Werk & Studie alle pijlers

Ziek naar stage

10-01-2019 09:38 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen. Ik zit in een bepaalde situatie, en ik ben benieuwd hoe jullie hiermee om zouden gaan.

Eerst even kleien schets van de verwachtingen; stageperiode loopt van 10 september 2018 tot en met 7 februari 2019. In deze tijd moet ik 608 uur stage lopen. (32 uur in de week) Vanuit het stagebedrijf heb ik vrij gekregen in de herfst- en kerstvakantie en mocht deze uren dus niet schrijven.

Voor de kerstvakantie ben ik 2 weken echt goed ziek geweest (griep). Ik ben deze 2 weken dus ook niet naar stage geweest. Door deze 2 weken te missen kan ik mijn stage uren niet meer halen. Ik ben hierover in gesprek gegaan op school, en doordat ik er verder niet zoveel aan kon doen wouden ze het voor deze keer door de vingers zien. ( Beoordelen op kwaliteit en dus niet op kwantiteit)

Daarna heb ik dus lekker 2 weken vakantie gehad en voelde me nog steeds niet 100% fit. Nu ben ik deze week weer begonnen op stage en nog steeds ben ik ziek. Ik heb nu een bijholteontsteking en echt mijn hele hoofd doet pijn. Omdat ik me van mijn beste kant wil laten zien zit ik gewoon op stage. Maar eigenlijk, heel eigenlijk lig ik liever in mijn bed om te rusten. Ik heb 10 uur slaap gehad afgelopen nacht, en nog ben ik kapot.

Conclusie; ik ben dus eigenlijk nog steeds (of alweer, t is maar hoe je t wilt zien) ziek, wil niet nóg meer uren missen en vanaf volgende week beginnen mijn examens binnen het stagebedrijf.

Wat zouden jullie doen? Inderdaad gewoon doorgaan, ondanks de knallende koppijn en het amper kunnen ademhalen etc. Of toch lekker naar huis gaan om bij te komen en uit te rusten?
neem een pcm
truusperenat schreef:
10-01-2019 10:08
Ik begrijp uit je verhaal dat je nu op stage zit dus taken moet verrichten op een kantoor.
Ik zie ook dat je nu al een half uur zit te kletsen op het Vivaforum.
Dat zou moeten ja. Maar de begeleiding hier is zó slecht dat ik amper taken krijg, en als ik erom vraag is het iets kleins waar ik binnen 10 minuten klaar mee ben.
Betekent het volgens de urentelling van je opleiding dus dat als iemand ziek wordt tijdens een stage deze meteen niet meer te halen is en het overnieuw moet?
Het zal toch wel vaker voorkomen dat studenten ziek worden in de winter?
Als het betekent dat als je nu ziek doorwerkt je dan je stage wel haalt dan zou ik door proberen door te werken met paracetamollen/neusspray etc.
funnymiss schreef:
10-01-2019 10:10
En ben je al bij de huisarts geweest? Even los van je stage. Al een maand ziek, dan zou ik daar toch eens even langsgaan en blijkt het misschien met iets simpels op te lossen. Is je dilemma meteen over. Vandaag zou ik blijven op stage, en als de sodemieter een afspraak maken bij de huisarts morgen. Als je namelijk gewoon beter wordt op korte termijn is je probleem opgelost.
Jaa ik ben al bij de huisarts geweest, dat is een beetje het probleem.
Full_Moon schreef:
10-01-2019 10:05
Heb je al met school en stage overlegd en gekeken naar wat er wél mogelijk is? Je blijft nu alleen aangeven wat er niet mogelijk is. En dan kunnen wij van alles roepen,
maar je begeleiders van school en stage hebben toch echt het laatste woord.
TO heeft zelf het laatste woord
marseille schreef:
10-01-2019 10:11
Betekent het volgens de urentelling van je opleiding dus dat als iemand ziek wordt tijdens een stage deze meteen niet meer te halen is en het overnieuw moet?
Het zal toch wel vaker voorkomen dat studenten ziek worden in de winter?
Als het betekent dat als je nu ziek doorwerkt je dan je stage wel haalt dan zou ik door proberen door te werken met paracetamollen/neusspray etc.
Nee school heeft ook aangegeven dat dit overmacht is en ik er niets aan kan doen. Daarom willen ze het ook wel door de vingers zien. Maar ik kan ook begrijpen dat het toch een dingetje word als ik me nu wéér ziek meld.
ben je echt ziek of verveel je je
chrys schreef:
10-01-2019 10:15
ben je echt ziek of verveel je je
Moet ik hier een serieus antwoord op geven? Ik ben een echte doorzetter, en ja deze stage is echt niet leuk. Maar ik ben écht ziek.
3xintense schreef:
10-01-2019 10:11
Jaa ik ben al bij de huisarts geweest, dat is een beetje het probleem.
Wat is daarmee het probleem?
3xintense schreef:
10-01-2019 10:10
Dat zou moeten ja. Maar de begeleiding hier is zó slecht dat ik amper taken krijg, en als ik erom vraag is het iets kleins waar ik binnen 10 minuten klaar mee ben.
vervelen dus
funnymiss schreef:
10-01-2019 10:18
Wat is daarmee het probleem?
Huisarts heeft me ook al doorverwezen naar het ziekenhuis. En beide kunnen geen duidelijkheid geven over wat het precies is.
chrys schreef:
10-01-2019 10:20
vervelen dus
wat jij wilt. :zzz:
Ik heb dit eens gehad. Een stage van 10 maanden en ik ben 2 maanden ziek geweest. Toen mocht ik in overleg die 2 maanden er later weer aan vast plakken, dus uiteindelijk was ik na een jaar klaar. Maar dat moet natuurlijk maar net kunnen en mogen. Ik zou zeggen: bespreek het.
redbulletje schreef:
10-01-2019 09:54
Is het bij jou niet chronisch geworden doordat je er ooit te lang mee door bent blijven lopen?
Ik denk dat je het wel chronisch kunt noemen inmiddels ja. Maar of dat nou komt van te lang doorlopen? In de beginjaren meldde ik me er nog wel ziek voor, maar dat werd op een gegeven moment geen doen meer, dan zou ik altijd ziek zijn. Het is wel erger geworden nadat ik er aan geopereerd ben. Overigens loop ik inmiddels toch maar weer bij de kno-arts. Binnenkort allergie-test, daar kwam 15 jaar geleden niks uit, wie weet inmiddels wel. Hier ook astma overigens net als TO. Volgens mij heeft het ook met vervuilde lucht te maken, waar ik woon is een enorme concentratie fijnstof.
pamelacourson schreef:
10-01-2019 10:26
Ik heb dit eens gehad. Een stage van 10 maanden en ik ben 2 maanden ziek geweest. Toen mocht ik in overleg die 2 maanden er later weer aan vast plakken, dus uiteindelijk was ik na een jaar klaar. Maar dat moet natuurlijk maar net kunnen en mogen. Ik zou zeggen: bespreek het.
Heb ik al besproken! Is helaas niet mogelijk.
3xintense schreef:
10-01-2019 10:22
wat jij wilt. :zzz:
ga dan aan je werk ipv op een forum te zitten waar je wilt horen ga naar huis
Ik zou toch proberen door te zetten, het gaat nog om een paar weekjes. Gewoon daarbuiten verder niets anders doen, thuiskomen, eten en naar bed. Sterkte.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 10:30
3.03% gewijzigd
en om je vraag nog te beantwoorden ik zou doorgaan ipv zo te zeuren
Oké er is dus niks mogelijk. Wat verwacht je dan van dit topic?
Je zal toch echt zelf moeten beslissen of je nu doorzet en je stage haalt, of dat je nu lekker naar huis gaat en de stage moet over doen.
Het is zwaar k*t dat je nog steeds ziek bent, maar voor nu zou ik het nog wel proberen. Pijnstillers kopen (bij mij helpt Panadol Plus heel goed als ik pijn heb en me niet fit voel), zo goed mogelijk de dag doorkomen, goed eten en drinken overdag, het je 's avonds zo makkelijk mogelijk maken wat betreft eten, en dan zo vroeg mogelijk naar bed, en de weekends gebruiken om bij te tanken.

Het is nog vier weken, het zou zonde zijn als je hierdoor een heel jaar over moet doen. Als het echt, echt niet meer gaat dan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Dan is er gewoon niks aan te doen. Ik vind het alleen wel raar dat die stage zo krap en weinig flexibel is ingepland en dat je bijvoorbeeld niet je stage en de komende vakken mag omdraaien, op die manier is er wel heel weinig ruimte voor overmacht.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
chrys schreef:
10-01-2019 10:29
en om je vraag nog te beantwoorden ik zou doorgaan ipv zo te zeuren
Ben je met je verkeerde been uit bed gestapt of zo? Vanwaar al die onaardige antwoorden?
susan wijzigde dit bericht op 10-01-2019 10:32
9.82% gewijzigd
Heel hard werken hoef je in ieder geval niet op je stage. Dus tijd zat om daar te rusten en je stage daarmee te halen.
En hoe kun je in die 4 weken al bij de huisarts en in het ziekenhuis zijn geweest, met iets dat is begonnen met de griep? Even terug dus en zeggen dat griep over is, maar dit maar niet weggaat. En wat was het advies van de huisarts de vorige keer?
Hier overigens ook regelmatig bijholteontsteking. En daar kun je je flink beroerd door voelen. Maar helaas wordt dat niet perse beter van thuis in bed liggen. Beterschap!
Susan schreef:
10-01-2019 10:31
Het is nog vier weken, het zou zonde zijn als je hierdoor een heel jaar over moet doen. Als het echt, echt niet meer gaat dan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Dan is er gewoon niks aan te doen. Ik vind het alleen wel raar dat die stage zo krap en weinig flexibel is ingepland en dat je bijvoorbeeld niet je stage en de komende vakken mag omdraaien, op die manier is er wel heel weinig ruimte voor overmacht.
Dat weinig flexibel valt best mee. TO heeft tenslotte twee weken gemist zonder consequenties.
anoniem_372853 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 11:08
0.61% gewijzigd
RoseHip schreef:
10-01-2019 10:35
Dat weinig flexibel valt best mee. TO heeft tenslotte twee weken zonder consequenties.
Ja, dat wel, maar als ze het nu niet haalt dan houdt het blijkbaar voor dit hele studiejaar op. Mensen vallen nou wel eens langer uit en dan lijkt het mij zonde dat je meteen een heel jaar over moet doen, voor misschien drie of vier weken ziek zijn.
susan wijzigde dit bericht op 10-01-2019 10:37
5.81% gewijzigd
Komt misschien vervelend over: maar ik denk.....als men thuis achter de pc kan zitten kan men ook op het werk achter de pc zitten.....

Vooral als je aangeeft dat je maar weinig werk krijgt aangeboden...
Kopje thee, paracetamol en rustig werken.
.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven