Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

dinsdag 28 augustus 2018 om 21:37
Is er een zwembad en een speeltuin? Zo ja, dan zit je goed. Zo nee, google alvast waar de dichtbijzijnste monkeytown is voor het geval het regent.GlitterCupcake schreef: ↑28-08-2018 21:32Hebben jullie nog tips voor een week weg in een huisje met een peuter? Het huisje is peuter klaar qua eten en slapen. Maar ik heb geen ervaring met huisjes![]()
Waar gaan jullie heen?

dinsdag 28 augustus 2018 om 21:45
Maartje2016 schreef: ↑28-08-2018 21:37Is er een zwembad en een speeltuin? Zo ja, dan zit je goed. Zo nee, google alvast waar de dichtbijzijnste monkeytown is voor het geval het regent.
Waar gaan jullie heen?
We waren te moe om nog bezig te zijn met hippe verantwoorde keuzes maken dus we gaan naar Centerparks

https://www.centerparcs.nl/nl-nl/duitsl ... -bostalsee
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:52
Onze hippe vakantie volgende week gaat naar een Landal op de VeluweGlitterCupcake schreef: ↑28-08-2018 21:45We waren te moe om nog bezig te zijn met hippe verantwoorde keuzes maken dus we gaan naar CenterparksWe wilde vooral een zwembad met veel poedelbadjes en een mogelijkheid voor binnenvertier. Maar vooral twee slaapkamers om ook eens alleen naar het gesnurk van alleen mijn man te hoeven luister. Ik schaam mij voor mijn burgerlijkheid.
https://www.centerparcs.nl/nl-nl/duitsl ... -bostalsee

Als je aankomt krijg je ook een programma wat ze allemaal organiseren met het animatieteam. Omcirkel alles waar je zoon qua leeftijd voor in aanmerking komt, op het moment dat je dan echt even genoeg van elkaar hebt, kan hij konijntjes gaan aaien, een uurtje naar een kinderdisco of een vogelhuisje in elkaar knutselen. Zoon hier vindt die dingen geweldig, dus wij gaan er maar in mee. Over burgerlijk gesproken

Veel plezier!

dinsdag 28 augustus 2018 om 22:11
Maartje2016 schreef: ↑28-08-2018 21:52Onze hippe vakantie volgende week gaat naar een Landal op de Veluwe![]()
Als je aankomt krijg je ook een programma wat ze allemaal organiseren met het animatieteam. Omcirkel alles waar je zoon qua leeftijd voor in aanmerking komt, op het moment dat je dan echt even genoeg van elkaar hebt, kan hij konijntjes gaan aaien, een uurtje naar een kinderdisco of een vogelhuisje in elkaar knutselen. Zoon hier vindt die dingen geweldig, dus wij gaan er maar in mee. Over burgerlijk gesproken![]()
Veel plezier!
Ik zat ook nog op ‘natuurhuisjes’ te zoeken van de week maar als ik dan zag dat die huisjes allemaal óf helemaal design met open trappen óf met 1001 freubels waren ingericht dan zakte de moed mij in de schoenen. En dan zit je in de middle of shit. Kan leuk zijn of de hel omdat je op elkaars lip zit 24/7. Doe mij dan maar een huisje met traphekje en Aquamundo.. wat dat laatste dan ook mag zijn.
Bedankt voor de tip! Ik wist niet dat zo’n park een programma heeft

dinsdag 28 augustus 2018 om 22:30
Wat ik het handigst vind bij zulke plekken is je realiseren dat WIJ wel graag afwisseling willen, maar peuters helemaal niet! Als we naar het zwembadje, de speeltuin of de binnenspeeltuin zijn geweest, hebben wij als volwassene de neiging om die activiteit af te vinken op ons lijstje. Been there, done that. Maar peuters vinden juist herhaling leuk. Die hebben net ontdekt dat die binnenspeeltuin ge-wel-dig is en willen nog wel 10x gaan.
Dus mijn tip is niet je dagen vol willen proppen met steeds weer nieuwe activiteiten, maar gewoon te kijken wat je peuter leuk vindt dat steeds weer gaan doen als de verveling toe slaat.
Dus mijn tip is niet je dagen vol willen proppen met steeds weer nieuwe activiteiten, maar gewoon te kijken wat je peuter leuk vindt dat steeds weer gaan doen als de verveling toe slaat.
dinsdag 28 augustus 2018 om 23:28
Aquamundo is een subtropisch zwemparadijs. Onze dochter vindt zwemmen echt helemaal fantastisch en als we op Landal of Centerparcs zitten, gaan we dan ook dagelijks zwemmen.
Wij zijn tijdens ons laatste burgerlijke weekend weg het park niet eens afgeweest
dochter vermaakte zich uitstekend in het zwembad, speeltuin, binnenspeeltuin, kinderboerderij, etc.
Dochter kan pinguïn al een aantal maanden prima uitspreken. Ze is heel taalvaardig en maakt al een tijdje zinnen tot zes woorden. Bepaalde woorden krijgt ze echter nog steeds niet juist uitgesproken. Een krokodil noemt ze steevast een krokobil en een dekentje een bekentje. Motorisch is ze daarentegen echt gewoon twee.
Wij zijn tijdens ons laatste burgerlijke weekend weg het park niet eens afgeweest

Dochter kan pinguïn al een aantal maanden prima uitspreken. Ze is heel taalvaardig en maakt al een tijdje zinnen tot zes woorden. Bepaalde woorden krijgt ze echter nog steeds niet juist uitgesproken. Een krokodil noemt ze steevast een krokobil en een dekentje een bekentje. Motorisch is ze daarentegen echt gewoon twee.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
woensdag 29 augustus 2018 om 06:53
Haha toevallig.. wij ook! Welke van de 3 op de Veluwe gaan jullie?Maartje2016 schreef: ↑28-08-2018 21:52Onze hippe vakantie volgende week gaat naar een Landal op de Veluwe
Ach ik vind het ook wel handig hoor, zo'n park met kinderen!
woensdag 29 augustus 2018 om 06:55

woensdag 29 augustus 2018 om 11:53
Wij zijn in Juni naar rabbit hill geweest, zoon heeft zich er prima vermaakt. Speeltuin, zwembad, binnenspeeltuin en we zijn vaak even bij Bollo (mascotte van Landal wezen kijken)
Hier vamorgen met zoon gekleid. Hij heeft zich er wel een uur mee vermaakt. Houden die van jullie ook van knutselen en wat is favoriet?
Hier vamorgen met zoon gekleid. Hij heeft zich er wel een uur mee vermaakt. Houden die van jullie ook van knutselen en wat is favoriet?

donderdag 30 augustus 2018 om 10:25
Ah, wij Coldenhove!
donderdag 30 augustus 2018 om 10:26
Dochter kan zich ook lang vermaken met kleuren, stempelen en stickers plakken. Kleien vindt ze ook leuk!snowgirl1 schreef: ↑29-08-2018 11:53Wij zijn in Juni naar rabbit hill geweest, zoon heeft zich er prima vermaakt. Speeltuin, zwembad, binnenspeeltuin en we zijn vaak even bij Bollo (mascotte van Landal wezen kijken)
donderdag 30 augustus 2018 om 11:20
Yep! En hou je verwachtingen laag. Het kan zijn dat je peuter Bollo de Beer fantastisch vindt (de mijne kreeg er maar geen genoeg van) maar het kan net zo goed dat ze hem doodeng vinden.Nijntje* schreef: ↑28-08-2018 22:30Wat ik het handigst vind bij zulke plekken is je realiseren dat WIJ wel graag afwisseling willen, maar peuters helemaal niet! Als we naar het zwembadje, de speeltuin of de binnenspeeltuin zijn geweest, hebben wij als volwassene de neiging om die activiteit af te vinken op ons lijstje. Been there, done that. Maar peuters vinden juist herhaling leuk. Die hebben net ontdekt dat die binnenspeeltuin ge-wel-dig is en willen nog wel 10x gaan.
Wij zijn in de zomer anderhalve week bij Landal in Drenthe geweest met onze peuter en baby van een half jaar en we hebben een toptijd gehad, maar als we van het park afkwamen deden we dat écht voor onszelf en niet voor de kinderen. De jongste lag het liefst in de tuin zand te eten en de oudste wilde van speeltuin naar zwembad en weer terug, en dan nog even TV kijken en slapen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

donderdag 30 augustus 2018 om 11:58

We hebben veel zin in het zwembad (dat doen we niet vaak genoeg) en vooral dat alles dichtbij is.
En ik durf het bijna niet te typen maar manlief heeft een e-car geboekt. Deze Centerparks heeft veel niveauverschil en hij wilde het gemakkelijk houden. Aangezien we beide dik zijn krijg ik een enorm Wall-e gevoel met die dikke mensen op dat ruimteschip

donderdag 30 augustus 2018 om 12:03
Knutselen: ik knutsel wat af met peuter. Knippen, plakken, tekenen en stickeren. Als het maar droog is. Van de week had hij een ‘tekening’ gemaakt en hij bleef maar beweren dat hij een vogel, zon en poes had getekend. Nou..
Het was vooral een hoop gekrabbel. Maar toen manlief uren later vroeg wat peuter getekend had bleef hij dezelfde kriebels aanwijzen met dezelfde woordjes er bij. Heel gek om te zien.

donderdag 30 augustus 2018 om 19:37
Haha, grappig is dat, he! Hier beweerde zoon (ook 2,5) stellig dat het een schildpad was. Ook uren later nog.GlitterCupcake schreef: ↑30-08-2018 12:03Knutselen: ik knutsel wat af met peuter. Knippen, plakken, tekenen en stickeren. Als het maar droog is. Van de week had hij een ‘tekening’ gemaakt en hij bleef maar beweren dat hij een vogel, zon en poes had getekend. Nou..Het was vooral een hoop gekrabbel. Maar toen manlief uren later vroeg wat peuter getekend had bleef hij dezelfde kriebels aanwijzen met dezelfde woordjes er bij. Heel gek om te zien.
Kleien vindt zoontje trouwens ook ontzettend leuk, maar probleem: hij gooit het liefst alle kleuren klei door elkaar. Dus ik heb 4 potjes groen-bruine klei (waar hij overigens dan heel vrolijk mee speelt). Gaat dat bij jullie wel goed?

donderdag 30 augustus 2018 om 19:43

donderdag 30 augustus 2018 om 19:43
Ik kwam erachter dat dochter net zo goed met 1 kleur speelt als met 6. Dat scheelt een hoop uitzoekwerk. Ze is meer van het scheuren in heeele kleine stukjes.-Nienke- schreef: ↑30-08-2018 19:37Haha, grappig is dat, he! Hier beweerde zoon (ook 2,5) stellig dat het een schildpad was. Ook uren later nog.
Kleien vindt zoontje trouwens ook ontzettend leuk, maar probleem: hij gooit het liefst alle kleuren klei door elkaar. Dus ik heb 4 potjes groen-bruine klei (waar hij overigens dan heel vrolijk mee speelt). Gaat dat bij jullie wel goed?