Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

zondag 16 september 2018 om 10:02
Maartje2016 schreef: ↑16-09-2018 09:57@praten: we wachten nog steedsHij is ondertussen 2
![]()
We zijn een paar dagen terug naar het cb geweest, hij kon wel gewoon alles aanwijzen wat ze vroegen en alle opdrachten uitvoeren, dus qua passief taalgebruik zit het wel goed. Over 4mnd gaan we kijken of zijn actieve taalgebruik vooruit gegaan is, we verwachten dat de psz en de tijd wel gaan helpen.
Maak je dus met net 1 vooral geen zorgen, zeker niet met al die talenwonders die hier in het topic zitten!![]()
zondag 16 september 2018 om 10:42
Mijn oudste sprak met 7mnd zijn eerste woordje, met 18mnd kon hij elk speeltje en de hele ontbijttafel (en nog veel meer) benoemen en met 2 jaar sprak hij in zinnen.
Mijn jongste sprak zijn eerste woordje toen hij 13mnd was en zegt nu met 22 mnd nog amper meer dan destijds. Terwijl de kinderen toch dezelfde opvoeding krijgen.. Ik denk dat hij in totaal 5 woorden spontaan gebruikt en nog eens 5 woorden kan imiteren. Dat vind ik erg weinig maar het cb vind het nog acceptabel. Met 2 jr willen ze wel overwegen of logopedie gewenst is.
Mijn jongste sprak zijn eerste woordje toen hij 13mnd was en zegt nu met 22 mnd nog amper meer dan destijds. Terwijl de kinderen toch dezelfde opvoeding krijgen.. Ik denk dat hij in totaal 5 woorden spontaan gebruikt en nog eens 5 woorden kan imiteren. Dat vind ik erg weinig maar het cb vind het nog acceptabel. Met 2 jr willen ze wel overwegen of logopedie gewenst is.
zondag 16 september 2018 om 11:24
Er gaat echt de laatste dagen iets mis met mijn posts, is het forum bij jullie ook weer vervelend aan het doen?
Wat ik dus wilde zeggen i.p.v. quoten: elk kind heeft zijn eigen tempo en 13 maanden is nog erg jong. Mijn dochter is verbaal vrij sterk, maar was een late loper en kan nu (bijna 2 jaar) nog steeds niet uit een open beker drinken
Wat ik dus wilde zeggen i.p.v. quoten: elk kind heeft zijn eigen tempo en 13 maanden is nog erg jong. Mijn dochter is verbaal vrij sterk, maar was een late loper en kan nu (bijna 2 jaar) nog steeds niet uit een open beker drinken

zondag 16 september 2018 om 13:34
Fiona bij mij ook vaak dat forum gek doet sinds ergens dit jaar die update is het ellende vind ik
Bedankt alvast voor de antwoorden.
Klopt ook wel ieder kindje gaat zen eigen tempo. Verder ontwikkeld ze goed kruipt in tempo Max verstappen, staat los loopt om de tafel bank en stapt als we haar vasthouden, maar los lopen nog niet. Ze is vooral bezig met heel de dag in beweging blijven!
Vanmorgen haar uit bed gehaald en de netelroos is gelukkig weg getrokken
Bedankt alvast voor de antwoorden.
Klopt ook wel ieder kindje gaat zen eigen tempo. Verder ontwikkeld ze goed kruipt in tempo Max verstappen, staat los loopt om de tafel bank en stapt als we haar vasthouden, maar los lopen nog niet. Ze is vooral bezig met heel de dag in beweging blijven!
Vanmorgen haar uit bed gehaald en de netelroos is gelukkig weg getrokken

