Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
rosanna08 schreef:
20-09-2018 20:05
nee hoor, ik jank mijn ogen uit mijn kop bij Waterschapsheuvel en nog heel veel films en muziek en weet ik wat.
Waterschapsheuvel, dat is lang geleden. Ik vond het als kind voornamelijk bloederig en enge plaatjes.
The owls are not what they seem.
Nemaìn’ schreef:
20-09-2018 20:06
Je doet alsof ik nooit huil. Natuurlijk wel, alleen maak ik dat niet wereldkundig. Wat moet een ander nou met mijn gejank? Wat voegt het toe als ik hier schrijf dat de tranen over mijn wangen rollen bij de dood van een wildvreemde?
Sorry, zo bedoelde ik het echt niet.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
20-09-2018 20:12
Sorry, zo bedoelde ik het echt niet.
Nu zit ik met de tranen over mijn wangen, zo erg vind ik het.
Nouschi schreef:
20-09-2018 19:59
Goh en ik vraag me dan weer af waarom je dáár weer een mening over moet geven etc etc. Zo houden we elkaar allemaal lekker van de straat.

Tsja, omdat het me ergert dat het zowel in dat topic als hier een soort opbieden tegen elkaar lijkt te zijn, waardoor nuances in betrokkenheid of onverschilligheid verloren gaan. Alsof het een wedstrijd is, zowel in 'kijk mij eens verdriet hebben' als in 'kijk mij eens een kil loeder zijn'.
nounou
Bryndise schreef:
20-09-2018 20:10
Een forum he?
Dan heb je dat.
En vraag jij je dit nu af omdat het je straatje niet is? Nouschi.
Omdat het niet in je straatje past bedoel je? Nee hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nemaìn’ schreef:
20-09-2018 20:13
Nu zit ik met de tranen over mijn wangen, zo erg vind ik het.
Dat is wel een goeie :)

Ik zit nu met een glimlach op de bank ;)
Phineas schreef:
20-09-2018 20:09
Sinds ik kinderen heb, gaat het zelfs bij dingen als Bambi nog wel eens mis
daar heb ik geen kinderen of zwangerschap voor nodig :proud:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
20-09-2018 20:17
daar heb ik geen kinderen of zwangerschap voor nodig :proud:
Een hart is dan wel weer essentieel.
Nouschi schreef:
20-09-2018 20:06
Och hemel, ik dacht wat zeg jíj nou! Ik las dood ipv door :facepalm:
:O

En :HA:

Gelukkig niet zeg!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zazamaenade schreef:
20-09-2018 20:14
Tsja, omdat het me ergert dat het zowel in dat topic als hier een soort opbieden tegen elkaar lijkt te zijn, waardoor nuances in betrokkenheid of onverschilligheid verloren gaan. Alsof het een wedstrijd is, zowel in 'kijk mij eens verdriet hebben' als in 'kijk mij eens een kil loeder zijn'.
Je begrijpt het echt niet hè!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nemaìn’ schreef:
20-09-2018 20:18
Een hart is dan wel weer essentieel.
oh ja, dat rare ding
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Nouschi schreef:
Nee, laten kan dan beter werken. Ik vind het ook echt een verschrikkelijk ongeluk, maar opbieden in emotie om het vreselijk verdrietige verlies van wildvreemden blijf ik ook een bijzonder fenomeen vinden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
20-09-2018 20:04
Ik ben als jankerd wel in de minderheid op napraat zie ik. Ik moest van de week zelfs al een traantje wegpinken bij waterschapheuvel toen ik die met zoon en buurmeisje keek. ;)
Dat houd ik ook niet droog
Het gaat naar mijn idee ook helemaal niet over huilen of niet - de een huilt immers sneller dan de ander - maar over het tentoonstellen van je emoties.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 20-09-2018 20:30
20.77% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Nouschi schreef:

Ja wel hoor, ik had daarover een heel verhaal getikt maar dat leek me overbodig.
Jouw aannames zijn dat ook.
nounou
zazamaenade schreef:
Er zit hier niemand “ kil loederig te doen “ , laat staan dat ze het zijn. Er wordt alleen gezegd dat ze het nut niet in zien van vermelden wat zulk afschuwelijk nieuws doet met hun traanbuizen, maag etc. Wie heeft daar nou wat aan ?
Sterker nog : stel je eens voor hoe zulke “ mijn man kreeg natte ogen “ op direct betrokkenen over zou kunnen komen. Zou jij in zo’n geval iets hebben aan het feit dat Gekke Greetje uit Kuttekrabbeveen op het Viva forum schrijft dat ze al een hele dag niet gegeten heeft ? Ik vermoed zelfs dat ik laaiend zou zijn op Greetje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zazamaenade schreef:
Dat was cynisch. Niemand hier is een kil loeder, maar de toe-eigening van andermans grote leed vind ik heel storend. Dat heb ik altijd al gevonden en ik vind het dan weer niet kies om dat in het topic zelf te verkondigen (al zou ik het wellicht beter wel doen), dus doe ik het hier.
Als je echt om die mensen geeft, als het je echt raakt, dan doe je iets liefs voor iemand in je omgeving die ook een verschrikkelijk verlies meemaakt. Iets praktisch. Iets waar iemand iets aan heeft. Niet janken in een topic dat jij het ook allemaal zo erg vindt.
Het is alleen maar goed bedoeld, moet je daar ook nog kritiek op leveren?
Henk-en-Roelie schreef:
20-09-2018 20:34
Het is alleen maar goed bedoeld, moet je daar ook nog kritiek op leveren?
Wat is goed bedoeld?
vrouwjagersma schreef:
20-09-2018 20:30
Dat was cynisch. Niemand hier is een kil loeder, maar de toe-eigening van andermans grote leed vind ik heel storend. Dat heb ik altijd al gevonden en ik vind het dan weer niet kies om dat in het topic zelf te verkondigen (al zou ik het wellicht beter wel doen), dus doe ik het hier.
Als je echt om die mensen geeft, als het je echt raakt, dan doe je iets liefs voor iemand in je omgeving die ook een verschrikkelijk verlies meemaakt. Iets praktisch. Iets waar iemand iets aan heeft. Niet janken in een topic dat jij het ook allemaal zo erg vindt.
Het één sluit de ander niet uit. Voor mij niet.
Nemaìn’ schreef:
20-09-2018 20:38
Wat is goed bedoeld?
Verdriet delen, emoties tonen, schrijven dat ze aangeslagen zijn door het afschuwelijke nieuwsbericht.
Henk-en-Roelie schreef:
20-09-2018 20:43
Verdriet delen, emoties tonen, schrijven dat ze aangeslagen zijn door het afschuwelijke nieuwsbericht.
Ja? Is elke verdriet en emotie delende reactie goed bedoeld?
blijfgewoonbianca schreef:
20-09-2018 20:27
Er zit hier niemand “ kil loederig te doen “ , laat staan dat ze het zijn. Er wordt alleen gezegd dat ze het nut niet in zien van vermelden wat zulk afschuwelijk nieuws doet met hun traanbuizen, maag etc. Wie heeft daar nou wat aan ?
Sterker nog : stel je eens voor hoe zulke “ mijn man kreeg natte ogen “ op direct betrokkenen over zou kunnen komen. Zou jij in zo’n geval iets hebben aan het feit dat Gekke Greetje uit Kubbekratteveen op het Viva forum schrijft dat ze al een hele dag niet gegeten heeft ? Ik vermoed zelfs dat ik laaiend zou zijn op Greetje.

Ik zeg helemaal niet dat iemand een kil loeder is. Het zijn woorden die er wat zelf-spottend voor gekozen werden, een paar bladzijden terug.
Dat het een wedstrijd lijkt, aan beide kanten, dat stoort me.
Het posten van teksten van liedjes , of herhalingen van hoe verdrietig iedereen is, daar zie ik ook niet het nut van. Anderen blijkbaar wel.
Maar wat is het nut van elkaar bevestigen, bladzijdenlang, dat je dat nutteloos vindt ? Dat is toch even nutteloos of nuttig ?
Je bevestigt elkaar, op het ene en op het andere topic van de 'juistheid', in je eigen ogen, van je standpunten en gevoelens.
En dat je kritisch erover bent maakt je geen grappiger of slimmer mens.
Zo kan ik me enorm storen aan al dat cellofaan om bloemen die daar ter plekke worden neergelegd, omdat daar nu een zee van cellofaan in plaats van een zee aan bloemen te zien is. Maar die ergernis van mij is natuurlijk eigenlijk belachelijk.
nounou
Nemaìn’ schreef:
20-09-2018 20:44
Ja? Is elke verdriet en emotie delende reactie goed bedoeld?
Medeleven tonen? Ja.
vrouwjagersma schreef:
20-09-2018 20:30

Ja, dat snap ik natuurlijk wel.
Oordelen over de manier waarop een ander omgaat met dit soort dingen vind ik een beetje flauw en arrogant, maar goed dat is ook weer een oordeel. Het wordt allemaal wel erg meta-meta.
nounou
Henk-en-Roelie schreef:
20-09-2018 20:45
Medeleven tonen? Ja.
Is het altijd oprecht denk je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven