Judas RTL
zondag 6 januari 2019 om 16:32
Net de eerste 2 afleveringen van 6 gekeken van de nieuwe RTL serie Judas, naar het gelijknamige boek van Astrid Holleeder.
Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.
Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.
Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 6 januari 2019 om 16:34
Eerlijk? Ik vind het geen goed idee dat zo'n crimineel op deze manier een podium krijgt, noch vind ik het een goed idee dat zijn familie op deze manier een podium krijgt. Sommige dingen kun je beter voor jezelf houden, het is geen soap-opera en zou ook niet als zodanig gebracht moeten worden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 6 januari 2019 om 16:41

zondag 6 januari 2019 om 16:46
pejeka schreef: ↑06-01-2019 16:34Eerlijk? Ik vind het geen goed idee dat zo'n crimineel op deze manier een podium krijgt, noch vind ik het een goed idee dat zijn familie op deze manier een podium krijgt. Sommige dingen kun je beter voor jezelf houden, het is geen soap-opera en zou ook niet als zodanig gebracht moeten worden.
Dit. Daarnaast vind ik die stukjes die ik gezien heb hemeltergend slecht.
zondag 6 januari 2019 om 16:55
Nou, dat is het punt juist. Het is bijzonder twijfelachtig of dit wel de waarheid is.
Astrid heeft tientallen jaren haar broer geholpen. Zowel zij als haar zus hebben tientallen jaren genoten van alle luxe die de mannen in de familie brachten.
En juist toen zij zelf de gevangenis in dreigde te gaan, toen had Willem opeens van alles gedaan volgens haar.
Het hele boek en dus ook die film die zijn alleen maar bedoeld om Astrid en Sonja vrij te pleiten en om hun broer in de bak te houden.
Allemaal om het proces tegen Holleeder te ondersteunen.
zondag 6 januari 2019 om 17:00
Astrid heeft natuurlijk ook ontzettend haar zakken gevuld met de boeken en ws ook de verkoop daarvan aan RTL.
De waarheid zullen we nooit horen, ik weet niet of het zo is dat ze dit doen om zichzelf vrij te pleiten, Willem is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Maar zij zullen ook niet zonder zonden zijn.
De waarheid zullen we nooit horen, ik weet niet of het zo is dat ze dit doen om zichzelf vrij te pleiten, Willem is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Maar zij zullen ook niet zonder zonden zijn.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 6 januari 2019 om 17:01
zondag 6 januari 2019 om 17:14
zondag 6 januari 2019 om 17:33
Dit.jo12345 schreef: ↑06-01-2019 16:55Nou, dat is het punt juist. Het is bijzonder twijfelachtig of dit wel de waarheid is.
Astrid heeft tientallen jaren haar broer geholpen. Zowel zij als haar zus hebben tientallen jaren genoten van alle luxe die de mannen in de familie brachten.
En juist toen zij zelf de gevangenis in dreigde te gaan, toen had Willem opeens van alles gedaan volgens haar.
Het hele boek en dus ook die film die zijn alleen maar bedoeld om Astrid en Sonja vrij te pleiten en om hun broer in de bak te houden.
Allemaal om het proces tegen Holleeder te ondersteunen.
Er is nog geen uitspraak geweest en in Nederland ben je nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ik vind het eerlijk gezegd zeer kwalijk dat een boek/ verhaal van een getuige in een lopende zaak zo'n podium krijgt.
De publieke opinie is duidelijk (en eerlijk gezegd vind ik die Holleeder ook een engerd) maar ik vind dit niet correct.
Pivot! PIVOT!!!

zondag 6 januari 2019 om 18:51
Onschuldig is deze man niet. Hoe krijg je het je toetsenbord uit. ? Hij heeft 12 jaar gezeten voor de ontvoering van Heineken en kreeg daarna nog een keer 9 jaar voor afpersing, bedreiging, witwassen etc. Nu buigt de rechter zich over de vraag of hij verantwoordelijk is voor 7 liquidaties.KitKeller schreef: ↑06-01-2019 17:33Dit.
Er is nog geen uitspraak geweest en in Nederland ben je nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ik vind het eerlijk gezegd zeer kwalijk dat een boek/ verhaal van een getuige in een lopende zaak zo'n podium krijgt.
De publieke opinie is duidelijk (en eerlijk gezegd vind ik die Holleeder ook een engerd) maar ik vind dit niet correct.
zondag 6 januari 2019 om 22:00
Astrid heeft dit echt niet voor het geld gedaan. Ze kan zich nergens vertonen, moet altijd op haar hoede zijn, zich vermommen, niet met haar bekende dochter op stap gaan etc. Ze kan niet meer werken ook. Ze heeft het geld van dit boek gewoon nodig om te overleven.
Ik vraag mij af of zij ook heeft geprofiteerd van het geld van haar broer, dat lees ik nergens. Haar zus heeft wel met een crimineel geleefd en veel geld gehad maar ook altijd de angst dat er iets zou gebeuren met haar man of met haar gezin. Ik zou niet willen ruilen met haar.
Die Holleeder spoort echt niet. Alles wat wel al bewezen is is al meer dan genoeg om het nooit meer vrij te laten.
Ik vraag mij af of zij ook heeft geprofiteerd van het geld van haar broer, dat lees ik nergens. Haar zus heeft wel met een crimineel geleefd en veel geld gehad maar ook altijd de angst dat er iets zou gebeuren met haar man of met haar gezin. Ik zou niet willen ruilen met haar.
Die Holleeder spoort echt niet. Alles wat wel al bewezen is is al meer dan genoeg om het nooit meer vrij te laten.
zondag 6 januari 2019 om 23:39
Helemaal mee eens, alsof je de publiciteit instapt en een boek schrijft voor het geld, deze vrouw is nergens veilig, moet altijd op haar hoede zijn, bij elke stap achterom kijken.veensteker schreef: ↑06-01-2019 22:00Astrid heeft dit echt niet voor het geld gedaan. Ze kan zich nergens vertonen, moet altijd op haar hoede zijn, zich vermommen, niet met haar bekende dochter op stap gaan etc. Ze kan niet meer werken ook. Ze heeft het geld van dit boek gewoon nodig om te overleven.
maandag 7 januari 2019 om 07:36
De eerste aflevering gezien. Ergens vind ik het een beetje jammer dat de acteur die Willem Holleeder speelt zo erg geschminkt is. Iets minder had nog steeds wel duidelijk geweest dat het om hem ging. Vind het geen toegevoegde waarde.
Verder een bizar leven en wat Meds zegt, het was en is geen lieverdje. Op de 1 of andere manier is het hem gelukt om met zijn charme mensen te winnen door colluminst te worden en op tv te komen. De “knuffelcrimineel” ....
Verder een bizar leven en wat Meds zegt, het was en is geen lieverdje. Op de 1 of andere manier is het hem gelukt om met zijn charme mensen te winnen door colluminst te worden en op tv te komen. De “knuffelcrimineel” ....

maandag 7 januari 2019 om 08:27
Toen hij bij college tour zat had hij al bijna 20 jaar in de nor gezeten. Mijn generatie herinnert zich nog goed het drama rond om de ontvoering van Heineken en de liquidaties in de amsterdamse onderwereld. Als je dat nog weet zal je nooit zeggen dat hij onschuldig is tot dat het tegendeel bewezen is. het is een hele foute gevaarlijke onvoorspelbare kerel dat is uit al zijn processen gebleken. Het wordt tijd dat hij nu ook gaat boeten voor opdracht geven voor die moordenMEFunny schreef: ↑07-01-2019 07:36De eerste aflevering gezien. Ergens vind ik het een beetje jammer dat de acteur die Willem Holleeder speelt zo erg geschminkt is. Iets minder had nog steeds wel duidelijk geweest dat het om hem ging. Vind het geen toegevoegde waarde.

maandag 7 januari 2019 om 09:26
Ik heb het over deze zaak, waarin het verhaal van Astrid allerminst klakkeloos als waarheid aangenomen wordt.S-Meds schreef: ↑06-01-2019 18:51Onschuldig is deze man niet. Hoe krijg je het je toetsenbord uit. ? Hij heeft 12 jaar gezeten voor de ontvoering van Heineken en kreeg daarna nog een keer 9 jaar voor afpersing, bedreiging, witwassen etc. Nu buigt de rechter zich over de vraag of hij verantwoordelijk is voor 7 liquidaties.
Natuurlijk heeft Holleeder verschrikkelijke dingen gedaan, dat ontkent niemand.
Pivot! PIVOT!!!
maandag 7 januari 2019 om 09:49
Gele_Suikerspin schreef: ↑07-01-2019 09:47Weet iemand waarom de rol van de moeder, door 2 verschillende actrices gespeeld wordt?
Carry Tefsen en Bianca Krijgsman spelen beiden de rol, why?
Er zit 15 jaar tussen. Of 20.
Het speelt zich in de jaren negentig af en in 2013.
maandag 7 januari 2019 om 09:51
Miss_Communicatie schreef: ↑07-01-2019 07:23Moest helaas halverwege stoppen: verstond er werkelijk geen bal van.
Ik verstond het ook niet goed.

maandag 7 januari 2019 om 10:02
jij zei: hij is onschuldige tot het tegendeel bewezen is
Judas is het boek van de zus van een crimineel die van dichtbij heeft meegemaakt hoe het is. Vollediger dan dit kan je het verhaal niet krijgen hoor. Judas wordt ondersteund oor de andere familieleden, dat zegt ook wel wat. Daarbij hebben we het over een tv serie gebaseerd op een boek. Het is entertainment, geen rechtszaak
maandag 7 januari 2019 om 10:20
Ja. Er is nog geen uitspraak in deze zaak.S-Meds schreef: ↑07-01-2019 10:02jij zei: hij is onschuldige tot het tegendeel bewezen is
Judas is het boek van de zus van een crimineel die van dichtbij heeft meegemaakt hoe het is. Vollediger dan dit kan je het verhaal niet krijgen hoor. Judas wordt ondersteund oor de andere familieleden, dat zegt ook wel wat. Daarbij hebben we het over een tv serie gebaseerd op een boek. Het is entertainment, geen rechtszaak
Of Judas waarheid is of niet, geen idee. De verdediging probeert het omver te schoffelen, de getuigen proberen aan te tonen dat ze de waarheid spreken. De rechter zal daar uiteindelijk een uitspraak over doen.
Pivot! PIVOT!!!