zondag 16 september 2018 om 17:05
Fijn dat het weg is quest, denken ze idd dat het door een allergie komt?
@praten, geen idee hoeveel woordjes ze spreekt maar het zijn er niet veel, op andere manieren kan ze wel goed kenbaar maken wat ze wil en ik ben er van overtuigd dat het wel komt. Rond de 13mnd zei ze alleen papa en mama.
Ze kan wel veel dierengeluiden na doen maar dat telt niet als een woord neem ik aan.
@praten, geen idee hoeveel woordjes ze spreekt maar het zijn er niet veel, op andere manieren kan ze wel goed kenbaar maken wat ze wil en ik ben er van overtuigd dat het wel komt. Rond de 13mnd zei ze alleen papa en mama.
Ze kan wel veel dierengeluiden na doen maar dat telt niet als een woord neem ik aan.
zondag 16 september 2018 om 19:16
Vraagje over varen. Wij gaan morgen met een fluisterboot onderweg, met dochter erbij. We hebben een reddingsvest voor haar, maar daar staat op dat je geen normale luier in het vest mag dragen, alleen een zwemluier. Weten jullie in hoeverre dit echt gevaarlijk is? We gaan een hele dag op pad, maar zwemluiers houden niet alles zo goed tegen en zitten ook minder lekker. Daar komt bij dat haar hoektanden doorkomen en ik vandaag al 3 spuitluiers had. Aan de andere kant gaat veiligheid natuurlijk voor alles.
Ervaringen? Glitter, hoe deed jij dit?
Ervaringen? Glitter, hoe deed jij dit?
zondag 16 september 2018 om 19:28
Luiers zuigen water op, zwemluiers minder/niet. Door het volzuigen van het water creëer je extra gewicht aan de onderkant, waardoor je kindje alsnog kan zinken omdat het zwemvest het niet houdt qua massa. Ik zou het risico niet willen lopen en de waarschuwing in de gebruiksaanwijzing niet negeren.
Heb je nog tijd om wasbare zwemluiers te kopen? Die zitten net wat beter.
Heb je nog tijd om wasbare zwemluiers te kopen? Die zitten net wat beter.

zondag 16 september 2018 om 19:37

maandag 17 september 2018 om 11:16
@Fiona ik deed in het water een wasbare zwemluier en op de wal een Pamper. Het klopt dat normale luiers zich volzuigen met water en daar het gewicht meer verhogen. Het gaat na mijn berekening om 1,5 kilo en een N100 vest moet dat gewoon houden als je kind lichter is dan voorgeschreven. Ook als de luier lucht vangt en de kont omhoog draait moet een reddingvest dat kunnen corrigeren. Bij een fluisterboot lijkt het mij vooral handig dat je niet de kleine gelijk uit zicht verliest en onderwater verdwijnt. Zonder vest gebeurt dat.
(Wasbare)zwemluiers nemen geen vloeistof op. Dus plas en spuitpoep loopt er bij overschot uit. Verder blijft het binnen de elastiekjes rond de benen/buik.
(Wasbare)zwemluiers nemen geen vloeistof op. Dus plas en spuitpoep loopt er bij overschot uit. Verder blijft het binnen de elastiekjes rond de benen/buik.
maandag 17 september 2018 om 11:33
zo hey het gaat snel hier
.
@werk & huishouden: we werken beide 32u en hebben daarnaast hulp in het huishouden. Dat is zoooo fijn, in het weekend zetten we nog wel 's een was aan of zo natuurlijk maar je houdt tijd over om lekker met elkaar door te brengen. Man is verder gelukkig net zo betrokken in huishouden en opvoeding als ik, alles gaat vrij gelijk op.
@woordjes: zoon van bijna 1.5 zegt wat dierengeluiden, en "open" en "uit" (hij kan dus goed aangeven dat'ie uit de kinderwagen / kinderstoel wil, al zegt'ie ook "uit" als'ie erin wil
). Verder veel onverstaanbaar gebrabbel, erg schattig, maar het lijkt me erg leuk om wat meer echt met 'm te praten!
@aapje: gefeliciteerd met jullie 2e zoontje (alvast
)!
@allergie: hier ook een ongedefinieerde allergie. De eerste keer zijn we ermee bij de HAP beland, daarna is het nog een handvol keren gebeurd maar was het thuis met antihistamine goed te doen. Soms komt het heel snel op (rood, galbulten, veel jeuk niet altijd op dezelfde plek) en trekt het heel snel weer weg. Soms zagen we ook rode vlekken rond z'n oksels en liezen. Volgens huisarts is het lastig om te achterhalen wat het is, dat doen ze dus niet (wel als het echt ernstig is natuurlijk maar dat is hier gelukkig niet het geval). Het is meestal niet tijdens het eten, juist een poos erna. Wel vaak eind van de middag of 's avonds. Komt iemand dit bekend voor? We dachten zelf misschien aan hooikoorts omdat het niet direct aan eten gerelateerd lijkt te zijn, maar het is ook zo sporadisch voorgekomen dat hooikoorts ook niet zo logisch lijkt.

@werk & huishouden: we werken beide 32u en hebben daarnaast hulp in het huishouden. Dat is zoooo fijn, in het weekend zetten we nog wel 's een was aan of zo natuurlijk maar je houdt tijd over om lekker met elkaar door te brengen. Man is verder gelukkig net zo betrokken in huishouden en opvoeding als ik, alles gaat vrij gelijk op.
@woordjes: zoon van bijna 1.5 zegt wat dierengeluiden, en "open" en "uit" (hij kan dus goed aangeven dat'ie uit de kinderwagen / kinderstoel wil, al zegt'ie ook "uit" als'ie erin wil

@aapje: gefeliciteerd met jullie 2e zoontje (alvast

@allergie: hier ook een ongedefinieerde allergie. De eerste keer zijn we ermee bij de HAP beland, daarna is het nog een handvol keren gebeurd maar was het thuis met antihistamine goed te doen. Soms komt het heel snel op (rood, galbulten, veel jeuk niet altijd op dezelfde plek) en trekt het heel snel weer weg. Soms zagen we ook rode vlekken rond z'n oksels en liezen. Volgens huisarts is het lastig om te achterhalen wat het is, dat doen ze dus niet (wel als het echt ernstig is natuurlijk maar dat is hier gelukkig niet het geval). Het is meestal niet tijdens het eten, juist een poos erna. Wel vaak eind van de middag of 's avonds. Komt iemand dit bekend voor? We dachten zelf misschien aan hooikoorts omdat het niet direct aan eten gerelateerd lijkt te zijn, maar het is ook zo sporadisch voorgekomen dat hooikoorts ook niet zo logisch lijkt.
happiness = reality - expectations
maandag 17 september 2018 om 12:00
Aaaaargh
Dochter wil eten, ik warm eten op, zij zit er alleen maar mee te klieren.
Dochter is moe, doet het hele slaapritueel mee, zodra ze in bed ligt is het brullen en wil ze dus NIET slapen.
Toch weer naar beneden, toch eten, wil pindakaas... wil geen pindakaas...
Het huis is een zooi, ik ben strontchagerijnig en ik kan dit niet handelen nu
Gelukkig hebben we vanmiddag een playdate, thuis zitten is geen optie vandaag..

Dochter wil eten, ik warm eten op, zij zit er alleen maar mee te klieren.
Dochter is moe, doet het hele slaapritueel mee, zodra ze in bed ligt is het brullen en wil ze dus NIET slapen.
Toch weer naar beneden, toch eten, wil pindakaas... wil geen pindakaas...
Het huis is een zooi, ik ben strontchagerijnig en ik kan dit niet handelen nu

Gelukkig hebben we vanmiddag een playdate, thuis zitten is geen optie vandaag..
maandag 17 september 2018 om 13:14
Ah dudette, das lastig!
Heb je al goed in het mondje gekeken? Zoon deed dat hier ook en ik kwam er dus gisteren pas achter dat heel zn mond onder de blaartjes/aften zit, zo sneu! Is kennelijk een virusje dat rondgaat. Maar daardoor heeft ie dus wel honger, maar doet eten pijn en wordt ie (logisch) strontchagrijnig. Ik voelde me heel lullig dat ik me dus al 2 dagen aan m had geergerd en er gisteren achterkwam dat t hiervan is....
Heb je al goed in het mondje gekeken? Zoon deed dat hier ook en ik kwam er dus gisteren pas achter dat heel zn mond onder de blaartjes/aften zit, zo sneu! Is kennelijk een virusje dat rondgaat. Maar daardoor heeft ie dus wel honger, maar doet eten pijn en wordt ie (logisch) strontchagrijnig. Ik voelde me heel lullig dat ik me dus al 2 dagen aan m had geergerd en er gisteren achterkwam dat t hiervan is....
maandag 17 september 2018 om 13:28
Oh funnymiss, ik snap je gevoel... eigenlijk kom ik er altijd pas naderhand achter wat er eigenlijk was..
Ik vermoed nu dat het eigenlijk gewoon maandag-blues is. Beetje een rommelig weekend gehad qua slaapjes en vanmorgen weer wennen op het kdv.. arme kind snapt er niks meer van geloof ik!
En ik ben zelf heel moe en kan gewoon weinig hebben vandaag. Als ze zou gaan slapen kan ik ook eindelijk even liggen. Het hier even opschrijven helpt gelukkig al
beetje relativeren!
Ik vermoed nu dat het eigenlijk gewoon maandag-blues is. Beetje een rommelig weekend gehad qua slaapjes en vanmorgen weer wennen op het kdv.. arme kind snapt er niks meer van geloof ik!
En ik ben zelf heel moe en kan gewoon weinig hebben vandaag. Als ze zou gaan slapen kan ik ook eindelijk even liggen. Het hier even opschrijven helpt gelukkig al

maandag 17 september 2018 om 13:45
Envelop omdat we die dag en ervoor en erna niks anders gegeven hebben dan anders behalve dat ei en door mijn allergie is de kans heel groot dat het daarvan is maar goed we zijn doorverwezen naar de ka en gaan daar verder kijken.
Whoop ik herken de reactie wel die galbulten, dochter kreeg een dag erna pas die reactie erop, galbulten/ netelroos schijnt altijd een allergische reactie te zijn op iets. Maar indd wat je zegt is bijna niet te achterhalen van wat, bij ons dan toevallig omdat ik wist dat we maar 1 nieuw iets hadden toegevoegd aan haar normale eetschema.
Dudette oh wat een dag zeg, niks gaat zoals je het wilt en als je dan zelf al eigenlijk weinig kan hebben lijkt het net of die kleintjes dan nog eens een schep er bovenop doen!
Gelukkig straks het huis uit dat scheelt al heel veel. Succes
Whoop ik herken de reactie wel die galbulten, dochter kreeg een dag erna pas die reactie erop, galbulten/ netelroos schijnt altijd een allergische reactie te zijn op iets. Maar indd wat je zegt is bijna niet te achterhalen van wat, bij ons dan toevallig omdat ik wist dat we maar 1 nieuw iets hadden toegevoegd aan haar normale eetschema.
Dudette oh wat een dag zeg, niks gaat zoals je het wilt en als je dan zelf al eigenlijk weinig kan hebben lijkt het net of die kleintjes dan nog eens een schep er bovenop doen!
Gelukkig straks het huis uit dat scheelt al heel veel. Succes
maandag 17 september 2018 om 14:41
maandag 17 september 2018 om 14:54
Zo zag ik zwangerschapsyoga altijd al. Er is bij mijn groep een keer iemand ergens anders gaan liggen omdat ze vond dat haar beide buren (waarvan ik er 1 was) zo zwaar ademden en ze zelf niet kon ontspannen. Klopt, wij waren allebei zwanger van de tweede en inderdaad allebei in slaap gevallen

maandag 17 september 2018 om 20:09
Meiden, blij moment! Ik heb een nieuwe baan, met regelmatige werktijden en vaste dagen! Weekenden en avonden vrij 
Veel meer tijd samen voor het gezin dan dat we alleen elkaar afwisselen thuis.
Meer opvang zal wel wennen worden voor mij en zoon, maar komt vast goed!
Vervelend he, ergeren aan je zoon of dochter en er later achter komen wat er aan de hand is. Voel me dan ook altijd schuldig.
Wel herkenbaar dus.
Zwanger van de 2e lijkt me wel vermoeiend ja, met al een rennende dreumes die al je aandacht vraagt.

Veel meer tijd samen voor het gezin dan dat we alleen elkaar afwisselen thuis.
Meer opvang zal wel wennen worden voor mij en zoon, maar komt vast goed!
Vervelend he, ergeren aan je zoon of dochter en er later achter komen wat er aan de hand is. Voel me dan ook altijd schuldig.
Wel herkenbaar dus.
Zwanger van de 2e lijkt me wel vermoeiend ja, met al een rennende dreumes die al je aandacht vraagt.