Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

woensdag 5 december 2018 om 22:51

woensdag 5 december 2018 om 22:52
Ik kook zonder zout en grotendeels zonder pakjes, maar ben verder niet zo streng.

woensdag 5 december 2018 om 23:06
Kook gewoon uit pakjes en daar eet ze van mee. Thuis doen we vaak pas zout over de patat als het op ons eigen bord ligt, maar als het van de snackbar komt krijgt ze dat ook gewoon. Maak ik zelf iets met saus en voeg ik daar zout aan toe krijgt ze dat ook gewoon. Ik voeg geen zout toe aan het water als ik groente of aardappels kook. Ze wordt over paar maandjes 2, dus vind het ook wat anders als ze net 13 maanden is.

donderdag 6 december 2018 om 05:30
@treinbaan in elkaar zetten. Ik ben serieus anderhalf uur bezig geweest omdat ik telkens tekort kwam bij het deel met de brug of bij het andere deel. Zelfs toen ik een voorbeeld uit het boekje nadeed
@ zout eten
Ik kook vrijwel zoutloos sinds zoon mee eet (en gooi in de keuken stiekem maggi hot over mijn bord heen). Als we friet eten krijgt hij ook zonder zout, maar hij houdt er niet zo van, eet echt maar een paar frietjes. En pizza, poffertjes of pannenkoeken weigert hij
Chinees eten we nooit, want dat lust ik niet. Zit in mijn ogen echt geen smaak aan, maar ik ben van Indische afkomst en ken de meeste gerechten op mijn eigen manier, met juist heel veel smaak.
@ bevalling. Op zich heb ik wel een prima bevalling gehad, al was het dusdanig druk op de verloskamers dat wij in het kleinste kamertje lagen dat eigenlijk nooit werd gebruikt, waardoor ze ons telkens vergaten. Ik heb 2 uur liggen persen zonder dat er iemand kwam (de verloskundige zei dat ik mocht gaan persen en ze zo terugkwam, man heeft 100 keer gebeld, maar geen respons, en is uiteindelijk de gang op gelopen om iemand te zoeken), na de bevalling zouden ze ons komen halen om naar de kraamafdeling te gaan, na 4 uur zagen we eindelijk iemand voorbij komen met een wiegje en rolstoel. Die kwam voor de net bevallen vrouw op de kamer naast ons en de nacht erop nog een dergelijk incident. Moet er wel bij zeggen dat echt al het personeel heel vriendelijk en lief was, het was echt pure onderbezetting.
Maar waar ik bij de eerste sowieso in het ziekenhuis wilde bevallen, zou ik nu wel een thuisbevalling willen als dat kan. Het ziekenhuis is niet zo goed bevallen.

@ zout eten
Ik kook vrijwel zoutloos sinds zoon mee eet (en gooi in de keuken stiekem maggi hot over mijn bord heen). Als we friet eten krijgt hij ook zonder zout, maar hij houdt er niet zo van, eet echt maar een paar frietjes. En pizza, poffertjes of pannenkoeken weigert hij

@ bevalling. Op zich heb ik wel een prima bevalling gehad, al was het dusdanig druk op de verloskamers dat wij in het kleinste kamertje lagen dat eigenlijk nooit werd gebruikt, waardoor ze ons telkens vergaten. Ik heb 2 uur liggen persen zonder dat er iemand kwam (de verloskundige zei dat ik mocht gaan persen en ze zo terugkwam, man heeft 100 keer gebeld, maar geen respons, en is uiteindelijk de gang op gelopen om iemand te zoeken), na de bevalling zouden ze ons komen halen om naar de kraamafdeling te gaan, na 4 uur zagen we eindelijk iemand voorbij komen met een wiegje en rolstoel. Die kwam voor de net bevallen vrouw op de kamer naast ons en de nacht erop nog een dergelijk incident. Moet er wel bij zeggen dat echt al het personeel heel vriendelijk en lief was, het was echt pure onderbezetting.
Maar waar ik bij de eerste sowieso in het ziekenhuis wilde bevallen, zou ik nu wel een thuisbevalling willen als dat kan. Het ziekenhuis is niet zo goed bevallen.
donderdag 6 december 2018 om 05:56
@funnymiss, dat is fijn om te horen! Hoop dat ik straks dezelfde ervaring heb
@zout, dat is wel belastend voor de niertjes dus ik houd er enigzins rekening mee. Om eerlijk te zijn ben ik al blij dat ze eet dus wanneer dat met zout is vind ik het oke.
Afhaal eten we alleen op festivals ed en dan neem ik vaak iets anders mee voor dochter.
Wel krijgt ze pizza, kaas, worst, shoarma, ontbijtkoek, soep uit pak, brood etc waardoor ze al snel meer dan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid zout krijgt. Alhoewel, zo weinig als ze eet redt ze dat misschien niet....
We voegen geen zout toe aan het eten voor haar (doe zelf nog wel over mn eigen bord).
Gister heb ik echter haar uitslag gekregen dat ze een jodium tekort heeft. We gaan nu met de diëtist kijken hoe we dat (bij voorkeur via het eten) kunnen opkrikken. Wellicht de reden dat ze in verhouding best klein is.
@zout, dat is wel belastend voor de niertjes dus ik houd er enigzins rekening mee. Om eerlijk te zijn ben ik al blij dat ze eet dus wanneer dat met zout is vind ik het oke.
Afhaal eten we alleen op festivals ed en dan neem ik vaak iets anders mee voor dochter.
Wel krijgt ze pizza, kaas, worst, shoarma, ontbijtkoek, soep uit pak, brood etc waardoor ze al snel meer dan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid zout krijgt. Alhoewel, zo weinig als ze eet redt ze dat misschien niet....
We voegen geen zout toe aan het eten voor haar (doe zelf nog wel over mn eigen bord).
Gister heb ik echter haar uitslag gekregen dat ze een jodium tekort heeft. We gaan nu met de diëtist kijken hoe we dat (bij voorkeur via het eten) kunnen opkrikken. Wellicht de reden dat ze in verhouding best klein is.
donderdag 6 december 2018 om 07:16
Kashri ik herken het wel dat de periode van 6-12 mnd zwaarder is dan die daarvoor. Dochter huilt ook veel meer dan toen, gewoon omdat ze iets niet kan of mag, of tandjes/sprongetje/moe/niks enzo.
Zout: hier kook ik soms met pakjes en soms met een beetje zout, meestal zonder. Ze eet hier goed met de pot mee, at voorheen alles, maar weigert nu soms bepaalde dingen.
Heeft wel eens een paar keer frietjes op. Gewoon een paar om op te knabbelen na haar eigen potje.
Chinees niet, dat eten wij zelf maar 1x per jaar ofzo.
Zout: hier kook ik soms met pakjes en soms met een beetje zout, meestal zonder. Ze eet hier goed met de pot mee, at voorheen alles, maar weigert nu soms bepaalde dingen.
Heeft wel eens een paar keer frietjes op. Gewoon een paar om op te knabbelen na haar eigen potje.
Chinees niet, dat eten wij zelf maar 1x per jaar ofzo.

donderdag 6 december 2018 om 07:57
Ik heb helaas niet de ervaring dat als ik eerlijk ben naar vriendinnen/kennissen met kinderen dat zij ook toegeven dat het niet alleen maar rozegeur en maneschijn was. Ben dus ook maar gestopt met erover te praten. Was 't wel zat om steeds terug te krijgen ja dat hoort er bij. Nou 20u pd huilen hoorde er in mijn ogen NIET bij. Maar goed.
En qua zout. Ik eet sinds m'n bloeddruk steeg vorige zwangerschap al geen zout meer. Althans, ik voeg nooit toe aan het eten. We eten wel eens uit een pakje (pasta saus) maar meeste maken we zelf. Zoon eet wat wij eten. Dus ook patat. Chinees eten wij niet want ik vind dat net als chl niet lekker en smaakt allemaal hetzelfde. We bestellen wel eens een goede Indische rijsttafel (das ook wel stukje duurde dan de babi pangangnagn met rijst), maar dan eet zoon uit de vriezer of uit potje. Hij houdt niet van pittig. Gaat daar meteen van huilen. Van de week kip met zoete chili saus van mijn bord gepikt, meost ie ook van huilen...
En qua zout. Ik eet sinds m'n bloeddruk steeg vorige zwangerschap al geen zout meer. Althans, ik voeg nooit toe aan het eten. We eten wel eens uit een pakje (pasta saus) maar meeste maken we zelf. Zoon eet wat wij eten. Dus ook patat. Chinees eten wij niet want ik vind dat net als chl niet lekker en smaakt allemaal hetzelfde. We bestellen wel eens een goede Indische rijsttafel (das ook wel stukje duurde dan de babi pangangnagn met rijst), maar dan eet zoon uit de vriezer of uit potje. Hij houdt niet van pittig. Gaat daar meteen van huilen. Van de week kip met zoete chili saus van mijn bord gepikt, meost ie ook van huilen...

donderdag 6 december 2018 om 08:01
Schrik wel van jullie bevallingsverhalen hoor! Hier ook heftig (40 uur, volledige ontsluiting, spoedkeizersnede), maar kijk er met een prima gevoel op terug. Maar dat komt misschien ook omdat ik weet dat ik het nooit meer hoef te doen 
Drie dagen in het zkh, prima. Thuis nog 10 dagen een ge-wel-di-ge kraamhulp (10 dagen dezelfde, enorme luxe). En net zoals aapje snel hersteld van de keizersnede.
Drie dagen in het zkh, prima. Thuis nog 10 dagen een ge-wel-di-ge kraamhulp (10 dagen dezelfde, enorme luxe). En net zoals aapje snel hersteld van de keizersnede.
donderdag 6 december 2018 om 08:56
Tegen dat punt kreeg ik het na 2 uur persen allemaal niet meer mee, maar de hartmonitor was er intussen afgevallen, dus geen hartslag meer te zien op de monitor. Dus de verloskundige van de triage belde meteen een gynaecoloog en begon over een keizersnee te praten en pakte intussen een grote schaar voor de knip, die schaar is het enige wat ik wel mee kreeg, maar man kreeg wel alles mee natuurlijk. Hij heeft er misschien nog wel meer een knauw aan overgehouden dan ik. Uiteindelijk was het, desondanks, toch wel een prima bevalling hoor. Al zie ik het ziekenhuis nu niet meer zo als de beste en veiligste locatie om te bevallen. Ik had een medische indicatie en toen ook wel de wens om in het ziekenhuis te bevallen, maar denk dat het stukken prettiger was gelopen met mijn eigen verloskundige erbij.
donderdag 6 december 2018 om 09:04
Ik kijk prima terug op mijn bevalling, ben ingeleid door ernstige zwangerschapsvergiftiging, snelle bevalling gehad. Uiteindelijk is zoon wel gehaald met een vacuümpomp. Door mijn zwangerschapsvergiftiging hebben we nog 2 dagen in het zkh moeten blijven.
De eerste tijd met zoon was best makkelijk, hij sliep 18/20 uur op een dag en huilde alleen als hij honger of krampjes had. De periode dat hij meer zelf kon/Wilde vond ik een stuk lastiger, zelfde als de buien die hij vorige week had, ook lastig.
Al kan ik me goed voorstellen dat ouders de eerste periode heel zwaar vinden, het is niet niks, een kind wat van jou is maar die je eigenlijk nog niet 'kent'.
De eerste tijd met zoon was best makkelijk, hij sliep 18/20 uur op een dag en huilde alleen als hij honger of krampjes had. De periode dat hij meer zelf kon/Wilde vond ik een stuk lastiger, zelfde als de buien die hij vorige week had, ook lastig.
Al kan ik me goed voorstellen dat ouders de eerste periode heel zwaar vinden, het is niet niks, een kind wat van jou is maar die je eigenlijk nog niet 'kent'.
donderdag 6 december 2018 om 09:30
Ik zat, volkomen onverwacht, helemaal op een roze wolk vanaf het moment dat ik zoon in mijn armen had. Was ook echt helemaal euforisch, en toen na een dag de borstvoeding eenmaal liep was hij ook echt een hele makkelijke en tevreden baby. En toen sliep hij ook eigenlijk altijd, was alleen wakker te eten. Ik was helemaal happy als hij even wakker was, is dat even omgeslagen

donderdag 6 december 2018 om 10:37
Wij hadden eigenlijk besloten dit jaar geen kerstboom te zetten ivm zoons grijpgrage handjes maar hij was dinsdag bij oma en die had de boom al staan, hij is er heel de dag vanaf gebleven. We gaan de boom nu toch maar wel opzetten, in het onderste gedeelte wel plastic ballen, dan is het niet zo erg als er eens een uitvalt.
Ons kerstdorp laten we dit jaar waarschijnlijk wel in de doos zitten.
Hebben degene die sinterklaas vieren een leuke avond gehad gisteren?
Ons kerstdorp laten we dit jaar waarschijnlijk wel in de doos zitten.
Hebben degene die sinterklaas vieren een leuke avond gehad gisteren?
donderdag 6 december 2018 om 11:03
Hier ook een kids-en-huisdierenproof boom. Gaan we zondag opzetten.
Wij hebben gisteren een heerlijke avond gehad. Had een video van sint besteld. Voor kleuter heel spannend, maar dreumes vond t ook maar gek dat zijn foto in beeld kwam en 'sinnekaas' zn naam noemde en zei dat hij grapjes maakt en beter moet eten. Het principw cadeaus kent hij inmiddels ook prima. Allebei waren ze niet te houden!
.
Wij hebben gisteren een heerlijke avond gehad. Had een video van sint besteld. Voor kleuter heel spannend, maar dreumes vond t ook maar gek dat zijn foto in beeld kwam en 'sinnekaas' zn naam noemde en zei dat hij grapjes maakt en beter moet eten. Het principw cadeaus kent hij inmiddels ook prima. Allebei waren ze niet te houden!

donderdag 6 december 2018 om 11:26
Wij hebben 2 bomen staan en na de eer te dag was nieuwe er af en heeft zzon er niet meer naar omgekeken.
Zei ik laatst dat zoon nooit in zwemluier poept, was het vanochtend 2 keer raak en na eerste luier nog op wc gepoept. Wel ander zwembad als normaal en gelukkig kun je wasbare luiers fijn omspoelen. Hij ligt nu al ruim uur te slapen.
Zei ik laatst dat zoon nooit in zwemluier poept, was het vanochtend 2 keer raak en na eerste luier nog op wc gepoept. Wel ander zwembad als normaal en gelukkig kun je wasbare luiers fijn omspoelen. Hij ligt nu al ruim uur te slapen.
donderdag 6 december 2018 om 14:41
Ik heb jullie hulp weer even nodig... kan mijn draak wel achter het behang plakken soms.
Maakt niet uit hoe streng ik ben, ze luistert gewoon niet.
Loopt stug de andere kant op. Rent om de auto's heen als ze de kans krijgt. Aan nee heeft ze geen boodschap, als we jas en schoenen aan willen doen gaat ze onder de tafel zitten verstoppen, ze lijkt me soms uit te lachen, weet dat dingen niet mogen en doet ze lekker toch.
Iemand nog tips?
Plekje om te zitten heeft ze al
Een tik op dr bil ben ik geen voorstander van en ze is niet onder de indruk. Ze verblikt en verbloosd al niet als ze met dr hoofd op een betonnen rand valt...
Klinkt allemaal heel zwart enzo, maar dat is het niet hoor. Het is een lief bijdehand behulpzaam dametje. Maar ik ga er mijn handen vol aan hebben...
Maakt niet uit hoe streng ik ben, ze luistert gewoon niet.
Loopt stug de andere kant op. Rent om de auto's heen als ze de kans krijgt. Aan nee heeft ze geen boodschap, als we jas en schoenen aan willen doen gaat ze onder de tafel zitten verstoppen, ze lijkt me soms uit te lachen, weet dat dingen niet mogen en doet ze lekker toch.
Iemand nog tips?
Plekje om te zitten heeft ze al
Een tik op dr bil ben ik geen voorstander van en ze is niet onder de indruk. Ze verblikt en verbloosd al niet als ze met dr hoofd op een betonnen rand valt...
Klinkt allemaal heel zwart enzo, maar dat is het niet hoor. Het is een lief bijdehand behulpzaam dametje. Maar ik ga er mijn handen vol aan hebben...

donderdag 6 december 2018 om 15:08
Dingen die mij te binnen schieten zijn:
meer tijd plannen voor dingen zoals de deur uit gaan
keuzes geven: wil je eerst je jas of eerst je schoenen aan?
en buiten bij auto's vasthouden of aan een tuigje (dat is te gevaarlijk om te laten)
Accepteren dat het een fase is. Grenzen verkennen hoort er bij
en buiten bij auto's vasthouden of aan een tuigje (dat is te gevaarlijk om te laten)
Accepteren dat het een fase is. Grenzen verkennen hoort er bij

donderdag 6 december 2018 om 15:35
rosings schreef: ↑06-12-2018 15:08Dingen die mij te binnen schieten zijn:
Accepteren dat het een fase is. Grenzen verkennen hoort er bij![]()
Die keuzes gaan niet werken vrees ik.
Het is echt: kom we gaan naar....
En om het even wat we gaan doen, ze schiet onder de tafel om daar haar gezellige ding te doen.
Hand geven is maar weinig. Vrijgevochten typje.. dan misschien maar elke dag dat tuigje weer.

donderdag 6 december 2018 om 17:22

donderdag 6 december 2018 om 17:46
little_angel89 schreef: ↑06-12-2018 15:35Die keuzes gaan niet werken vrees ik.
Het is echt: kom we gaan naar....
En om het even wat we gaan doen, ze schiet onder de tafel om daar haar gezellige ding te doen.
E
Hand geven is maar weinig. Vrijgevochten typje.. dan misschien maar elke dag dat tuigje weer.
Je dreumes denkt nu nog dat ze door het doucheputje kan omdat water er ook doorheen kan

Wat ik wil zeggen: ze begrijpt nog niet zo veel. Dus boos worden helpt niet.
Laat het gaan, herhaal alles 1000x, doe dingen voor en praat tegen dr als of er altijd iemand meeluistert.
donderdag 6 december 2018 om 18:23
Herkenbaar hoor little angel. En toen luisterde hij ineens zomaar een keer tussendoor. En daarna steeds vaker.
Maar ik werd er wel eens wanhopig van hoor. Vooral omdat familie vaak commentaar gaf dat ik veel te soft ben naar hem en ik hem de baas niet kan. Niet zo leuk als je het zelf al lastig ermee hebt, maar echt, het wordt beter!
Maar ik werd er wel eens wanhopig van hoor. Vooral omdat familie vaak commentaar gaf dat ik veel te soft ben naar hem en ik hem de baas niet kan. Niet zo leuk als je het zelf al lastig ermee hebt, maar echt, het wordt beter!

donderdag 6 december 2018 om 20:52