Napraattopic deel 104

25-09-2018 10:00 3137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
yette schreef:
18-10-2018 14:43
Ik geloof niet dat er iemand van de pestkliek in het team zit. Ik geloof eerder dat het team gemakzuchtig is (of tijd te kort komt?) en daarom blind vaart op 'hulp' die ze van frequente en dus vertrouwde staffers en mailers krijgt. Als hun berichten aan mods net zo manipulatief zijn als de berichten die ze op het forum posten, krijg je dus dat er onterechte klappen worden uitgedeeld. En dat terechte klappen aan die vertrouwde staffers en mailers juist niet worden uitgedeeld.

Complottheorie of niet?
Nee hoor, volgens mij spijker op de kop.
karin6789 schreef:
18-10-2018 14:45
Op het scherpst van de snede is nu onmogelijk geworden.
Je moet je zo diplomatiek mogelijk uitdrukken en veel slagen om de arm nemen, wil je niet het risico van een ban lopen.
Nou, precies.

Vroeger zaten bv FV en ik elkaar flink in de haren op maatschappij en op overig in een ander topic zaten we te geinen.
Is nu onmogelijk geworden omdat dan zo'n enge staffert voor ons bepaalt dat het 'op de man' is.
Ridicuul.
Geen bijzonderheden
impala schreef:
18-10-2018 14:32
En dat ligt zowel aan 'links' als aan 'rechts', en aan zwart én wit. Je moet extreem vóór zijn, of tégen. Of je dat nou bent of niet. En anders wordt je door beide partijen uitgekotst.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Op het bewuste pietentopic waren er genoeg mensen die allebei de extremen afwezen en zeiden "Joh, een grote meerderheid maakt het allemaal niet zoveel uit".

En dat waren zowel mensen die zelf tegen zijn (zoals ik) als mensen die pro zijn (Ik noem maar even geen namen want zul je net zien dat ik me vergis maar die waren er zeker).

Het ligt dus niet aan je eigen standpunt en ook niet "aan beide partijen" in het algemeen. Het ligt aan een paar mensen die heel extreem op álles reageren en de discussie totaal onmogelijk maken.
Positivevibes schreef:
18-10-2018 14:53
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Op het bewuste pietentopic waren er genoeg mensen die allebei de extremen afwezen en zeiden "Joh, een grote meerderheid maakt het allemaal niet zoveel uit".

En dat waren zowel mensen die zelf tegen zijn (zoals ik) als mensen die pro zijn (Ik noem maar even geen namen want zul je net zien dat ik me vergis maar die waren er zeker).

Het ligt dus niet aan je eigen standpunt en ook niet "aan beide partijen" in het algemeen. Het ligt aan een paar mensen die heel extreem op álles reageren en de discussie totaal onmogelijk maken.
Uiteindelijk ja. De hele discussie (niet alleen hier) kwam veel mensen uiteindelijk de strot uit. Mij ook.
.
impala schreef:
18-10-2018 14:32
En dat ligt zowel aan 'links' als aan 'rechts', en aan zwart én wit. Je moet extreem vóór zijn, of tégen. Of je dat nou bent of niet. En anders wordt je door beide partijen uitgekotst.
Bullshit. Er is een groep mensen hier die helemaal geen discussie wil maar gewoon aan het trollen is, maar wel elke mogelijke discussie om zeep helpt.
Am Yisrael Chai!
Positivevibes schreef:
18-10-2018 14:53

Dit dus.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
18-10-2018 14:58
Bullshit. Er is een groep mensen hier die helemaal geen discussie wil maar gewoon aan het trollen is, maar wel elke mogelijke discussie om zeep helpt.
En sommigen blijven happen òf vinden het gewoon lekker om af en toe tegen dat getrol in te gaan.
Op het Willie Dille topic is het patroon te herkennen.
Fleur5 probeert nog steeds af en toe de "discussie" aan te zwengelen, maar niemand reageert nog.

Misschien is dat een idee: op bepaalde personen niet meer reageren?
Gewoon niet, ook al zeggen ze nog zulke rare dingen.
anoniem_373911 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 15:03
0.37% gewijzigd
En dan is er ook nog een groep die kennelijk beef van way back when aan het uitvechten is en die de onrust die die trollen veroorzaken daarvoor aangrijpen. Die groep zit -ik denk onder verschillende nicks - jacht te maken op oudgedienden zoals ik. En die groep is echt smerig bezig, die gaan zelfs zo ver om je buiten dit forum te stalken of in achterkamertjes je NAW gegevens rond te mailen - hoe ze eraan komen, geen idee - en dan hier de vermoorde onschuld uithangen met hun matties.
Am Yisrael Chai!
karin6789 schreef:
18-10-2018 15:01
Op het Willie Dille topic is het patroon te herkennen.
Fleur5 probeert nog steeds af en toe de "discussie" aan te zwengelen, maar niemand reageert nog.

Misschien is dat een idee: op bepaalde personen niet meer reageren.
Gewoon niet, ook al zeggen ze nog zulke rare dingen.
Dat is inderdaad de oplossing. Als je de zuigers negeert, kan je best nog discussiëren zoals vroeger.
fashionvictim schreef:
18-10-2018 15:03
En dan is er ook nog een groep die kennelijk beef van way back when aan het uitvechten is en die de onrust die die trollen veroorzaken daarvoor aangrijpen. Die groep zit -ik denk onder verschillende nicks - jacht te maken op oudgedienden zoals ik. En die groep is echt smerig bezig, die gaan zelfs zo ver om je buiten dit forum te stalken of in achterkamertjes je NAW gegevens rond te mailen - hoe ze eraan komen, geen idee - en dan hier de vermoorde onschuld uithangen met hun matties.

:woa:

Is dit echt gebeurd??
Nee, zeg dat dat niet waar is FV. Heb je dat gemeld?!!
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
YouWish schreef:
18-10-2018 15:05

Is dit echt gebeurd??

En dat weten de mods al jaren. Maar hee, het gebeurt niet op hun forum dus ze kunnen er niks aan doen :sick:
Ik word ook nieuwsgierig, FV!
Wanneer, wie, hoe liep het af?
fashionvictim schreef:
Niet ! Jezus dat is echt niet acceptabel die moeten meteen gepermaband en aangegeven worden.
Star² schreef:
18-10-2018 15:09
En dat weten de mods al jaren. Maar hee, het gebeurt niet op hun forum dus ze kunnen er niks aan doen :sick:
Oh, net zoals wanneer mijn brugpieper twee blokken van school wordt opgewacht door een paar derde klassers. Gebeurt niks mee, behalve 'we hebben ze erop aangesproken en gezegd dat er sancties volgen als ze het op school doen'. Toen keer raden wie er de volgende middag op diezelfde plek stonden te wachten :@
yette schreef:
18-10-2018 15:13
Oh, net zoals wanneer mijn brugpieper twee blokken van school wordt opgewacht door een paar derde klassers. Gebeurt niks mee, behalve 'we hebben ze erop aangesproken en gezegd dat er sancties volgen als ze het op school doen'. Toen keer raden wie er de volgende middag op diezelfde plek stonden te wachten :@

:-( Arm kind.
Ondertussen op het Hema topic
fashionvictim schreef:
En ik vond het gedeelte óp het forum al knettergestoord :bonk:
Star² schreef:
18-10-2018 15:19
:-( Arm kind.
Echt wel :|

Maar goed. Wat buiten een school/forum speelt, moet je dus zelf oplossen. Raar maar waar.

Mijn zoon neemt nu een andere route waar hij een heel eind met wat klasgenoten mee fiets.
Als er ook maar een beetje gemodereerd zou worden op Actueel ben je al tien stappen verder. Nu wordt er helemaal niets in de gaten gehouden door moderators.
De Zwarte Piet-discussie ging vrij lang goed maar toen er op een bepaald moment een draai in kwam, hadden de mods moeten ingrijpen. Dan had het topic nog open geweest
yette schreef:
18-10-2018 15:04
Dat is inderdaad de oplossing. Als je de zuigers negeert, kan je best nog discussiëren zoals vroeger.
Dat werkt helaas ook niet, hoor. Ik heb een hele groep mensen al heel lang op negeer en ik reageer nooit op hen, maar desondanks blijven zij me achtervolgen en proberen uit te lokken. Ik heb wel eens aan de mods gevraagd om naar het postgedrag van bepaalde forummers te kijken en eens te bekijken hoe vaak ik op die forummers reageer en omgekeerd wat zij naar mij toe doen - zij staffen mij ook heel erg veel - maar dat weigerden de mods.
Am Yisrael Chai!
Star² schreef:
18-10-2018 15:09
O ja hoor, ikzelf en nog een drietal forummers zijn bedreigd door een forummer via facebook en niet te zuinig ook. Dit hebben wij gemeld bij de CM en screeshots gestuurd. Maar je voelt hem al: ze kunnen er niks mee want het gebeurde buiten dit forum om.
Terwijl het een forummer was die andere forummers bedreigde.
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
18-10-2018 15:32
Dat werkt helaas ook niet, hoor. Ik heb een hele groep mensen al heel lang op negeer en ik reageer nooit op hen, maar desondanks blijven zij me achtervolgen en proberen uit te lokken. Ik heb wel eens aan de mods gevraagd om naar het postgedrag van bepaalde forummers te kijken en eens te bekijken hoe vaak ik op die forummers reageer en omgekeerd wat zij naar mij toe doen - zij staffen mij ook heel erg veel - maar dat weigerden de mods.

Stug vol blijven houden en niet reageren.
Nooit.
Dan gaat de "lol" er wel een keer van af.
YouWish schreef:
18-10-2018 15:05

Is dit echt gebeurd??
Yep. Niet alleen bij mij, overigens.

Ik heb naar aanleiding van mijn bannen daar ook weer over gemaild met de mods, gisteren zelfs nog met de CM en expliciet namen genoemd, maar kreeg en krijg dan alleen "vervelend dat je je zo voelt" terug en de mededeling dat ze "geen uitspraken doen over forummers".
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven