Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wat dudette zegt idd, voor en na smeren is idd het beste.

Lanetten zalf ken ik niet
Lanettezalf is wel een medicijnzalf. Zou dat niet zomaar smeren bij je dreumes zonder overleg.
Zou eerst inderdaad andere vette zalf proberen.
Zoon heeft het erg veel gehad, gewoon vet houden en trekt vanzelf ineens weg. Hier had het te maken met tanden doorkomen, dus ook veel kwijlen. Als hij lang op een appel sabbelde, kreeg hij het erger.
Thnx meiden! Die lanetten was op advies v cb toen zoon jonger was en z'n huid uigdroogde. Ik ga vanmiddag meteen die zalf kopen en aan de smeer! Het is idd ontstaan na de vorige set tanden die doorkwamen maar nu komen we er niet meer vanaf.
@verdeling, man en ik werken evenveel uren, maar ik doe er nog een studie naast. Wat de rest van de taken (huishouden, administratie, zorg kind etc) betreft hier geen vaste verdeling. We kijken van dag tot dag wie wat doet. Soms zit ik er even doorheen en doet man meer, en soms is hij even helemaal moe van alles en doe ik meer.

Hoe veel melk drinken jullie 1 jarigen? Zoon is bijna jarig (wordt dan dus 1) en drinkt vaak nog wel 5 flessen op een dag. Ik zou het eigenlijk wel willen verminderen maar ik weet niet zo goed hoe. Hij is ook nogal een mager ding dus wil ook niet dat hij dan minder calorieën krijgt omdat ik zo nodig van de fles af wil. Verder eet hij 2-3 boterhammen per dag, tussendoortjes en avondeten. Bij de 3 echte maaltijden en tussendoor krijgt hij water of thee.
@vriendinnen, wonen ver weg (minimaal 30 min rijden) en hebben zelf ook allemaal een druk leven met werk, soms kids, mantelzorg etc. Ik zie ze dus weinig, maar lang leven de app-groepen dus spreek ze wel regelmatig. Band met vriendinnen zonder kinderen is over het algemeen weinig veranderd. M.u.v. een bevriend stel, daar horen we gewoon niks meer van sinds onze zoon er is. Ze zijn na 6 maanden een keer op visite gekomen en daarna alsof ze van de aardbodem verdwenen zijn.
@vette creme: cetomacrogol en ook vaseline-paraffine kun je gewoon bij etos e.d. kopen.

@envelop: balen dat de eczeem erger werd, hopelijk wordt het inderdaad weer minder!

Hier is de eczeem wel echt minder, maar helemaal zonder hormooncreme gaat nog niet. Wel nog ladingen vaseline (die wij dus op recept hebben, wel fijn als je er een paar tubes per maand doorheen jaagt :$ ). Hij heeft nu wel soms na het eten ook van die rode, bultige plekken vlak naast z'n mond, maar geen idee waar het van komt. Vandaag was 't na de boterhammen, een paar dagen geleden na de warme maaltijd. Geen jeuk en 't trekt snel weg, anders dan galbulten dus, herkent iemand dit? Ga ook eens voor de maaltijd al smeren.

@vriendinnen: vriendinnen met kids wonen vrij verspreid over het land dus we zitten amper met de kids bij elkaar. Ik mis het niet zo erg, al is het wel erg leuk als we wel bij elkaar zijn. Vrienden zonder kids die wel om de hoek wonen zien we wel nog, misschien iets minder vaak. Ze vinden het gelukkig prima als we de kleine meenemen of om hierheen te komen. Een stel verwacht in het voorjaar een kindje, erg leuk voor hen en ik vind het zelf toch ook leuk om dan vrienden-met-kind in de buurt te hebben :P .
happiness = reality - expectations
@melk zoon drinkt eigenlijk sinds 13 maanden geen flessen meer. In de ochtend 200ml halfvolle melk met pap. Tussen de middag beker melk en na avondeten yoghurt of kwark. Soms als hij sip is of slecht heeft gedronken krijgt hij een flesje melk. Maar hij vindt 't eiglk niet meer zo interessant.

Zoon is gisteren op 't kdv een bloedneus gevallen en ook vanmorgen. Hier meer gevallen en weer bloed uit de neus. Lijkt verder niet dik oid. Doet hem wel pijn. Neus is normaliter al no go met bijv snot afvegen maar mag nu al helemaal niet aankomen. Hij loopt dus rond met korsten bloed in z'n neusgaten. Super charmant...
Met vriendinnen/zusje afspreken met kinderen vind ik wel relaxt. Ik voel me minder opgelaten als kind huilt/gilt of wat verder. We weten allebei dat het gesprek meerdere keren kan worden onderbroken en helpen elkaar weer verder als we even niet meer weten waar we gebleven waren. We snappen elkaars mommybrain als we iets zijn vergeten of ergens niet op komen enz. Ennnn als we bij elkaar thuis afspreken dan is er altijd wel een slab, luier, billendoekjes, broodje, enz in dat huis aanwezig als je dat vergeten bent! Of is er wel een campingbedje waar dreumes even in kan tukken!

@teckeltje: bah wat naar.

Hier weer verkouden bah. Dametje heeft gisteravond een poos liggen huilen doordat haar neus verstopt was en die wilde natuurlijk niks weten van de neuspeer en neusspray dus nog meer huilen. Ze zag er eind van de ochtend zo moe uit. Zo zielig.
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 24-10-2018 20:18
19.33% gewijzigd
@whoopsa, fijn dat het bij jullie zo goed gaat met de eczeem. Helemaal hormoonvrij zal het bij ons ook niet snel worden maar met 3x smeren in de week was het goed onder controle te houden. Nu weer even dagelijks en dat heeft gelukkig alweer snel effect. Hopelijk kunnen we weer snel afbouwen want ik maak me soms wel zorgen om haar bijnier op langer termijn.
Hier de cetomacrogol ook op recept idd, vaseline-parafine hebben we ook een tijd geprobeerd maar vond de ceto fijner smeren.

Wat sneu teckeltje!

@lavendel dat is ook fijn idd, bij vrienden zonder kids voel ik me dan ook eerder opgelaten
@Melk: Zoon drinkt geen melk of melkvervangers.

@vraag: Zouden jullie dreumes meenemen naar begrafenis? Het is op mijn flexdag en van familielid van mij.
1-Aapje schreef:
24-10-2018 15:24
@Melk: Zoon drinkt geen melk of melkvervangers.

@vraag: Zouden jullie dreumes meenemen naar begrafenis? Het is op mijn flexdag en van familielid van mij.
Beetje afhankelijk van wat gebruikelijk is in die kring. Nemen andere mensen ook kleine kinderen mee en is het een kring waarin men daar niet aan zal storen dan absoluut doen. Zo niet, en je denkt dat dreumes de dienst vervelend (voor anderen) zal verstoren dan niet meenemen.
Wij hebben twee begrafenissen gehad en dochter toen thuisgelaten. Dat werd ook op prijs gesteld, als ze zo klein zijn is het eerder storend dan dat het iets toevoegt. Maar dat hangt uiteraard af van wie het is.
@begrafenis

Ik zou zonder dreumes gaan als dat kan. Dochter zou absoluut niet blijven zitten en dat lijkt me lastig tijdens een uitvaart.

Mét dreumes zou ik alleen doen bij hele naaste familie.
Ik zou dreumes ook zeker thuis laten bij een begrafenis.
Dochter drinkt hier ‘s ochtends en ‘s avonds nog melk ( totaal rond de 240ml). Soms krijgt ze na het avondeten nog wat yoghurt.

De melk zit soms in een fles, soms een beker en soms een rietjesbeker. De fles vindt ze het fijnste. Pap blieft ze niet, dus ze eet 2x per dag 2 boterhammen.

@uitvaart, afhankelijk van de band tussen de overledene en jezelf en de rest van de aanwezigen. Als dit allemaal wat verder van je af staat en je de mogelijkheid hebt, dan zou ik dreumes thuislaten. Bij een naaste meenemen. Dochter gaat zeker mee als mijn oma komt te overlijden, oma heeft dat nu al zo bepaald. Nou ja, prima, de weinige familie die er is, kennen dochterlief heel erg goed ( enkel gezin waar ik zelf uit kom).
Ik was met mijn reactie uitgegaan dat het een uitvaart is van iemand die iets verder van jullie af staat. Bij een direct familielid (broer/zus/opa/oma etc) vind ik het idd een ander verhaal.
Wij hebben aanstaande vrijdag uitvaart van de oma van mijn man. Wij nemen haar mee, mede doordat ze op die dag altijd thuis is met dr papa dus de gastouder is niet beschikbaar en de overige oppassers zijn ook bij de dienst aanwezig. Ik begreep van mijn schoonmoeder dat veel andere nichten en neven ook de kinderen meenemen.

Ik zie wel hoe het loopt of ze is heel erg onder de indruk en blijft zoet zitten en om zich heen kijken. Als ze drukte gaat maken gaat één van ons met haar de zaal uit en zich elders even vermaken.
Het gaat om familie die dichtbij staat maar net verder dan eerste lijn.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 14:42
78.12% gewijzigd
@aapje: Daar hadden wij voor gekozen als het op een opvang dag was geweest. Haar normale dagritme, ook dus even een slaapje en dan hadden we haar opgehaald voor de samenkomst aan na de uitvaart.

Nu zitten we ook nog met een beroerde tijd qua slaap. Klinkt misschien beetje zeikerig, maar zo is het niet bedoeld hoor! We proberen gewoon haar mee te nemen onder de meest gunstige omstandigheden. Dus we hopen dat ze uitslaapt en het dan trekt tot na de dienst of als ze vroeg wakker is dat we proberen of ze halverwege de ochtend nog even wil slapen. Puzzelen.
Ja dit is midden op de dag. Zoon slaapt gelukkig wel makkelijk in de kinderwagen dus ik hoop dat hij dan maar in de auto in slaap valt en dan daar in de buggy doorslaapt op de gang denk ik onder toezicht.

Hij ligt nu trouwens wel goed te slapen :-D. Vanaf kwart voor 8 en alleen om half 4 so far even wakker. Ik ben klaarwakker.
Gecondoleerd en sterkte allebei.
Gecondoleerd aapje en lavendel. Sterkte.
Gecondoleerd!

Ach Otis is nu 1 jaar en 2 weken en er komen kiezen door en we zitten in een sprongetje, hij weet niet wat ie wil en is enorm ongedurig ..... het is een fase WP
Dankje. Hoe was het geweest Lavendel?
Gecondoleerd idd aapje en lavendel. Sorry, helemaal vergeten te zeggen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven