Lelijk cadeau

27-09-2018 14:25 203 berichten
Ik heb van een vriendin een verjaardagscadeau gekregen. Ze heeft hier ontzettend veel moeite in gestoken, liep wekenlang winkels af voor het perfecte cadeau en heeft er ook wat geld aan uitgegeven.

Ik was al blij met het cadeau voor ik het kreeg omdat ik zag en hoorde hoeveel ze ermee bezig was.

Uiteindelijk heeft ze popelend van ongeduld haar cadeau veel te vroeg (ben nog niet jarig) aan mij afgegeven. Ze wist zeker dat het een schot in de roos zou zijn en zat stralend toe te kijken hoe ik het cadeau opende. Ik uiteraard ook met enorme smile omdat ik het allemaal heel lief vind.

Uiteindelijk haal ik een vreselijke jurk uit de doos. (Normaal gezien hebben we dezelfde smaak maar wat dit item betreft liggen onze meningen blijkbaar enorm uit elkaar) Maar dat maakte me geen bal uit. Ze heeft hier ontzettend veel tijd en liefde in gestoken dus ik vond het prachtig.

Ik heb het ding uiteraard meteen aangetrokken en... urgh. Ik zag een trieste bruid in de spiegel. Het is een lange, witte kanten jurk. Die volgens mij ook nog eens te los zit aan de zijkant. Totaal niet mijn smaak.

Maar ik paradeerde er stralend in rond en zei braaf "ik voel me net een prinses!". Die vriendin hapte ontzettend naar adem en gilt "ooh het staat je echt prachtig!! :flirting: Je gaat zoveel complimenten krijgen op je verjaardag!!"

Want ja... Het is de bedoeling dat ik die jurk ga dragen op mijn verjaardagsfeest. :facepalm:

Ik overwoog om het gewoon te doen maar ik heb hem nog eens aangetrokken en ik voel me er ronduit ongemakkelijk in. Je viert je verjaardag toch niet in iets dat eruit ziet als een trouwjurk?
Maar ik wil haar echt niet kwetsen. Ze heeft hier zoveel moeite voor gedaan.

Wat zouden jullie doen? Braaf die jurk aantrekken om je lieve vriendin een plezier te doen of toch echt je mond opentrekken?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
27-09-2018 15:50
Wat is er mis met gewoon eerlijk zijn tegen haar?
Lijkt mij ook het beste.
Moet toch kunnen bij een goede vriendin?
Hoi vriendin.
Jammer dat je de jurk niet leuk vindt....
.
petronella72 schreef:
27-09-2018 15:51
Nog een optie: Pluk een bosje brandnetels en wrijf jezelf ermee in. Laat het resultaat aan je vriendin zien: 'Helaas, ik blijk zwaar allergisch voor de stof van de jurk!'
:rofl:

Ze hebben hier echter geen brandnetels. :'(
Ceylon schreef:
27-09-2018 14:30
Braaf aantrekken.

Heb je nog wat tijd over? Dan even bij een naaister langs die misschien met een extra steekje hier of daar de jurk iets kan vermaken.

Aanvullen met een sjaaltje in een kleur die wel bij je huid past. Of een kort vestje/jasje. Gooi een plaatje hier neer, er zijn genoeg dames die goed kunnen stylen en je kunnen helpen met een goede combinatie.

Daarna wordt het winter, dat scheelt.

Richting zomer volgend jaar nog een keertje aantrekken waar ze bij is.
Prachtig advies :thumbsup:
Fijne van kleding is dat het gewoon in de kast kan verdwijnen...
Ik zou hem wassen met “een blauwe sok”
hahahhaha heerlijk dit!

Ik zou als eerste reactie ook niet eerlijk durven zijn dat ik het niks vind.
Wel zou mijn gezicht boekdelen spreken denk ik, maar met zo n enthousiasme van de ander zou dat waarschijnlijk niet eens opgemerkt worden.

Ik zou er denk ik wel op terug komen en eerlijk vertellen dat ik het super lief vind, maar dat het helaas niet mijn smaak is.

Ik zou die eerlijkheid andersom ook waarderen, ook al is het niet leuk in eerste instantie
Je hebt hem niet aan, omdat de naaister hem nog niet aangepast heeft.

(Maar best zeg je toch gewoon, dat het je smaak niet is, hoe je het gebaar ook waardeert).
Oh ik lees nu pas dat het een groot feest is op een publieke plek.. dan zou ik miss toch voor mezelf kiezen. (Miss kan je de jurk een uurtje aandoen voor vriendin, zij oogst haar complimenten en dan verkleed jij je in iets wat je zelf fijn vindt?)
Bearnaise schreef:
27-09-2018 14:25
[...]
[/b]
Dit gedrag zie ik bij mijn kinderen in de periode rond Moederdag, dan hebben ze op school iets gemaakt en dan popelen ze om het cadeau eindelijk te kunnen geven, voor kinderen wil ik nog wel doen alsof, maar een volwassene die met een kloppend hart zit te wachten tot ik haar cadeau uitpak daar vind ik wat van.
En ja het is lief bedoeld alleen zou ik die jurk niet aantrekken, ik zou desnoods een smoes verzinnen van heftig ongesteld gewoden. en durft daarom geen wit aan ofzo.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-09-2018 16:19
Reden: OP gequote, maatregelen genomen
61.90% gewijzigd
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Staat hij echt lelijk of gewoon niet zo jouw smaak?
En hoe een goede vriendin is dit?
karin6789 schreef:
27-09-2018 15:56
Lijkt mij ook het beste.
Moet toch kunnen bij een goede vriendin?
Eerlijk zijn is nu te laat. Had ik meteen moeten doen.

Mijn roommate heeft een handleiding... nooit liegen is er 1 van. Doe je dat wel dan heb je niet meteen een boze roommate maar wel een achterdochtige. Ze is heel onzeker en gaat dan de komende weken achter elke vraag "maar je bent nu toch wel eerlijk hè Bea?" toevoegen. :proud:
Dodelijk vermoeiend. Maar zij is de enige waarbij ik dat geduld kan opbrengen (als het iemand anders was, had ik wellicht al heel lang een andere woning gevraagd) want naast al die issues is het een prachtig mens. Dit zeg ik ook allemaal tegen haar. Als ze dit zou lezen zou ze wellicht lachen maar alsnog na iedere vraag eerlijkheid eisen. :facepalm:

Klinkt heel overdreven maar ik ben serieus. Ik heb nog nooit iemand als haar ontmoet. :-D
chocolol schreef:
27-09-2018 16:10
Staat hij echt lelijk of gewoon niet zo jouw smaak?
En hoe een goede vriendin is dit?
Beide.

We wonen en werken samen sinds juni. Dus nog niet zo lang.
Ik moet er heel hard om lachen!

Maar wil er ook bij zeggen dat je me een hele lieve vriendin lijkt! Ze heeft geluk met iemand zoals zij! (En jij met iemand die bereid is zoveel moeite voor je te doen!)

Kan je die ander niet influisteren wat er aan de hand is en dan onder het motto: ‘ ‘we zouden als feestvarkens hetzelfde aantrekken’ onder de jurk uitkomen?

Of laat iemand een glas rode wijn over de jurk gooien op het feest. Ben je er meteen vanaf!
Bearnaise schreef:
27-09-2018 16:11
Eerlijk zijn is nu te laat. Had ik meteen moeten doen.

Mijn roommate heeft een handleiding... nooit liegen is er 1 van. Doe je dat wel dan heb je niet meteen een boze roommate maar wel een achterdochtige. Ze is heel onzeker en gaat dan de komende weken achter elke vraag "maar je bent nu toch wel eerlijk hè Bea?" toevoegen. :proud:
Dodelijk vermoeiend. Maar zij is de enige waarbij ik dat geduld kan opbrengen (als het iemand anders was, had ik wellicht al heel lang een andere woning gevraagd) want naast al die issues is het een prachtig mens. Dit zeg ik ook allemaal tegen haar. Als ze dit zou lezen zou ze wellicht lachen maar alsnog na iedere vraag eerlijkheid eisen. :facepalm:

Klinkt heel overdreven maar ik ben serieus. Ik heb nog nooit iemand als haar ontmoet. :-D
Zeker weten dat het geen verkapt huwelijksaanzoek is? :P
Bearnaise schreef:
27-09-2018 16:11
Mijn roommate heeft een handleiding... nooit liegen is er 1 van.
Jammer voor haar. Het is hopelijk niet jouw handleiding.
Eerlijkheid is zo overrated.
Bearnaise schreef:
27-09-2018 16:15
Beide.

We wonen en werken samen sinds juni. Dus nog niet zo lang.
Oh dus geen bestie die je hier mee op haar hart trapt. Ga voor 'n herkansing in het eerlijk zijn. Zeg dat je het er oprecht moeilijk mee had omdat zij de hele tijd aangaf zo haar best gedaan te hebben op dat shoppen. Maar wat als je haar de indruk geeft dat je dit kado echt mooi vindt? Dan blijf je dat soort dingen van haar krijgen.
Stefke schreef:
27-09-2018 16:15
Ik moet er heel hard om lachen!

Maar wil er ook bij zeggen dat je me een hele lieve vriendin lijkt! Ze heeft geluk met iemand zoals zij! (En jij met iemand die bereid is zoveel moeite voor je te doen!)

Kan je die ander niet influisteren wat er aan de hand is en dan onder het motto: ‘ ‘we zouden als feestvarkens hetzelfde aantrekken’ onder de jurk uitkomen?

Of laat iemand een glas rode wijn over de jurk gooien op het feest. Ben je er meteen vanaf!
Ik bof zeker met haar :proud:

Maar ik denk dat ik 2 opties heb verzonnen. Ik heb het vermoeden dat zelfs als ik hoge hakken aantrek, die jurk alsnog te lang gaat zijn en over de grond sleept. En dat is natuurlijk zonde van de jurk. Dus die moet korter maar daar heb ik nu geen tijd meer voor.

Of, als het wel goed komt met stelten dan doe ik hem enkel aan voor het etentje met goede vrienden en trek ik daarna wat anders aan voor het feestje. Dat is in een kroeg en daar ga ik echt niet heen in gala.
Ik snap niet dat ze een cadeau koopt waarmee ze iemand zo voor het blok zet. Zeker als je zo onzeker bent, dan speel je toch op veilig?

Als je niet eerlijk durft te zijn, dan toch maar de tip van de kleermaker opvolgen. Jurk perfect op maat laten maken, mooi jasje erop zodat het wit niet al te overheersend is en je je outfit misschien ook iets minder opgeprikt maakt.

Meer smaken dan eerlijk zijn en de jurk aantrekken zijn er denk ik niet. Tomatensoep eroverheen morsen of zoiets lijkt me niet iets, dat heeft ze wel door, zeker als jij dan geheel toevallig de perfecte reserve-outfit klaar hebt liggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Jordan1756 schreef:
27-09-2018 16:16
Zeker weten dat het geen verkapt huwelijksaanzoek is? :P
Ja! :proud:
Je kent haar dus ook nog maar een paar maanden? Zo'n superpersoonlijk cadeau voor iemand die je net kent?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bearnaise schreef:
27-09-2018 16:22
Of, als het wel goed komt met stelten dan doe ik hem enkel aan voor het etentje met goede vrienden en trek ik daarna wat anders aan voor het feestje. Dat is in een kroeg en daar ga ik echt niet heen in gala.

Lijkt me een goed idee.
Laten vermaken en aandoen op je verjaardagsfeest met een paar accessoires in jouw kleur. En dan de kast in.
Ik vind het een heel lieve vriendin die zoveel moeite voor je doet. Ook al is het niet je smaak.
Je kunt ook té eerlijk zijn!
Wat is nou één avond in een lelijke jurk t.o.v. de rest van je leven?
Susan schreef:
27-09-2018 16:23
Meer smaken dan eerlijk zijn en de jurk aantrekken zijn er denk ik niet. Tomatensoep eroverheen morsen of zoiets lijkt me niet iets, dat heeft ze wel door, zeker als jij dan geheel toevallig de perfecte reserve-outfit klaar hebt liggen.
Die reserve outfit heeft ze ook voor mijn verjaardag gekocht. Een hele leuke top! Dus eigenlijk is de optie trouwjurk voor het etentje en top voor het feestje ideaal. "Ik vond ze allebei zo leuk dat ik ze ook beiden wou dragen op mijn verjaardag." Zoiets.
Te lang, dat is een hele goeie reden! 😉
amarna schreef:
27-09-2018 16:27
Laten vermaken en aandoen op je verjaardagsfeest met een paar accessoires in jouw kleur. En dan de kast in.
Ik vind het een heel lieve vriendin die zoveel moeite voor je doet. Ook al is het niet je smaak.
Je kunt ook té eerlijk zijn!
Wat is nou één avond in een lelijke jurk t.o.v. de rest van je leven?
Bij elke cadeaugelegenheid een spuuglillik gewaad krijgen :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven