relatie uit

15-11-2017 23:27 1538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens herkenbaarheid verhaal even weggehaald. Samenvatting: relatie is uit, ik voel me kut en vind het fijn dit te delen.

iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2017 20:22
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
87.18% gewijzigd
Heb vaker liefdesverdriet gehad en ben iemand die slecht afstand kan nemen dus doorgaans duurt het wel een jaar om bij te komen denk ik.

Wat raar dat jij niet uitgenodigd bent of niet? Kan me voorstellen dat je je heel naar hierdoor voelt.
De enige remedie is om zelf nieuwe herinneringen te maken.
Kun je een weekendje weg of boek een singlereis voor in het voorjaar.
Wees lief voor jezelf.
Dit gevoel is tijdelijk, wie weet is het over twee maanden uit. Je denkt altijd dat de ander het fantastisch heeft maar het feit dat hij huilde betekent dat hij nog veel voor je voelt dus ik vind zijn positie niet benijdenswaardig.

Ga lekker Netflixen of lezen, dan kan de wereld gestolen worden toch?
Hatsjikideee...
Zelf heb ik 1,5 maand geleden een punt achter mijn anderhalf durende relatie gezet.
Vooral de eerste weken ging het makkelijk omdat ik zo boos en teleurgesteld was. Nu komt vaker het gemis om de hoek kijken en dat het zonde is hoe het gelopen is.
Maar over een jaar ben ik er blij mee, daar hou ik me maar aan vast.
Hatsjikideee...
@Oogdruppels;
Zo gaat dat vaak helaas. Aan jou de taak om een eigen leven los van hem te creeeren. Heb jij dat eenmaal op orde, dan sluit dat deel van jullie oude vrienden/kennissen kring dat voldoende met jou heeft daar vanzelf ook bij aan.

Jij gaat niet naar zo'n verjaardagsfeest omdat jij je rot voelt. Daar kan niemand verder iets aan veranderen, dat is tenslotte jouw gevoel. Er zullen er genoeg zijn die het begrijpen echter, maar dat betekent nog niet dat zij zich iets moeten ontzeggen waar ze verder buiten staan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Pausini, dat is nog maar heel kort dan... wat rot! Zullen we samen het jaar even laten omvliegen? Hoe is het dan nu met je?

Ja jaw en Pausini… het is inderdaad rot. Ik vind het vooral vervelend dat ik diegene ben die nu de vervelende keuzes moet maken. Maar nog vervelender dat ik geen uitnodiging heb gekregen. Ik zou dan op zn minst hebben gezegd, ik wil je wel uitnodigen maar meneer komt ook... en dan de keuze aan mij laten. Nu is (voor/ over mij) een keuze gemaakt... en dat voelt vervelend!
Dat anderen daar niet in mee hoeven/kunnen begrijp ik zeker. Maar het rotgevoel wordt er helaas niet minder om.
Ik vind dat ook niet fair Oogdruppels. Welke vervelende keuzes moet jij (nog) maken?
Verstandelijk weet ik dat ik de juiste keuze hebt gemaakt, gevoel volgt wel. Ik zit nu niet in een dip en zal ook geen jaar liefdesverdriet hebben.
Hatsjikideee...
wegens herkenbaarheid weggehaald
anoniem_378808 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 09:17
91.99% gewijzigd
Goed zo, veel plezier!
Hatsjikideee...
Dag dames!

Ik kan het iedereen aanraden een weekendje weg! Even mijn gedachtes kunnen verzetten, met lieve vrienden gepraat en ik heb nu een heerlijke kalmte over me heen :)!

Hoe is het met jullie?
Dag dames!

Ik bedacht me van de week ineens dat mijn relatie vorig jaar rond deze tijd uitging en ik toen een topic had geopend, dus ik dacht, ik kom even kijken of het nog actief is. En dat is het! Ik kan natuurlijk niet alles teruglezen, maar wat fijn dat er nog steeds dames (en heren?) zijn die er steun aan ontlenen. Samen sta je echt sterker, dit topic heeft me zoveel geholpen!

Hoe is dit jaar verlopen?

Een jaar later kan ik zeggen dat ik er vrijwel overheen ben. Ik was in juni echt wel klaar met het verdriet en begon over hem heen te raken tot ik hem weer tegen kwam... na een half jaar 0,0 contact. Dat heeft er toe geleid dat we weer een paar keer hebben afgesproken (en meer...) tot het gedoe al vrij snel weer terug kwam en ik het eind augustus alsnog weer heb afgekapt. Het voelde toch niet hetzelfde als ervoor, en de gevoelens van boosheid kwamen weer terug. Ondertussen ook een andere leuke man tegen gekomen, dat hielp wel. Maar, alsnog zat hij wel daarna in mijn hoofd weer een tijdje met nieuwe vragen. Dus echt, dé tip aller tips: verbreek in godsnaam al het contact!!!

Ik weet hoe bizar moeilijk dit is, maar vooral omdat we weer in contact kwamen heeft me doen beseffen hoe goed het me had geholpen om hem volledig uit mijn leven te bannen.

Dames, jullie zijn sterk, en komen er allemaal overheen!! Ik zat echt dieper dan diep in de put vorig jaar en dacht dat ik er nooit meer overheen zou komen en nooit meer iemand zou vinden op wie ik zo gek zou zijn. Maar ik kan zeggen dat ik me nu echt 100 x beter voel dan toen ik nog in die relatie zat. Veel sterker en zelfverzekerder, en nu ik een nieuwe relatie heb voel ik me ook veel beter. De match is veel beter en ik zie nu (pas) in wat een slechte relatie ik met mijn ex had.

Nog even iets anders, in september heb ik een paar sessies met een therapeut gehad voor iets anders, en mijn ex kwam ter sprake omdat ik het contact net daarvoor verbroken had en toch weer met hem in mijn hoofd zat. Ik heb daar heel veel aan gehad, aan het advies dat zij mij toen gaf, dus het kan ook helpen om met iemand te gaan praten.

:hug: voor degenen die nu een gebroken hart hebben, ik weet hoe je je voelt, maar het komt goed!
Hallo Claire,

Geen contact is inderdaad het beste want elk contact stopt het verwerkingsproces waardoor je eigenlijk weer van voor af aan kunt beginnen.
Wat ik wel het meest moeilijke vind is het idee dat ik iemand nooit meer spreek of zie. Dat in combinatie met alle herinneringen doet dan gewoon echt pijn. Alsof er een deel van me afgestorven is dat ik nooit meer terug krijg... Iets wat slechts nog een herinnering is...
Terwijl het wel al 11 maanden geleden is ..

Ergens heb ik wel meer rust gevonden nu ik hem bijna een half jaar niet gesproken heb. Maar onbewust zit de situatie wel nog te vaak in mijn gedachten... Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Maar dit komt denk ik ook omdat hij er meer klaar mee was dan mij en ik mezelf nog emotioneel en afhankelijk opstelde. Ik ben het type die in een ongezonde relatie kan blijven hangen.. Omdat slechte/knipperlicht relaties verslavend werken (bij mij dan). Maar wat jij ook zegt je zal pas weer weten wat echt gelukkig maakt als je dus niet meer toegeeft aan contact.. en een nieuw iemand ontmoet waarbij de relatie gelijk goed zit.

Maar soms denk je dat je enige redding op dat moment contact is.. Je wilt op dat moment van je rot gevoel af maar dit geluk is maar van korte termijn.. Op lange termijn werk je jezelf alleen maar de afgrond in..
Ik denk ook dat als jij de gedumpte bent je jezelf hier het alleen maar moeilijk mee maakt omdat je uit alles wat hij zeg onterecht hoop haalt, terwijl je juist verder wilt..

Dus 100% eens met Claire GEEN contact.
Je ex gaat je toch niet van je nare gevoel afhelpen.... Dat moet je toch echt zelf doen...
In de toekomst vind ik wel dat je indien je iemand niet haat en als je eigen leven weer terug hebt en dus echt gelukkig bent zonder hem,
Je elkaar weer zou kunnen spreken... Maar dit is ook weer een stukje waarbij ik mezelf er op betrap en zie dat ik het dus nog niet volledig achter me gelaten heb -.-. Anders had ik die behoefte niet gelijk of zag ik dat niet als ´geruststelling/hoop´ voor in de toekomst...
Voor nu leef ik liever in de onwetendheid wel.. Ik wil mijn eigen geluk helemaal terug vinden. De behoefte naar contact is er ook niet pas als ik denk: ´ Love my life´ misschien.. Maar wellicht als dat ooit komt boeit het me op dat moment een stuk minder.

Wat kan een mens het zichzelf toch moeilijkerer maken dan het is na een relatiebreuk, door zo ontzettend dramatisch te denken over alles ..

´´Ik zie hem nooit meer, ik spreek hem nooit meer, we gaan allemaal dood, het leven is kort, waarom dit waarom dat, die herinnering, dat moment, de schattigheid, de liefheid.... :cry:
En al dat negatieve waar is dat gebleven ??! :bonk:

:roll: Alsof de wereld vergaat :facepalm:
Hee Claire en Linnylow,

Wederom een geruststelling dat ik niet de enige ben die op een langzamer tempo de breuk verwerkt en dat jullie het ook lastig vinden om geen contact te hebben! Of dat in ieder geval vol te houden. Nog fijner om te lezen dat het zo goed met je gaat Claire! Ik heb heel veel aan je verhalen gehad :)!
Linnylow, geloof me... onwetendheid is inderdaad fijner. Overal waar ik kom geven mensen aan dat ze hem en zijn nieuwe vriendin hebben gezien en word ik telkens hiermee geconfronteerd... ik zou bijna overwegen om alsnog te verhuizen. Heb je verder de breuk wel enigzins verwerkt?

Afgelopen week is het tussen mijn ex en mij weer uitgelopen op een whatsapp-ruzie en dat terwijl ik slechts 1 document nodig had van hem voor de financiele afhandeling. Hij blijft steeds discussies starten, doodvermoeiend. Uiteindelijk heeft hij me geblokkeerd met de mededeling dat ik maar moest bellen als ik wat nodig heb. Uiteindelijk misschien beter, nog een paar weken tot bij de notaris :)!

Ik hoop dat jullie allemaal fijne feestdagen tegemoet gaan, met veel rust in het hoofd of nog mooier nieuwe vlinders!
Herkenbaar hoor Linnylow! Ik denk ook nog wel eens aan ex, schiet ie ineens voorbij in mijn gedachten. Oogdruppels, vervelend dat je weer een ruzie had! Hoop dat het snel is opgelost en je hem kan loslaten.

Heb nog een filmpje voor jullie als afsluiting, hielp mij in het begin erg: https://www.ted.com/talks/guy_winch_how ... t#t-672472

Fijn weekend :rose:
Hey Claire1111,

Dat advies wat je van je therapeut hebt gekregen is het toepasbaar op anderen die in de fase van liefdesverdriet zitten? Ben nu wel aardig benieuwd geworden.
Verdrietigestudent schreef:
24-11-2018 22:29
Hey Claire1111,

Dat advies wat je van je therapeut hebt gekregen is het toepasbaar op anderen die in de fase van liefdesverdriet zitten? Ben nu wel aardig benieuwd geworden.
Hey ! Doe mij even een pb anders :)
Fijn, dit forum. Mijn vriend heeft 8 maanden geleden onze relatie beeidingd, volledig uit het niets voor mij. Ik ben er nog steeds niet overheen,. Nog steeds is hij 's ochtends het eerste waar ik aan denk en het lijkt wel alsof er een glanslaagje van mijn leven af is. Ik heb de hoop echt wel dat het beter wordt (ik weet dat dat zo is), en ik vind vast ook ooit wel weer iemand, maar toch.. Hij was voor mij mijn grote liefde, het voelde zo goed, en hij verraste me volledig met het verbreken van de relatie. En ik snap dat geen contact veel beter is, maar het doet me ontzettend veel verdriet dat ik zo uit zijn leven ben 'gegooid'.
Hee VeelLiefs!
Wat rot dat je je zo voelt! Ik droom ook nog iedere dag over mijn ex (en zijn nieuwe vlam).
Heb je het contact wel verbroken? Ik vind het heel erg helpen :)! Het gevoel dat je zo uit iemands leven bent gegooid begrijp ik. Voelt heel naar, zeker aangezien je juist met die persoon je leven had opgebouwd... heb je uiteindelijk wel uitleg gekregen over het waarom van het verbreken van de relatie?0

Vraagje aan jullie allemaal... sturen jullie met kerst een bericht? Dat ik hier nu al over nadenk zegt ook genoeg (oeps!)
Dankjewel voor je lieve reactie, Oogdruppels. Hoe lang is het bij jou over, Oogdruppels? Voel je je al beter?Heb jij nog contact?

Ik vind het moeilijk om te begrijpen waarom de relatie is verbroken. Ja, omdat jij vond dat we niet bij elkaar passen, maar daar kan ik voor mijn gevoel niet zoveel mee. Het contact is hier verbroken. Niet door mij, maar omdat hij het te moeilijk vond contact met me te hebben. En dat snap ik dan weer niet want hij is toch juist degene die voor het einde van de relatie heeft gekozen?
Mijn relatie is ook net uit en vind het fijn om hier wat herkenning te vinden. Mijn vrienden zijn bijna allemaal getrouwd of in superlange relaties en niemand die een break-up heeft meegemaakt sinds z'n 25e. Dus ik voel me wel een beetje onbegrepen als ruim 30er met een verbroken relatie.

Ik zit nu net als Callie en Claire nog heel erg tussen de emoties 'het is beter zo', 'neeeeeee' en 'over een paar maanden zijn we weer bij elkaar'. Hij heeft het uitgemaakt, omdat hij niet meer genoeg voelde voor mij. De afgelopen maanden merkte ik dat al, dus het kwam niet uit het niets.
Hee forummers,

@VeelLiefs87, mijn relatie van 8 jaar is nu 3,5 maand over. Hij had na 4 weken al een relatie met een ex-collega... Dat is wel mijn grootste pijn eerlijk gezegd. Verder heb ik contact moeten houden met betrekking tot verdeling spullen, voltooien verbouwing en overdracht koophuis. Een kleine week geleden heb ik de laatste stukken gekregen, hebben we weer ruzie gemaakt en heeft hij me geblokkeerd. Wat ook beter is, nu alleen nog naar de notaris. Geen contact betekent rust en dat is wat ik nodig heb :)
Wat vreemd dat hij dat als reden aangeeft, was er geen aanleiding? Of een incident? Hoe lang waren jullie samen? Zag je het totaal niet aankomen? Hoe dan ook blijft het een rotsituatie! Ik merk wel dat het letterlijk iedere dag een stukje beter gaat :)! Dat hij er zo'n moeite mee heeft is voor mij ook wel herkenbaar... iedere keer als ik hem zie begint hij te huilen over hoe mooi we het samen hadden en dat hij het zo erg vindt dat het ons niet is gelukt. Dat is nog vervelender, dan vraag je je helemaal af of ze shizofreen zijn geworden.

@ZoeyMaar... tsja die fase ken ik ook... Ik ben nu ook 30+, dus dan zit je in een andere wereld... Op stap met stelletjes die hun bruiloft ah regelen zijn, terwijl jij weer 'opnieuw' moet beginnen. Ben je niet ook een beetje opgelucht? Als je dat al de laatste maanden voelde? Bij mij was het geen gezonde relatie meer (weet ik nu) en voelde ik me al 4 maanden niet meer happy... ik voel nu wel een soort opluchting. Als je pas uit elkaar bent, begrijp ik dat je dit nog helemaal niet zo voelt... Dan mis je vooral die persoon :(

Knuffels voor jullie!
Nee, er was geen aanleiding, geen grote ruzie oid. Ik zat wat minder in mijn vel dat wel. Maar hij heeft nooit iets gezegd over twijfels. Ik zag het dus totaal niet aankomen, en ik was echt in shock. We woonden samen.

Ik merk nog niet echt dat het beter gaaf dat is wat me 'bang' maakt. Nog steeds loop ik elke dag met een steen in mijn maag. Ik leef, maar de glans is weg. Ik mis hem ontzettend. Ergens zegt een diep onderbuikgevoel ook nog dat hij nog om me geeft, zeker toen hij aangaf dat hij er moeite mee heeft. Dus ergens nog hoop dat het goedkomt...en die hoop moet weg, want ik ben bang dat ik het zo niet verwerk. En realistisch gezien zou ik vriendinnen ook adviseren dat het einde verhaal was, want vertrouwen is dan toch weg, als iemand je zo plotseling in de steek laat.

Ik ben overigens ook 30+, maar heb dus niet de angst dat ik nooit meer iemand tegen ga komen. Ik wil alleen gewoon nog steeds alleen maar hem. En daarom baal ik zo van mezelf..

Heeft hij het bij jou uitgemaakt, Oogdruppels? Hoe weet je nu dat het geen goede relatie was? Vind je het niet heel vervelend dat het is afgesloten met ruzie?

Zoeymaar, sterkte! Heb jij nog contact met hem?
claire1111 schreef:
23-11-2018 20:29
Dag dames!

Ik bedacht me van de week ineens dat mijn relatie vorig jaar rond deze tijd uitging en ik toen een topic had geopend, dus ik dacht, ik kom even kijken of het nog actief is. En dat is het! Ik kan natuurlijk niet alles teruglezen, maar wat fijn dat er nog steeds dames (en heren?) zijn die er steun aan ontlenen. Samen sta je echt sterker, dit topic heeft me zoveel geholpen!

Hoe is dit jaar verlopen?

Een jaar later kan ik zeggen dat ik er vrijwel overheen ben. Ik was in juni echt wel klaar met het verdriet en begon over hem heen te raken tot ik hem weer tegen kwam... na een half jaar 0,0 contact. Dat heeft er toe geleid dat we weer een paar keer hebben afgesproken (en meer...) tot het gedoe al vrij snel weer terug kwam en ik het eind augustus alsnog weer heb afgekapt. Het voelde toch niet hetzelfde als ervoor, en de gevoelens van boosheid kwamen weer terug. Ondertussen ook een andere leuke man tegen gekomen, dat hielp wel. Maar, alsnog zat hij wel daarna in mijn hoofd weer een tijdje met nieuwe vragen. Dus echt, dé tip aller tips: verbreek in godsnaam al het contact!!!

Ik weet hoe bizar moeilijk dit is, maar vooral omdat we weer in contact kwamen heeft me doen beseffen hoe goed het me had geholpen om hem volledig uit mijn leven te bannen.

Dames, jullie zijn sterk, en komen er allemaal overheen!! Ik zat echt dieper dan diep in de put vorig jaar en dacht dat ik er nooit meer overheen zou komen en nooit meer iemand zou vinden op wie ik zo gek zou zijn. Maar ik kan zeggen dat ik me nu echt 100 x beter voel dan toen ik nog in die relatie zat. Veel sterker en zelfverzekerder, en nu ik een nieuwe relatie heb voel ik me ook veel beter. De match is veel beter en ik zie nu (pas) in wat een slechte relatie ik met mijn ex had.

Nog even iets anders, in september heb ik een paar sessies met een therapeut gehad voor iets anders, en mijn ex kwam ter sprake omdat ik het contact net daarvoor verbroken had en toch weer met hem in mijn hoofd zat. Ik heb daar heel veel aan gehad, aan het advies dat zij mij toen gaf, dus het kan ook helpen om met iemand te gaan praten.

:hug: voor degenen die nu een gebroken hart hebben, ik weet hoe je je voelt, maar het komt goed!
Hee claire wat fijn om je weer eens te lezen, en dat het ook goed met je gaat! Ik ben ook een jaar verder en begrijp totaal wat je bedoeld dat je door je nieuwe relatie erachter komt hoe slecht de relatie was met je ex. Ervaar hier precies hetzelfde. Ben een jaar alleen geweest en heb nu pas weer iemand in mijn leven toegelaten en wat een wereld van verschil. Ik ben supervoorzichtig maar mijn hart is echt aan het ontdooien. Nooit meer durven denken dat het ook zo fijn kan zijn in een relatie.
wegens herkenbaarheid weggehaald
anoniem_378808 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 09:13
96.70% gewijzigd
Ja, het was ook echt alsof de grond onder mijn voeten werd weggeslagen. Hij kwam thuis en met deze mededeling. Ik heb hem nog wel een aantal keren gesproken, maar kwam niet echt veel uit. Ik snap er dus nog steeds niet zoveel van. Ja, de liefde kan weg zijn, maar hij heeft er niet eens iets van moeite voor gedaan. En heb ik me dan zo vergist, want ik dacht dat het goed zat? Ergens zit dus nog een vervelend stemmetje die zegt dat het goedkomt..hoe ik daar vanaf kom?? En het wordt ook weer wat gevoed doordat hij zegt dat hij het moeilijk vindt, ik denk dan, dan is je gevoel toch niet helemaal weg? Maar ik weet hoe stom die gedachtengang klinkt hoor, ik baal al 8 maanden van mezelf ;)
Ik heb wel wat gedate, maar ben ermee gestopt. Niet het idee dat ik er klaar voor was..

Fijn dat voor jou zo duidelijk is waar het mis is gegaan. Dat lijkt me fijn in de verwerking. Ben jij al wel aan het daten?
Dus als ik het goed begrijp heb je nu nog contact? Of is het al een tijd geleden dat hij heeft aangegeven dat hij het moeilijk vindt?
Ja het is zo afschuwelijk dat je zo machteloos bent... Ik denk nu steeds, Als we echt bij elkaar hoorden, dan waren we niet uit elkaar gegaan. Er is nu ook teveel kapot om nog ooit te repareren... ik weet zeker dat als jullie het nu zouden proberen het heel moeilijk is om de breuk los te laten. Ik werd er na onze korte breuk vorig jaar heel angstig van en was daardoor niet mezelf... ging op eierschalen lopen. Hoe zwaar het ook is je zult het moeten loslaten... en ik begrijp dat dat heel eng en verdrietig is, iemand loslaten die zoveel voor je heeft betekend. Maar helaas is het niet meer te repareren 😕.

Ik heb toevallig vandaag een date, doodeng... tweede date in 10 jaar tijd haha!
@VeelLiefs, wat vervelend dat je et niet aan zag komen en geen uitleg hebt gekregen. Bij ons dus ook niet echt een reden en daarom blijft het wel verleidelijk om te denken dat het wel goed komt. Dat herken ik wel, weet ook niet hoe je ervan af komt. Want het is zo’n troostrijke gedachte.

Wij hebben twee jaar geleden een huis gekocht. In Amsterdam, dus wel makkelijk te verkopen maar een nieuwe woonruimte is superlastig. Dus voorlopig nog in hetzelfde huis, hoewel hij nu een week bij een vriend logeert.

@Oogdruppels, het is inderdaad ook wel een opluchting, omdat de laatste weken niet leuk waren. Maar dat slaat al snel om in: wat had ik kunnen doen zodat hij verliefd op me zou blijven (klinkt echt desperate, maar zo voelt het).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven