Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Ik ken Morris alleen van gtst. Voor mijn gevoel geen Engelse naam.
1-Aapje schreef:
13-10-2018 22:13
Ik ken Morris alleen van gtst. Voor mijn gevoel geen Engelse naam.
Ik ook :)
En: hoe spreken jullie Morris uit?
Ik had hem ook al in het topic "welke naam past bij" gezet, maar zet hem er hier ook gewoon even in:

Onze oudste zoon heet Stef en ik ben nu zwanger van zoon nr. 2. We denken aan Ties of Roan. Zelf krijg ik een beetje jut en jul gevoel bij stef en ties, ook omdat veel letters hetzelfde zijn en 1 lettergreep . Roan vind ik zelf wel een heel mooie naam, man ook maar die neigt toch nog net iets meer naar ties op dit moment. Hoewel ik dat dus ook een leuke naam vind, kan ik dat jut en jul gevoel niet echt kwijt raken :hihi:

Wat vinden jullie van de bovengenoemde combinaties en denk ik er teveel over na mbt mijn bezwaren tegen ties?
Ik ben best een pietlut met combinaties van namen, maar Stef en Ties vind ik echt prima kunnen bij elkaar. Totaal geen jut en jul- gevoel.

Roan vind ik persoonlijk wel (veel) leuker dan Ties.

Ik maak het niet makkelijker he? Sorry
Ik vind Morris een super leuke naam!
mendy schreef:
14-10-2018 08:22
Ik ben best een pietlut met combinaties van namen, maar Stef en Ties vind ik echt prima kunnen bij elkaar. Totaal geen jut en jul- gevoel.

Roan vind ik persoonlijk wel (veel) leuker dan Ties.

Ik maak het niet makkelijker he? Sorry
Helemaal mee eens
Bedankt voor de reacties! Haha ook goed om te weten dat jullie roan ook mooier vinden haha.

En ook goed om te horen dat ik dat jut en jul idee wel een beetje kan loslaten.
@Morris, ik vind het wel een Engelse naam (dat is het ook toch?) maar dat zou mij niet storen. Ik zou het uitspreken zoals het geschreven is Mor-ris

Ik vind Stef en Ties ook prima bij elkaar passen, Roan vind ik ook leuker dan Ties. Stef vind ik trouwens een erg leuke naam, jammer dat man dat niet vindt anders was het een goede kanshebber voor onze zoon geweest. (we hebben nog steeds geen naam en ik ben al 32 weken zwanger... pfff)
Envelop. Ik heb nog even terug gelezen en zie dat jullie Joris en Floris op jullie lijstje hebben/hadden. Is Boris een optie?
Grappig dat je met Boris komt, vind het ook een hele leuke naam en heb het er van de week nog een paar keer met man over gehad. Hij vind het echter niks helaas.

Floris vind man nog steeds het leukste maar ik kan er nog niet aan wennen, leuk als tweede naam maar als eerste vind ik het nog niet zo.
Joris lijkt op de naam van mijn ex en dat krijg ik nog maar niet helemaal uit mn hoofd, maar het is niet dezelfde naam dus wellicht een kwestie van wennen. Verder vind ik het wel een oke naam en man ook.
Ivar is helaas definitief door man afgeschreven en andere opties hebben we op dit moment niet.
Envelop schreef:
14-10-2018 20:03
Grappig dat je met Boris komt, vind het ook een hele leuke naam en heb het er van de week nog een paar keer met man over gehad. Hij vind het echter niks helaas.

Floris vind man nog steeds het leukste maar ik kan er nog niet aan wennen, leuk als tweede naam maar als eerste vind ik het nog niet zo.
Joris lijkt op de naam van mijn ex en dat krijg ik nog maar niet helemaal uit mn hoofd, maar het is niet dezelfde naam dus wellicht een kwestie van wennen. Verder vind ik het wel een oke naam en man ook.
Ivar is helaas definitief door man afgeschreven en andere opties hebben we op dit moment niet.
Lastig joh. En is Sef nog een optie?
Envelop schreef:
14-10-2018 20:03

Ferris of Doris iets?
Envelop, aangezien jullie op -orisnamen vallen, wat vind je van gewoon Oris? Het is een Hebreeuwse naam met als betekenis boom.
@Envelop: En Otis?
Sef vind ik niet zo, Stef vind ik wel weer erg leuk maar man niet... Oris klinkt alsof je nog iets vergeten bent ervoor te zetten vind ik. Otis hebben we het wel eens over gehad maar vinden we beiden niet zo mooi en doet me heel erg aan het liftbedrijf denken waar ik ook nog een tijd mee heb samen gewerkt.
@Envelop, Linus?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Silas?

Toch nog maar een lijstje (misschien zijn ze allemaal al genoemd, maar het is het proberen waard)

Oscar
Samuel
Stan
Sjoerd
Jasper
Mathijs
Stijn
Mathias
Dorian
Raf
Boaz
Jesper
Koen
Niels
Bram
Rens
Lennard
Joas
Steef
Morris
Casper
Victor
Ronald
Joep
Julius
Sjuul
Steven
Thijs
Vincent
Fabian
Floran
Stefan
Jim
Thomas
Jurgen
Bjorn
Wouter
Hessel
Maurice
Max
Tom
Finn
Lars
Humphrey is een mooie naam.
Hi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Wij zijn ons net aan het oriënteren op namen en vooral jongensnamen vinden we erg lastig. We hebben een lijstje, maar dé naam zit er voor ons gevoel nog niet tussen. Wie weet kunnen jullie helpen. Hoor graag welke namen jullie wel/niet leuk vinden en evt andere suggesties! Ons lijstje tot nu toe:

Lars
Jens
Oscar
Jasper
Sem
Lasse
Julian
Laurens
Maxim
Casper
Senne
Joren
Siem
Wat vinden jullie van de naam Kaj? We twijfelen tussen de naam Milan of Kaj. Grote zus heet Loïs (Loo-is dus)
Kai is toch de gebruikelijke schrijfwijze?
Envelop schreef:
22-10-2018 14:18
Kai is toch de gebruikelijke schrijfwijze?
Kaj is Deens, Kai kan ook (is iets gebruikelijker) maar wij vinden Kaj stoerder en sierlijker
Ah dat wist ik niet, denk dat je dan wel altijd moet zeggen dat het anders gespeld moet worden. Voor mij persoonlijk zou dat een no-go zijn maar het is verder wel een leuke naam.
sabine23 schreef:
22-10-2018 16:23
Kaj is Deens, Kai kan ook (is iets gebruikelijker) maar wij vinden Kaj stoerder en sierlijker
Je spreekt het toch niet anders uit? Waarom is het dan stoerder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven