Het grote speelgoedtopic 2018
maandag 12 november 2018 om 20:17
Mijn jongste heeft voor 2e verjaardag Kapla gekregen, was eigenlijk een verkapt kado voor beide kinderen (voor jongste is sowiesi genieg passend speelgoed in huis) Hij bouwde er op zijn manier mee, stapeltjes maken, of alles achter elkaar leggen als een weg. Het allerleukst vond hij echter het slopen van andermans bouwwerken... Kleuterbroer gebruikt Kapla meer zoals bedoeld, maar ook hij vindt gewone houten blokken nog steeds leuk.
1,5 jaar lijkt me echt nog wat vroeg voor Kapla, zeker als hij het enige kind is. Ik zou beginnen met een tonnetje normale, gekleurde blokken. Die vindt mijn inmiddels 3-jarige nog steeds aantrekkelijker dan Kapla.
1,5 jaar lijkt me echt nog wat vroeg voor Kapla, zeker als hij het enige kind is. Ik zou beginnen met een tonnetje normale, gekleurde blokken. Die vindt mijn inmiddels 3-jarige nog steeds aantrekkelijker dan Kapla.
maandag 12 november 2018 om 20:34
Zijn er meer mensen die de nieuwe website van Intertoys niet verbeterd vinden? Ik vind ze weinig voorraad hebben, hoge prijzen, loopt steeds vast en zo nog meer gekke veranderingen. Het lijkt wel bijna of de site gehackt is, maar dat is natuurlijk niet het geval. Voorheen bestelde ik er rond Sinterklaas wel, maar ik heb er dit jaar niets gekocht.
maandag 12 november 2018 om 20:39
Ik ken de oude site niet, maar vind de huidige site niet zo duidelijk. En de prijzen zijn omhoog gegaan voor Sint. Ik had iets van Lego op het oog (niet voor nu, maar over een paar maanden pas) en nu is er zogenaamd 15% korting op Lego... maar de prijs is wel eerst omhoog gegaan, waardoor de korting een wassen neus is. Ik kan zelfs beter ergens anders bestellen, dat is goedkoper.
maandag 12 november 2018 om 20:45
Ja echt een rotsite en heel veel speelgoed is er ook afgehaald. Bij de vorige site kwam je bij ambulance bijv op 20 pagina’s vol ambulances en nu zie je nog maar 3 items. Vind de intertoys als fysieke winkel ook helemaal niks eigenlijk, ze verkopen veel dingen hetzelfde bij de action voor een fractie van de prijs ( vrachtwagen met 3 auto’s bijvoorbeeld. Intertoys 8 euro en bij de action van hetzelfde merk voor 2 euro).Tiana_76 schreef: ↑12-11-2018 20:34Zijn er meer mensen die de nieuwe website van Intertoys niet verbeterd vinden? Ik vind ze weinig voorraad hebben, hoge prijzen, loopt steeds vast en zo nog meer gekke veranderingen. Het lijkt wel bijna of de site gehackt is, maar dat is natuurlijk niet het geval. Voorheen bestelde ik er rond Sinterklaas wel, maar ik heb er dit jaar niets gekocht.
maandag 12 november 2018 om 23:17
Dank je! Ik heb even gekeken, maar de huizen die ik mooi vindt zouden met verzendkosten ongeveer net zo duur zijn als de goedkoopste optie elders. Sons valt dat toch nog tegen bij Limango. En ik ben er nog niet uit wat ik wil, dus ik wacht nog even. Dochter is eind januari jarig, dus ik heb nog even.
vrijdag 16 november 2018 om 07:56
Houden jullie je aan de verlanglijstjes van de kinderen? Ik had vooraf al wat kadootjes ingeslagen maar hun lijstjes veranderen zowat wekelijks zodat er niet veel overeenkomt. Bijv een andere Lego set dan degene die specifiek werd gevraagd.
Ik weet zeker dat ze er ook blij van worden maar vroeg me af hoe andere ouders dit doen? Echt het lijstje aanhouden of de lijst beïnvloeden?
Ik weet zeker dat ze er ook blij van worden maar vroeg me af hoe andere ouders dit doen? Echt het lijstje aanhouden of de lijst beïnvloeden?
vrijdag 16 november 2018 om 12:08
Lastig he! Zowel mijn vrouw als ik hebben door het jaar heen wel wat dingen gekocht maar dat zijn niet de dingen die ze in de gidsen zien of die nu op hun lijstje staan. Ik doe het deels denk ik, een deel van het lijstje krijgen ze en een deel van de kadootjes komt van dingen die wij al hebben ingeslagen.damas schreef: ↑16-11-2018 07:56Houden jullie je aan de verlanglijstjes van de kinderen? Ik had vooraf al wat kadootjes ingeslagen maar hun lijstjes veranderen zowat wekelijks zodat er niet veel overeenkomt. Bijv een andere Lego set dan degene die specifiek werd gevraagd.
Wel hebben we nu met elkaar afgesproken dat we geen dingen meer op voorraad gaan inslaan. Voor mijn vrouw gaat het moeilijk zijn koopjes te laten liggen. Ik ben niet gevoelig voor aanbiedingen maar ik moet gewoon niet meer gaan snuffelen op "bijzondere websites" waar vooral dingen liggen die ik (esthetisch) mooi vind of iets dat heel apart is maar die de kinderen nooit zouden aanwijzen. Want het loopt nu de spuigaten uit en krijgen dan alsnog hele uitgebreide sint en kerst terwijl ik dat eigenlijk niet wilde.
vrijdag 16 november 2018 om 12:33
Tot welke leeftijd spelen jullie kinderen met houten treinbanen?
Hier een dochter van 9 en zoon van bijna 7. Ze spelen er soms nog mee en willen liefst een mooie tunnel voor de trein. Er zijn hele treinstations en treinbanen met verhogingen en bruggen verkrijgbaar, dat vinden ze vast ook leuk, maar ga ik dat geld er nog uithalen? Wel als ze er nog een jaar of twee, drie mee spelen. Anders is het wel jammer lijkt me.
Iemand ervaring?
Hier een dochter van 9 en zoon van bijna 7. Ze spelen er soms nog mee en willen liefst een mooie tunnel voor de trein. Er zijn hele treinstations en treinbanen met verhogingen en bruggen verkrijgbaar, dat vinden ze vast ook leuk, maar ga ik dat geld er nog uithalen? Wel als ze er nog een jaar of twee, drie mee spelen. Anders is het wel jammer lijkt me.
Iemand ervaring?
vrijdag 16 november 2018 om 13:59
zaterdag 17 november 2018 om 23:12
Ik zou ze tweedehands kopen. Ze zijn erg mooi en leuk om mee te spelen, maar ook behoorlijk prijzig en slijten doen ze toch bijna niet. Je hebt ook bijvoorbeeld van die rotsen waar de trein doorheen kan met een tunnel, maar ook er overheen. Zoiets waar je ingewikkelder banen mee leggen lijkt me leuk voor oudere kinderen.femke09 schreef: ↑16-11-2018 12:33Tot welke leeftijd spelen jullie kinderen met houten treinbanen?
Iemand ervaring?
Hier een bijna 6-jarige die er regelmatig mee speelt, maar die kan echt dat soort ingewikkelder baanstukken niet zonder hulp leggen. Zeker de 7-jarige zal er denk ik nog wel een poos mee kunnen spelen als er een ingewikkelder onderdeel bij komt.
zaterdag 17 november 2018 om 23:21
Gelukkig nog geen heel lang lijstje hier, ze laat zich graag verrassen. Soms zijn er weleens dingen waarvan ze zegt dat ze ze ook wil hebben, maar de volgende dag is dat dan iets anders. Die vergeet zij net zo snel weer als ik. Tot nu toe is er geen speelgoedgids verknipt dus zijn er weinig heel specifieke dingen aangewezen, erg prettig.damas schreef: ↑16-11-2018 07:56Houden jullie je aan de verlanglijstjes van de kinderen? Ik had vooraf al wat kadootjes ingeslagen maar hun lijstjes veranderen zowat wekelijks zodat er niet veel overeenkomt. Bijv een andere Lego set dan degene die specifiek werd gevraagd.
Er kwam maar een ding bij wat ze blijkbaar heel graag wil hebben. Ik vind het een flutding en totaal niks voor haar dus het was niet in me opgekomen om dat te kopen. Het lijkt ook vooral voort te komen uit dat anderen ook zo'n ding hebben. Maar ze roept het al een poosje dus heb het toch maar er bij gekocht, ik zou ook balen als ik allemaal geweldig leuke dingen had gekocht en zij voelt het als een teleurstelling omdat dat ene flutding er niet bij zat. Het was gelukkig niet duur
zaterdag 17 november 2018 om 23:55
Ik was vandaag in een hele grote speelgoedwinkel. Het was heul druk. Ik zag tot mijn verbazing meerdere ouders samen met hun kinderen de Sinterklaas inkopen doen
Ik was er ook met peuter voor een bestelling maar onze frummel kan Sinterklaas nog niet eens als 1 woord uitspreken
Maar is het normaal om met 4-8 jarigen de cadeaus uit te zoeken ín de winkel?
Maar is het normaal om met 4-8 jarigen de cadeaus uit te zoeken ín de winkel?
zondag 18 november 2018 om 01:10
Hoe weet je dat ze de sinterklaas inkopen aan het doen waren voor de kinderen die mee waren? En zijn ook kinderen jarig deze periode, of mensen die hun kind mee naar de winkel nemen om een verlanglijstje te maken en ook 7 en 8 jarige die die al weten hoe het echt werkt en mee gaan om de dingen te zoeken voor jongere broertjes en/of zusjes omdat dat ook leuk is.
Met een kind van 6 dat nog gelooft naar de winkel gaan en met die zijn/haar eigen cadeau kopen zou ik wel net als jij erg raar vinden. Dat doe ik met mijn 3 jarige ook niet want dat heeft hij echt wel door. Ik koop het inpakpapier niet eens met hem er bij.
Met een kind van 6 dat nog gelooft naar de winkel gaan en met die zijn/haar eigen cadeau kopen zou ik wel net als jij erg raar vinden. Dat doe ik met mijn 3 jarige ook niet want dat heeft hij echt wel door. Ik koop het inpakpapier niet eens met hem er bij.
zondag 18 november 2018 om 06:44
Omdat ze gesprekjes hadden als ‘nee dat is dan niet voor Sinterklaas, kies maar een ander cadeau’ of ‘javi je hebt al zoiets, wil je misschien deze voor sinterklaas?’ Het was duidelijk dat het voor die kindjes hun Sint was.
Onze peuter heeft het nog niet door. Hij dacht toen de cadeautjes ingepakt waren dat het voor zijn neef was. Want dit weekend is zijn neef jarig en er ligt al de hele week een pakje in de gang voor zijn neef. Dus alle pakjes zijn voor zijn neef
Onze peuter heeft het nog niet door. Hij dacht toen de cadeautjes ingepakt waren dat het voor zijn neef was. Want dit weekend is zijn neef jarig en er ligt al de hele week een pakje in de gang voor zijn neef. Dus alle pakjes zijn voor zijn neef
zondag 18 november 2018 om 09:18
@houden aan verlanglijstje: nee, we beperken ons niet tot het verlanglijstje. Ze krijgen wel altijd iets van het lijstje, maar ook dingen die we zelf verzinnen. We kopen vaak al ruim tevoren dus dan weet je nog niet wat er op de lijstjes komt. En op de lijstjes staan vaak kleine hype-achtge dingetjes. Dat mag best, maar ik geef ook graag wat duurzamer / tijdlozer speelgoed. We vertellen erbij dat Sint in Spanje al wat kadootjes uitkiest en inpakt, op basis van wat in het grote boek staat. En op basis van de verlanglijstjes in de schoen vult hij dat dan nog aan.
@kadootje kopen met kind erbij: dat lijkt me echt niet leuk. Zelfs al geloven ze niet meer, dan nog lijkt juist een verrassing me leuk. Incidentele dingetjes daargelaten (bijvoorbeeld als ze iets heel groots en duurs willen en je het daar even met ze over hebt, 'als je die krijgt dan betekent dat wel dat blablabla, weet je het echt heel zeker' etc)
@treinbaan met 7 en 9 jaar: zou ik tweedehands doen. Een simpele startset zijn ze waarschijnlijk snel op uitgekeken op deze leeftijd; een set met bergen, containeroverslag op bootjes en vrachtwagens, met wissels etc, die is best nog een poos leuk denk ik. Maar om dat nu allemaal nog nieuw te kopen... Als je ermee begint als kind 2 is bouw je het langzaam op, eerst een simpel rondje, jaar erna eens een uitbreiding van de rails, als ze 5 zijn een containeroverslaghaven, als ze 7 zijn een elektrisch treintje...
Treinbanen zijn cool! Als kind wilde ik altijd zo graag een houten treinbaan maar heb het nooit durven vragen, dacht dat dat iets onnoemelijk duurs was. Onzin natuurlijk, ik had ook heel veel lego enzo, als mijn moeder geweten had dat ik zo'n houten treinbaan zo mooi vond had ik die vast gekregen. Maar nu leef ik me dus helemaal uit op de treinbaan van de kinderen. We hebben inmiddels belachelijk veel maar het is zoooo leuk!
@kadootje kopen met kind erbij: dat lijkt me echt niet leuk. Zelfs al geloven ze niet meer, dan nog lijkt juist een verrassing me leuk. Incidentele dingetjes daargelaten (bijvoorbeeld als ze iets heel groots en duurs willen en je het daar even met ze over hebt, 'als je die krijgt dan betekent dat wel dat blablabla, weet je het echt heel zeker' etc)
@treinbaan met 7 en 9 jaar: zou ik tweedehands doen. Een simpele startset zijn ze waarschijnlijk snel op uitgekeken op deze leeftijd; een set met bergen, containeroverslag op bootjes en vrachtwagens, met wissels etc, die is best nog een poos leuk denk ik. Maar om dat nu allemaal nog nieuw te kopen... Als je ermee begint als kind 2 is bouw je het langzaam op, eerst een simpel rondje, jaar erna eens een uitbreiding van de rails, als ze 5 zijn een containeroverslaghaven, als ze 7 zijn een elektrisch treintje...
Treinbanen zijn cool! Als kind wilde ik altijd zo graag een houten treinbaan maar heb het nooit durven vragen, dacht dat dat iets onnoemelijk duurs was. Onzin natuurlijk, ik had ook heel veel lego enzo, als mijn moeder geweten had dat ik zo'n houten treinbaan zo mooi vond had ik die vast gekregen. Maar nu leef ik me dus helemaal uit op de treinbaan van de kinderen. We hebben inmiddels belachelijk veel maar het is zoooo leuk!
zondag 18 november 2018 om 09:46
Is dat niet om te kijken wat ze zouden willen hebben? Hier heb ik ook wel in de winkel gelopen met pup waarbij we gingen kijken wat ze wel zou willen hebben. Het uiteindelijk kopen doe ik wel zonder pup.GlitterCupcake schreef: ↑18-11-2018 06:44Omdat ze gesprekjes hadden als ‘nee dat is dan niet voor Sinterklaas, kies maar een ander cadeau’ of ‘javi je hebt al zoiets, wil je misschien deze voor sinterklaas?’ Het was duidelijk dat het voor die kindjes hun Sint was.
Hier is dat een doosje met sieraden maken in de schoen, ze is er erg blij mee
zondag 18 november 2018 om 12:24
Ja, maar dat betekend toch niet dat dat ze die dingen ook dan kopen? Dat kan ook zijn om de lijstjes ta maken, uit een boekje kiezen ze soms dingen die hun in het echt helemaal niet leuk lijken.GlitterCupcake schreef: ↑18-11-2018 06:44Omdat ze gesprekjes hadden als ‘nee dat is dan niet voor Sinterklaas, kies maar een ander cadeau’ of ‘javi je hebt al zoiets, wil je misschien deze voor sinterklaas?’ Het was duidelijk dat het voor die kindjes hun Sint was.
Onze peuter heeft het nog niet door. Hij dacht toen de cadeautjes ingepakt waren dat het voor zijn neef was. Want dit weekend is zijn neef jarig en er ligt al de hele week een pakje in de gang voor zijn neef. Dus alle pakjes zijn voor zijn neef![]()
dinsdag 20 november 2018 om 10:42
Ik ben vooral van het meelezen en kom regelmatig goede tips tegen in dit topic.
Nu ben ik voor mijn bijna 4-jarige dochter op zoek naar een spel dat wij samen kunnen spelen. Ze vindt het leuk om spelletjes te spelen. Wij hebben al Memory, Domino, Roodkapje van Smartgames en Loco Bambino. We spelen dat vaak samen. Ook spelen we een aangepaste versie van Halli Galli.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel spelletjes te koop. Wie heeft goede tips?
Het hoeft niet enorm verantwoord te zijn (die hebben we namelijk al). Iets met een dobbelsteen lijkt mij wel leuk als toevoeging in het assortiment.
Ik heb nu zelf als opties: Bunny hop, Mijn eerste boomgaard en Kroko Loko.
Nu ben ik voor mijn bijna 4-jarige dochter op zoek naar een spel dat wij samen kunnen spelen. Ze vindt het leuk om spelletjes te spelen. Wij hebben al Memory, Domino, Roodkapje van Smartgames en Loco Bambino. We spelen dat vaak samen. Ook spelen we een aangepaste versie van Halli Galli.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel spelletjes te koop. Wie heeft goede tips?
Het hoeft niet enorm verantwoord te zijn (die hebben we namelijk al). Iets met een dobbelsteen lijkt mij wel leuk als toevoeging in het assortiment.
dinsdag 20 november 2018 om 10:58
Mijn bijna 4-jarige dochter vindt Kroko Loko en Mijn eerste Boomgaard erg leuk. Ze speelt ook graag Knappe Koppen, hoewel veel van de vragen daarin inmiddels wel te makkelijk zijn (maar daar kan je vooraf een selectie in maken). Ook leuk, maar weer een heel ander concept: Toren van Pisa.Gossie schreef: ↑20-11-2018 10:42Ik ben vooral van het meelezen en kom regelmatig goede tips tegen in dit topic.
dinsdag 20 november 2018 om 11:29
Ik speel de volwassen Halli Galli met haar maar dan een beetje aangepast. Dat vind ze erg leuk.
Zijn die junior spellen ook al echt geschikt voor een bijna 4-jarige? Set is denk ik niet zo geschikt omdat ze wel aardig snel is afgeleid. Maar als er steeds iets gebeurt dan houdt ze de aandacht er goed bij.
Zijn die junior spellen ook al echt geschikt voor een bijna 4-jarige? Set is denk ik niet zo geschikt omdat ze wel aardig snel is afgeleid. Maar als er steeds iets gebeurt dan houdt ze de aandacht er goed bij.