Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Aankleefsjaan, hier dus ook! Is wakker en jammert, maar haar mee naar ons bed is drama, haar vasthouden is een gevecht.

Je moet er zijn, en dan is t goed.. duurt soms lang en soms kort. We wisselen elkaar nu wat meer af, en als ze dan eenmaal slaapt, slaapt ze meestal ook door..

Super irritant en vermoeiend, dat wel! En zo vroeg weer wakker... :yawnee:
aankleefsjaan schreef:
05-12-2018 02:10
Slaapdrama! Niks is goed, behalve haar aaien, maar in slaap vallen ho maar.
Ook bij mij in bed helpt niet. Pffff het is een faaaaaase...
Wel een rotfase.... hier vannacht ook drama, tot 2.30uur steeds huilen en soms echt overstuur. Geen idee wat er is. Man is er steeds uitgeweest heeft nog een keer een zetpil gegeven en hasr uiteindelijk in ons bed genomen. Bij ons ging ze wel slspen maar door haar gehijg en gedraai doen wij geen oog dicht. Uiteindelijk naar eigen bed gebracht en ze slaapt nu nog.

Waar ik me het meeste druk om maak is de bevalling straks. We hebben de buren als eerste opvang maar die kent ze nauwelijks. Denk dat het drama wordt als ze nachts aan haar bed staan ipv ons. Mijn ouders zijn er met 1,5 a 2 uur maar ik weet ook niet of zij hun accepteert om te troosten.

Het ging maanden goed en sinds een week is het dikke drama. Hoop echt dat het voor de baby komt beter gaat...
Envelop, het is alsof je mijn gedachten opschrijft.. Ik vind het ook heel vervelend dat ik niet weet hoe het precies gaat lopen met de opvang rond de bevalling. Al onze 'opvangers' zijn weliswaar vrienden met kindjes in dezelfde leeftijd, maar dat plotselinge droppen van je kind en dan niet weten voor hoe lang.. Ook hier was het echt al lange tijd super met slapen, en opeens is het weer veel gedoe..

Ik zeg maar telkens tegen mezelf dat het goed komt, ze zal er heus niks van krijgen.. Iedereen krijgt de instructie mee dat ze niet MOET slapen. Ze kan gewoon getroost en geknuffeld worden en desnoods zitten ze midden in de nacht met haar een puzzel te maken.. En de volgende dag komen wij naar huis, of ze komt naar onze familiekamer in de kliniek.
Envelop schreef:
05-12-2018 08:19

Het ging maanden goed en sinds een week is het dikke drama. Hoop echt dat het voor de baby komt beter gaat...
Ik lees regelmatig dat dit juist gebeurd rondom de bevalling omdat kinderen toch meer aanvoelen.
Hier is de bedoeling dat de opvang in ons huis komt, behalve misschien in geval van mijn moeder en stiefvader. Hij is daar thuis gelukkig heel vertrouwd. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.
1-Aapje schreef:
05-12-2018 09:00
Hier is de bedoeling dat de opvang in ons huis komt, behalve misschien in geval van mijn moeder en stiefvader. Hij is daar thuis gelukkig heel vertrouwd. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.
Ik zie het niet zitten dat Elsa er ook is als wij de eerste nacht met baby thuis zijn dus dan gaat ze logeren. De buren komen wel gewoon in ons huis en mn ouders nemen haar overdag mee naar hun huis. Als het avonds begint blijven ze hier slapen.
Envelop schreef:
05-12-2018 09:24
Ik zie het niet zitten dat Elsa er ook is als wij de eerste nacht met baby thuis zijn dus dan gaat ze logeren. De buren komen wel gewoon in ons huis en mn ouders nemen haar overdag mee naar hun huis. Als het avonds begint blijven ze hier slapen.
Ow. Ik wil juist dat hij zoveel mogelijj thuis is en hoop ondanks ziekenhuisbevalling niet daar te hoeven overnachten.
Dudette, aankleefsjaan en envelop hier dus ook die nachtelijke onrust en een van ons moet erbij blijven. Ik probeer het niet eens in ons bed. Daar heeft hij nooit rust gevonden (ook niet als baby) en weet ik zeker dat 't keten wordt. Vannacht gelukkig wel weer klokje rond. Heb hem rond 2u gehoord (beetje huilen en zeuren) en ging toen plassen. Ik durfde bijna z'n kamer niet op, want ik dacht dan is hek vd dam. Maar toen ik vd wc kwam hoorde ik dat hij z'n speen had gevonden en was 't daarna stil. Tot half 8 :yes:

Wij hebben nog geen plan/afspraken voor de bevalling, maar wil eigenlijk wel dat hij zo veel mogelijk thuis is. Tenzij ik weer langere tijd opgenomen moet worden. Gelukkig is mijn schoonmoeder vrij op de dagen dat mijn ouders werken. Dus das makkelijk te regelen.

Van het weekend hebben we een pretecho en aansluitend lunch met ouders en schoonouders en late Sint viering. Zal dan eens met ze gaan bespreken.
Zo. Antibiotica erin en het gaat een stuk beter met hem. Zelfs vanochtend met m hardgelopen, heerlijk om te doen.

Iedereen sterkte met zieke kinderen!
Antibiotica waar voor? Sterkte!
Beterschap voor otis!

Ik knijp in mn handjes en klop af hoe weinig rozetje ziek is
rosings schreef:
05-12-2018 12:55
Beterschap voor otis!

Ik knijp in mn handjes en klop af hoe weinig rozetje ziek is
Niet zeggen! Dat typte ik hier onlangs ook en 2 dagen later werd ze ziek...

@baby, ik vond de vorige keer de eerste nacht heel intens, misschien ook omdat we direct na de bevalling naar huis gingen om 20.00uur avonds. Ik weet zeker dat Elsa dan ook wakker wordt van al het geluid en de commotie. Denk dus dat het voor alle partijen de meeste rust geeft dat zij een nachtje gaat logeren.
Envelop schreef:
05-12-2018 13:02
Niet zeggen! Dat typte ik hier onlangs ook en 2 dagen later werd ze ziek...

@baby, ik vond de vorige keer de eerste nacht heel intens, misschien ook omdat we direct na de bevalling naar huis gingen om 20.00uur avonds. Ik weet zeker dat Elsa dan ook wakker wordt van al het geluid en de commotie. Denk dus dat het voor alle partijen de meeste rust geeft dat zij een nachtje gaat logeren.
Ik kan me de eerste nacht amper herinneren :O ik geloof dat ik vooral geslapen heb.
Niet djinxen rosings. Had ik van de week toen ik zei dat driftbuien meevielen.

Hier was eerste nacht toen vooral kort geloof ik want keizersnede was om 22:00 dus rond middernacht toen nog bezoek gehad in ziekenhuis. Geloof niet dat ik juist veel heb geslapen toen.
Kashri schreef:
05-12-2018 13:02
Ik kan me de eerste nacht amper herinneren :O ik geloof dat ik vooral geslapen heb.
Echt? Elsa heeft bijna de hele nacht gehuild omdat ze dorst had maar het happen niet lukte. Ik moest naar de wc maar viel door uitputting tussendoor op de grond en had een hele bloedplek achter gelaten en had daarna diarree wat zoveel pijn deed dat man mij moest vasthouden omdat ik soms even flauwviel.

Man probeerde na het verschonen elsa aan te kleden maar dat lukte voor geen meter.

Had echt niet geweten hoe we die nacht hadden overleefd met een dreumes erbij. We hebben allebei geen minuut geslapen volgens mij.

Helaas kan ik me die nacht nog goed herinneren...
Nou niet jinxen inderdaad... hier zet het nachtelijk brullen zich helaas overdag voort. Bleh hele dag al niks nee te beginnen. Ze ligt nu voor de 2e keer in bed, hopelijk straks een vrolijke pakjesavond pfff

Veel plezier allemaal! Wat krijgen jullie kleintjes?
Hier een vormenstoof met sleuteltjes en een ballenboom, een tafeltent en boekje met geluid en nog wat klein prul.

Heb voor mezelf een nieuwe pan en een flessenlikker ingepakt. Oh en het boek 'bucketlist voor koppels' voor mij en vriend.
Hij krijgt ook nog iets voor de bbq en het smokey goodness boek.
Dochter van vriend krijgt een scheikundedoos en een burostoel, boekjes en lipgloss en een schatkistje met slot voor al haar geheime dingetjes :hihi:
Envelop schreef:
05-12-2018 13:12
Echt? Elsa heeft bijna de hele nacht gehuild omdat ze dorst had maar het happen niet lukte. Ik moest naar de wc maar viel door uitputting tussendoor op de grond en had een hele bloedplek achter gelaten en had daarna diarree wat zoveel pijn deed dat man mij moest vasthouden omdat ik soms even flauwviel.

Man probeerde na het verschonen elsa aan te kleden maar dat lukte voor geen meter.

Had echt niet geweten hoe we die nacht hadden overleefd met een dreumes erbij. We hebben allebei geen minuut geslapen volgens mij.

Helaas kan ik me die nacht nog goed herinneren...
Nouja, ik herinner me wel dat ik k.o. ging na het plassen, en toen weer op bed wakker werd. En toen zijn we gaan slapen....en hebben we geloof ik 1 poging (of 2?) tot borstvoeding gedaan, maar baby sliep verder ook gewoon. Maar na een bevalling van 21h was ik nogal van de kaart, dus wie weet wat er allemaal gebeurd is dat mijn harde schijf niet opgeslagen heeft.

De weken die daarna volgden zijn een heel ander verhaal, maar die eerste nacht is in mijn herinnering heel relaxed geweest :rofl:
Jeetje Envelop, dat klinkt als een heftige eerste nacht zeg. De eerste nacht dat zoon is geboren lagen wij nog in het ziekenhuis, ik denk dat ik de halve nacht naar hem heb zitten kijken, vol ongeloof dat dit écht mijn kindje was en zo knap etc.
Hoop voor je dat de eerste nacht met de 'nieuwe' baby een stuk beter gaat!

Ik heb zoon mogen ophalen bij het KDV. Vannacht al een drama nacht gehad, hij moest zoveel hoesten en daardoor huilen en had verhoging. We hebben een poging gedaan om hem bij ons in bed te leggen maar hij was te wakker (helaas) en wilde spelen... Vriend heeft zoon toen maar weer in zijn eigen bed gelegd en hij is gelukkig toen weer gaan slapen maar weer veel hoesten/huilen.
Vanochtend had hij geen verhoging of koorts en leek ook vrolijk dus toch naar het KDV gebracht.
Ik heb net een maand een nieuwe baan, dus voelde me wel lullig dat ik naar huis moest, maar goed, zoon ligt nu in bed, kan ik nog wat proberen te werken.
Zoon krijgt een houten treinbaan. Die heb ik net klaargezet en spoor met strooigoed gemaakt vanaf achterdeur. We hebben het 2 weken geleden al gevierd toen oudste bij ons was, maar wilde avond toch niet zomaar voorbij laten gaan. En dan gaan we lekker gourmetten. Voor man en mezelf heb ik luxe chocoladeletter. Met kerst doen we cadeautjes voor elkaar.

@Envelop: Ow dat klinkt wel heftig. Ik ben dag erna pas opgestaan want had katheter Ivm ruggenprik.
Wij hebben afgelopen zondag al Sinterklaas gevierd en zoon heeft ook een houten treinbaan gekregen. Ik vervloek dat ding nu al, maar hij vindt hem helemaal geweldig. Maar ik heb dus inmiddels al zo’n 437.962.084.174 keer die baan terug in elkaar moeten zetten omdat hij hem telkens sloopt :facepalm:
@sinterklaas: hier pakjesavond. Zoon krijgt ook een (stuk van) een houten treinbaan (de basis heeft'ie al, haha), en wat nep-eten om keukentje mee te spelen. Van opa en oma waarschijnlijk wat kleren, hij is weer uit de huidige maat aan 't groeien!

@envelop: wat heftig zeg, zo de eerste nacht! Toen was je dus al thuis? Ik was de eerste nacht gelukkig niet zo ziek, wel heel beurs (want flinke knip) en moe, en zoon was die eerste nacht echt aan het krijsen (want vacuumverlossing dus flinke bult). Ik zat uit moeheid en frustratie maar mee te blèren... 'gelukkig' waren we vanwege die vacuumverlossing nog in het ziekenhuis, ik weet niet wat ik zonder de nachtzusters gedaan zou hebben!

@aardbei-banaan: beterschap voor je zoon! En ja dat voelt lullig tegenover je nieuwe baan, maar ja, met zieke kindjes is het even niet anders. Bevalt je nieuwe werk wel goed?
happiness = reality - expectations
CHL schreef:
05-12-2018 14:13
Wij hebben afgelopen zondag al Sinterklaas gevierd en zoon heeft ook een houten treinbaan gekregen. Ik vervloek dat ding nu al, maar hij vindt hem helemaal geweldig. Maar ik heb dus inmiddels al zo’n 437.962.084.174 keer die baan terug in elkaar moeten zetten omdat hij hem telkens sloopt :facepalm:
hahaha dit komt bekend voor inderdaad :biggrin:. Lekker de boel laten ontsporen en dan maar roepen: 'maken! maken!'. Maar hij heeft er dus wel veel lol aan zo te horen ;-) ?
happiness = reality - expectations
CHL schreef:
05-12-2018 14:13

:lol:

Dat had ik ook en toen heb ik een vette baan gelegd en vast getimmerd in een zelfgemaakte bedla op een grote plaat kan ook:

Afbeelding
De houten trein is populair zo te horen. Dat krijgt zoon ook van opa en oma. Van ons en overgrootoma een ikea keuken en wat prul voor er in. Van grootouders vz een Skippy koe. Maar wij vieren het dus zondag. Gister op papa dag al weg samen 't keukentje in elkaar geklust. Zoon is gek op klussen haha.

@eerste nacht thuis ik mocht naar huis terwijl ik eiglk nog PE had. Fout van zkhs. Herinner me vooral veel hoofdpijn en aanhappen wat niet lukte. Volgende weer terug naar zkhs waar ik een ruime week mocht blijven ad magnesium. Daarvan mag je niet zelf uit bed ivm versuffing. Dus eerste week van zoon is aan me voorbij gegaan. Dat hoop ik heel anders mee te mogen maken dit keer.

@aardbeid beterschap! Hoe gaat 't met het humeur van je zoontje en de buien? En indd hoe bevalt je nieuwe baan?

Zoon heeft vandaag gelukkig weer een lang middagalaapje van ruim 2,5u gedaan. Hij kan het nog gelukkig. Ik heb zelf ook even geslapen, lekker. Nu hopen dat 't vanmiddag even niet regent zodat we lekker naar buiten kunnen. Vanmorgen na de huisarts letterlijk even op de kinderboerderij geweest. Wij zijn weggeregend.
GlitterCupcake schreef:
05-12-2018 14:25
:lol:

Dat had ik ook en toen heb ik een vette baan gelegd en vast getimmerd in een zelfgemaakte bedla op een grote plaat kan ook:

Afbeelding
Wat een geniaal idee! Ik ben niet heel handig maar dat ga ik toch proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven