Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
zondag 21 oktober 2018 om 21:46
De wheelybug is geen loopwagentje, dat is juist een soort loopfiets. Daar gaan ze juist op zitten, zoon crosst er juist vrolijk mee rond momenteel. En laatst waren hier de peuter en kleuter van vrienden en toen stonden ze met z'n drieën ruzie te maken wie erop mocht. Oh en hij loopt ook nog wel eens met zijn loopwagentje gewoon als een soort boodschappenkar. Vervoert er vanalles in; eten, knuffels, auto's, zijn sokken...
Wij hebben hem een zandbak gegeven voor zijn eerste verjaardag, maar hij is al 1.5, is meer een leuk lentecadeau denk ik. Andere dingen die zoon met 1 jaar leuk vond waren ehh..
- Toettoet auto's
- Alles wat je in en uit, open en dicht, op en neer of aan en uit kon doen (knopjes, deurtjes, laatjes, luikjes, etc.)
- Vormenstoof, ringentoren
- Boekjes (vooral Nijntje)
- Blokken
@Dudette: klinkt pittig meid.
@Moondancer: tjee dat is echt balen zeg. Wat oneerlijk ook dat de verzekering dat niet uitkeert.
@kleding: hier heeft zoon juist heerlijk stevige ronde billetjes en mooie gespierde dijbenen. Heeft 'ie van z'n moeder denk ik
maar ik vind shoppen voor hem niet moeilijk. In maat 92 past hij alles, in maat 86 bijna alles. Zodra het strak begint te zitten ga ik gewoon een maat omhoog. Maar ik hou ook wel van als kleding wat losjes valt en ben absoluut niet van de skinny jeans voor baby's enzo dus dan luistert het misschien ook minder nauw allemaal.
@hier: zo'n ongelooflijk leuk weekend gehad met zoon. En nog steeds speenloos
hij heeft dit weekend volgens mij gewoon serieus iets van 6 nieuwe woordjes geleerd, gek hè, zoveel tegelijk ineens?
Wij hebben hem een zandbak gegeven voor zijn eerste verjaardag, maar hij is al 1.5, is meer een leuk lentecadeau denk ik. Andere dingen die zoon met 1 jaar leuk vond waren ehh..
- Toettoet auto's
- Alles wat je in en uit, open en dicht, op en neer of aan en uit kon doen (knopjes, deurtjes, laatjes, luikjes, etc.)
- Vormenstoof, ringentoren
- Boekjes (vooral Nijntje)
- Blokken
@Dudette: klinkt pittig meid.
@Moondancer: tjee dat is echt balen zeg. Wat oneerlijk ook dat de verzekering dat niet uitkeert.
@kleding: hier heeft zoon juist heerlijk stevige ronde billetjes en mooie gespierde dijbenen. Heeft 'ie van z'n moeder denk ik
@hier: zo'n ongelooflijk leuk weekend gehad met zoon. En nog steeds speenloos
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 21 oktober 2018 om 21:48
zondag 21 oktober 2018 om 21:48
Ja dat lijkt me moeilijk. Ik had wel een papa maar mis hem nog erg. Fijn dat je zo'n goede vader bent zelfWesterpaviljoen schreef: ↑21-10-2018 11:26Neuh dat valt wel mee. Ik ben alleen heel geëmancipeerd opgevoed zonder vader. Dan ga je we bewust nadenken en doen over jouw rol als vader. Ik ben zijn vader en zijn papa. Dat laatste heb ik nooit gehad.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 21 oktober 2018 om 22:03
Oh en en en en en wat zoon ook deed: hij stond maar boekjes van de plank te gooien (boekuh boekuh boekuh neetuh neetuh (nijntje) ) terwijl mijn zusje hem in bed wou leggen en wilde maar niet naar een verhaaltje luisteren dus ik kwam naar boven en vroeg: wil je naar bed? En toen liep hij (en dat vind ik zoooo schattig als ze zo in die slaapzakjes als een soort pinguin rondlopen haha
) in z'n slaapzak naar zijn bedje en stak zijn armpjes heftig knikkend omhoog om erin getild te worden. En toen tilde ik hem erin en hij ging liggen en klemde z'n vosje tegen zich aan en viel in slaap. Zonder speen.
Halleluja mijn kind wil zelf naar bed. Ik prijs mezelf even om mijn ouderschapsskills tot de peuterpuberteit aanklopt nu
Halleluja mijn kind wil zelf naar bed. Ik prijs mezelf even om mijn ouderschapsskills tot de peuterpuberteit aanklopt nu
zondag 21 oktober 2018 om 22:55
Heerlijk! Ik hoef hier ook maar te zeggen; ga je mee naar bed? Dan gaat ze bij het traphekje staan!
Zo even bijgelezen, bij het stukje (drift) buiten moest ik denken aan de vriend van mijn net zwangere vriendin. Ze hadden opgepast en ik kwam thuis, zegt hij; ja ze was heel lief, ze heeft die buien niet meer he! Ik moest lachen en zei nou die komen nog wel weer hoor! Haha, er staat hem nog wat te wachten!
Ik vroeg me nog wat anders af. In mijn omgeving hoor ik veelal terug dat ze niet graag van te voren weten wat ze elke avond gaan eten. Maar ik merk toch dat het voor ons het fijnste werkt om 1x aan begin van de week boodschappen te doen voor ma t/m do. En dan voor het weekend nog een keer. Ga echt niet elke dag langs de supermarkt. Doen jullie ook een groot deel van de boodschappen in 1x ? Of gaan jullie dagelijks langs de supermarkt?
Wij hebben binnenkort een uitvaart en geen mogelijkheid om dochter bij de gastouder of familie (want die is daar ook) te brengen. Ik denk dat we maar moeten kijken hoe het gaat en anders zit een van ons met dochter tijdens de dienst ergens in een andere ruimte. Hebben jullie dit al eens meegemaakt? Hoe deed jullie dreumes het?
zondag 21 oktober 2018 om 22:59
Ow wat betreft third shift. Ik doe in principe alles. Ik moet het hem echt vragen of opschrijven, want ook al zet in een wasmand voor zijn neus neer dan zou hij nog niet denken o dat moet opgevouwen worden.
Over het algemeen hoor ik toch dezelfde geluiden bij vriendinnen.
Ik zeg ook wel eens dat ik hoop dat alle mama's van nu de kids bijbrengen een evenredig deel in het huishouden bij te dragen.
Over het algemeen hoor ik toch dezelfde geluiden bij vriendinnen.
Ik zeg ook wel eens dat ik hoop dat alle mama's van nu de kids bijbrengen een evenredig deel in het huishouden bij te dragen.
zondag 21 oktober 2018 om 23:06
Ik alleen toen zoon baby was. Hij was erbij en zat vrolijk bij zijn vader op schoot te brabbelen, wat volgens mij over het geheel genomen werd gezien als vertederend.
@eten: wij eten zelfs vaak gerechten 2x (op maandag voor 2 dagen koken, woensdag weer eten, dat idee). Is het ideaal? Mwoah. Mja drukdruk. Anders wordt het algauw iedere avond diepvriespizza vrees ik en dat is al helemaal niet ideaal. Ik red het gewoon niet om om 18u kdv binnen te stormen, naar de supermarkt te racen, eten te kopen, te koken en zoon in bad en bed te hebben om half 8 hoor.
@eten: wij eten zelfs vaak gerechten 2x (op maandag voor 2 dagen koken, woensdag weer eten, dat idee). Is het ideaal? Mwoah. Mja drukdruk. Anders wordt het algauw iedere avond diepvriespizza vrees ik en dat is al helemaal niet ideaal. Ik red het gewoon niet om om 18u kdv binnen te stormen, naar de supermarkt te racen, eten te kopen, te koken en zoon in bad en bed te hebben om half 8 hoor.
maandag 22 oktober 2018 om 06:51
Bij ons wisseld het qua planning met eten. De ene week krijgen we het wel voor elkaar om een werkmenu af te draaien (en zijn we heul trots op onszelf) en de andere week halen we het die dag.
We hebben voor peuter wel hoe dan ook gezond eten in huis. Dat doe ik door een stuk van de maaltijden die ik in de goeie week maak, in te vriezen.
Het komt wel eens voor dat hij dan om 18.00 uur een diepvriesmaaltijd eet en wij als hij slaapt pas gaan koken of deliveroo laten komen.
@Lux: alles is een fase
We hebben voor peuter wel hoe dan ook gezond eten in huis. Dat doe ik door een stuk van de maaltijden die ik in de goeie week maak, in te vriezen.
Het komt wel eens voor dat hij dan om 18.00 uur een diepvriesmaaltijd eet en wij als hij slaapt pas gaan koken of deliveroo laten komen.
@Lux: alles is een fase
maandag 22 oktober 2018 om 06:58
Wij maken wel iedere week een weekmenu, ik doe meestal op maandag grote boodschappen. Werkt wel prima vind ik.
Ik ben al vanaf 05.00 bezig zoon te troosten en terug te leggen. Hij is zó moe door het slaapgebrek wat veroorzaakt wordt door z’n kiezen. Het zijn lange dagen. Vandaag en morgen ben ik de hele dag alleen met ‘m, man is weg voor een cursus. Ik denk dat we vanochtend voor het eerst de binnenspeeltuin hier in de buurt gaan ontdekken. Dit zijn wel de dagen waarop ik het mis om een vriendin met een kindje te hebben. Maar komt goed!
Ik ben al vanaf 05.00 bezig zoon te troosten en terug te leggen. Hij is zó moe door het slaapgebrek wat veroorzaakt wordt door z’n kiezen. Het zijn lange dagen. Vandaag en morgen ben ik de hele dag alleen met ‘m, man is weg voor een cursus. Ik denk dat we vanochtend voor het eerst de binnenspeeltuin hier in de buurt gaan ontdekken. Dit zijn wel de dagen waarop ik het mis om een vriendin met een kindje te hebben. Maar komt goed!
maandag 22 oktober 2018 om 07:41
Een mooi klassiek hobbelpaardlasvegas84 schreef: ↑21-10-2018 21:03Hi allen!
Ik mag me hier over ruim 6 weken pas melden, maar lees hier al een tijdje mee, omdat dochter toch meer dreumes dan baby is de laatste tijd.
Toch alvast even een vraagje: wat is nou hét cadeau voor haar eerste verjaardag? Het zit vlak op Sinterklaas, dan gaat ze alleen kleine dingetjes krijgen, maar we zijn dus op zoek naar een wat groter cadeau.
We wilden eerst zo’n wheeliebug, maar dochter loopt al los, dus denk niet dat dat haar nog echt interesseert.
Keukentje is leuk, maar met die kleine dingetjes kan ze weer niks nog.
Loopfiets zou kunnen, maar dan wel met 3/4 wielen, en dat vind ik eigenlijk wat zonde, omdat ik die fietsen die je om kunt bouwen naar tweewieler niet mooi vind en we geen zin hebben om volgend jaar dan weer een fiets te kopen..
Kortom, ik weet het werkelijk niet.. Wat hebben jullie gegeven?
maandag 22 oktober 2018 om 07:58
Oh Lola, ik mis dat ook echt! Heb wel vriendinnen met kinderen aan de andere kant van het land haha, maar da’s net niet handig.
@3de shift: ach, mijn man woonde al 7 jaar op zichzelf voor wij wat met elkaar kregen, toen heeft hij het allemaal ook overleefd en woonde hij niet in een zwijnenstal. Hij doet nu dingen wel wat grondiger en ik maak me wat minder druk als het niet perfect is allemaal.
Mannen die een volle wasmand voor hun neus ‘niet zien’ heb ik weinig geduld mee geloof ik. Dat soort luiigheid doe je maar bij je moeder, niet bij je vrouw.
En ik denk helaas eerlijk gezegd niet dat de kinderen van nu anders leren, zolang ze nog steeds een vader hebben die niks doet, want goed voorbeeld doet goed volgen. Hoe wil je een kind leren dat mannen bijdragen in de huishouding als de man des huizes niet bijdraagt in de huishouding?
@3de shift: ach, mijn man woonde al 7 jaar op zichzelf voor wij wat met elkaar kregen, toen heeft hij het allemaal ook overleefd en woonde hij niet in een zwijnenstal. Hij doet nu dingen wel wat grondiger en ik maak me wat minder druk als het niet perfect is allemaal.
Mannen die een volle wasmand voor hun neus ‘niet zien’ heb ik weinig geduld mee geloof ik. Dat soort luiigheid doe je maar bij je moeder, niet bij je vrouw.
En ik denk helaas eerlijk gezegd niet dat de kinderen van nu anders leren, zolang ze nog steeds een vader hebben die niks doet, want goed voorbeeld doet goed volgen. Hoe wil je een kind leren dat mannen bijdragen in de huishouding als de man des huizes niet bijdraagt in de huishouding?
maandag 22 oktober 2018 om 08:35
Oh mijn man ziet een volle wasmand ook niet, hoewel hij soms zelfs zegt 'Schat, mijn sokken/onderbroeken zijn op'. Maar dat is omdat het hier erg strikt verdeeld is, ik doe de was. Altijd. En hij doet andere dingen waar ik niet naar omkijk. Eigenlijk zijn we best een geoliede machine.
Boodschappen doen we 1x per week met een lijstje. Heel af en toe moeten we nog naar de supermarkt op de hoek als we iets vergeten zijn, maar dat komt eigenlijk zelden voor. Als het aan mijn man ligt doen we 3x per dag boodschappen (en dat deden we vroeger soms ook), maar dat kost nu gewoon teveel tijd.
Voor de eerste verjaardag gaven wij een houten trein, nu ze twee wordt krijgt ze een keukentje. Van opa & oma kreeg ze een houten loopfiets die je van 3 naar 2 wielen kan ombouwen, een grote hit. De fiets heeft nog steeds 3 wielen en de racet er de halve dag op door de kamer.
Boodschappen doen we 1x per week met een lijstje. Heel af en toe moeten we nog naar de supermarkt op de hoek als we iets vergeten zijn, maar dat komt eigenlijk zelden voor. Als het aan mijn man ligt doen we 3x per dag boodschappen (en dat deden we vroeger soms ook), maar dat kost nu gewoon teveel tijd.
Voor de eerste verjaardag gaven wij een houten trein, nu ze twee wordt krijgt ze een keukentje. Van opa & oma kreeg ze een houten loopfiets die je van 3 naar 2 wielen kan ombouwen, een grote hit. De fiets heeft nog steeds 3 wielen en de racet er de halve dag op door de kamer.
maandag 22 oktober 2018 om 08:57
Hier hebben we een zandbakschelp en glijbaantje ( die ook binnen te gebruiken is) gegeven. Als ze wat ouder is, krijgt ze zo';n groot speeltoestel in de tuin, maar komend jaar kan ze zich denk ik prima vermaken met glijbaantje en deze zandbak.
Van mijn ouders kreeg ze een trybike, wat ik echt een geweldig mooie driewieler vind, die om te bouwen is naar loopfiets. Daar kan ze de komende jaren wel mee vooruit.
Keukentje staat op het lijstje voor volgend jaar.
Wheelybug had ze hier al een tijdje en naast dat ze erop zit, is het kennelijk ook een leuk ding om zo mee te spelen.
@ Lola, wel herkenbaar, alleen heb ik een vriendin die al een dochtertje heeft ( 4 maanden oud) en ene andere vriendin die nu zwnager is van een tweeling. Ik hoopte heel erg dat vriendin ( die al bevallen is) en ik wat meer met elkaar zouden kunnen delen, maar ik merk nu dat we niet zo matchen op het gebied van kinderen.. En dat vind ik wel jammer. Ik herken me niet zo in haar gevoelens en ideeen en zij kan niet zo begrijpen dat ik de beginperiode gewoon best wel eens lastig en heftig vond en blij was dat ik weer wat anders kon doen, naast het zorgen.
Mijn hart uitstorten zal ik bij haar daardoor niet zo snel doen en zij doet dat ook niet bij mij. Verder kunnen we het heel goed met elkaar vinden en is ze echt een hele goede vriendin. Ik hoop wel dat we over een aantal maanden met de kinders op stap kunnen en samen de kinderboerderij ofzo kunnen bezoeken..
Van mijn ouders kreeg ze een trybike, wat ik echt een geweldig mooie driewieler vind, die om te bouwen is naar loopfiets. Daar kan ze de komende jaren wel mee vooruit.
Keukentje staat op het lijstje voor volgend jaar.
Wheelybug had ze hier al een tijdje en naast dat ze erop zit, is het kennelijk ook een leuk ding om zo mee te spelen.
@ Lola, wel herkenbaar, alleen heb ik een vriendin die al een dochtertje heeft ( 4 maanden oud) en ene andere vriendin die nu zwnager is van een tweeling. Ik hoopte heel erg dat vriendin ( die al bevallen is) en ik wat meer met elkaar zouden kunnen delen, maar ik merk nu dat we niet zo matchen op het gebied van kinderen.. En dat vind ik wel jammer. Ik herken me niet zo in haar gevoelens en ideeen en zij kan niet zo begrijpen dat ik de beginperiode gewoon best wel eens lastig en heftig vond en blij was dat ik weer wat anders kon doen, naast het zorgen.
Mijn hart uitstorten zal ik bij haar daardoor niet zo snel doen en zij doet dat ook niet bij mij. Verder kunnen we het heel goed met elkaar vinden en is ze echt een hele goede vriendin. Ik hoop wel dat we over een aantal maanden met de kinders op stap kunnen en samen de kinderboerderij ofzo kunnen bezoeken..
maandag 22 oktober 2018 om 09:08
Haha ja mijn zoon zit ook altijd aan die voelsprieten te sjorren. En hij geeft de wheelybug hapjes en slokjes van blokjes

Dat probeert hij ook altijd bij de noe ( = poes), maar de noe heeft weinig interesse. De wheelybug blijft netjes staan.
@Fiona: ja wij hebben het ook redelijk strak verdeeld maar als man en ik tv kijk en er staan 2 volle wasmanden op de bank en hij laat mij dat in mijn eentje opknappen word ik toch wel een beetje treurig. Ik laat ook geen volle vuilniszak zitten ‘omdat dat zijn taak is’.
Dat probeert hij ook altijd bij de noe ( = poes), maar de noe heeft weinig interesse. De wheelybug blijft netjes staan.
@Fiona: ja wij hebben het ook redelijk strak verdeeld maar als man en ik tv kijk en er staan 2 volle wasmanden op de bank en hij laat mij dat in mijn eentje opknappen word ik toch wel een beetje treurig. Ik laat ook geen volle vuilniszak zitten ‘omdat dat zijn taak is’.
maandag 22 oktober 2018 om 09:32
@Lux, dat is ook logisch, je doet het samen.
Haha, die poes. Hier heeft dochter ontdekt dat ze haar 'baby' (pop) kan laten paardje rijden op onze poes. Poes is daar niet erg blij mee
Tegenwoordig gaat ze ook niet meer eten zonder dat haar baby en drie van haar knuffels bij haar op de stoel zitten. En die krijgen uiteraard ook allemaal een hapje voordat ze zelf weer een hapje neemt.
Haha, die poes. Hier heeft dochter ontdekt dat ze haar 'baby' (pop) kan laten paardje rijden op onze poes. Poes is daar niet erg blij mee
Tegenwoordig gaat ze ook niet meer eten zonder dat haar baby en drie van haar knuffels bij haar op de stoel zitten. En die krijgen uiteraard ook allemaal een hapje voordat ze zelf weer een hapje neemt.
maandag 22 oktober 2018 om 10:16
Jeutje gaat hard hier, even een paar dagen offline en een hoop bij te lezen
.
@moondancer wat *** van de fiets zeg,
, aangifte gedaan? Niet dat je daar veel resultaat van kunt verwachten
...
@verjaardagscadeau: zandbak en loopautootje waren hier ook wel een hit.
@derde shift: gaat hier gelukkig wel gelijk op. Man is vrij 'modern' opgevoed, zijn vader heeft een tijd voor de kids gezorgd terwijl z'n moeder werkte. Hij pakt dan ook dingen uit zichzelf op, of het nu de was / afval / luiers of boodschappen zijn. Iemand zei hier dat ze hoopte dat moeders van nu de kids leren dat de boel thuis evenredig verdeeld kan / moet worden. Maar dat moeten toch juist de ouders samen doen? Dat kan moeders wel zeggen, maar als de kids vervolgens zien dat mama alles thuis doet, dan leren ze 't nog niet.
@Lux wat fijn van de speen!! Ben benieuwd hoe we dat hier zal gaan... hij heeft ze alleen met slapen en vind 't voor nu nog prima. Maar hij hecht er wel aan, als hij boven komt gaat'ie meteen speentjes zoeken bij z'n bed. En als we 's ochtends bij hem komen, wijst hij vaak eerst naar de speentjes op de grond ('oh oh') voordat hij ons groet of uit bed getild wil worden
.
@moondancer wat *** van de fiets zeg,
@verjaardagscadeau: zandbak en loopautootje waren hier ook wel een hit.
@derde shift: gaat hier gelukkig wel gelijk op. Man is vrij 'modern' opgevoed, zijn vader heeft een tijd voor de kids gezorgd terwijl z'n moeder werkte. Hij pakt dan ook dingen uit zichzelf op, of het nu de was / afval / luiers of boodschappen zijn. Iemand zei hier dat ze hoopte dat moeders van nu de kids leren dat de boel thuis evenredig verdeeld kan / moet worden. Maar dat moeten toch juist de ouders samen doen? Dat kan moeders wel zeggen, maar als de kids vervolgens zien dat mama alles thuis doet, dan leren ze 't nog niet.
@Lux wat fijn van de speen!! Ben benieuwd hoe we dat hier zal gaan... hij heeft ze alleen met slapen en vind 't voor nu nog prima. Maar hij hecht er wel aan, als hij boven komt gaat'ie meteen speentjes zoeken bij z'n bed. En als we 's ochtends bij hem komen, wijst hij vaak eerst naar de speentjes op de grond ('oh oh') voordat hij ons groet of uit bed getild wil worden
happiness = reality - expectations
maandag 22 oktober 2018 om 10:21
@ cadeausuggesties: dank allen!
We hebben al een hobbelschaap, vindt ze nu al erg leuk idd.
Wheeliebug misschien toch weer heroverwegen.. Pukelino ga ik even googelen, maar volgens mij vond ik die niet zo mooi. Als ze ouder is wil ik zo'n velorettifietsje, maar die zijn er helaas niet in 3-wielervariant.
Tot december! Ik ga nog weer ff terug naar het babytopic..
We hebben al een hobbelschaap, vindt ze nu al erg leuk idd.
Tot december! Ik ga nog weer ff terug naar het babytopic..
maandag 22 oktober 2018 om 10:29
@boodschappen: wij laten 1x per week bezorgen en plannen dus het hele menu vooruit. Heb ik geen probleem mee. Alleen maar fijn dat ik niet om 18.00 nog moet gaan bedenken wat te eten.
@cadeau: mijn eerste was op 1 jarige leeftijd verkikkerd op zijn keukentje en moest niks van zijn gekregen duplo en loopauto weten.
Mijn tweede heeft juist nu (hij is bijna 2) pas het keukentje ontdekt, maar rijdt al een hele poos vrolijk rond op die loopauto van zijn broer. En met duplo heb je geen kind aan hem.
Kortom, het is enorm kindafhankelijk.
Mijn beide kinderen hebben trouwens niks met een loopfietsje (die oudste nog steeds niet en is al 3, ook de 2 wiel variant doet hem niks). En de glijbaan was hier mega populair als verjaardagscadeau!
@cadeau: mijn eerste was op 1 jarige leeftijd verkikkerd op zijn keukentje en moest niks van zijn gekregen duplo en loopauto weten.
Mijn tweede heeft juist nu (hij is bijna 2) pas het keukentje ontdekt, maar rijdt al een hele poos vrolijk rond op die loopauto van zijn broer. En met duplo heb je geen kind aan hem.
Kortom, het is enorm kindafhankelijk.
Mijn beide kinderen hebben trouwens niks met een loopfietsje (die oudste nog steeds niet en is al 3, ook de 2 wiel variant doet hem niks). En de glijbaan was hier mega populair als verjaardagscadeau!
maandag 22 oktober 2018 om 13:41
Vind je zoiets dan misschien ook mooi:lasvegas84 schreef: ↑22-10-2018 10:21@ cadeausuggesties: dank allen!
We hebben al een hobbelschaap, vindt ze nu al erg leuk idd.Wheeliebug misschien toch weer heroverwegen.. Pukelino ga ik even googelen, maar volgens mij vond ik die niet zo mooi. Als ze ouder is wil ik zo'n velorettifietsje, maar die zijn er helaas niet in 3-wielervariant.
Tot december! Ik ga nog weer ff terug naar het babytopic..![]()
maandag 22 oktober 2018 om 14:33
Dat geldt vanaf 2 jaar toch pas? Ik lees overal dat 2 wielen geen zin heeft voor een 1-jarige.
Die tribike vind ik wel mooi met 2 wielen, maar niet met 3.
maandag 22 oktober 2018 om 15:25
Heeft volgens mij ook nog geen zin op deze leeftijd. Het is volgens mij meer dat ze loopfiets met twee wielen aanraden boven fiets met zijwieltjes. Wij hebben laatst trybike omgebouwd van 3 naar 2 maar dat is met 20 maanden echt nog te veel gevraagd en dan is hij motorisch redelijk sterk.