wat ik hier lees ij het tindertopic trekt het me ook niet.
Tuurlijk de aandacht zal ik fijn vinden, maar vind dat ook weer zo kortzichtig van mezelf.
Las wel gister hier op de site een artikel over slowdaten, als ik ooit weer de stap waag sprak dat me wel aan. Zo was het nu overigens ook gegaan, 1,5 maand gemaild voordat we elkaar pas ontmoette. Tinder ook nog nooit op geweest hoor, maar wat ik hier lees ij het tindertopic trekt het me ook niet.
donderdag 23 augustus 2018 om 22:40
Dat je het allemaal niet zo serieus in staat kan ook je kracht zijn en er voor zorgen dat je alleen maar lol hebt. Meeste mensen staan niet al te serieus op Tinder toch?Soumis schreef: ↑23-08-2018 22:35Pfff TanteNina weet niet of ik daar klaar voor ben hoor. Ik wil ook een ander niet gebruiken, en ben ook bang om zelf teleurgesteld te worden denk ik.
donderdag 23 augustus 2018 om 22:42
Net je topic gelezen en pfff ja sommige dingen komen me bekend voor. Misschien nadat hij en ik met elkaar hebben gesproken nog meer. Bij hem heeft het niet zo zeer met de ex te maken maar hoe de relaties zijn beëindigd. Bij jou is het inderdaad een stuk langer geweest, maar wanneer het goed voelt dan voelt het goed en is het verdomd waardeloos wanneer het ineens poef weg is.
Ik heb geen advies, maar ik zou wel willen zeggen om geen vragen te stellen aan hem. Op het moment is geen antwoord tevreden in jouw ogen en kom je steeds met nieuwe vragen. Hoe moeilijk ook laat het.... wanneer jullie appen hou het luchtig. Echt want uit eindelijk heb je jezelf ermee...
Je komt er wel!
O enne daten? Waarom niet...
Ik heb geen advies, maar ik zou wel willen zeggen om geen vragen te stellen aan hem. Op het moment is geen antwoord tevreden in jouw ogen en kom je steeds met nieuwe vragen. Hoe moeilijk ook laat het.... wanneer jullie appen hou het luchtig. Echt want uit eindelijk heb je jezelf ermee...
O enne daten? Waarom niet...
donderdag 23 augustus 2018 om 22:42
Ja Soumis het hoeft ook niet vandaag al hoor... Maar afleiding helpt wel.
En sporten. Sporten maakt stofjes in je lijf vrij waardoor je je beter voelt. Maar dat is voor jou nu misschien veel gevraagd, om dat ook nog te regelen.
En verder, iedere dag is er weer 1. Ik kan zo enorm met je meevoelen, en met de andere verdrietige dames hier., ik weet nog zo goed hoeveel pijn het doet, maar écht: het gaat voorbij!
En sporten. Sporten maakt stofjes in je lijf vrij waardoor je je beter voelt. Maar dat is voor jou nu misschien veel gevraagd, om dat ook nog te regelen.
En verder, iedere dag is er weer 1. Ik kan zo enorm met je meevoelen, en met de andere verdrietige dames hier., ik weet nog zo goed hoeveel pijn het doet, maar écht: het gaat voorbij!
donderdag 23 augustus 2018 om 23:16
Soumis schreef: ↑23-08-2018 22:30Klopt shifty hij maakt geen keuze. Ja de keuze om uit te zoeken waarom dat gevoel oppopt mbt zijn ex, waarom ze blijkbaar nog zo'n invloed op hem heeft.
Ik snap dat heel goed. Het is een man, die kunnen niet twee dingen tegelijk. Die kunnen niet uitzoeken hoe ze nou tegenover de ene relatie staan (lees 'ex) terwijl ze geacht worden zich te richten op de andere relatie (lees 'jij'). Dat hij tot dat besef komt dat hij dat niet kan hoeft geen 'ontwikkeling' te zijn die je kan zien aankomen. Het kan ook gewoon een 'besef' zijn. En hij plaatst jou niet aan de zijlijn; hij neemt jou juist serieus door zijn onzekerheid met je te delen en je niet aan het lijntje te houden.
Enerzijds kan je natuurlijk zeggen dat hij dan maar moet beslissen (dat ben je van hem gewend?) maar anderzijds is dat blijkbaar voor hem niet zo makkelijk. Hij is gewend aan een soort stoplicht-relatie met z'n ex dus is het voor hem 'normaal' dat het na een breuk weer goed komt. Dat kan een patroon hebben veroorzaakt wat hij niet makkelijk doorbreekt?
Of hij is gewoon klaar met de relatie met jou maar wil dat niet zeggen, dat is het alternatief. Hoe schat jij hem in?
vrijdag 24 augustus 2018 om 00:23
Lieve Soumis,Soumis schreef: ↑23-08-2018 22:35Pfff TanteNina weet niet of ik daar klaar voor ben hoor. Ik wil ook een ander niet gebruiken, en ben ook bang om zelf teleurgesteld te worden denk ik.
natuurlijk kan een nieuwe vlam erg helpen om liefdesverdriet te verwerken. Maar als ik jou zo lees zou ik daar echt even mee wachten. Neem de tijd om je gevoelens op een rij te krijgen en te rouwen om het verlies. Rustig aan.
Elke vorm van dating is toch weer jagen of gejaagd worden, onder welke noemer men het ook brengt.
Doe dingen die je zelf leuk vindt om te doen, bijv. paardrijden, welness, strandwandeling. En dan komt de rest vanzelf. Echt.